Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3930
Trenger noe nye sneakers og digger Air force 1 skoene, i hvit. Men hvorfor er de så overpriset, pga merkevaren eller kvaliteten?

Du har disse fra Zara, som ligner veldig, som er nesten 1200,- billigere: https://www.zara.com/no/no/minimal-r...l?v1=244002387.

Er det fordi Air Force sine er skinn? De blir vel like møkkete og utslitt som alle andre sko, eller er de superdeilige og gå i?
Kvalitet på hele produktet et forskjellen.
Trådstarter
58 5
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Kvalitet på hele produktet et forskjellen.
Vis hele sitatet...
I hvilken grad?
Sitat av Wolisf Vis innlegg
I hvilken grad?
Vis hele sitatet...
Nike er mye mer holdbar.
Blir ikke slitt like fort, bedre å gå i pga bedre såler/støtte.
Trådstarter
58 5
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Nike er mye mer holdbar.
Blir ikke slitt like fort, bedre å gå i pga bedre såler/støtte.
Vis hele sitatet...
Takk for svar sjef! Eier du ett par selv? Fornøyd?
Klassiske Hvite Air force 1 blir veldig ofte trukket frem når sneaker heads prater. Mye Hype=høy pris?

Personlig hadde jeg heller kjøpt 2x Adidas Superstar eller Adidas Gazelle for samme pris som ett par Air force 1.
Sist endret av vindaloo; 20. februar 2023 kl. 12:09.
Hva betyr "så overpriset"?
Når jeg sjekker Air Force 1, får jeg de opp til ~1300? Det er strengt tatt i samme sjiktet som andre Nike og Adidas sko, så ser ikke helt hvordan det er _så_ overpriset?
Merkevare. Merkevare er ALLTID dyrere.
Du får langt billigere sko av like høy kvalitet.
Trådstarter
58 5
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Merkevare. Merkevare er ALLTID dyrere.
Du får langt billigere sko av like høy kvalitet.
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg tenker jo at hvite sko er hvite sko. De blir vel møkkete tilslutt alle sammen. Og af1 er vel ikke noe superdigge og gå i kontra sko fra HM?
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Ja. Jeg tenker jo at hvite sko er hvite sko. De blir vel møkkete tilslutt alle sammen. Og af1 er vel ikke noe superdigge og gå i kontra sko fra HM?
Vis hele sitatet...
De aller fleste sko er ubehagelige i starten frem til de er gått inn uansett om det er de dyreste skoene i verden eller det er billige sko fra feks kina.
Kommer også veldig langt med ett par gode såler til å ha i skoene.
Har selv hatt kjempe dyre sko og latterlig billige sko og det er ikke veldig stor forskjell, de holder like lenge og største forskjellen er som oftest vekten på skoene.
Siste par med sko jeg kjøpte var faktisk ifra wish, de har holdt i godt over 2 år og er fortsatt helt fine, tror de kostet 70-100kr.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Har selv hatt kjempe dyre sko og latterlig billige sko og det er ikke veldig stor forskjell, de holder like lenge og største forskjellen er som oftest vekten på skoene.
Siste par med sko jeg kjøpte var faktisk ifra wish, de har holdt i godt over 2 år og er fortsatt helt fine, tror de kostet 70-100kr.
Vis hele sitatet...
Mange billig sko som funker, men du risikerer også at de detter fra hverandre ganske fort. Man vet aldri.
Med kjente merker og dyrere sko er man som regel sikret en hvis standard og kvalitet. Man vet hva man får.
Sist endret av vindaloo; 20. februar 2023 kl. 12:52.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Mange billig sko som funker, men du risikerer også at de detter fra hverandre ganske fort. Man vet aldri.
Med kjente merker og dyrere sko er man som regel sikret en hvis standard og kvalitet. Man vet hva man får.
Vis hele sitatet...
Som med absolutt alt annet man kjøper seg av ting, så lønner det seg å gjøre litt research først, så slipper man akkurat det.
Trådstarter
58 5
Men er disse skoa deilige og gå i? Eller bare merkevare?
Står en del om de her;
https://www.allaboutanthony.com/air-...d-for-walking/

