Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 26504
Jeg tror politiet har opprettet postboks på posten min.
Jeg bestillte 2 sendinger fra utlandet som aldri kom frem, og så en norsk sending som heller ikke kom frem.

Jeg lurer på om noen her vet om det er vanlig at politiet eller tollvesen gjør dette hvis de oppdager ulovlige ting som blir sendt til en adresse?

Er jo litt misstenkelig at 3/3 sendinger ikke kommer frem, og ikke har jeg mottat noe brev fra hverken toll eller politi, ikke har de vært på døren heller.

Så nå vet jeg ikke om jeg tørr å bestille noe mer før jeg evt. finner ut av det, og om jeg har krav på å vite at de har gjort et sånn vedtak, noe jeg tviler på at jeg har, og skulle jeg ringe snuten for å høre og hvis de ikke har gjort det, så gjør det det helt sikker da.

Noen som har erfaringer eller som vet at de kan gjøre dette?
Sikkert noen som stjeler posten din. Hadde politiet tatt den hadde du fått høre det.
Det er fullt mulig ja. Ikke bestill noe mer ulovlig, har lest en plass at det gjerne kan vare i 3 mnd.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Jeg kommer til å sende en brev til meg selv i morgen med noen piller jeg har resept på for å teste, er veldig paranoid fortiden, sitter bare å venter på at snuten skal banke på døra med ransakelsesordre...
ville rydda huset og gjemt alt ulovlig du ikke kan spise opp når det banker på døra, helst et sted du ikke bor. Kan fort ta et år før de kommer, hvis de kommer. Avhenger nok litt av hva du har bestillt, hvor mye og hvor mange pakker de har tatt. Men det er absolutt en mulighet
Sist endret av Bothrops; 14. september 2015 kl. 23:56.
De sparer gjerne opp litt for å få en god sak.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av dronepungen Vis innlegg
De sparer gjerne opp litt for å få en god sak.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg også tror de gjør, mao, de tar ikke kontakt for de vil at jeg skal bestille mer...

Noen som vet om det er mulig å få en anonym postboks, eller må navn registreres?
Sist endret av Skyfx; 15. september 2015 kl. 00:10.
Skjønner du ikke når det kan være lurt å sette strek? Om du gjør det nå, så kan du bare nekte ALL kjennskap til pakkene, og sakene vil mest sannsunlig henlegges om du ikke har vært veldig dum og bruk vanlig visa til å handle med. Er det fra dark web er du selvfølgelig safe, da må du lire av deg ett eller annet fir å bli tatt.


Gjør deg selv en tjeneste å slutt, gjerne ta rusprøver for å dokumentere edruelighet over tid, så har du det papiret om de skulle komme på døren din.
Darkweb er IKKE safe. Les denne saken. "Kvalitetsbevist" og "midtpåtreet" har blitt tatt


http://mobil.ta.no/nyheter/skien/nar.../s/5-50-104966

Jeg vet også om folk, som har blitt tatt etter sending av posten innlands. Det har tydeligvis blitt vaneligt at de har narkobikkje på postsentralen i tr.heim (han ene har blitt tatt 2 ganger på 5mnd og purken har sagt i avhør at de kjenner til problemet med posten og nå skal gjøre noe med det)
Sist endret av gotta_love_dmt; 15. september 2015 kl. 00:45.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Darkweb er IKKE safe. Les denne saken. "Kvalitetsbevist" og "midtpåtreet" har blitt tatt


http://mobil.ta.no/nyheter/skien/nar.../s/5-50-104966

Jeg vet også om folk, som har blitt tatt etter sending av posten innlands. Det har tydeligvis blitt vaneligt at de har narkobikkje på postsentralen i tr.heim (han ene har blitt tatt 2 ganger på 5mnd og purken har sagt i avhør at de kjenner til problemet med posten og nå skal gjøre noe med det)
Vis hele sitatet...
Var høystandard jeg bestillte fra, han eller foxhoundnorway er vel nestemann tipper jeg.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Skjønner du ikke når det kan være lurt å sette strek? Om du gjør det nå, så kan du bare nekte ALL kjennskap til pakkene, og sakene vil mest sannsunlig henlegges om du ikke har vært veldig dum og bruk vanlig visa til å handle med. Er det fra dark web er du selvfølgelig safe, da må du lire av deg ett eller annet fir å bli tatt.


Gjør deg selv en tjeneste å slutt, gjerne ta rusprøver for å dokumentere edruelighet over tid, så har du det papiret om de skulle komme på døren din.
Vis hele sitatet...
Kommer bare for å si at det ikke er så altfor sikkert å bestille kun via Tor Browser, bare slik at folk er obs på det! Støtter den siste kommentaren.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Kommer bare for å si at det ikke er så altfor sikkert å bestille kun via Tor Browser, bare slik at folk er obs på det! Støtter den siste kommentaren.
Vis hele sitatet...
Ikke det? Kan en fremdeles ikke nekte for at en har bestilt en pakke? Slik jeg forsto det har ikke norsk politi kommet med noe gjennombrudd innen Tor. De har bare sporet selgere med metoder som kunnet blitt brukt uavhengig av kommunikasjonsprogrammer?
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Jeg tror politiet har opprettet postboks på posten min.
Jeg bestillte 2 sendinger fra utlandet som aldri kom frem, og så en norsk sending som heller ikke kom frem.

