Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 518
Det hender kamera går i USB-modus men det skjer ingenting på macen. Stort sett skjer det ingenting på kamera eller mac.

Når jeg setter kameraets minnekort i macen får jeg følgende feilmelding når jeg overfører bilder i finder:

https://imma.gr/119519xa0959

Har tidligere gått feilfritt. Har prøvd forskjellige kabler. Kameraet har wifi som oveføringsalternativ men det må settes opp via usb, noe jeg ikke har gjort. Hva gjør jeg?
1. Er du sikker på minnekortet ikke er dødt?
2. Du må ikke sette opp WiFi via USB... Skru der på i kameraets meny og koble til kameraets SSID (står i menyen) med enten en PC eller en mobil som har Sony sin app..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
1. Er du sikker på minnekortet ikke er dødt?
2. Du må ikke sette opp WiFi via USB... Skru der på i kameraets meny og koble til kameraets SSID (står i menyen) med enten en PC eller en mobil som har Sony sin app..
Vis hele sitatet...
1. Nei, det er jeg ikke men det skal undersøkes. Men hvordan kan det være dødt og jeg samtidig kan hente ut informasjon?

2. Takk, det gikk via app! Men det var tungvindt og tregt.

Hvor er det billig minnekort om dagen?
Et lagringsmedium kan være defekt/ha korrupte data uten at det er helt dødt, på lik linje med at en menneskekropp kan være full av kreft og likevel ikke helt død (helt enda)..

Internett har billige minnekort. Norske sider har raskere levering enn Kina og fine ting som reklamasjonsrett, men Kina er billigst hvis du er tålmodig. Det raskeste er nok på alle måter å kjøpe et raskt minnekort og en rask USB-leser (uten at jeg vet hvor treg/rask din innebygde Apple-whatever er) fra en norsk (nett)butikk og overføre filer på den måten. Personlig foretrekker jeg Komplett og andre nettbutikker som leverer på 1 virkedag med PorterBuddy..
Igjen, takk!
Kina har fantasi-priser på minnekort, så jeg tror det er fake. Et kort på 2 T koster ikke 50 kr for å si det sånn. Jeg kjøper mine minnekort på Amazon.de. Det er kun små-kort jeg bestiller på Ebay. Altså SDHC.

Også anbefales kjente merker, som f.eks. Sandisk, Lexar, Transcend, Sony, Samsung, Kingston, osv. Riktignok dyrere, men sikrere.
Ingen sa han trenger å kjøper et for-godt-til-å-være-sant-kort-på-2-Terabyte..