Helt ok sko, komfortable men ville ikke sagt de er direkte deilige å gå med, spesielt lengre turer.
Personlig syns jeg ikke de er noe særlig å gå i. Foretrekker Adidas sine Superstar sko.
Trådstarter
58 5
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Personlig syns jeg ikke de er noe særlig å gå i. Foretrekker Adidas sine Superstar sko.
Vis hele sitatet...
Så det er merkevaren man betaler for? Eller føles de eksklusive på beina?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Personlig syns jeg ikke de er noe særlig å gå i. Foretrekker Adidas sine Superstar sko.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig syntes AF1 er vesentlig mye bedre enn Superstar å gå i. Holder en del lenger også med mitt bruk.
Trådstarter
58 5
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Jeg personlig syntes AF1 er vesentlig mye bedre enn Superstar å gå i. Holder en del lenger også med mitt bruk.
Vis hele sitatet...
Hvordan gode da? Er de harde og gå i?
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Takk for svar sjef! Eier du ett par selv? Fornøyd?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde et par for et par år siden. Var veldig fornøyd da vertfall, men ingenting slår hoka når det kommer til komfort.
Trådstarter
58 5
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Jeg hadde et par for et par år siden. Var veldig fornøyd da vertfall, men ingenting slår hoka når det kommer til komfort.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg tenke meg. Bruker du hoka til alt? Når du skal ut på byen og, eller for trening?
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Hvordan gode da? Er de harde og gå i?
Vis hele sitatet...
Skoen sitter godt på foten min. Sålen er så god som jeg forventer fra en slik type sko. Men jeg hadde fint valgt dem om jeg skulle gå 10-12k skritt. Hadde de vært aktuelle for daglig bruk med 15k skritt og oppover? Nja. Isåfall måtte det vært med et par med mem foam såler innad i skoen.
Sist endret av IW2022; 20. februar 2023 kl. 17:09.
Trådstarter
58 5
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Skoen sitter godt på foten min. Sålen er så god som jeg forventer fra en slik type sko. Men jeg hadde fint valgt dem om jeg skulle gå 10-12k skritt. Hadde de vært aktuelle for daglig bruk med 15k skritt og oppover? Nja. Isåfall måtte det vært med et par med mem foam såler innad i skoen.
Vis hele sitatet...
Er det slik at de er store i str? Hørt at man ofte må gå ned 0.5 str ned i af1?
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Det kan jeg tenke meg. Bruker du hoka til alt? Når du skal ut på byen og, eller for trening?
Vis hele sitatet...
Bruker hoka til fritid & trening, ekstremt fornøyd! Jeg er sjeldent ute man da blir det selvfølgelig litt penere sko.
Nike Air/Air Max er jo veldig digg om du går mye på hardt underlag. Men kansje noe nyere enn AF1, jeg hadde lyst på AF1 men ikke etter at jeg leste review over her, de er jo skikkelig gamle.
overprisa skit lagd av slavearbeid
Sitat av dåven Vis innlegg
..lagd av slavearbeid
Vis hele sitatet...
har du noe etiske produsenter å anbefale?
Hvis noe er billig får man mere enn man betaler for.

Er noe dyrt får man mindre enn det man betaler for.

Kvalitet>kvantitet
Air force er rimelige sneakers med tidløst design og så er de forholdsvis slitesterke, greie sneakers til hverdagsbruk.
Man får ofte det man betaler for, jeg kjøpte noen Common Projects til 4000 i 2016/17, de ser like freshe ut enda, de viser ingen tegn på slitasje så de kan jeg ha i mange år fremover. Det hadde vært mye dyrere å kjøpt billige sneakers med lignende utseende som tålte en sesong.
Mitt nyeste par med sneakers kosta 6000, kjøpt i 2021. Disse er jeg litt mer forsiktig med, men veldig fornøyd, de kommer til å betale seg selv med årene disse også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har testa air max 270?
Vil anbefale å teste Hoka gaviota 4. Det er den stabile utgaven av Bondi. Helt insane gode sko. Jeg var fan av Nike sko, helt til jeg prøvde Hoka skoan. Er nå på mitt andre par Gaviota. Og følger man med på prisguiden, og de sidene som viser billigst pris, kan man spare mye penger
AF1/Jordan er ikoniske sko. Det er litt som en Rolex
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Noen som har testa air max 270?
Vis hele sitatet...
Mine punga etter kun et par uker. Ikke akkurat happy med det, men de var superdigge å gå i så lenge det varte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av moret Vis innlegg
Mine punga etter kun et par uker. Ikke akkurat happy med det, men de var superdigge å gå i så lenge det varte.
Vis hele sitatet...
Burde være reklamasjon det? Men hva er forskjell på Air max 270 og 270 Gel?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Låner tråden, bare et spørsmål ang. lisser.

Hvis helt svarte sko.
Hvite eller Svarte lisser?