Jeg lurer på om noen her vet om det er vanlig at politiet eller tollvesen gjør dette hvis de oppdager ulovlige ting som blir sendt til en adresse?

Er jo litt misstenkelig at 3/3 sendinger ikke kommer frem, og ikke har jeg mottat noe brev fra hverken toll eller politi, ikke har de vært på døren heller.

Så nå vet jeg ikke om jeg tørr å bestille noe mer før jeg evt. finner ut av det, og om jeg har krav på å vite at de har gjort et sånn vedtak, noe jeg tviler på at jeg har, og skulle jeg ringe snuten for å høre og hvis de ikke har gjort det, så gjør det det helt sikker da.

Noen som har erfaringer eller som vet at de kan gjøre dette?
Vis hele sitatet...

Du burde vel strengt tatt ikke skrive om slike bestillinger på ett åpent internett-forum?

Hva om politiet plutselig dukker opp, og dem blant annet konfiskerer datamaskin / nettbrett, og mobiltelefonen din. I tillegg til at dem kanskje sjekker internett-trafikk. Så kan dem påstå at du her har innrømmet fleire slike bestillinger. Dermed spiller det kanskje ikke noen særlig rolle om du nekter til du blir blå og grønn i ansiktet.....
Bestile til naboen jeg ikke liker, postkasse på samme stativ med 10 - 40 andre kasser. Sjekket naboen sin mens jeg sjekket min, pakken kom frem uten problemer (aldri hørt mere). Bestill aldri på din egen adresse, man driter ikke der man bor.

I dette tilfelle var det ikke narkotium, men kjemikaler som er ulovlig.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poppis Vis innlegg
Du burde vel strengt tatt ikke skrive om slike bestillinger på ett åpent internett-forum?

Hva om politiet plutselig dukker opp, og dem blant annet konfiskerer datamaskin / nettbrett, og mobiltelefonen din. I tillegg til at dem kanskje sjekker internett-trafikk. Så kan dem påstå at du her har innrømmet fleire slike bestillinger. Dermed spiller det kanskje ikke noen særlig rolle om du nekter til du blir blå og grønn i ansiktet.....
Vis hele sitatet...
Jeg bruker VPN, og haker aldri av for å holde meg pålogget på freak.
Jeg tipper at de gidder ikke å bruke så mye ressurser på dette hvis jeg nekter. Jeg er vel bare èn av tusenvis som bestiller via darkweb.

Det værste de kan gjøre mot meg er å konfiskere pcn og holde på den i ukesvis, men jeg har passord på bios, windows (ikke at den hjelper mye), og diverse andre programmer for å gjemme partisjoner (Veracrypt bl.a)
Antall arbeidstimer de måtte bruke på å løse dette blir nok for meget for litt droger.

Synsing selvsagt, men nå har jeg flere tidligere saker mot meg der jeg har nektet, og/eller fått bot, og anket og fått medhold på alle ting.
Har vel ca. 6-7 anmeldelser gjennom tiden der ingen har kommet gjennom for politiet.

Jeg vet det ikke er det smarteste alikevell å skrive her, men jeg frykter de ikke, jeg er bare snurt for at jeg har kastet bort penger.
Jeg har fått stoppet 2 innenlandsposter og 2 utenlandske den siste måneden. Har holdt øye med posten min. All normal post har kommet igjennom, men jeg la merke til at flere av de vanlige brevene jeg får var opptil 2 uker forsinket (A-post), så jeg tenker nok at snuten ser igjennom hva jeg får.

Men fuck hele darknet dritten. Får ikke tak i opiater av norske vendorer uansett, så jeg får bare holde meg til den vanlige kontakten min.
Sist endret av Mexxy; 17. september 2015 kl. 20:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Jeg har fått stoppet 2 innenlandsposter og 2 utenlandske den siste måneden. Har holdt øye med posten min. All normal post har kommet igjennom, men jeg la merke til at flere av de vanlige brevene jeg får var opptil 2 uker forsinket (A-post), så jeg tenker nok at snuten ser igjennom hva jeg får.

Men fuck hele darknet dritten. Får ikke tak i opiater av norske vendorer uansett, så jeg får bare holde meg til den vanlige kontakten min.
Vis hele sitatet...
Har du fått noe brev eller kontakt fra toll eller politi?
Tror jeg har sperre på alt jeg får fra utlandet. Har gått over ett år siden jeg har fått en pakke fra utlandet som ikke har vært åpnet av tollen. Er snakk om sikkert 30 pakker i ulike innpakninger. Men innenlands har det ikke vært noe tull.

Skjønner ikke hvor de får ressursene fra. Til og med flate brev blir åpnet hos meg. Men nå har jeg bestilt en del greier oppigjenom da, så jeg tror lensmannen er gira på å ta meg for noe
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tror jeg har sperre på alt jeg får fra utlandet. Har gått over ett år siden jeg har fått en pakke fra utlandet som ikke har vært åpnet av tollen. Er snakk om sikkert 30 pakker i ulike innpakninger. Men innenlands har det ikke vært noe tull.

