Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2408
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er vanlig symptomer når man er på nedtur og hva er farlig? Tok rundt 0.1-0.2 inatt ved 1 tiden, har ikke sovet noe. Føler hjertet dunker ganske hardt og fort nå, og musklene er helt stive/anspente
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nedtur er nok ikke farlig bare få i deg veske og litt mat, vis du har noe benzo eller quetapin så ta det å legg deg til å sov.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drakk du i tillegg? Alkohol altså? Jeg har aldri fått nedtur av KUN speed, men alkohol + speed da kommer nedturen, som egentlig bare blir en forsterkning av alkoholnedturen / fyllesjuka ganger 10 minst.

Spis noe mat, smoothie, yoghurt, banan, NOE vertfall, du kommer til å føle deg 100x bedre. Drikk vann, masse vann, gjerne noe powerade også med elektrolytter osv.

Sett på en film, bare se på den så sovner du til slutt, gjerne noe komedie, roer som regel ned hode, har for meg at speednedturen for det meste er psykisk. Altså, man har hørt så mye om den forfærdelige nedturen så man skaper en nedtur i hode fordi man forventer en. Mulig jeg bare er "heldig" å ikke merker noe til den, merker vertfall fyllesjuka av alkohol, da er det hjertebank og et helvete.

Du kan jo ta noe benzo eller opiater eller z-hypnotika for å sove / roe deg ned, men er ikke noe jeg anbefaler. Lande fra narko med narko.. Men må man så må man
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får såpass nedtur på speed at jeg må holde meg unna. Jeg sliter psykisk så all angst blir forverret x10! Ikke kun psykiske symptomer men jeg får hjertebank, svetting, så kvalm at jeg nesten ikke kan snu meg i senga uten å brekke meg (motion sickness), anspent i kroppen, vondt i hodet.
Så ja. Ganske ekstremt �� Men har aldri følt på at det er direkte farlig.
Er det vanlig speed du tok? 0,1-0,2 høres nesten ut som en terateutisk dose hvis man kan sammenlikne det med Elvanse. Jeg må opp i det ti dobbelte for å ha en liten nedtur.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg får såpass nedtur på speed at jeg må holde meg unna. Jeg sliter psykisk så all angst blir forverret x10! Ikke kun psykiske symptomer men jeg får hjertebank, svetting, så kvalm at jeg nesten ikke kan snu meg i senga uten å brekke meg (motion sickness), anspent i kroppen, vondt i hodet.
Så ja. Ganske ekstremt �� Men har aldri følt på at det er direkte farlig.
Vis hele sitatet...
Nei en speed-nedtur er nok ikke direkte farlig. Men om man får panikkanfall etc kan vel med dårlig hjerte få noe problemer. Men vil tro dette skal en del til. Burde ikke røre speed uansett om man har dårlig hjerte (forsåvidt ikke med bra hjerte heller).

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Er det vanlig speed du tok? 0,1-0,2 høres nesten ut som en terateutisk dose hvis man kan sammenlikne det med Elvanse. Jeg må opp i det ti dobbelte for å ha en liten nedtur.
Vis hele sitatet...
Er ikke "all" speed i Norge meth uansett?



https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...sting-i-europa

Flest metamfetamin-beslag

Det har siden 2008 vært flere beslag av metamfetamin enn amfetamin i antall.

- Det er neppe noen spesifikk etterspørsel etter metamfetamin. Det selges og brukes uansett som amfetamin, det er i alle fall de rapportene vi har fått, blant annet fra brukermiljøene i Oslo, sier Hordvin.
Vis hele sitatet...
Lest flere steder at så og si all amfen i Norge er meta, men om det stemmer aner jeg ikke.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, dessverre så har jeg mistanker om at jeg kan ha fått noe annet i meg, muligens meth.
Føler meg forresten litt bedre nå etter at jeg spiste 2 brødskiver, et stort glass vann sammen med 2 Atarax. Det her minte meg ikke om vanlig amf high engang, jeg bare satt å kjeda meg mens jeg hadde hjertedunk. Fikk IKKE den gode følelsen man alltid får på amf, dere vet, den, "jeg er best, fuck deg", følelsen av at egoen og selvtilliten din er på topp.

Lærepenge lært. Fuck amf, kommer aldri til å ta det igjen, muligens om det er dextroamfetamin fra apotek. Mistet all lyst på amf nå, drittdop.


Jeg drakk med to kompiser 4-5 timer før jeg snorta linerene, trur ikke det skal ha noe å si. Jeg var edru lenge før jeg snorta.

Må legge til at, noiaen og hjertedunken er nå borte. Men musklene føler så utrolig anspent. Klarer nesten ikke bevege på høyrearmen.

Resten av det jeg har igjen blir nå spylt ned i toalettet, der dritt hører hjemme
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg får såpass nedtur på speed at jeg må holde meg unna. Jeg sliter psykisk så all angst blir forverret x10! Ikke kun psykiske symptomer men jeg får hjertebank, svetting, så kvalm at jeg nesten ikke kan snu meg i senga uten å brekke meg (motion sickness), anspent i kroppen, vondt i hodet.
Så ja. Ganske ekstremt �� Men har aldri følt på at det er direkte farlig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, dessverre så har jeg mistanker om at jeg kan ha fått noe annet i meg, muligens meth.
Føler meg forresten litt bedre nå etter at jeg spiste 2 brødskiver, et stort glass vann sammen med 2 Atarax. Det her minte meg ikke om vanlig amf high engang, jeg bare satt å kjeda meg mens jeg hadde hjertedunk. Fikk IKKE den gode følelsen man alltid får på amf, dere vet, den, "jeg er best, fuck deg", følelsen av at egoen og selvtilliten din er på topp.

