Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1100
Halla, gutt 17 her. Var
På fest på fredag, hadde noe syre liggende når jeg kom hjem og bestemte meg dum som jeg vsr å ta det (rundt 1 tiden). Tok rundt 400 ug men er ikke 100% sikker. Jeg husker nesten ingenting av peaken også har jeg funnet en del snapchat meldinger og sånn som er ekstremt rare som jeg heller ikke husker. Gikk ut i stua etter noen timer ( aner ikke hva jeg har drevet med før dette) og d var ikke sånn at jeg var veldig redd eller noe sånn men ansiktet til lillebroren min så ut som en gammel mann og ansiktet til fattern så også helt fucka ut, samtidig var jeg overbevist om at jeg var i et slags pararelt univers hvor jeg venta på å bli sendt tilbake til rommet der jeg sist huska å ha trippa og at når jeg satt på kjøkkenenet satt jeg liksom inni mitt eget hode for å finne ut av et eller annet, vanskelig å forklare. Men har noen opplevd noe sånt?
For det var ikke noe psykedelisk med det i det hele tatt var bare jævlig rart hele greia
Halla gutt 17. Hvordan har du det i livet ellers? (:

Du tok en idiotisk stor dose, og alle som tar idiotisl store doser opplever veldig rare ting. Som du sikkert skjønner så er ikke lsd så veldig likt som alkohol.

Hvordan var dagen derpå?
Det du skriver om er velkjent og jeg kan kjenne meg igjen i det.

Du er veldig ung og de fleste som er veldig unge har ikke verktøy mentalt for å prosessere slike opplevelser inn i livet i etterkant mener jeg. Derfor er det lurt å vente til du er mer ferdigutvikla i hjernen. Typ 25 år

Det er en stor dose for en som ikke har tatt psykedelia før.

Stor dose for en som har tatt det før også
tja.. kan si jeg kjenner meg igjen når jeg har tatt 600ug til 1200ug . føler jeg tripper mindre en på en 200ug dose men samtidig så skjer detsykt mye rart. engang kom stjernene ned fra himmelin in gjennom vinduet og bouncet frem og tilbake i stua mi, de ville jeg skulle sleppe dem ut igjen så måte åpne vinduet og bang der fløy de opp igjen. personlig synes jeg magien bak lsd forvant for mange år siden etter det ble misbrukt sporadisk ukesvis over mangfoldige år..
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres helt normalt ut på en så stor dose. Syre er no joke.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Halla gutt 17. Hvordan har du det i livet ellers? (:

Du tok en idiotisk stor dose, og alle som tar idiotisl store doser opplever veldig rare ting. Som du sikkert skjønner så er ikke lsd så veldig likt som alkohol.

Hvordan var dagen derpå?
Vis hele sitatet...
Hr tatt 1 gang før, 150 ug for 2 mnd siden ish. Har tatt sopp 2-3 ganger også men synes aldri d var noe veldig sykt så ville oppleve d skikkelig liksom haha. Dagen etterpå var ikke noe særlig
Høres helt tett ut! Syre er noe man planlegger, gjøre noe ut av det. Gode venner på hyttetur og ut i naturen f.eks, ikke ha tlf på seg.
Men det var ikke sånn andre beskriver d. Var mer som at ting ble forvrengt og at tid var veldig rart liksom. Føltes ut som historiens største lok
Blir fort lok og ubehageligheter/ rariteter om man tar det i en setting hvor man ikke kan senke skuldrene og slappe helt av. Noe jeg for min del ikke hadde hatt sjans til å få til om jeg tok syrelapper hjemme hos foreldrene mine på den alderen..
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Men det var ikke sånn andre beskriver d. Var mer som at ting ble forvrengt og at tid var veldig rart liksom. Føltes ut som historiens største lok
Vis hele sitatet...
Mye av rusen og opplevelsen bestemmes av omstendighetene dine. Du vil oppleve en annen rus om du er ute i naturen på sommern, kontra en kjeller på vintern.

Vi kan ikke forklare hvorfor du opplevde akkurat det du gjorde.
Men jeg har fortsatt lyst til å gjøre det igjen da, har dere tips til hva jeg må gjlre for å mininere risikoen for at noe sånt skjer igjen?
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Men jeg har fortsatt lyst til å gjøre det igjen da, har dere tips til hva jeg må gjlre for å mininere risikoen for at noe sånt skjer igjen?
Vis hele sitatet...
Spis mindre?
1. Vent noen år.
2. Planlegg turen litt bedre, vær opplagt, edru, ta det i en god setting.
3. Prøv en lavere dose
Tror du noen i familien så på deg at du var rusa?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Tror du noen i familien så på deg at du var rusa?
Vis hele sitatet...
Nei tror egt ikke det, men jeg vet veldig tydelig rusa egentlig så rart ingen har sagt noe

En annen ting, når jeg røyker og blir skikkelig pansra så tripper jeg ganske ofte, ser closed eye visuals noen ganger til og med open eyes visuals osv og liker det veldig godt finnes det noe psykedelika som er likt bønne? Vil ta det noen steg opp men fortsatt ha samme «viben»
Sist endret av 6ix9ine xx; 25. januar 2023 kl. 15:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
For det var ikke noe psykedelisk med det i det hele tatt var bare jævlig rart hele greia
Vis hele sitatet...
Definer psykedelisk...