Skjønner ikke hvor de får ressursene fra. Til og med flate brev blir åpnet hos meg. Men nå har jeg bestilt en del greier oppigjenom da, så jeg tror lensmannen er gira på å ta meg for noe
Vis hele sitatet...
Lensmannen har ingenting med saken å gjøre, det er Posten som sender utenlands post til deg videre til tollstasjonen for sjekk etter ordre fra Tollvesenet.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Lensmannen har ingenting med saken å gjøre, det er Posten som sender utenlands post til deg videre til tollstasjonen for sjekk etter ordre fra Tollvesenet.
Vis hele sitatet...
Det du sier stemmer på en prikk. Men jeg tror hvermannsen forstod hva jeg mente. I mitt hode er tollere snut.
De sakene der politiet er helt på så lar politiet pakkene som regel passere.

Har de posten din med ulovligheter så er det enten anmeldelse og enkeltsak med en gang, eller så bygger du opp en sak der de med vilje lar deg motta og videreformidle ulovlighetene.

Å bare stjele posten din er meningsløst.
Kan ofte gå lang tid før politi tropper opp på døra med ransakelsesordre. Gjerne flere måneder etter at post ble stoppet
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Har du fått noe brev eller kontakt fra toll eller politi?
Vis hele sitatet...
Nope. Regner med at jeg får uventet besøk, siden det er snakk om brudd på narkotikalovgivningen og ikke legemiddelloven (stor forskjell).

En venn av meg fikk besøk for ett par år tilbake. Han hadde bestilt fenazepam/phenazepam i mai måned. Han fikk ikke besøket før det var høst, altså over et halvt år etter greia var stoppet i tollen.
Sist endret av Mexxy; 18. september 2015 kl. 13:16.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
En venn av meg fikk besøk for ett par år tilbake. Han hadde bestilt fenazepam/phenazepam i mai måned. Han fikk ikke besøket før det var høst, altså over et halvt år etter greia var stoppet i tollen.
Vis hele sitatet...
Christ! Å bestille shit fra utlandet er ikke verdt det lenger ass. Jeg tar heller en bot på gata enn å noie i 6-12mnd om razzia og potensiell bot/fengsel for hva enn de skulle finne.
Jeg har bestilt noe som er lovlig, men det har blitt stoppet. Er det noe jeg kan gjøre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Åssen stoppet da? Åssen vet du dette? Hvis det er lovlige varer du har bestilt skal de komme i posten som normalt, selv om sendingen blir stoppet og kontrollert.
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Darkweb er IKKE safe. Les denne saken. "Kvalitetsbevist" og "midtpåtreet" har blitt tatt
Vis hele sitatet...
Hvordan var det disse folka ble tatt? Er det ingen relativt enkel måte å gjøre dette sikkert på med dagens verktøy (TOR, tails etc)?
Har sikkert vært diskutert på freak før, så hvis noen har link er det supert.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hvordan var det disse folka ble tatt? Er det ingen relativt enkel måte å gjøre dette sikkert på med dagens verktøy (TOR, tails etc)?
Har sikkert vært diskutert på freak før, så hvis noen har link er det supert.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstod det, så brukte de samme PGP-nøkkel på flere nettsteder på Internett.
Noen (adressa.no?) sporet opp hvor PGP-nøklene hadde blitt brukt, og sjekket evt. brukerprofilen som la ut PGP-nøkkelen, for så å finne mer identifiserende info.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Så vidt jeg forstod det, så brukte de samme PGP-nøkkel på flere nettsteder på Internett.
Noen (adressa.no?) sporet opp hvor PGP-nøklene hadde blitt brukt, og sjekket evt. brukerprofilen som la ut PGP-nøkkelen, for så å finne mer identifiserende info.
Vis hele sitatet...
Det han har gjort er å registrere samme offentlige nøkkel på sin "deeplove" e-postadresse i tillegg til to andre e-postadresser, der den ene av disse inneholder navnet hans. Så om man slår opp deeplove på en nøkkeltjener (f.eks. MIT sin, som det refereres til i Addressa sin artikkel) vil man få opp hans fulle navn. Dette er altså ikke veldig sofistikert "hacking" som Adressa har brukt til å spore opp denne fyren.

Om dere leser følgende utsnitt fra artikkelen:

Sitat av Adressa.no:Teppefall
Men nærmere analyser av DeeepLoves e-postkontoer og søk i internasjonale databaser hvor krypteringsnøkler lagres, avslørte at salgsadressen hadde blitt knyttet til en krypteringsnøkkel 13. mai 2013. E-postadressen brukte DeeepLove til å selge dop gjennom året.

Samme dag ble den samme krypteringsnøkkelen bundet til to andre e-postadresser av personen som registrerte den.

Den ene adressen viser til et alias som har blitt brukt på flere finansforum og blogger. Adresseavisen kan følge aliaset helt tilbake til innlegg i 2009. Ved å gå gjennom tekstene, og følge opp spor derfra, går det frem at aliaset tilhører den 29 år gamle mannen i svart.

Den andre e-postadressen bærer 29-åringens for- og etternavn.
Vis hele sitatet...
Etter beskrivelsen til Adressa skal det være trivielt å finne denne personen om man søker opp deeplove på en av SKS nøkkeltjernerne.
Jeg bestilte en pakke phenibut for halvannet år siden.
Fikk aldri noe melding fra tollvesenet om at den var stoppet.
Trodde jeg hadde blitt svindlet, men gadd ikke bruke mer tid på det siden det var snakk om så lite penger.

