Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 13487
ok, jeg har klart å få gjeld på 16000-`kr (spillegjeld)

Og har til den 5 mai og skaffe disse, har ikke ei krone. jobber ikke å kan heller ikke låne av mor,far,venner. Bank er heller ikke aktuelt for jeg er 17. Har ingen verdier å selge for alt er allerede borte.

Noen gode tips om hvordan få tak i disse så raskt ? kan kansje få utsettelse noen dager maks.

Lovlig/ulovlig , han gir egentlig blanke. for akkuratt nå gjør jeg hva som helst for å skaffe disse pengene. Så gi meg noen gode utfyldige ideer om hva hvor når hvordan og hva jeg må bruke for å gjøre shitte. takker for alle svar
Trådstarter
7 1
Ender nok opp med alle beina brukne om jeg ikke får tak i no cash fort som fan,

btw søker tips osv.. ikke kommentarer synthetic
Ok, skal du ha et tips ? Røm landet, du har gått på limpinnen. Hvor i helvete hadde du gjemt hjernen din i det du pådro deg 16000,- i spillegjeld, i en alder av 17 år ??? Og på toppen av det hele, er du uten jobb. Har du noensinne forstått at alt man gjør får en konsekvens ?

EDIT: Men nå er jeg ferdig me å kommentere. Svartarbeid (Y)
Sist endret av synthetic; 29. april 2008 kl. 01:39.
Skaff deg en deltidsjobb, og be om å få nedbetalt gjelda i avdrag mot renter...
Sitat av Todni2k
Ender nok opp med alle beina brukne om jeg ikke får tak i no cash fort som fan,

btw søker tips osv.. ikke kommentarer synthetic
Vis hele sitatet...
Det var vel heller ikke et tips det du serverte!

Ontopic igjen: Denne spillegjelden din, hvem er det du skylder penger? Det kan jo være du kan inngå en avtale om senere betaling eller delbetaling over tid?
Du kan også høre med banken din om dem kan gi deg et kredittlån. Som oftest, må man garantere tilbakebetaling med en inntekt. Det finnes mange slike aktører man kan låne penger fra (Santander, GE-MoneyBank eller din faste bank som kanskje kjenner deg best).
Du kan jo også benytte anledningen å tenke over om det er på tide å skaffe seg en jobb.

Ellers pleier det som oftest å ordne seg for snille gutter! Jeg er sikker på du kan inngå en avtale med spilleselskapet. Er det en privat spillegjeld, kan du også gå så langt å anmelde forholdet.
Slutt med moralpreken, gutten er i trøbbel.

Du kan regne ut hva du klarer å tjene. La oss si det er 2500 kr.

Da går du på roulette og dobbler til 5000, så en gang til til 10 000. Da betaler du han du skylder og sier at resten er på vei... Da har du fiksa deg nok tid til å tjene resten. Jeg ville gått for dette alternativet og hvis det ikke funket ville jeg prøvd å trygle mine foreldre om å få låne penger. Fått de til å fikse opp, og aldri, aldri røre en spille maskin igjen, klipt håret, vaska klærne, og fått meg en jobb og betalt mine foreldre tilbake.
Sist endret av magziii; 29. april 2008 kl. 01:50.
Er nok ikke et spilleselskap hyys. Du finner nok ikke et spilleselskap som gir 16k i kreditt til en 17åring, du finner heller ikke et spilleselskap som brekker bena på folk som ikke betaler :P

Han kan ikke gå til banken for kreditt da han er 17, du finner ikke en bank som gir kreditt til en 17åring. Og iallefall ikke en uten arbeid.

Tror du skal fortelle det til mor og far og få til noen betalingsordning, å skylde 16k til feil folk er lite bra for helsa, er de kyniske nok kan de fort finne på å gå etter familien din hvis du ikke betaler.

Men igjen, hvordan i helvete har du klart å opparbeide deg 16k i spillegjeld?
Trådstarter
7 1
Sitat av hyys
Det var vel heller ikke et tips det du serverte!

Ontopic igjen: Denne spillegjelden din, hvem er det du skylder penger? Det kan jo være du kan inngå en avtale om senere betaling eller delbetaling over tid?
Du kan også høre med banken din om dem kan gi deg et kredittlån. Som oftest, må man garantere tilbakebetaling med en inntekt. Det finnes mange slike aktører man kan låne penger fra (Santander, GE-MoneyBank eller din faste bank som kanskje kjenner deg best).
Du kan jo også benytte anledningen å tenke over om det er på tide å skaffe seg en jobb.

