Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1913
Er nettopp begynt på en diett hvor jeg skal faste 1 hel dag i uken. Itillegg skal jeg ha et kalorimål for de resterende dagene.

Dette skal ifølge dietten tydligvis føre til at man havner i ketose slik at man mister masse fett.

Men tanken slo meg isted. Vil jeg ikke miste muskler raskere også på denne måten?

Hvis jeg trener litt lett styrke den dagen jeg er i faste, vil jeg ødlegge mer for musklene da eller vil det hindre dem i å forsvinne?
Lurer på hvorfor alle jeg kjenner som snakker om ketose som slankeform er feite ?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kanskje de er på teori stadiet
Du vil ikke nå ketose på en dag fasting i uka. Derimot kan du spise så mye bacon og smør du vil hver dag. Det handler om å kutte alt av karbohydrater over en lengre periode, kan ta 2-7 dager første gangen før du kommer inn i ketose. Se litt på YouTube så du forstår hva ketose er. Lykke til! Keto er gøy om du gjør det riktig
Sitat av dggr Vis innlegg
Lurer på hvorfor alle jeg kjenner som snakker om ketose som slankeform er feite ?
Vis hele sitatet...
Kan høres ut som du kjenner mange feite som vil ha en unnskyldning for å bare spise bacon

Neida, men er jo verdt ett forsøk, men tror det lønner seg å spise mindre kalorier enn man forbrenner, samt litt trening.

Er sånn sett ikke noe hokkus pokkus.
Faste en hel dag i uken ja, sorry men dette høres rett og slett idiotisk ut da kroppen bare vil bremse forbrenningen denne dagen å gå inn i sparemodus for så å supercharge forbrenningen dagen etterpå (man tar ikke opp alt av næring man spiser) nei ketose når man som nevnt etter ca ei halv uke så og si uten karbohydratinntak, når du så har gått ned så mye som du vil så er det også veldig viktig at du starter gradvis å spise normalt igjen så kroppen vender seg til økt katbohydratinntak, ellers blir du bare feit igjen, hadde også droppet treningen da du under en lavkarbodiett får nesten alle kcal fra protein og fett og styrketrening på
diett blir det samme som å stå å spinne blårøyk, man kommer ingen vei, du vil miste litt muskelmasse men ikke noe merkbart, denne kommer raskt tilbake (muskelminne) når du begynner å spise mer normalt å begynner å trene tungt igjen
Sist endret av freebird; 11. juni 2021 kl. 01:05.
Hvorfor skal alle prøve på alt mulig hokkus pokkus?? Slanking handler om kaloriunderskudd. Samme hvilken kur du driver med så koker alt ned til underskudd. Hvorfor pine seg med alt mulig piss? Eneste jeg har prøvd er intermittent fasting. Spise alle daglige kalorier innen en viss tid på dagen. Funket dårlig når jeg har en tung fysisk jobb på dagen å trener vekter på kvelden. Ble bare tom for energi
Sitat av tøffel Vis innlegg
Hvorfor skal alle prøve på alt mulig hokkus pokkus?? Slanking handler om kaloriunderskudd. Samme hvilken kur du driver med så koker alt ned til underskudd. Hvorfor pine seg med alt mulig piss? Eneste jeg har prøvd er intermittent fasting. Spise alle daglige kalorier innen en viss tid på dagen. Funket dårlig når jeg har en tung fysisk jobb på dagen å trener vekter på kvelden. Ble bare tom for energi
Vis hele sitatet...
Lurer på hvorfor alle prøver på alt mulig hokkus pokkus. Forteller så om sitt eget hokkus pokkus.