Lærepenge lært. Fuck amf, kommer aldri til å ta det igjen, muligens om det er dextroamfetamin fra apotek. Mistet all lyst på amf nå, drittdop.


Jeg drakk med to kompiser 4-5 timer før jeg snorta linerene, trur ikke det skal ha noe å si. Jeg var edru lenge før jeg snorta.

Må legge til at, noiaen og hjertedunken er nå borte. Men musklene føler så utrolig anspent. Klarer nesten ikke bevege på høyrearmen.

Resten av det jeg har igjen blir nå spylt ned i toalettet, der dritt hører hjemme
Vis hele sitatet...
Gjorde det samme som deg når jeg dagen etter en skikkelig fyllekule med ketamin og overdrevne mengder speed ble helt dødssyk. Lå i dusjen å spydde i fosterstilling, bokstavelig talt. Hadde vel 0.5g igjen som gikk i dass.

OM du skal ta speed igjen (lysten kommer fort når man er full) så bestill heller fra darknet. Da kan du i det minste lese hva andre synes om produktet. Men kudos om du klarer la være for alltid, er ikke like sterk så blir noen striper på meg når jeg drar ut, men unngår å bli full, er da jeg blir knekt, så holder meg til brisen, så kommer linjene.

Anyways, heller cola (IMO), da får man vertfall sove når man kommer hjem

Du er nok anspent i kroppen pga angsten/noian du har hatt / har enda(?)

"Muscle tension is a common problem for people with panic disorder. Typically, muscles become tense during a panic attack and can cause feelings of stiffness throughout the body, long after the attack has subsided. Muscle pain and discomfort can often be managed through relaxation techniques."

Link: https://www.verywellmind.com/physica...nxiety-2584248


Beste du gjør er nok å få deg en 8-10 timers på øye, kast ned en multivitamin, tran og litt mer mat og vann først. Vil tro du er 90% back-to-normal etter det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fuck amf, kommer aldri til å ta det igjen, muligens om det er dextroamfetamin fra apotek. Mistet all lyst på amf nå, drittdop.
Vis hele sitatet...
Helt til helga kommer
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Helt til helga kommer
Vis hele sitatet...
haha ain't that the truth!

Mange tøffinger, høyt OPP
og
rett ned igjen!
"Fuck amf, kommer aldri til å ta det igjen"
Før i tiden når jeg speedet hardt var jeg vanligvis våken flere dager ofte konstant i bevegelse, mye på sykkel rundt omkring, og uten mat og drikke. Hver gang jeg begynte å kjenne meg sulten, trøtt og utmattet så tok jeg bare mer speed for å kunne holde det gående.
Jeg våknet noen ganger etter at jeg ikke engang visste jeg hadde sovna. Da var det ny dose og på’n igjen.

Kjenner godt til følelsen av nedtur som jeg ofte hadde i rommet mellom nedgående rus og ny dose. Og når jeg var tom før speed etter vært våken 4-5 dager uten næring. Hadde bla.
Utmattelse, angst, paranoia, psykose, helt psykisk fucka, følte magen var helt vrengt
siden jeg ikke spiste. Og jævlig vondt i muskler og ledd og hele kroppen egentlig etter all den fysiske bevegelsen jeg hadde vært i.

Er glad jeg ikke driver med dette lenger! Blir flau av å lese gjennom her nå. Skal ikke tilbake dit.
Sitat av LilleVanilje Vis innlegg
Før i tiden når jeg speedet hardt var jeg vanligvis våken flere dager ofte konstant i bevegelse, mye på sykkel rundt omkring, og uten mat og drikke.
Vis hele sitatet...
Er "før i tiden" lenge siden? Altså mange år?
For jeg også hadde det slik da Amfetamin var amfetamin.
2-3 dagers nedtur, hvor man ikke lengre følte seg speeda, men var for OPPE til å få sove. Selv om man var drit sliten.

I dag holder jeg på til jeg ikke gidder mer, å så går jeg å legger meg. Sjelden eller aldri jeg opplever nedturer slik de var.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke "all" speed i Norge meth uansett?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...sting-i-europa
Vis hele sitatet...
Det skal være mindre meth nå enn tidligere. Mener jeg har lest 20% av en link for noen dager siden. Men jo, det er ofte utblandet i litt meth.

Fortsatt litt spesielt, da jeg må minst ta et gram for å merke på bivirkningene av amfetamin.

Det trådstarter merket derimot er barnemat iforhold til "vanlige" nedturer av speedfreaks.
Anonym bruker
"Avhengig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle er forskjellige. Kjenner folk som kan peppre som noen villmenn og aldri få nedtur. Personlig får jeg så kraftig nedtur og får ikke sove på 24 timer ved bare noen få lisser, så jeg har holdt meg unna makka på mange år.