Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4318
“People are strange"
Heyhey freaks!
Jeg har brukt MDMA flere ganger, og det er fortsatt alt for bra, men grunnet litt for hyppig bruk er noe av "magien" forsvunnet.
Til nyttår får dealeren min inn noe toppkvalitets MDA, og jeg lurer da på:

Siden jeg aldri har prøvd MDA, vil det fungere som noe helt nytt for kroppen min, slik at jeg vil få en slags førstegangsopplevelse? vet at de to er ganske like på mange måter, og at det sikkert ikke vil være "helt" nytt for meg, men er det trolig at jeg får det rushet jeg ønsker?

har til nyttår hatt en måneds pause fra MDMA
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Uten altfor ekstensiv kunnskap om det, sannsynligvis ikke. Begge virker ved å frigjøre serotonin og dopamin, og når du sier at noe av "magien" er forsvunnet, så høres det ut som et tegn på at du ikke lar hjernen din komme seg helt etter hver gang du tar det. Dessuten er MDA enda giftigere enn MDMA, og MDMA er relativt giftig fra før av (går helt fint så lenge man ikke overdriver, tar det en sjelden gang selv), bare så det er nevnt.

Jeg tror heller du og hjernen din vil ha langt bedre av at du tar en lengre pause fra disse stoffene før du får mer varige men, da MDMA og MDA er blant de stoffene som faktisk kan forårsake skade hvis det tas for hyppig, til tross for hva mange tror.
Syntes MDA gir en dårligere/svakere funk enn det MDMA gjør. Å ja jeg veit at jeg har fått bra MDA..
Om det er fordi jeg har hyppig brukt MDMA til tider vet jeg ikke, men er vel bare en måte å finne det ut på om du kommer dit du vil.
Så vidt jeg vet finnes det ikke noe ordentlig svar på om MDMA eller MDA er mer skadelig enn den andre.
Folk sier MDA er minst farlig, andre sier MDMA er minst farlig... det hele er spekulasjon så vidt jeg har forstått.

jeg har hvertfall testet MDMA og MDA så jeg kan si litt om forskjellen. Tatt MDMA en del ganger og det er altfor sykt fett selvfølgelig. Det var en dag dealeren sa "Dette er den mest potente hittil" og han mente da MDA, ikke MDMA.
Kjøpte en gram omtrent med dette stoffet, MDA, og inntok 110MG sammen med en kamerat hjemme i vår leilighet.

Det er temmelig annerledes enn MDMA synes nå jeg, folk sa det skulle være temmelig likt, men min erfaring var hvertfall: MDA er mye mer trippy, du får mye dypere tankegang enn du gjør på MDMA. Du får visuelle hallusinasjoner/illusjoner, kall det hva du vil. Røyka MYE weed den kvelden som selvfølgelig forsterker det visuelle.
Mønstre dukket opp, skrift ble etterhvert uleselige symboler (etter 2 drops) og jeg satt på slutten av kvelden og så på filmsnutter på PC skjermen som ikke var der i virkeligheten xD

De verste hallisene kommer først når du starter å komme ned. Du vet når du er på MDMA.. så kjenner du deg ikke "fjern" i hodet? du er mer klar enn noen gang og tenker helt klart (virker det som). Men på MDA, så kjenner du at du liksom er på drugs og du har en mye større følelse av at du er på et stoff. Det er mye mer psykedelisk som sagt enn MDMA.. kjennes litt ut som når du tar sopp og starter å tenke helt annerledes.

MDA ga meg også en deilig euforia som varte i ca 5 timer, kanskje litt til også faktisk. Musikk var fantastisk og verden var et mystisk sted, jeg gikk inn i meg selv og lærte nye sider om meg selv.. I det store og det hele er MDA en hardere tur, en sykere tur og en MYE mer visuell tur enn MDMA er... Og du kjenner ikke den store empatien for andre så veldig, den er der, men svakere. Isteden elsker du deg selv veldig mye og føler deg connected med folka du er med der og da... Du får svettetokter og kan sitte i ro riste på foten til trance musikk i timevis, eller hoppe og danse.. det er et fett med den euforian du får.