For ca 1 måned siden ringte politiet meg og bad meg komme på avhør pga innførsel av ulovlig legemiddel.
Dette ble først stoppet i tollen, sendt til kripos for analyse, for så opprette en sak mot meg...ting tar tid.
Avtalte tid og sted for avhøret. 5 minutter senere ringte samme person opp og sa at saken var henlagt.
Fin bruk av ressurser...

Så hvis du ikke får brev fra tollvesenet, så ville jeg vært veldig skeptisk.
KittenOnRehab
31 1
Er det noe garanti på at Tollvesenet /politiet oppretter postboks /stopper og sjekker absolutt all utenlandspost? Er det helt random hvem personer de plukker ut og gjør dette med...??

Er det verdt og prøve sende ett brev med ett par blottere etter ett par pakker med rc tabletter har (mest sannsynligvis) blitt stoppet ? Setter stor pris på svar..

Hvor lang tid skal man gi en pakke på og ankomme egentlig ?
Mange uker? Norske sporingen har heller ikke fått noe mer informasjon om siste pakken min (26 feb var siste) , siste sporingsupdate var at den var sendt til Norge? Er det dårlig nytt...?
Sist endret av Kitten88; 16. mars 2016 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pakka di fra 26.feb er ganske sannsynlig stoppa, og det kan hende at adressa di kan være under oppsyn, slik at politi får mer å bygge en sak på.

Når en pakke mest sannsynlig er stoppa, er det m.a.o ikke lurt å bestille mer. For det første er det en sannynlighet for at du ikke får varen (fordi adressa di kan være under oppsyn), og at du dermed bare kaster bort penger, og for det andre så kan politiet ha litt mer amunisjon i et eventuelt fremtidig avhør.

Det er selvsagt mulig at din første pakke er forsvunnet i posten, eller at selv om den er stoppet i tollen, at adressa di ikke er under oppsyn. Men det er en stor sjangse å ta. Er det verdt det?

Med mindre du er kald fisk, og synes politi på døra etc. er null stress - ville jeg prioritert sjelefreden, og latt være å bestille noe mer suspekt til din adresse på en god stund.
KittenOnRehab
31 1
..men hva med ett annet navn til adr. min? Det er jo faktisk en boligblokk ...men faen. Bør kanskje ikke ta sjansen..
Navnet mitt til annen adr? Adresse eller navn som er under oppsyn , tror du?

En annen ting er at det er jo 2 pakker jeg allerede hadde på vei.. er én av de borte er det jo nesten bedre enn tollen. Men at begge er forsvunnet er vel 1 til 1.000.000 sjanse på
Sist endret av Kitten88; 17. mars 2016 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
KittenOnRehab
31 1
HELVETE. En av dem sendte jo også plaster på såret -pakke !! Som heller ikke kom fram ... vil nok si adresse under oppsyn, og at de har fått snappa opp TRE pakker på navnet mitt!! Jeg kan jo like gjerne dø!! Dumme og naive meg... ble kanskje høy på meg selv i øyeblikket.. helvete altså.. jeg er føcked! ?
Det er den verste tidspunktet i hele livet mitt dette kunne hendt på!! Har vært nykter i over ett halvt år, og endelig fått ting på stell - skulle bare kose meg bittelitt...
Helvete og DUM jeg har vært! Ikke nok med det - men nettbanken min er jo brukt....selvom det ikke står firmaene sine navn der så tviler jeg på dette hjelper.
Kjenner noiaen har slått meg i magen, spesielt idag.
Jeg skal oppdatere her med prosessen videre ,kan være interessant for flere.

HVIS noen har noen historier hvor dette HAR gått bra , så ønsker jeg sterkt og høre de



EDIT: Ikke bare det, jeg har verken dommer eller hatt noe med politi og gjøre på 9- 10 år! Og leverer som skrevet rene prøver jevnlig og alt. SÅ flink gikk SÅ til helvete! ..unødvendig lærepenge, fortjener det nok pga dumhet, men det smerter virkeli: /
Sist endret av Kitten88; 18. mars 2016 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
Helvete. En av dem sendte jo også plaster på såret -pakke !! Som heller ikke kom fram ... vil nok si adresse under oppsyn, og at de har fått snappa opp TRE pakker på navnet mitt!! Jeg kan jo like gjerne dø!! Dumme og naive meg... ble kanskje høy på meg selv i øyeblikket.. helvete altså.. jeg er føcked! ?
Det er den verste tidspunktet i hele livet mitt dette kunne hendt på!! Har vært nykter i over ett halvt år, og endelig fått ting på stell - skulle bare kose meg bittelitt...
Helvete og DUM jeg har vært! Ikke nok med det - men nettbanken min er jo brukt....selvom det ikke står firmaene sine navn der så tviler jeg på dette hjelper.
Kjenner noiaen har slått meg i magen, spesielt idag.
Jeg skal oppdatere her med prosessen videre ,kan være interessant for flere.

