Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3704
Har lyst til å rense amfetaminen jeg har. Er veldig sikker på at den er buffet ut med vaskepulver, kan jeg evt gjør noe med vanlig salmiakk på grønn flaske + alkohol, eller vann/andre husholds ting?

Noen som har en noob-proof guide til meg? er ikke mye av en kjemist.
Startet forsåvidt med å hive en grammer i et halvt shotglass med vann, var like mye på toppen som i bunnen så uansett ser det ut som at det er 50/50 med skikkelig heftig makka og vaskepulver.

Han jeg kjøpte det av er en drittsekk, så at det er vaskepulver phukk er så og si garantert, hva kan jeg filtrere makkan igjennom som skiller ifra seg vaskepulveret?
Sjekk denne tråden. Her står det endel forskjellige måter å rense på + annen kjekk info.
Har allerede lest den og fortsatt så sitter jeg her uten å vite hva jeg skal gjør.

Spurte simpelt bare om å få en rense oppskrift til å skille ut vaskepulver fra amfetamin, ikke om en link til en guide i engelsk tekst.

Har filtrert 1 gram igjennom et tørkepapir i et shotglass, ble bittegrann hvitt støv liggende igjen på overdelen av papiret mens resten forsvant å ble om til hvitaktig vann, dette drakk jeg nå nettopp mens jeg regnet med at det på toppen var phukk og lagg det til sides.
Sitat av Volibear Vis innlegg
Har allerede lest den og fortsatt så sitter jeg her uten å vite hva jeg skal gjør.

Spurte simpelt bare om å få en rense oppskrift til å skille ut vaskepulver fra amfetamin, ikke om en link til en guide i engelsk tekst.

Har filtrert 1 gram igjennom et tørkepapir i et shotglass, ble bittegrann hvitt støv liggende igjen på overdelen av papiret mens resten forsvant å ble om til hvitaktig vann, dette drakk jeg nå nettopp mens jeg regnet med at det på toppen var phukk og lagg det til sides.
Vis hele sitatet...
Den guiden forklarer deg jo nøyaktig hva du må gjøre. Om du ikke klarer å lete frem informasjonen i den tråden, så spørs det om du i det hele tatt burde begi deg ut på en rekrystallisering med løsemidler.

Basically så gjør du følgende;
Løs opp amphetaminen i "tørr" acetone(bruk epsom-salt for å fjerne vann fra acetonen), filtrer væsken. Forkast acetonen og behold pulveret som ligger igjen. Deretter tar du pulveret som ligger igjen å løser opp i en liten mengde isopropanylalkohol/etylalkohol/vann. Filtrer væsken. Forkast pulveret som er igjen og fordamp væsken sakte. Om du har gjort alt rett vil det vokse tilnærmet rene amphetamin krystaller ut av væsken. Gjenta 2-3 ganger for å få et helt rent produkt.

Forvent at du mister en god del av produktet ditt.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Den guiden forklarer deg jo nøyaktig hva du må gjøre. Om du ikke klarer å lete frem informasjonen i den tråden, så spørs det om du i det hele tatt burde begi deg ut på en rekrystallisering med løsemidler.

Basically så gjør du følgende;
Løs opp amphetaminen i "tørr" acetone(bruk epsom-salt for å fjerne vann fra acetonen), filtrer væsken. Forkast acetonen og behold pulveret som ligger igjen. Deretter tar du pulveret som ligger igjen å løser opp i en liten mengde isopropanylalkohol/etylalkohol/vann. Filtrer væsken. Forkast pulveret som er igjen og fordamp væsken sakte. Om du har gjort alt rett vil det vokse tilnærmet rene amphetamin krystaller ut av væsken. Gjenta 2-3 ganger for å få et helt rent produkt.

Forvent at du mister en god del av produktet ditt.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg bruker vanlig aceton, vil noe av den "rene" amfetaminen også forsvinne? Har ikke epsom salt liggende og planen var å gjøre det nå/idag.

"Deretter tar du pulveret som ligger igjen å løser opp i en liten mengde isopropanylalkohol/etylalkohol/vann. Filtrer væsken. Forkast pulveret som er igjen og fordamp væsken sakte"

Forstå greit hva som skjer frem til setningen over, hva skal jeg ha pulveret i/på når jeg tilsetter hvor mye vann, og med å filtrere væsken så mener du da at jeg skal ta den rene amfetaminen jeg har tilsatt vann i å filtrere den på nytt gjennom et kaffe filter? Skal jeg da etter dette kaste pulveret som er igjen i kaffefilteret? Også til sist hva mener du med å fordampe, hvilken fremgangsmåte gjør du dette på?

Tror egentlig ikke det er noe annet en vaskepulver phukk i og ellers rent, er det noen måte jeg kan bli kvitt vaskepulveret på å beholde resten av det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du bruker filter, som f.eks kaffefilter, som du legger i en trakt av et slag.
Du bør selvfølgelig vente til kaffefilteret er tørt igjen for å hente ut pulveret fra renseprosessen.
Mengde løsemiddel du bruker kommer jo helt an på mengden amfetamin du skal rense, man skal la alt pulveret få seg en brukbar dusj, men man trenger ikke flere desiliter med veske, du må rett å slett prøve deg frem litt her.

Ja, det siste steget involverer å kaste det som ligger igjen i kaffefilteret og ta vare på det som rant igjennom, fordamping betyr da å la løsningen stå åpen i f.eks et kar slik at løsemiddelet fordamper og amfetaminen ligger igjen. Bare la dette skje naturlig, å prøve å varme opp denne løsningen kan få katastrofale følger.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du bruker filter, som f.eks kaffefilter, som du legger i en trakt av et slag.
Du bør selvfølgelig vente til kaffefilteret er tørt igjen for å hente ut pulveret fra renseprosessen.
Mengde løsemiddel du bruker kommer jo helt an på mengden amfetamin du skal rense, man skal la alt pulveret få seg en brukbar dusj, men man trenger ikke flere desiliter med veske, du må rett å slett prøve deg frem litt her.

Ja, det siste steget involverer å kaste det som ligger igjen i kaffefilteret og ta vare på det som rant igjennom, fordamping betyr da å la løsningen stå åpen i f.eks et kar slik at løsemiddelet fordamper og amfetaminen ligger igjen. Bare la dette skje naturlig, å prøve å varme opp denne løsningen kan få katastrofale følger.
Vis hele sitatet...
Skal rense 2 gram med god amf phukket med vaskepulver. MÅ acetonen være tørr og MÅ den være kald? det er det lille igjen av prosessen jeg er usikker på, så vet jeg jo ikke hva ellers som skal kunne gå galt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I kjemi så er nøyaktighet gull verdt, og når man i tillegg gjør det utenfor et laboratorium med alt det fine utstyret man har der så hjelper det veldig å følge oppskriften så nøye som mulig.
Jeg er ikke kjemiker, men jeg mistenker at vann sammen med acetonet kan resultere i at du får med noe av amfetaminen du er ute etter i løsemiddelet som så kastes etterpå.

Kort og godt: Må kanskje ikke, men du får et mye bedre resultat.
Sitat av Volibear Vis innlegg
Skal rense 2 gram med god amf phukket med vaskepulver. MÅ acetonen være tørr og MÅ den være kald? det er det lille igjen av prosessen jeg er usikker på, så vet jeg jo ikke hva ellers som skal kunne gå galt.
Vis hele sitatet...
Acetonen bør være tørr. Amfetamin er vannløselig så om du har rester av vann i acetonen vil deler av den rene amfetaminen løse seg opp i vannet og du vil miste produkt.