Alt i alt er MDMA bedre for å koble av og virkelig bli "loved up" mens MDA er etter min mening hakket videre, en mdma liknende rus med psykedeliske effekter som du sent vil glemme. De virker å ha hvert sitt bruk.
Jeg hadde tatt stor dose av sopp før dette og opplevd ego død, så det psykedeliske fra MDAen skremte ikke meg så mye, men jeg kan skjønne at det kan skremme andre som ikke vet åssen det føles.

Dagen derpå var noe helt jævlig etter den MDA turen 110mg + 50mg, 5 timer senere..
Orka ikke spise og var helt BLÅST i toppskallen.. helt facka.

Så ja, du kan kalle MDA den gærne søstra til MDMA. Det er dritfett, varer lengre, sterk euforia og visuelle halliser, det er rett og slett en "roll" med mer knall i, du blir virkelig balle av det.
MDMA føles mer "love everything" og bare ligge der helt bekymringsløs. MDMA er lettere å takle enn MDA.
Det burde vel nevnes at rundt 7-10% av MDMA blir omgjort til MDA i leveren din. Så om du har mistet magien ved MDMA så blir det vel muligens litt mindre effekt av MDA, i forhold til en ikke har brukt MDMA eller MDA jevnlig.

Om jeg ikke tar feil, så er det vel derfor folk kan oppleve sterke hallusinasjoner, på større doser MDMA.
Sist endret av Juliaan; 12. desember 2013 kl. 23:46.
“People are strange"
Trådstarter
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Så vidt jeg vet finnes det ikke noe ordentlig svar på om MDMA eller MDA er mer skadelig enn den andre.
Folk sier MDA er minst farlig, andre sier MDMA er minst farlig... det hele er spekulasjon så vidt jeg har forstått.

jeg har hvertfall testet MDMA og MDA så jeg kan si litt om forskjellen. Tatt MDMA en del ganger og det er altfor sykt fett selvfølgelig. Det var en dag dealeren sa "Dette er den mest potente hittil" og han mente da MDA, ikke MDMA.
Kjøpte en gram omtrent med dette stoffet, MDA, og inntok 110MG sammen med en kamerat hjemme i vår leilighet.

Det er temmelig annerledes enn MDMA synes nå jeg, folk sa det skulle være temmelig likt, men min erfaring var hvertfall: MDA er mye mer trippy, du får mye dypere tankegang enn du gjør på MDMA. Du får visuelle hallusinasjoner/illusjoner, kall det hva du vil. Røyka MYE weed den kvelden som selvfølgelig forsterker det visuelle.
Mønstre dukket opp, skrift ble etterhvert uleselige symboler (etter 2 drops) og jeg satt på slutten av kvelden og så på filmsnutter på PC skjermen som ikke var der i virkeligheten xD

De verste hallisene kommer først når du starter å komme ned. Du vet når du er på MDMA.. så kjenner du deg ikke "fjern" i hodet? du er mer klar enn noen gang og tenker helt klart (virker det som). Men på MDA, så kjenner du at du liksom er på drugs og du har en mye større følelse av at du er på et stoff. Det er mye mer psykedelisk som sagt enn MDMA.. kjennes litt ut som når du tar sopp og starter å tenke helt annerledes.

MDA ga meg også en deilig euforia som varte i ca 5 timer, kanskje litt til også faktisk. Musikk var fantastisk og verden var et mystisk sted, jeg gikk inn i meg selv og lærte nye sider om meg selv.. I det store og det hele er MDA en hardere tur, en sykere tur og en MYE mer visuell tur enn MDMA er... Og du kjenner ikke den store empatien for andre så veldig, den er der, men svakere. Isteden elsker du deg selv veldig mye og føler deg connected med folka du er med der og da... Du får svettetokter og kan sitte i ro riste på foten til trance musikk i timevis, eller hoppe og danse.. det er et fett med den euforian du får.