HVIS noen har noen historier hvor dette HAR gått bra , så ønsker jeg sterkt og høre de

HELVETE. En av dem sendte jo også plaster på såret -pakke !! Som heller ikke kom fram ... vil nok si adresse under oppsyn, og at de har fått snappa opp TRE pakker på navnet mitt!! Jeg kan jo like gjerne dø!! Dumme og naive meg... ble kanskje høy på meg selv i øyeblikket.. helvete altså.. jeg er føcked! ?
Det er den verste tidspunktet i hele livet mitt dette kunne hendt på!! Har vært nykter i over ett halvt år, og endelig fått ting på stell - skulle bare kose meg bittelitt...
Helvete og DUM jeg har vært! Ikke nok med det - men nettbanken min er jo brukt....selvom det ikke står firmaene sine navn der så tviler jeg på dette hjelper.
Kjenner noiaen har slått meg i magen, spesielt idag.
Jeg skal oppdatere her med prosessen videre ,kan være interessant for flere.

HVIS noen har noen historier hvor dette HAR gått bra , så ønsker jeg sterkt og høre de



Ikke bare det, jeg har verken dommer eller hatt noe med politi og gjøre på 9- 10 år! Og leverer som skrevet rene prøver jevnlig og alt. SÅ flink gikk SÅ til helvete! ..unødvendig lærepenge, fortjener det nok pga dumhet, men det smerter virkeli: /
Vis hele sitatet...
HVA SÅ om de kommer på døra? De har jo ingen bevis... Du overreagerer litt i denne saken. Slapp av, mann
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
EDIT: Ikke bare det, jeg har verken dommer eller hatt noe med politi og gjøre på 9- 10 år! Og leverer som skrevet rene prøver jevnlig og alt. SÅ flink gikk SÅ til helvete! ..unødvendig lærepenge, fortjener det nok pga dumhet, men det smerter virkeli: /
Vis hele sitatet...
Første du burde gjøre er hvertfall å chill the fuck out. Ingen grunn til panikk

Skulle de komme, er det bare å ha sørget for å ikke ha noe ulovlig i huset, slett logg på datamaskin og fjern auto-innlogging, slik at de ikke kan logge seg på mail eller facebooken din.
Trust me, dette gjør de om de kan. Vet ikke hvor "lovlig" det er, men av erfaring gir de faen, og leser gjennom facebooksamtalene dine for å se om du har skrevet noe sketchy.
De tar også mobilen din, mest sannsynlig, så sørg for at alt sånn er clean.

Angående nettbank, så måtte de ha skriftlig tillatelse fra meg for å få lov til å sjekke (i mitt tilfelle, import ca 500g cannabis).
Da sa jeg rett og slett "Nei, det får dere ikke". Ikke stort han kunne gjøre med det, og de sjekka aldri konto - og der ville de uansett ikke funnet noe, fordi jeg benyttet spendon og liberty reserve for å betale

Og så gjenstår det bare å ljuge så hardt at du tror på det selv. Overraskende ikke veldig vanskelig, egentlig.
Noen må jo ha bestilte dette til deg for å føkke med deg, eller evt en sleazy kompis du "kanskje vet hvem er"... Så kan du la være å oppgi navn, fordi du ikke er pliktet til å inkriminere andre.

Det er ikke stort de kan gjøre om du nekter for dette, annet enn å true deg og twiste huet ditt til du sprekker og innrømmer det.
Så med andre ord er det kun deg det står på.

For å gi deg litt håp: en kamerat av meg i oslo bestilte ulovlige research chemicals hjem til sin egen adresse kanskje 10 ganger.
4-5 av disse ble tatt, og han ble kalt inn i avhør flere ganger - hver gang hevdet han å ikke kjenne til disse, og nektet for å ha noe med det å gjøre.
Selv etter 3-4 gangen tror jeg han slapp unna med henlagt sak.
Jo større by du bor i, jo større sjanse er det for å komme unna med en slik sak- de kan ikke prioritere slike fillesaker.
Bor du på bygda er det hakket verre

Så lenge du er klar over åssen dette funker, så kan du føle deg tryggere på at f.eks nekting hjelper.
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Jeg vet også om folk, som har blitt tatt etter sending av posten innlands. Det har tydeligvis blitt vaneligt at de har narkobikkje på postsentralen i tr.heim (han ene har blitt tatt 2 ganger på 5mnd og purken har sagt i avhør at de kjenner til problemet med posten og nå skal gjøre noe med det)
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke dette stemmer helt, men myndighetene jobber med saken.

http://www.adressa.no/nyheter/innenr...t-11737202.ece

"I desember 2014 kunngjorde justisminister Anders Anundsen og samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen at narkotikahunder skulle settes inn på postterminalene for å avsløre dop sendt med innenrikspost. Dette har foreløpig ikke blitt implementert per desember 2015, opplyser justisdepartementet."
Hos meg har de sjekket kontoutskriftene mine uten at jeg gav tillatelse, de fikk sikkert lov at en politijurist regner jeg med?

Det eneste du kan gjøre er jo å nekte.. Så om du blir tatt så får du vel en liten bot sikkert. Hvis de spør hva ditt og datt på kontoutskriftene er, si at du ikke husker. Blir det for ukomfortabelt, bare si at du ikke ønsker å la deg avhøre noe mer. Kan ta en stund før de kommer, så du får bare holde en lav profil. Noen prater seg ut av saker, og mange prater seg inn i uføret. Du har ikke en dritt å tjene på å forklare noe spesielt utdypende. De har diverse taktikker og lurerier når de avhører deg og prøver gjerne lure deg til å si noe eller få deg til å drite på draget.. Så bare hold hodet kaldt og tenk deg om før du svarer på noe.
Sist endret av TrippyKing; 21. mars 2016 kl. 08:25.
KittenOnRehab
31 1
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
HVA SÅ om de kommer på døra? De har jo ingen bevis... Du overreagerer litt i denne saken. Slapp av, mann
Vis hele sitatet...


