Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 935
Er det mulighet for å sette opp et accesspoint uten å dra kabel til det?
Altså, router - WLAN - accesspoint - WLAN - enhet.
Har en random canaldigital router og en DD-WRT jeg tenkte jeg kunne bruke som accesspoint.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ja, du kan bruke WDS \ repeating, om jeg ville gjort det ? nei. (dette forutsetter to aksesspunkter som prater trådløst mellom hverandre).

Trekking av kabel tar utrolig kort tid og man finner alltid praktiske løsninger for hvordan kabelen skal legges, såfremst man ikke er en nub og bor i leilighet. (selv da går det ofte bra).

Eller du kan bruke Powerline-adaptere hvis du er en pyse.
Sist endret av AtXbYeA; 27. mars 2012 kl. 17:01.
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ja, du kan bruke WDS \ repeating, om jeg ville gjort det ? nei.

Trekking av kabel tar utrolig kort tid og man finner alltid praktiske løsninger for hvordan kabelen skal legges, såfremst man ikke er en nub og bor i leilighet. (selv da går det ofte bra).

Eller du kan bruke Powerline-adaptere hvis du er en pyse.
Vis hele sitatet...
Jeg leste litt om repeating men jeg fikk aldri noe svar på om det gikk uten kabel.
Det skal settes opp til min mor og jeg ville være litt mer diskre enn å kable rundt om i huset.
Takk, ler alltid av forklaringene dine.
Stabilitet er ordet du leiter etter, uten kabel så kan du risikere ett meget ustabilt nettverk, høyere responstid, og mulig lavere hastighet.
JA! Skal ha til ala samme prosjekt selv... Dvs, Internett kommer fra en ZyXEL Multiboks (modem+trådløst). Det trådløse signalet vil jeg ta inn på et aksesspunkt, for så å kjøre signalet videre fra aksesspunktet på kabel. Er dette mulig? Jeg har et 3Com 8760 Dual Radio 802.11a/b/g AP, som kan settes opp i bridge. Det har jeg gjort, og valgt nettverket jeg vil utvide.

Men hva gjør jeg så videre?! Får jo ingen ip av aksesspunktet. JEg er såpass grønn på bridgemodus at jeg trodde ruteren nå skulle gi ip via aksesspunktet. Eller er det noe av ruklet mitt som ikke virker?

Håper på svar !
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Er det mulighet for å sette opp et accesspoint uten å dra kabel til det?
Altså, router - WLAN - accesspoint - WLAN - enhet.
Har en random canaldigital router og en DD-WRT jeg tenkte jeg kunne bruke som accesspoint.
Vis hele sitatet...
Fungerer denne kanskje? http://egadgets.no/product.html?prod...category_id=60
Ja, det er mulig, og nei, det er ikke så ustabilt som annen her sier om det er riktig oppsatt. Du trenger ikke WDS, kjøp deg en range extender. Har selv denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580427

Det fungerer meget bra og støtter (nesten) alle routere og accesspunkter.