Alt i alt er MDMA bedre for å koble av og virkelig bli "loved up" mens MDA er etter min mening hakket videre, en mdma liknende rus med psykedeliske effekter som du sent vil glemme. De virker å ha hvert sitt bruk.
Jeg hadde tatt stor dose av sopp før dette og opplevd ego død, så det psykedeliske fra MDAen skremte ikke meg så mye, men jeg kan skjønne at det kan skremme andre som ikke vet åssen det føles.

Dagen derpå var noe helt jævlig etter den MDA turen 110mg + 50mg, 5 timer senere..
Orka ikke spise og var helt BLÅST i toppskallen.. helt facka.

Så ja, du kan kalle MDA den gærne søstra til MDMA. Det er dritfett, varer lengre, sterk euforia og visuelle halliser, det er rett og slett en "roll" med mer knall i, du blir virkelig balle av det.
MDMA føles mer "love everything" og bare ligge der helt bekymringsløs. MDMA er lettere å takle enn MDA.
Vis hele sitatet...
Takk for herlig svar!
har ikke brukt MDMA i overkant mye. Har noen perioder der jeg gjør det mere en vanlig, men passer på å ha pauser. Har hatt noen syke psykedeliske turer, så MDA-psykadeliaen vil nok ikke skremme meg heller har hørt man blir mye mere gira/rastløs på MDA? Og siden jeg skal ta dette på nyttårsaften, i festsammenheng, har jeg hørt at korttidshukommelsen går i dass, så det er vanskelig å holde en samtale? Vil MDAen gjøre meg utadvent på samme måte som MDMA?
Sitat av mønstre Vis innlegg
Takk for herlig svar!
har ikke brukt MDMA i overkant mye. Har noen perioder der jeg gjør det mere en vanlig, men passer på å ha pauser. Har hatt noen syke psykedeliske turer, så MDA-psykadeliaen vil nok ikke skremme meg heller har hørt man blir mye mere gira/rastløs på MDA? Og siden jeg skal ta dette på nyttårsaften, i festsammenheng, har jeg hørt at korttidshukommelsen går i dass, så det er vanskelig å holde en samtale? Vil MDAen gjøre meg utadvent på samme måte som MDMA?
Vis hele sitatet...
Nei, det er mye lettere å være utadvent på MDMA enn MDA, etter min erfaring.. Det er pga av at MDA er mer psykedelisk, og du får ikke den samme følelsen for andre som du for av MDMA... på emma har du jo lyst til å høre andres historier og bare snakke hele natta.. men på MDA så spacer du ut mye fortere og meningen i samtaler blir fortere borte.. Jeg har bare tatt mda med en god venn, og vi kjenner hverandre veldig veldig godt, så kan være derfor ingen av oss orka å snakke så mye når vi tura på mda. Vi vet så og si alt om hverandre fra før, og det vet vi begge.

Du kan fortsatt snakke med folk, men ikke på langt nær de samme samtalene som på mdma. Du burde nok heller bruke tiden på å space ut i musikken mens du gjør noen dancemoves.. som sagt er MDA en roll med mer knall i.. det er ikke bare å sitte der og smelte av euforia. Du er på en trip, du har knalleuforia, du svetter, musikken er dritfet og shit er crazy. Så nei, du kommer ikke til å kunne snakke med folk like lett, langt i fra xD
Det skal dog sies at MDA er et partydop, så lenge du er komfortabel med at andre vet du er rolling/tripping burde det være null problem å ha det dritgøy ^^

