Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1723
Heihei, så sitter vi her i julemodus og hele familien nærmest sloss om TV-en. Så da fikk jeg lyst til å sjekke om jeg kunne koble opp min Xbox One til Macen, og bruke denne som skjerm.

Jeg har sett litt rundt på nettet, men det blir nok ikke.

Har desverre ikke noe capturecard, som kunne løst dette easy.

Noen som kjenner til en app, eller annen software, som lar meg "vende" HDMI-kontakten på Mac-en over til å ta imot signaler?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det handler ikkje om software, men at det reint faktisk mangler chipper for å ta imot eit HDMI-signal. For å ta ein analogi kan du aldri bruke ei lommelykt som kamera - det mangler enkelt og greit det som skal til.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det handler ikkje om software, men at det reint faktisk mangler chipper for å ta imot eit HDMI-signal. For å ta ein analogi kan du aldri bruke ei lommelykt som kamera - det mangler enkelt og greit det som skal til.
Vis hele sitatet...
Ja, var det jeg frykta. Får håpe det ligger et sånt capturecard under juletreet!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva mener du et capture card skal kunne gjøre?
Det går ann om du har widnows 10 på laptoppen din, du kan streame xbox one til laptoppen din over nettverket i huset (wifi/LAN) med windows 10.

Guide: Streaming Xbox One games to a Windows 10 PC is awesome



Denne kisen klarte også å bruke parallels på macbook'n sin og streame spill fra xbox one til macbook'n sin i 2015: https://www.youtube.com/watch?v=6oBbkm3kfEQ

Bruk ethernet (kabel) nett for mindre lag/latency tho.
Sist endret av Turbolego; 24. desember 2016 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.