Psykedeliske tripper er ofte rare og vil være forskjellig fra gang til gang. Dette hørtes veldig psykedelisk ut for meg. Dosering har veldig mye å si.

Det er avhengig av dose, næringsinntak, forventninger, personlighet, setting, omgivelser, humør, mentalhelse, livserfaringer og kunnskaper osv. Listen fortsetter. Psykedelika er som mangt og skildringene i filmer og kultur er veldig fattig. På mange måter kan det ikke beskrives eller forstås med mindre du har opplevd det selv. Og selv når du har opplevd det så er det en personlig og individuell opplevelse. Du kan ikke fortelle noen hvordan deres første (eller 99-ende) trip vil være og så er det slik de opplever det. Du kan beskrive fellestrekk som er å forvente av tripper og kanskje spå/gjette utover dette, men der stopper det.

Det du nevner med at fjes ser annerledes ut er også normalt, men helst i større doser. På store doser vil de visuelle effektene kunne lure hjernen til å se og tolke mye rart! bare tenk på hvordan folk som f.eks. er mørkeredde kan se for seg skikkelser osv. i skogen når det bare er et tre. Hjernen har en kraftig fantasi og du kan fort gå i samme fella på psykedelika. Spesielt når du har veldig kraftige visuelle effekter. Og enda større sannsynlighet for sånn om du har en dårlig trip med angst, paranoia etc.

Men man kan lære å håndtere dårlige tripper. Dårlige tripper er også en mulighet for å lære noe om seg selv og vokse. Man har mer kontroll enn man tror. Mindfulness og kognitiv adferdsterapi er gode prinsipper å lese seg opp på.


Sitat av Jerna Vis innlegg
Du er veldig ung og de fleste som er veldig unge har ikke verktøy mentalt for å prosessere slike opplevelser inn i livet i etterkant mener jeg. Derfor er det lurt å vente til du er mer ferdigutvikla i hjernen. Typ 25 år

Det er en stor dose for en som ikke har tatt psykedelia før.

Stor dose for en som har tatt det før også
Vis hele sitatet...
100%. Jeg vil påstå at selv etter fylte 25 år så har man mye å lære og mye å reflektere over på nytt.

Men spesielt når man fortsatt er ung så er det bare en realitet at hjernen fortsatt "er under utvikling".


Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Men jeg har fortsatt lyst til å gjøre det igjen da, har dere tips til hva jeg må gjlre for å mininere risikoen for at noe sånt skjer igjen?
Vis hele sitatet...
Lavere dose! Det er et visst knekkområde (dose) der trippens art har en tendens til å endre seg ganske kraftig.

Og helst ikke hjemme med familien. Setting påvirker mer enn man tror. Mange tenker i forhold til positiv eller negativ påvirkning, men det har mer betydning enn som så. Det endrer tankemønster, perspektiv, følelser og hele opplevelsen egentlig. Hvis positivt og negativt er opp og ned på y-aksen så kan du se for deg at du har en x-akse og en z-akse i tillegg.

Psykedelika er ikke noe du tar en gang og så vet du hvordan effekten er. Hvis du tror du vet hva som kommer så er sjansen stor for at du får deg en overraskelse.


Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Nei tror egt ikke det, men jeg vet veldig tydelig rusa egentlig så rart ingen har sagt noe

En annen ting, når jeg røyker og blir skikkelig pansra så tripper jeg ganske ofte, ser closed eye visuals noen ganger til og med open eyes visuals osv og liker det veldig godt finnes det noe psykedelika som er likt bønne? Vil ta det noen steg opp men fortsatt ha samme «viben»
Vis hele sitatet...
Har aldri forstått hvorfor man skal lage nye navn på ting, men jeg antar at "bønne" er hasj eller marijuana? Som nevnt over, psykedeliske tripper kommer i mange ulike former og opplevelsene kan være veldig annerledes for hver gang. Det er noe man skal ha litt respekt for. Og så er det gode (vitenskaplige) grunner til å begrense dette når du fortsatt er så ung. Livet ditt er ikke over selv om du blir 25.

Selv med hasj, marijuana eller "space cakes/edibles" så har jeg hatt veldig forskjellige opplevelser. Selv med samme "produktet". Og jeg har også opplevd at det endret seg, tilsynelatende permanent, etter jeg tok psilocybin første gang. Det har hørt og lest fra andre også, men det kan ha en annen forklaring for alt jeg vet.

LSD har langt mer potensiale for "visuals" enn f.eks. marijuana (som av mange ikke regnes som psykedelika, selv om dette strengt tatt er et definisjonsspørsmål). Psilocybin også.


Til slutt anbefaler jeg å teste det du tar, det forekommer produkter som enten er noe annet enn det du ber om eller er mikset med noe syntetisk tull som skaper dødsannonser i avisa. I Oslo kan du teste rusmidler ting gratis. Søk på "testanalyse rusmidler" så finner du all info du trenger. Finnes også testkit på nett. Skadeforebygging er viktig. Gjør det med folk du er trygge på og i en trygg setting. Og les deg opp på hva du tar og pass på at du ikke gjør noe farlig, uansvarlig, dumt etc.
Sist endret av Sentio; 26. januar 2023 kl. 04:55.