Haha ja jo ... men jeg bor med en som ikke vet en shit som kommer til og drepe meg.. selvom jeg er uskyldig : ) de har ingen bevis med.mindre dem graver og leter - da finner dem nok noen .. men jeg er innstilt på at det går bra..roa meg litt nå. Hehe. Den ene pakka oppdaterer seg aldri på sporingen så den håper jeg er sporløst vekke. Takk for replyen din..haha

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hos meg har de sjekket kontoutskriftene mine uten at jeg gav tillatelse, de fikk sikkert lov at en politijurist regner jeg med?

Det eneste du kan gjøre er jo å nekte.. Så om du blir tatt så får du vel en liten bot sikkert. Hvis de spør hva ditt og datt på kontoutskriftene er, si at du ikke husker. Blir det for ukomfortabelt, bare si at du ikke ønsker å la deg avhøre noe mer. Kan ta en stund før de kommer, så du får bare holde en lav profil. Noen prater seg ut av saker, og mange prater seg inn i uføret. Du har ikke en dritt å tjene på å forklare noe spesielt utdypende. De har diverse taktikker og lurerier når de avhører deg og prøver gjerne lure deg til å si noe eller få deg til å drite på draget.. Så bare hold hodet kaldt og tenk deg om før du svarer på noe.
Vis hele sitatet...


Jeg har alltid failet når det kommer til og nekte. Eller..er 9 år siden sist og jeg var ung og redd. Nå er jeg bare redd. men mye står på spill for meg og jeg har alle grunner til og stå på mitt. Takk for gode råd! : ) holde lav profil ja, gjort det i mange år og har ingenting på rullebladet såvidt jeg vet...kanskje fra 06 og 07 men det er så lenge siden. Rene urinprøver og bor på en C/O adr og er sjeldent på postadressen pakkene er bestilt til. Redd ang rassia pga huseiern, men igjen..jeg er jo uskyldig, sant..
Jeg føler jeg har mye bra på min side. Har også noen andre misbrukere i blokka der jeg bor. De har jo lagt merke til jeg aldri er der og er ypperlig og bruke min postkasse

Men du- har ikke du blitt stoppa med en goood del pakker? Hvordan har det gått? Hjalp det nekte.? Brukte dem transaksjonene mot deg selvom du sa du ikke husket hva det var til? Hmm ...mange pakker har du fått stoppet? Lenge siden sist? Sorry mange spørsmål, må bare ..spørre

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Første du burde gjøre er hvertfall å chill the fuck out. Ingen grunn til panikk

Skulle de komme, er det bare å ha sørget for å ikke ha noe ulovlig i huset, slett logg på datamaskin og fjern auto-innlogging, slik at de ikke kan logge seg på mail eller facebooken din.
Trust me, dette gjør de om de kan. Vet ikke hvor "lovlig" det er, men av erfaring gir de faen, og leser gjennom facebooksamtalene dine for å se om du har skrevet noe sketchy.
De tar også mobilen din, mest sannsynlig, så sørg for at alt sånn er clean.

Angående nettbank, så måtte de ha skriftlig tillatelse fra meg for å få lov til å sjekke (i mitt tilfelle, import ca 500g cannabis).
Da sa jeg rett og slett "Nei, det får dere ikke". Ikke stort han kunne gjøre med det, og de sjekka aldri konto - og der ville de uansett ikke funnet noe, fordi jeg benyttet spendon og liberty reserve for å betale

Og så gjenstår det bare å ljuge så hardt at du tror på det selv. Overraskende ikke veldig vanskelig, egentlig.
Noen må jo ha bestilte dette til deg for å føkke med deg, eller evt en sleazy kompis du "kanskje vet hvem er"... Så kan du la være å oppgi navn, fordi du ikke er pliktet til å inkriminere andre.

Det er ikke stort de kan gjøre om du nekter for dette, annet enn å true deg og twiste huet ditt til du sprekker og innrømmer det.
Så med andre ord er det kun deg det står på.

For å gi deg litt håp: en kamerat av meg i oslo bestilte ulovlige research chemicals hjem til sin egen adresse kanskje 10 ganger.
4-5 av disse ble tatt, og han ble kalt inn i avhør flere ganger - hver gang hevdet han å ikke kjenne til disse, og nektet for å ha noe med det å gjøre.
Selv etter 3-4 gangen tror jeg han slapp unna med henlagt sak.
Jo større by du bor i, jo større sjanse er det for å komme unna med en slik sak- de kan ikke prioritere slike fillesaker.
Bor du på bygda er det hakket verre

Så lenge du er klar over åssen dette funker, så kan du føle deg tryggere på at f.eks nekting hjelper.
Vis hele sitatet...

OII ja..sant..auto innlogging ville felt meg kraftig. Skal gjøre det umiddelbart. Samtaler og alt. Er ett håp det du forteller om kameraten din! Jeg bor i by med 44.000 innbyggere og tror ikke dette er ''nok!'' Til og berge meg ut av dette..men det er jo mulig.


