Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1842
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Satt nettopp bomskudd på armen, fikk en kul. Er det trygt å prøve igjen med en gang? Hvor burde jeg sette skuddet? Noe jeg kan gjøre for å forhindre sette bomskudd?? Har en veldig synlig blodåre på ankelen akkurat på den kulen alle har på ankelen, trygt å sette der?
Burde du ikke heller vurdere å besøke legevakta og få behandlet den kulen?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Næh, den går bort av seg selv.
Går fint men du kommer til å irritere deg over kulen i et par dager. For å unngå bomskudd pass på at du har skikkelig synlige årer og at nåla kommer ordentlig inn. Du skal kunne slippe sprøyta forsiktig og fortsatt ha blodsvar når du prøver igjeb
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Går fint men du kommer til å irritere deg over kulen i et par dager. For å unngå bomskudd pass på at du har skikkelig synlige årer og at nåla kommer ordentlig inn. Du skal kunne slippe sprøyta forsiktig og fortsatt ha blodsvar når du prøver igjeb
Vis hele sitatet...
Okei, hvor burde jeg stikke den? Har bare stukket på overarmen da jeg har mest synlige blodårer der. Kan jeg stikke i samme åra flere ganger?
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Okei, hvor burde jeg stikke den? Har bare stukket på overarmen da jeg har mest synlige blodårer der. Kan jeg stikke i samme åra flere ganger?
Vis hele sitatet...
Bør helst bytte arm hver gang. Lettest å treffe i albuekroken
Nei faen, du skulle jo bare ta den der ene du! Vel hvis du føler at livet ditt går til helvette der du er så sier du fra, så skal jeg fikse en leilighet til deg ett sted her oppe i Trøndelag. Den beste måten å slutte på er å kutte all kontakt med folket og kanskje til og med flytte til ett annet sted hvor tilgangen er litt mindre. Det finnes jo selvsagt her også, men håpet er jo at man havner i noe opplegg hvor man får positive inntrykk og oppgaver å holde på med., som gjennom tiltak eller jobb. Så om du spør en dag så skal jeg gjøre det for deg...jeg hadde en leilighet klar til hu jenta som døde også, men hu var så glad i heroin at hun tok aldri steget til å flytte. Få måneder etter var hun altså død...

Du kan fint bruke samme åra flere ganger, men det kan lønne seg å flytte lengre opp eller ned på åra sånn at du ikke stikker på samme sted hver gang. Når man gjør det så blir det ofte arrvev der som er ganske så hardt etter hvert. Det går også an å skyte nedover føttene og beina, men det frarådes på det sterkeste. Blodårene i beina dine inneholder noe som heter ventiler, som jeg har forstått at er der for sirkulasjonen sin del. Hvis du ødelegger disse, så har jeg skjønt at du kan få problemer i form av hevelser i etterkant, og muligens andre ting. Og hvis du stikker nedpå føttene, så bør du holde føttene høyt samtidig. Mulig det er på grunn av disse ventilene eller kanskje bare lite blodomløp, men det kan være sykt smertefullt å sette amfetamin nedpå beina. Blodårene dine har smertereseptorer, så om du trykker noe sterkt i de så vil det brenne som bare juling - og jeg lurer på om det er det som skjer når man setter i føttene, altså at det blir liggende der å brenne. Det sies også å være større fare for blodpropp der enn på armene, og dessuten er konsekvensene større om noe skjer.

Du kan sette deg ned og kjenne oppover armene dine med pekefinger og langefinger. Blodårene føles litt som myke sugerør som ligger under huden. De blir også lettere å kjenne om du bruker stas (altså stenger blodgjennomstrømmingen lengre opp på armen).

Du skjønner det at du kan plutselig oppleve den der justeringen som virkelig er så god at det kjører livet ditt til helvette? For den finnes...Jeg har opplevd den mange gjennom min karriere, og det var så godt at jeg drømte om å sette sprøyter nesten hver natt gjennom flere år etterpå mens jeg var nykter. Jeg har kommet meg over den kneika der nå, men det var heftig altså!
Sist endret av tasmus82; 16. februar 2023 kl. 16:51.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler det likt som tasmus, mistenker at jeg vet hvem som skjuler seg bak anonym.. ikke bra ��
Hahah, jada. Er ikke så nøye om jeg tar på anonym eller ikke. Men ikke alle de postene fra anonym om nål og det i det siste er skrevet av meg bare så dere vet. Begynner i behandling om noen uker, kommer gå fint. Føler ikke noe trang til nålen, heller ikke noe sånn som på forje post om tankene mine rundt nåla. Tok ingenting igår, ikke nål eller på noe annen måte. Klarte sette skudd fint nå, tok i albuekroken å var mye enklere. Har ikke mange igjen da jeg har byttet nål bare hvis jeg har kommet borti noe. Klarer meg fint.

