Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2998
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor ofte tar dere de ? hvor mange dager kan ma ta de før man blir avhengig? jeg er ikke noe innteresert i å ruse meg, tenker kun på søvn :) J 23 ¨

Noen som har gått på de fast og hvordan har det gått? hvor lenge ?
Man bygger opp fort toleranse til disse medikamentene. Det kan være lurt å bruke dem kun annenhver dag, og legge seg til samme tid, og stå opp til samme tid hver dag (også i helger).
Jeg har brukt dem lenge, flere mnd...får fast av legen, jeg finner ikke at du blir avhengi av dem - og jeg vet hva benzoavhengihet er fra for mange år siden.Har hørt veldig mange dårlige argumenter fra leger for å slippe å skrive det ut, i kjent Norsk stil...alt fra at det kun var "farlig" til mer saklige argumenter..

Er innsoivning problemet er dette løsningen, for min del kan jeg våkne midt på natten med dem når virkningen går ut..så jeg kjører gjerne den pluss serequel som gir deg jevn nattesøvn hele natten, evt remeron for de som ikke har vektøkning som en fare..

Har gått av disse flere ganger, ingen problem..så lenge man holder seg til 1-2 7,5mg
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Viss du må ja 1-2 imovane for å sovne så er du jo avhengig av imovane for å sove hehe.
Akkurat som en diabetiker er avhengig av diabetes.

Sier ikke det er feil, sier bare at du antakeligvis er avhengig av dem for å sove....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor ofte tar dere de ? hvor mange dager kan ma ta de før man blir avhengig? jeg er ikke noe innteresert i å ruse meg, tenker kun på søvn J 23 ¨

Noen som har gått på de fast og hvordan har det gått? hvor lenge ?
Vis hele sitatet...
Hei!
Jeg bruker Mogadon til daglig nå for tiden men har også brukt Stilnoct / Imovane i veldig mange år.

Hvis du er smart forlanger du Stilnoct av lege da alt for mange får en forferdelig smak i munnen av Imovane.

Jeg tar foreskrevet mengde hver kveld og har gjort dette i mange år.

Du blir ikke FYSISK avhengig av Stilnoct men heller psykisk avhengig da det er en utrolig behagelig måte å få sove på. Jeg har kuttet Stilnoct mange ganger uten annet enn søvnløshet som bivirkning.

De som opparbeider seg toleranse på disse tablettene er stort sett de som MISBRUKER de og ikke følger legens råd om mengde.

Så ta det med ro, bruk preparatet som legen din foreskriver så er du trygg! Dette er egentlig et preparat som du IKKE bør få tilgang til for lenge i følge https://www.felleskatalogen.no/medis...aventis-564177
Lykke til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bygget en enorm toleranse på imovane. Må opp i 7-8 stk 7.5 for å merke noe. I en periode tok jeg mer enn hva jeg egentlig trengte, derfor denne raske toleranseøkningen. Siste 6 mnd har jeg slukt rundt 2000 imovane. Er på nedtrapping nå.