Ellers pleier det som oftest å ordne seg for snille gutter! Jeg er sikker på du kan inngå en avtale med spilleselskapet. Er det en privat spillegjeld, kan du også gå så langt å anmelde forholdet.
Vis hele sitatet...

så vis jeg går i banken å spør om kredittlån , hva skal jeg si at pengene skal brukes til ?
er vel liten sjangs å få lån når jeg bare er 17 :S ?
Dersom ingenting annet virker mulig, gjør som hyys sier: anmeld. Gambling med penger er tross alt ulovlig i Norge, så om politiet bryr seg kan vedkommende du skylder penger få litt trøbbel. Men det kan igjen føre til større trøbbel for din del.
Spillegjeld kan ikke drives inn i Norge såvidt jeg vet, på grunn av en lov fra 1902. Hvis det er en privatperson du har gjeld til, som atpåtil truer deg: Gå til politiet.

Ta et søk på 'spillgjeld norge' på google.
Sitat av magziii
Slutt med moralpreken, gutten er i trøbbel.

Du kan regne ut hva du klarer å tjene. La oss si det er 2500 kr.

Da går du på roulette og dobbler til 5000, så en gang til til 10 000. Da betaler du han du skylder og sier at resten er på vei... Da har du fiksa deg nok tid til å tjene resten. Jeg ville gått for dette alternativet og hvis det ikke funket ville jeg prøvd å trygle mine foreldre om å få låne penger. Fått de til å fikse opp, og aldri, aldri røre en spille maskin igjen, klipt håret, vaska klærne, og fått meg en jobb og betalt mine foreldre tilbake.
Vis hele sitatet...
Jeg vil da på ingen måte si at å anbefale gutten å spille mer er bedre enn en moralpreken!

Gå til politiet du! Eller forhør deg med slekt og venner om de kan skrive en lånekontrakt med deg!
Sitat av dynamite
Det tar mer enn 6 dager å skaffe seg en deltidsjobb og få betalt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du jeg foreslo "nedbetalt gjelda i avdrag mot renter..."
Selvfølgelig kan det ta lang tid å tjene 16.000, men dersom du får en avtale om nedbetaling slipper du å gå på en kriminell løpebane...
Jobb på Burger King ellerno' i et par uker, gjerne svart.
Sitat av Turbolego
Hvorfor tror du jeg foreslo "nedbetalt gjelda i avdrag mot renter..."
Selvfølgelig kan det ta lang tid å tjene 16.000, men dersom du får en avtale om nedbetaling slipper du å gå på en kriminell løpebane...
Jobb på Burger King ellerno' i et par uker, gjerne svart.
Vis hele sitatet...
Ett par uker er fremdeles 1.1 uke mere enn fyren har før det skal være betalt -.-
Snakker om dersom han får en avtale om nedbetaling i bytte mot renter...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Nichotin
Spillegjeld kan ikke drives inn i Norge såvidt jeg vet, på grunn av en lov fra 1902. Hvis det er en privatperson du har gjeld til, som atpåtil truer deg: Gå til politiet.

Ta et søk på 'spillgjeld norge' på google.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo heller ikke lov å drive inn narkogjeld i Norge, såvidt jeg vet, men det er stort sett uaktuelt for folk å ty til politiet. Om det er snakk om er snakk om et organisert miljø er nok ofte den beste løsningen å betale tilbake pengene.
Sist endret av z0p; 29. april 2008 kl. 02:20.
Du kunne arrangert en russefest hjemme hos deg? :P
Sitat av Turbolego
Hvorfor tror du jeg foreslo "nedbetalt gjelda i avdrag mot renter..."
Selvfølgelig kan det ta lang tid å tjene 16.000, men dersom du får en avtale om nedbetaling slipper du å gå på en kriminell løpebane...
Jobb på Burger King ellerno' i et par uker, gjerne svart.
Vis hele sitatet...
Et par uker? 16000 kroner?
La oss ta et lite regnestykke.
Si at han tjener 100 kroner timen, svart. Jobber 8-timersdag hver dag i "et par uker."
100kr*8*14=11200kr. Og aldri i verden om han vil få muligheten til å jobbe så mye. En måned er minimum, gjerne to.
Trådstarter
7 1
ja vet jeg har rotet meg opp i noe som jeg aldri skulle, men ossen brekk anbefales? hva hvordan, 16000. lav risiko, vis brekk så helst kontant. er vel litt slit å finne folk som kjøper alt tyvegods.
å jobbe svart kan jeg gjerne for 2700kr dagen, men hvor skaffer jeg meg slike jobber? fort som svinten.
Hva er alderen på fyrn som du skylder pengene?

