Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6981
Hei, jeg har bestilt Build One 3D printeren via kickstarter(https://www.kickstarter.com/projects...o-bed-levelin/)
Tidligere har ejg hevet på en dual extruder. Er dette noe som er verdt å ha til en pris av 50$??

Jeg er helt ny til 3D-printing og litt råd ville vært supert

Er det ingen med en formening om dual extruder er nybegynnervennlig eller ikke?
Sist endret av FreeMyKiwi; 10. mars 2018 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er både fordeler og ulemper med dual extruder.
I mine øyne trekker ulempene høyere enn fordelene, med mindre du skal printe spesifikke ting som bør ha dual.

Det går såklart fortere å bytte fillament, da du kan ha den ferdig lastet med de 2 du bruker mest.

Ellers kan du printe med PVA. Vannløselig, perfekt for support. Selv om vanlig support har blitt ganske bra nå også da

Ulempene i mine øyne er pris, flere feilkilder, tyngre hode(tregere hastighet/wobbling som oftest)

Kan også nevne at hvis du skal printe med begge extrudere på likt så pleier ikke skillet å bli helt bra, er det lenge siden en av dysene er blitt brukt så oser det litt ut av den.

Er du nybegynner og skal bare printe småting og prototyper ville jeg helt klart gått for single.

Jeg ville heller brukt pengene på full enclosure og evt en laser
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det er både fordeler og ulemper med dual extruder.
I mine øyne trekker ulempene høyere enn fordelene, med mindre du skal printe spesifikke ting som bør ha dual.

Det går såklart fortere å bytte fillament, da du kan ha den ferdig lastet med de 2 du bruker mest.

Ellers kan du printe med PVA. Vannløselig, perfekt for support. Selv om vanlig support har blitt ganske bra nå også da

Ulempene i mine øyne er pris, flere feilkilder, tyngre hode(tregere hastighet/wobbling som oftest)

Kan også nevne at hvis du skal printe med begge extrudere på likt så pleier ikke skillet å bli helt bra, er det lenge siden en av dysene er blitt brukt så oser det litt ut av den.

Er du nybegynner og skal bare printe småting og prototyper ville jeg helt klart gått for single.

Jeg ville heller brukt pengene på full enclosure og evt en laser
Vis hele sitatet...
Okey, tusen takk for et detaljert svar!
Har allerede betalt for laser og med det full enclosure
Da blir det å hive de 50$ på no spare parts og litt forskjellige andre ting