Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2454
Jeg kan jo ikke slutte å være med på ting bare fordi jeg slanker meg.

Her er er spørsmål til dere:

Noen som vet hvilket måltid på Peppes pizza man bør velge for å innta færrest mulig kalorier?

Hva med Fridays sin kalorifattigste rett?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
De har vel noen salater å tilby. Regner med at det vil passe under kategorien færrest kalorier.
BRAND ∞ STRONG
En SIDE SALAD uten brød og dressing (eventuelt litt vinaigrette)
+
Telemark uten kullsyre 0,5 l 34,-
eller
BonAqua med kullsyre glassflaske 0,33 l 49,-
?

og for att det ikke skal bli alt for jævlig trist så kan du kanskje unne på deg
å dele en liten pizza m/ tynn bunn med noen.
Sist endret av vindaloo; 9. juni 2021 kl. 14:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan fint dra i deg et cheat meal selv om du slanker deg. Bare ikke la det bli en cheat day.
Når du er ute å spiser, så ikke tenk på kalorier. Vær heller flink resten av uken. Et cheatmeal nå og da går helt fint.

Ellers så trenger du ikke å spise deg heeelt mett.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Som andre har sagt, trenger du ikke nødvendigvis være på hardkjøret med kaloritelling hele tiden.

Likevel: sjekk menyene eller spør?
Utøv porsjonskontroll? (Lettere sagt enn gjort, I know )
Velg noe smått som ikke er en innlysende kaloribombe?
Sjekk om appen du kanskje bruker til kaloritelling har registrert næringsinnhold?
Trådstarter
9 0
Sitat av vindaloo Vis innlegg
En SIDE SALAD uten brød og dressing (eventuelt litt vinaigrette)
+
Telemark uten kullsyre 0,5 l 34,-
eller
BonAqua med kullsyre glassflaske 0,33 l 49,-
?

og for att det ikke skal bli alt for jævlig trist så kan du kanskje unne på deg
å dele en liten pizza m/ tynn bunn med noen.
Vis hele sitatet...

Takk, jeg tenkte ikke på at de jo faktisk har pizza med tynn bunn der

Sitat av vindaloo Vis innlegg
En SIDE SALAD uten brød og dressing (eventuelt litt vinaigrette)
+
Telemark uten kullsyre 0,5 l 34,-
eller
BonAqua med kullsyre glassflaske 0,33 l 49,-
?

og for att det ikke skal bli alt for jævlig trist så kan du kanskje unne på deg
å dele en liten pizza m/ tynn bunn med noen.
Vis hele sitatet...
Sitat av daimeno Vis innlegg
De har vel noen salater å tilby. Regner med at det vil passe under kategorien færrest kalorier.
Vis hele sitatet...

Ja de har jo en side salat på menyen ser jeg men vet ikke om det er noe å bli mett av.

Såg de hadde Cæsar salat der også som jeg jo elsker! Men denne hadde jo selfølgelig så mye som 1400 kalorier i seg men takk for tips!!
Sist endret av Tintomilo; 9. juni 2021 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De har jo vegetar-pizzaer. Vet ikke om de har færre kalorier. Og ps. ikke ha dressing på.
Ville vel i utgangspunktet valgt en annen restaurant enn de to alternativene du nevner (ikke bare usunn mat, de er også crap)
Du kan fint slanke deg og spise ute sammen med venner. Det er viktig å unne seg noe godt inniblandt, men ikke la det ta helt av og mos en kebab hver dag fordi kolegaen gjør det. Lørdagsgodt er en fin greie feks.

Og hvis du er som meg og er glad i god mat, så er styrketrening mer effetivt enn cardio. Man kan spise uhorvelig mye mer bare man kjører basis styrke øvelser 30-45 minutter 2-3 ganger i uka.
Ingen problem å spise ute. Velg kjøtt! Eneste du må passe på er hva som blir servert på siden av kjøttet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Ingen problem å spise ute. Velg kjøtt! Eneste du må passe på er hva som blir servert på siden av kjøttet.
Vis hele sitatet...
Det er så fagert med folk som misjonerer for akkurat sin diett, totalt blotta for argumentasjon og totalt utan kjennskap til kontekst!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av vidarlo Vis innlegg
..og totalt utan kjennskap til kontekst!
Vis hele sitatet...
Konteksten (det lille TS har delt) er ett ønske om å spise på restaurant selv om man slanker seg.
Ett måltid bestående av kun biffen og salaten, må vel kunne sies å inneholde færre kalorier
enn ett med fløtegratinerte poteter, saus eller div. annet snacks. Eller?
+ f.eks. vann å drikke.
Hva med å foreslå å stikke på andre restauranter og prøve noe nytt? Asiatisk, indisk, tyrkisk blandt annet har både gode vegetarretter med lite kalorier og kjøttretter med mye mindre kalorier enn noen slices på Peppes eller burger på fridays. Ender du opp med allikevel å gå på Peppes så er det sikkert ikke så stor fare for at andre legger merke til at du spiser to slices færre enn du pleier for folk er mest opptatt av seg og sitt.
Eller om du sykler fast til jobb istedet for buss kan du unne deg å skeie ut en sjelden gang i blandt også
Om du vil slanke deg, er det ikke bare å faste ? Litt frokost og litt kveldsmat gjør man det I ran uke så blir man mye tynnere
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Restauranter driver til en viss grad med tomme kalorier eller overvekt av karbohydrater. Kan samme spørsmål brukes på en burgersjappe? Ser man bort fra "spis lite" så vet jeg jammen ikke hva slags rett man skal foreslå.
En salat?
Da fins det vel bedre steder å få deg en salat en Peppes


At keto eller lav karbo ikke er blitt en egen restaurant kjede, både billig og dyrere versjon, er for meg en gåte. Tror mange hadde spist på et sånt sted ette trening eller på spisedagene sine
Sist endret av meaculpaUIO; 10. juni 2021 kl. 19:25.