Vet ikke hvor du bor, men kom deg til ett fiskebruk eller noe..skjær torsketunger eller noe i den duren. Noen 14 åringer hvor jeg bor tjente 6500 på en dag. Om ikke, prøv og kom deg på en fiskebåt så fort som mulig...da kjøper du deg selv tid, og når du da kommer i land kan du betale han du er skyldi penger f.eks 8000,- i tillegg til de 16 000.

Men hva har du spilt pengene bort på? Å hvem låner 16 000 til en random 17-åring på 1 2 3...? Går ut i fra denne karn ikke er kompisen din..?
å de er nok mest sannsynlig IKKE intresert i en slik ventetid -.-
Saml flasker etter diverse russetreff.
Trådstarter
7 1
Sitat av Gitarfreaken
Du kunne arrangert en russefest hjemme hos deg? :P
Vis hele sitatet...

hehe. russefest ja. å alt som blir knust å stjålet så går jeg vel ikke mye i +
minuset er at fattern klikker også
Trådstarter
7 1
Sitat av ^ProXo^
Hva er alderen på fyrn som du skylder pengene?

Vet ikke hvor du bor, men kom deg til ett fiskebruk eller noe..skjær torsketunger eller noe i den duren. Noen 14 åringer hvor jeg bor tjente 6500 på en dag. Om ikke, prøv og kom deg på en fiskebåt så fort som mulig...da kjøper du deg selv tid, og når du da kommer i land kan du betale han du er skyldi penger f.eks 8000,- i tillegg til de 16 000.

Men hva har du spilt pengene bort på? Å hvem låner 16 000 til en random 17-åring på 1 2 3...? Går ut i fra denne karn ikke er kompisen din..?
Vis hele sitatet...

han er 22 å en som jeg så vidt kjenner/vet hvem er.
Sitat av Todni2k
hehe. russefest ja. å alt som blir knust å stjålet så går jeg vel ikke mye i +
minuset er at fattern klikker også
Vis hele sitatet...
Okei, seriøst nå skal du høre!

Ta en preik med faren din du! Si du har rotet deg opp i noe skikkelig trøbbel! Vær ærlig! Jeg er ganske sikker på at han vil deg det beste!

Ikke engang tenk på å gjøre ett brekk! Da kan det være du sitter i en enda kjipere situasjon enn det du gjør nå! Dette er faktisk moralprek, og det tror jeg du trenger!
Trådstarter
7 1
Sitat av hyys
Okei, seriøst nå skal du høre!

Ta en preik med faren din du! Si du har rotet deg opp i noe skikkelig trøbbel! Vær ærlig! Jeg er ganske sikker på at han vil deg det beste!

Ikke engang tenk på å gjøre ett brekk! Da kan det være du sitter i en enda kjipere situasjon enn det du gjør nå! Dette er faktisk moralprek, og det tror jeg du trenger!
Vis hele sitatet...

kan ikke gå til foreldene mine for jeg har rotet meg bort i no lignende før å at jeg aldri lærer. han sa neste gang noe tull sku skje så får jeg finne egen plass å bo. derfor:S
Jeg synest faktisk det er uhørt at karen som hendvender seg på forumet her inne, nærmest blir anbefalt å gjenomføre en kriminell handling! Tenk litt over hva dere sier her folkens!
nei da.. det lønner seg å være kriminell i norge.. han er 17 år, liten straff
Hva med å tigge(på gata)? pluss låne peng litt her og der.

har du kanskje noe fint du absolutt ikke trenger? selg det.

16000 på 6 dager er ikke umulig, men det er vanskelig på lovlig vis...for det første:

1. Å finne en jobb på så kort varsel er vanskelig.
2. Å finne en arbeidsgiver som er villig til å gi deg forskudd på mye penger, etter å ha jobba der i en dag eller to er enda vanskeligere.

Dette er et problem du burde ta opp med foreldrene dine, uansett hvor lite du vil.
Får håpe dette blir lesson learned da, uansett utfall :-)
som man spør, får man svar? Er det ikke slik?
Enig med hyys når det gjelder å kommunisere med familien her!
Uten den muligheten er det kun The dark side å vandre,
ALL FORNUFT sier at du burde gå clean med familien din.
Sist endret av Eyeamare; 29. april 2008 kl. 02:25.
En litt mer pragmatisk tagning på hele "gjøre et brekk"-greia: hvordan i helvete skal han klare å bære med seg 6 PS3 og komme seg unna? De eskene er ganske store...