Men takk @tasmus82 foressten
Sist endret av Avenged2022; 16. februar 2023 kl. 17:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De "ventilene" i bena er for at blodet ikke skal renne tilbake til føttene og samle seg der. Det er grunnen til at mange eldre går med støttestrømer, for å hjelpe slitte "ventiler".

Jeg har lest et sted at noen stikker i penis. Dét synes jeg høres kjempevondt ut!

Offtopic: På dialysepasienter har jeg forstått det slik at de stikker på samme sted hele tiden, for da dannes det seg "kanaler" som gjør det lettere å treffe.

PS. Jeg skriver ikke anonymt, med mindre jeg skriver om ting som vil være plagsomt/pinlig for meg offentlig.
Ahaha skjønner, ikke ofte jeg skriver anonymt men iblandt. Selvom jeg ikke har delt noe personlige greier her, så er nokk ikke noen som vet hvem jeg er. Men ville bare ikke skrive denne tråden fra profilen min men ombestemte meg så kommentarene ble med brukernavnet mitt heheh. Var bare fordi d var litte grann i motstrid til innlegget jeg skrev tidligere etter første gang med nåla men mener fortsatt d jeg skrev. Og har ikke mange nåler igjen og jeg kommer ikke kjøpe flere. Om jeg kjøper flere eller er på tur kommer jeg faktisk til å legge megselv inn på noe rusbehandling som er mye mer fokusert på rus en den jeg begynner på om noen uker
Jeg skjønner at du kanskje vil bruke anonym for å unngå at folk skal arrestere deg på det, men de aller, aller fleste her inne ønsker deg bare vell. Det er jo ikke hver dag man ser folk som er i det stadiet til å begynne med nåla, men når man har sett det en del ganger så blir det vanskelig å ikke prøve å oppfordre vedkommende i aller høyeste grad til å la være.. Det er, som du sikkert selv har sett, ett av de største stegene man kan ta innen rusmidler. Det er så mange oppegående folk som har mistet seg selv helt etter første gang, folk som har klart å holde et fornuftig bruk i årevis som etter første justering bare har sklidd helt ut og blitt ugjenkjennelige i rekordfart.
Yes iknow, skal passe på. Det der bomskuddet gjorde det litt mindre fristende også.
Det finnes ikke ett behandlingssted i hele verden som kan fjerne de erfaringene du har fått deg gjennom livet, så jeg tror ikke du vet hvordan det der fungerer. Og om du tror de kommer til å ha noen spesiell forståelse og innsikt i narkotika og hvordan du skal slutte, eller kanskje traumer sånn at du får fred, så kan jeg fortelle deg at disse menneskene vet egentlig ganske så lite. Jeg tror nok mange her inne kan si mer om det å bruke rus og slutte med rus enn de ansatte på noen institusjon...de er hvert fall langt fra noen magikere. De kommer sikkert til å irritere deg mer enn noe annet der de gjentar de samme tingene gang på gang, som om de har skjønt det...

Jo verre ting du har opplevd, desto vanskeligere er det å få hjelp med det også, og når du først vet hvor god nåla er så blir det sittende fast. Plutselig kommer du på institusjon så viser deg seg å være både hasj og heroin nedi gangen, og når du da allerede kan å bruke nåla, ja da er veien kort for å prøve det altså.

Du får unnskylde meg, men du gjør meg trist altså. Jeg har sett og hørt dette her så mange ganger, og uansett om du kanskje har ett dødsønske eller hva det nå er som driver deg så skulle jeg veldig gjerne sett at du valgte annerledes...
Skjønner godt hva @tasmus82 snakker om. Har selv en barndomsvenninne som i noen tidligere år flørtet med forskjellig rus. Rett før jula i 2020 eskalerte det med nesten daglig inntak av cola og benzo. Et bruk der vi i rundt merket forskjell på avferd hovedsaklig.

For 3-4 måneder siden begynte hun med nåla, og forandringen er helt hinsides, og hun nekter hjelp. Jeg har forståelse for at nåla er digg, men man kan ruse seg til at man tror at man er et tre uten også. Sier det bare for at det er så mange rundt som får det utrolig tøft når det står på som værst. Ta vare!��
Denne ruskarrieren går dessverre bare en vei..
Hvordan går skytefri fredag? :P
Finn en ny åre, sjekk blodsvar flere ganger ila ett skudd. Kjenner du svie når du skyter, STOPP. Se til at hevelsen går ned, og se om det ser betent ut. Kjenner du smerte, eller det ser ut til å bli værre så drar du på legevakt. Bedre å dra en gang for mye enn for lite.