Jeg røyka, og røyker alltid ganske mye weed når jeg roller. Vet ikke om det har noe spesiell forskjell å si egentlig, men, må hvertfall nevnes.
Sist endret av Dagdriver; 13. desember 2013 kl. 02:43.
Ta deg en god, lang pause med morsjon, riktig næring, litt kosttilskudd og annet som fremmer helsen din. Spar MDA'en til den perfekte anledningen med den beste settingen som overhodet mulig. MDA er mer psykedelisk, og det er noe som gjør at jeg personlig blir litt mer "grillet" i hodet i etterkant. Nå reagerer alle individuelt, dog, så jeg kan umulig si noe på hvordan du eller andre her vil oppleve rusen. Jeg er blandt de som får ganske kraftig effekt av det meste. Men en ting er jeg sikker på; du har en større sjanse til å oppleve litt magi, og kanskje til og med med en ny vri om du bare smører deg med litt tålmodighet. Mye av denne magien forsvinner også om slikt blir mer dagligdags. Se heller på det som en delikatesse du kan unne deg når tiden er riktig for det. Jeg har også brukt MDMA hyppig, og kan med sikkerhet si at det ikke blir det samme. Nå blir det en sjelden gang i blandt, og de gangene storkoser jeg meg. La reseptorene hvile litt, du.

Her er noen forskjeller du kan skille fra MDMA fra Erowid:
http://www.erowid.org/chemicals/mda/mda_effects.shtml
Sist endret av Lucy In The Sky; 13. desember 2013 kl. 16:40.
De to stoffene har mange likheter, men oppfattes ganske forskjellig hos meg.

MDMA har mye mer empati, er mer sosialt og man føler seg generelt mye mer "edru" i hodet.

MDA gir meg en intens eufori som kan være lammende deilig og er mer introspekt. Man kjenner fortsatt absolutt at empatien for andre er til stede, men det føles mer personlig og mer trippy enn sin methylerte kusine. Visuelle effekter oppstår som regel når man nærmer seg 200mg MDA. Det kjennes også tyngre på kroppen i ettertid.

Personlig er jeg veldig glad i en blanding på 75mg MDMA og 50mg MDA. Dette ga en nydelig rus som varte i 5-8 timer. Jeg tok to små påfyll med 20mg MDMA i løpet av kvelden og avsluttet det hele med 5-7mg 2C-B. Alt i alt en magisk opplevelse som jeg gjerne vil gjenta, selv om kroppen var litt i overkant sliten dager etter.
Sist endret av skytouch; 13. desember 2013 kl. 16:46.
Uten at jeg noen gang har prøvd amfetamin så vil jeg si at mda er mer speeda også, snakker høl i huet på kompisen min i motsetning til mer meningsfylte og empatiprega samtaler på emma, som andre har nevnt er man litt mer i sin egen verden på mda. Er også vanskelig å sove etter en tur på mda. Ta mindre doser med mda enn mdma siden det er mer potent.
Sist endret av Fatass Skinny; 13. desember 2013 kl. 16:57.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Uten at jeg noen gang har prøvd amfetamin så vil jeg si at mda er mer speeda også, snakker høl i huet på kompisen min i motsetning til mer meningsfylte og empatiprega samtaler på emma, som andre har nevnt er man litt mer i sin egen verden på mda. Er også vanskelig å sove etter en tur på mda. Ta mindre doser med mda enn mdma siden det er mer potent.
Vis hele sitatet...
Et viktig poeng du får frem her, MDA er mye mer potent enn MDMA.
100mg MDA er mer enn nok for de fleste.. selv tok jeg 110mg + 50mg sist gang, og det er sant at det er vanskelig å sove etterpå. Sikkert fordi det er mer trippy, og du har fått større inntrykk enn på MDMA..
Du liksom sitter der, ganske loka, har halliser og lurer på hva faen som skjer, for 1 time sida var du oppe i skyene, nå er du surrete og ser rare ting, gå og legg deg! Nei takk!
Av denne grunn anbefaler jeg sterkt cannabis til etterpå for å bli ekstra sliten, men om man aldri bruker cannabis ellers kan det hende det får deg driitfjern.