Seriøst, snakk med foreldrene dine. Skaff deg psykolog, få bukt med gamblingdritten. Ta konsekvensene av dine egne handlinger, som ethvert menneske med en anelse ryggrad ville gjort. Om du må flytte ut så må du flytte ut, kanskje det kan få deg til å skjønne at du må ta vare på deg selv.

Og ja, dette er også en moralpreken. Du trenger det.
Sitat av Kråketær
En litt mer pragmatisk tagning på hele "gjøre et brekk"-greia: hvordan i helvete skal han klare å bære med seg 6 PS3 og komme seg unna? De eskene er ganske store...
Vis hele sitatet...
Ja okei..det har du rett i...ville kanskje se litt dumt og mistenksomt ut å dokke opp med trillebår utfor elkjøp midt på natta også.

Saken er bare det at i dette landet er sjangsen 1 til 100 for at fyren skal klare og få tak i 16 000 på lovlig vis i løpet av ett par dager (når han ikke har noe å selge).

Har ett til tips; vet om en jente som ikke fikk stipend fra lånekassen så hun kunne kjøpe seg mat, så hun kontakten avisa og de skreiv en sak om det. To dager senere hadde gavmilde personer gitt jenta tilsammen 24 000 kroner ved og overføre penger til kontoen hennes. Vet ikke her hvordan en sånn story ville ta seg ut i avisa da..."skyldig penger, redd for livet"...menmen, bare nok ett forslag.
Sist endret av ^ProXo^; 29. april 2008 kl. 02:34.
Sitat av ^ProXo^
J Vet ikke her hvordan en sånn story ville ta seg ut i avisa da..."skyldig penger, redd for livet"...menmen, bare nok ett forslag.
Vis hele sitatet...

Da ville vell mest sansynlig foreldrene få rede på saken, og han blir kastet ut uansett.
Sitat av olebull
Da ville vell mest sansynlig foreldrene få rede på saken, og han blir kastet ut uansett.
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om politiet...
Tror vel ikke man skal begynne å navngi butikker her på forumet som du kan utføre et innbrudd eller lignende i.

Syns egentlig måten du tenker på er ganske spessiel, ser ikke ut som at du skjønner at det kan bli konsekvenser av det du gjør.
Feks. Tror du ikke det er kameraer utenfor en bank som filmer deg mens du står å venter på mannen med 10k?
Sist endret av shitrich; 29. april 2008 kl. 02:50.
Hva med å slutte å fantasere ? Du er 17 år for faan. Tror du seriøst at du er i stand til å gjennomføre noe slikt uten å bli tatt ? Du har tross alt klart å skaffe deg 16 000,- i spillegjeld, til feil folk. Du har ikke jobb, eller noen form for inntekt.
Jeg tviler så ufattelig mye på at du klarer å gjennomføre noe slikt uten å drite deg ut. Du kommer til å bli tatt, og du kommer til å slite enda mer. F.eks; tror du at en voksen mann kommer til å la en 17 år gammel jyppling true til seg 10 000,- helt uten videre ? Du kommer til å bli banket i bakken fortere en du rekker å si "satanjegerdumsomskaffameg16000kronerispillegjeld" !!

Du bør prate med foreldrene dine, uansett hvor redd du er for å bli hivd ut. De kommer til å hjelpe deg. Så kom deg ned på jorden, du mister bare bakkekontaken når folk hiver ut sinnsyke ideer som de aldri i livet hadde turt å prøve på selv.

EDIT: Leeiiif !
Sist endret av synthetic; 29. april 2008 kl. 02:52.
Bam, tror virkelig du har gjort det store gutt.
Henvend deg til dine foreldre, jeg gjorde noe lignende en gang (ikke spillegjeld) og måtte betale 15k uten inntekt. Jeg lånte av far og fikk meg jobb, har tjent inn gjelda til far nå og lever et eller greit liv med "tenk deg om" tatovert i bakhodet.

Alle som en må ta konsekvensene av egne handlinger, og noen ganger er det ikke andre utveier.
Da kriminalitet er enda kjeiere om du evt skulle bli tatt.
Selv om du ikke vil bli kastet ut hjemmefra og selv om du helt sikkert ikke vil at foreldrene dine skal vite om dette; Den eneste veien å gå er å si ifra, låne penger av foreldre, betale tilbake over tid.