Til dere andre, kan dere drite i den «hva var det jeg sa» holdningen?
Det er snakk om et ungt menneske som tydeligvis har problemer! La gutten spørre om råd uten at han skal rakkes på. Den type holdning kan ta livet av folk. Uansett hvordan rusbruken utvikler seg, så må man få spørre uten å bli stigmatisert! Faen ikke rart folk holder rusmisbruk skjult for nære, når man faen ikke kan spørre på et internettforum uten å få nedlatende holdninger!!
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Det finnes ikke ett behandlingssted i hele verden som kan fjerne de erfaringene du har fått deg gjennom livet, så jeg tror ikke du vet hvordan det der fungerer. Og om du tror de kommer til å ha noen spesiell forståelse og innsikt i narkotika og hvordan du skal slutte, eller kanskje traumer sånn at du får fred, så kan jeg fortelle deg at disse menneskene vet egentlig ganske så lite. Jeg tror nok mange her inne kan si mer om det å bruke rus og slutte med rus enn de ansatte på noen institusjon...de er hvert fall langt fra noen magikere. De kommer sikkert til å irritere deg mer enn noe annet der de gjentar de samme tingene gang på gang, som om de har skjønt det...

Jo verre ting du har opplevd, desto vanskeligere er det å få hjelp med det også, og når du først vet hvor god nåla er så blir det sittende fast. Plutselig kommer du på institusjon så viser deg seg å være både hasj og heroin nedi gangen, og når du da allerede kan å bruke nåla, ja da er veien kort for å prøve det altså.

Du får unnskylde meg, men du gjør meg trist altså. Jeg har sett og hørt dette her så mange ganger, og uansett om du kanskje har ett dødsønske eller hva det nå er som driver deg så skulle jeg veldig gjerne sett at du valgte annerledes...
Vis hele sitatet...
Bor allerede på instutisjon:-°

Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Finn en ny åre, sjekk blodsvar flere ganger ila ett skudd. Kjenner du svie når du skyter, STOPP. Se til at hevelsen går ned, og se om det ser betent ut. Kjenner du smerte, eller det ser ut til å bli værre så drar du på legevakt. Bedre å dra en gang for mye enn for lite.

Til dere andre, kan dere drite i den «hva var det jeg sa» holdningen?
Det er snakk om et ungt menneske som tydeligvis har problemer! La gutten spørre om råd uten at han skal rakkes på. Den type holdning kan ta livet av folk. Uansett hvordan rusbruken utvikler seg, så må man få spørre uten å bli stigmatisert! Faen ikke rart folk holder rusmisbruk skjult for nære, når man faen ikke kan spørre på et internettforum uten å få nedlatende holdninger!!
Vis hele sitatet...

Tusen takk for hjelpen og det du skrev videre i teksten. Vet at det kan gå til helvette med folk som bruker nåla, men helt ærlig tenker jeg ikke så mye over det. Har fortsatt flere nåler igjen og kommer nokk ikke skaffe flere. Men synes fortsatt det er unødvendig av de som kommenterer spydige kommentarer bare fordi de «vil at jeg skal vite alvoret».
Sist endret av Avenged2022; 21. februar 2023 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
som de andre sier, sjekk alltid at du har svar. når jeg drev på skøyt jeg alltid sakte så jeg hadde kontroll. vis du har et skikkelig bomskudd kan man alltids stikke sprøyta inn igjen og reversere det. årene kan skytes opp i flere ganger, årene vil ettervært bli veldig harde så det blir vanskeligere å skyte opp så det å bytte åre og sted er et godt poeng. unngå å skyt i hender og føtter. bomskuddet vil gå inn i blodomløpet ditt, vis det er heroin du skyter så ville jeg reversert bomskuddet, ventet litt og satt ett nytt.
De få gangene jeg setter, sjekker jeg blodsvar jevnlig gjennom injeksjonen.
Første sjekk, injiser 1/4, sjekk blodsvar igjen, før du trykker på videre. Ny sjekk etter svar. Trykke videre.
Har satt noen tusen skudd i min karriere og har ennå til gode å ende opp med en kul av slik størrelse at den ikke forsvinner av seg selv iløpet av et par minutter.