Jeg setter STOR pris på rådene du og andre her gir meg. Jeg skal ta det med. Jeg tror deg når du sier dette med og nekte kan faktisk få det hele henlagt. Jeg skal stå på mitt!! ..selvom jeg har knekt hver gang før.. men som skrevet over står mye på spill og jeg har ikke råd til dette på noen måter.

Og også takk for det lille håpet det hjelper veldig og høre det.
Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er for meldingene deres. Det hjelper få litt råd og at dere ber meg roe meg ned 😂
Sist endret av Kitten88; 23. mars 2016 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Du kan regne med at sakene kan blir henlagt. De er ganske klar over at det er vanskelig å bevise noe, eller spore opp noe. Jeg mottok post helt til en dag så sluttet det å komme i det hele tatt. En god stund senere (6 mnd?) så fikk jeg brev om to saker som var henlagt, og ingenting mer av det.

Har dessuten en kompis som ble konfrontert med det i avhør, men han nektet for alt og slapp unna. Bytt postaddresse og navn!
Sist endret av Fire; 23. mars 2016 kl. 11:56.
Jeg var også ram en periode i å bestille til mitt navn.

Etter at 5 pakker forsvant med ulovlig innhold ikke dukket opp ryddet jeg hus og mobil.
Etter ca 2-3 mnd fikk jeg en telefon hvor jeg ble konfrontert med hva tollvesenet hadde funnet, og at de ville ha et telefonavhør med meg. Vi fullførte avhøret i løpet av ca 20 min og jeg ble bedt om å oppsøke politistasjonen for å lese igjennom og skrive under på avhøret. Nekt all kjennskap til pakken, og benytt din rett til å ikke snakke med politiet.

Etter ca 2 mnd til fikk jeg brev i posten om at sakene er henlagt grunnet bevisets stilling.
KittenOnRehab
31 1
Sitat av stnistad Vis innlegg
Jeg var også ram en periode i å bestille til mitt navn.

Etter at 5 pakker forsvant med ulovlig innhold ikke dukket opp ryddet jeg hus og mobil.
Etter ca 2-3 mnd fikk jeg en telefon hvor jeg ble konfrontert med hva tollvesenet hadde funnet, og at de ville ha et telefonavhør med meg. Vi fullførte avhøret i løpet av ca 20 min og jeg ble bedt om å oppsøke politistasjonen for å lese igjennom og skrive under på avhøret. Nekt all kjennskap til pakken, og benytt din rett til å ikke snakke med politiet.

Etter ca 2 mnd til fikk jeg brev i posten om at sakene er henlagt grunnet bevisets stilling.
Vis hele sitatet...


Oii.. skjønner jeg ser ett lys i mørket mer og mer.. bor du i storby eller?

Sitat av Fire Vis innlegg
Du kan regne med at sakene kan blir henlagt. De er ganske klar over at det er vanskelig å bevise noe, eller spore opp noe. Jeg mottok post helt til en dag så sluttet det å komme i det hele tatt. En god stund senere (6 mnd?) så fikk jeg brev om to saker som var henlagt, og ingenting mer av det.

Har dessuten en kompis som ble konfrontert med det i avhør, men han nektet for alt og slapp unna. Bytt postaddresse og navn!
Vis hele sitatet...

Kjære deg - jeg kan jo ikke flytte og bytte navn pga en sending. Og hva hjelper det når det står det på papirer i folkeregisteret?:/ takk for idéen, men nei.. det meste jeg får av post kommer ikke til den adr der uansett. For nå.

Hva med deg, bor du i storby?
Sist endret av Kitten88; 23. mars 2016 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Semistor. ca 50 000 innbyggere.
Jeg bestilte en gang salvia fra storbritania, fikk aldri pakken og tenkte ikke så mye mer over det. Bestilte ikke flere ganger da, men ca et halvt år etterpå fikk jeg brev fra politiet om å komme i avhør. Da var det denne pakken det ble snakk om. 3000 i bot og ellers en prat om mitt forhold til rus, som jo da ikke var så mye å si noe om.
ble nektet å ta lappen pga "min manglende edruelighet" og hele hopprennet kun for noe jeg aldri fikk..så det kan gå noe tid fra man gjør noe til man hører noe eventuelt.
Skjønner bare ikke hvordan de tollerne tar så mye??? Jeg mener, det kommer jo milliareder av pakker inn til landet hver dag, og bare et fåtall blir plukket ut for inspeksjon(bikkje luktning), resten(tipper 95%) glir jo da bare rett igjennom!! Og noe annet, er helt enig i at man seff ikke driter i egen stue, men det er bare litt bedritent og drite i naboens også, syntes jeg. Så skulle gjerne ha funnet en mere "safe" måte og gjøre dette på! Noen nevnte postboks, er dette noe mere trygt?
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
Men du- har ikke du blitt stoppa med en goood del pakker? Hvordan har det gått? Hjalp det nekte.? Brukte dem transaksjonene mot deg selvom du sa du ikke husket hva det var til? Hmm ...mange pakker har du fått stoppet? Lenge siden sist? Sorry mange spørsmål, må bare ..spørre
Vis hele sitatet...