Er ikke helt sikker på hvilket merke det er ( en eller annen generic brand), men silhuetten ligner adidas superstar.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Låner tråden, bare et spørsmål ang. lisser.

Hvis helt svarte sko.
Hvite eller Svarte lisser?

Er ikke helt sikker på hvilket merke det er ( en eller annen generic brand), men silhuetten ligner adidas superstar.
Vis hele sitatet...
Ser best ut når man kjører samme farge på lissene.

Ville heller brukt litt ekstra kroner når du først skal kjøpe sko fremfor å «spare» noen kroner på billig-sko. Prisen går på bekostning av komfort og du risikerer at de detter fra hverandre etter ett par lengre turer.

Bedre å bruke 1-2k på sko du kan ha i årevis enn sånne du må kjøpe nye av annenhver måned. Du kan sikkert gjøre noen kupp inne på Finn også.
Jeg synes forøvrig Air Force 1 virka litt hard og stiv å gå i. Skjønner ikke greia med at de er så populær.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Ville heller brukt litt ekstra kroner når du først skal kjøpe sko fremfor å «spare» noen kroner på billig-sko. Prisen går på bekostning av komfort og du risikerer at de detter fra hverandre etter ett par lengre turer.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør vanligvis det, typisk klassiske adidas som stan smith, Gazelle, Superstar osv.

De jeg trenger lisser til kom jeg tilfeldigvis over til 99kr. og både utsende og kvalitet er bra så jeg kjøpte
fire par (396kr) for ha noe bytte mellom. Det er under halvparten av hva jeg vanligvis legger i et par.
AF1 bruker en del kunstig skinn i sine batches, det vil si at det er en del resirkulert materiale og "dårlige" deler fra skinnet. Man merker ikke det noe særlig in-hand, jeg eier flere par AF1 og de holder seg utrolig godt bare man lærer seg å ta vare på dem. Jeg er glad i hvite sko men jeg børster og vasker dem regelmessig, slik at de holder seg hvite. Alt i alt veldig fornøyd med AF1, etter å ha eid flere type sneakers.

Hvis du skal kjøpe Air Max ville jeg ikke gått for 97 modellen isåfall, de får føttene til å se utrolig små ut pga den refleks delen rundt skoen, og luftbobla mi sprakk etter en måned, de ble til jobbsko til slutt. Refleksdelen har også en tendens til å få cracks, så skoene holder seg ikke like pene etter bruk..
Sitat av etos02 Vis innlegg
AF1 bruker en del kunstig skinn i sine batches, det vil si at det er en del resirkulert materiale og "dårlige" deler fra skinnet. Man merker ikke det noe særlig in-hand, jeg eier flere par AF1 og de holder seg utrolig godt bare man lærer seg å ta vare på dem. Jeg er glad i hvite sko men jeg børster og vasker dem regelmessig, slik at de holder seg hvite. Alt i alt veldig fornøyd med AF1, etter å ha eid flere type sneakers.

Hvis du skal kjøpe Air Max ville jeg ikke gått for 97 modellen isåfall, de får føttene til å se utrolig små ut pga den refleks delen rundt skoen, og luftbobla mi sprakk etter en måned, de ble til jobbsko til slutt. Refleksdelen har også en tendens til å få cracks, så skoene holder seg ikke like pene etter bruk..
Vis hele sitatet...
AF1 ser jævla bra ut, men noe gode og gå i er de ikke.
Sitat av klattus Vis innlegg
AF1 ser jævla bra ut, men noe gode og gå i er de ikke.
Vis hele sitatet...
Du om det isåfall, jeg er veldig fornøyd, spesielt når skoene blir inngått og former seg etter foten din.
Sitat av klattus Vis innlegg
AF1 ser jævla bra ut, men noe gode og gå i er de ikke.
Vis hele sitatet...
+1 på denne. Eier to par bare fordi dem ser freshe ut og kan brukes med ca alt, en av dem kuleste sko silhuetten spør du meg.

Rocker ellers air maxes, 98 er mest comfy, tn for mest steez
Af1 har vel hva man kan kalle tidløst design, og akkurat som Jordan's (1's) ligger det en del historie bak disse sneakersene, og det er kanskje de mest ikoniske skoene i hele verden. Man betaler en premium for stil, den dag idag
Sist endret av easethepain; 11. juni 2023 kl. 15:18. Grunn: Omformulering av setningen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Alt man finner ut av for sent i livet.. Det er Air Max 90 som er min sko. God Air Max demping, en sko som tåler å bli brukt ute og uendelig mange kule design.