Har fått kanskje 5-10 pakker stoppet de siste 10 årene, og har sluppet unna hver gang. Selv om både lensmannen og jeg vet hvem som har bestilt. Har brukt bitcoins stort sett, lønner seg å kjøpe bitcoins med kontanter. Innenlands og utenlandsk. "Rekorden" min er vel 150k stoppet fra utlandet, samtidig som snuten fant cannabis hjemme hos meg. Sakene henlegger jo praktisk talt seg selv.

Å neke for alt et er jo den eneste logisken ting å gjøre. Det er jo stort sett slik folk faktisk slipper unna kriminalitet. Du må huske å det at det er KUN straffbart å lyve til politiet dersom hensikten din
er å legge skylden på noen andre. De 2-3 siste avhørene mine har omtrent vært en parodi av seg selv.


Saken blir henlagt og glemt hvis du følger noen av rådene du har fått her i tråde Good luck chuck

Ang. den saken der de fant kontoutskriftene, så var det før jeg begynte å bruke bitcoins. Men etizzene visste seg å være falske, så, LOL.
Sist endret av TrippyKing; 24. mars 2016 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
KittenOnRehab
31 1
Kult tusen takk: )
Politiet ringte meg nettopp og de sa at det var kommet en pakke med 20 Etizolam tabletter, som det sto etizolam powder (?) på... til slutt sier han at siden jeg er så langt unna var det vel vanskelig for meg og komme på avhør og at siden han har spurt meg ut på telefon skulle han skrive at jeg har blitt avhørt på telefonen.
Krysser fingrene for henleggelse. puuh....god damn så godt og ha snakka med dem!!

Og ja, forresten ...faen... jeg sa jeg har en anelse om hvem som kan ha bestilt det men ville ikke navngi noen.. det skjønner jeg plutselig kanskje er straffbart...:s
Sist endret av Kitten88; 29. mars 2016 kl. 10:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
Kult tusen takk: )
Politiet ringte meg nettopp og de sa at det var kommet en pakke med 20 Etizolam tabletter, som det sto etizolam powder (?) på... til slutt sier han at siden jeg er så langt unna var det vel vanskelig for meg og komme på avhør og at siden han har spurt meg ut på telefon skulle han skrive at jeg har blitt avhørt på telefonen.
Krysser fingrene for henleggelse. puuh....god damn så godt og ha snakka med dem!!

Og ja, forresten ...faen... jeg sa jeg har en anelse om hvem som kan ha bestilt det men ville ikke navngi noen.. det skjønner jeg plutselig kanskje er straffbart...:s
Vis hele sitatet...
Det var på telefon. Føler du at du har dummet deg så sier at du var ruspåvirket og visste ikke hva du snakket om. Det er ikke straffbart i seg selv å ikke navngi noen, det er kun hvis du søker straffereduksjon. Hvis du bor i et nabolag med alkiser/narkomane, om det så bare er en, så si at det kan godt være en av dem som bestilte det.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Razzia et halvt år etter. De tok med kniver, luftpistol, blankpistol, lynlåsposer, ca. 25.000kr i kontanter, og boken om Anders Behring Breivik (????) mm. De innrømte i avhør at de hadde tatt med seg litt for mye som var totalt urelevant de ikke hadde rett til å røre, så fikk tilbake alt.
Avhør - nektet, saken henlagt. De stoppet 7 pakker samt andre pakker fra ebay som jeg fikk etter avhøret.

MAO, jeg hadde rett i mine spekulasjoner.
Sist endret av Skyfx; 30. mars 2016 kl. 01:37.
▼ ... over en måned senere ... ▼
KittenOnRehab
31 1
Prøvde få samboer med på at kanskje naboen har noe med dette og gjøre..men han tenkte en annen nabo og avblåste det.. nevnte likevel det KAN VÆRE noen andre..

Ja.. de dukket altså opp for par dager siden. ..fikk liiitt angst. Fikk brev 2 uker etter telefonavhøret jeg har nevnt tidligere om at den var henlagt denne saken.. men tydeligvis har de funnet en av de andre pakkene og gått rett på med ransakelseordre.
Endte med at de ble her lenge og lette lite etter stoff..de var ganske overbevist om at det ikke var noe snusk her.

Skyfx- herlighet .. det kaller jeg overdrivelse ja. Godt de sto for at det kanskje var litt mer enn nødvendig og irrelevant.

De vil mest sannsynlig stoppe alle mine pakker framover da? Fikk gjennom 2 pakker til en kompis på hans adr og hans navn nå denne uken, merkelige greier.. han har blitt tatt OG innrømt samme greiene.. mens jeg blir nok svartelistet. Tror de tilogmed har tatt ett brev med 1 LSD i ..som ble sendt som plaster på såret for at en annen pakke ikke kom frem (den første som ble tatt).
Får roe ned bestillingen til meg selv iallfall..

Politiet tror jo ting hele tiden.. hvorfor kan ikke jeg/ vi da TRO det kaaan være en av naboene da? Det må da være lov..: ) sa det kan være hvemsomhelst da de kom hit. Jeg ble paff og angrer på jeg ikke påpekte at det er lett og følge med på om en bolig står mye tom og da bestille dit. Er ganske smart det. Men men..blir vel nytt avhør nå, eller hva tror dere?
Blir saken mest sannsynlig henlagt nå når de ikke fant noe annet enn ett ryddig, rent og veletablert hjem med ett par som har vært nykter i 9 og 13 mnd ?