Jeg anbefaler deg på det varmeste å ikke gå den kriminelle veien. At du får tak i noen penger, ja helt sikkert. Men du vet like godt som meg hvor galt det er, og du vet helt sikkert også at et brekk fort kan føre til flere, og det baller på seg helt til du en eller annen gang blir tatt.

Vil si å bli kastet ut hjemmefra er langt bedre enn å få knust kneskålene.

Edit: Skrivefeil
Sist endret av illuSiOn^; 29. april 2008 kl. 08:25.
om ikke du kan snakke med faren din så kan du vel gå til en onkel eller en tante?
tror du har størst kjangs med slekta enn å rane noe/noen.
uansett hva faren din har sagt før så tror jeg at han kun vil ditt eget beste.
Sitat av Tracker54
Hva med å tigge(på gata)? pluss låne peng litt her og der.
Vis hele sitatet...
Hvem tjener 12 000,- + på tigging over 7? : O I tillegg, må det jo spares opp flere tusen.
Tror egentlig tigging utgår.
Finn deg en deltidsjobb. Når det er gjort så forteller du alt til dine foreldre, sier at du har skaffet deg jobb og du skal gjøre opp for deg så fort som mulig.. med renter. Kaster de deg ut etterpå, greit nok.. du har driti på draget og fortjener det, men å gjøre noe enda mer idiotisk som å gjøre brekk kommer bare til å gjøre vondt verre.

Gjør du brekk i din desperate tilstand.. som 17åring, så huker purken deg garantert, og konsekvensene frå dine foreldre blir vertfall ikke bedre av det.

Anmelder du forholdet kan du like gjerne sitte med 100k i gjeld når fyren er ute av fengsel. En anmeldelse kommer ikke til å få han til å glemme 16k, og legger du anmeldelse på forholde dere imellom kan du få langt verre skjebne enn brukne bein.
Sitat av Zyth
Finn deg en deltidsjobb. Når det er gjort så forteller du alt til dine foreldre, sier at du har skaffet deg jobb og du skal gjøre opp for deg så fort som mulig.. med renter. Kaster de deg ut etterpå, greit nok.. du har driti på draget og fortjener det, men å gjøre noe enda mer idiotisk som å gjøre brekk kommer bare til å gjøre vondt verre.

Gjør du brekk i din desperate tilstand.. som 17åring, så huker purken deg garantert, og konsekvensene frå dine foreldre blir vertfall ikke bedre av det.

Anmelder du forholdet kan du like gjerne sitte med 100k i gjeld når fyren er ute av fengsel. En anmeldelse kommer ikke til å få han til å glemme 16k, og legger du anmeldelse på forholde dere imellom kan du få langt verre skjebne enn brukne bein.
Vis hele sitatet...
Ja du sier egentlig noe der. 16 000 er et fint beløp sånnsett. Så beste å gjøre er å få støtte fra Familie, helt og holdent, eller selvfølgelig prøve og forsvare deg selv, men nå vet jeg ikke forskjellen på han som er etter deg, og deg selv da. Har stått med gjeld selv, og fått problemer av det. Jeg løste mitt problem med konfrontasjon. Kan vel være at jeg er mer egnet for denslags også da. Men du har ihvertfall familie å gå etter. Og du er tross alt deres eget kjøtt og blod. De ønsker deg ikke vondt, og kastes du ut som Zyth sier her, så synest jeg engentlig at du fortjener det, for som sagt, du har drette på leggen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Denne tråden har mistet godt og vel 50% av innleggene.

Det skal ikke oppfordres til brudd på Norsk lov på dette nettstedet.
Ban vil bli flittig utdelt til de som ikke tar dette til etteretning.
Merket at min post ble slettet, jeg skrev vel og merke på forhånd før teksten at jeg IKKE annbefaler dette.

I tillegg var 2 store punkter av den ene posten min godt egnet lesestoff for vedkommede som er trådstarter.

Men dually noted. : )
Etter som tråden min ble slettet, kan jeg legge inn de andre forslagene mine.
1. Vil anbefale deg å anbefale deg å snakke med noen kjente/fam å få låne av dem. Men vær hele tiden ærlig mot dem. Så får du nedbetale over tid og skaffe deg en jobb.
2. Finne en annen lånehai som kan gi deg 16k i hånden, dermed får du utsatt fristen litt. Har du en del lånhaier kan du gå på omgang, så da vil du få mye mer tid. det er vell kanskje ikke det mest økonomiske du kan gjøre, men da skaffer du deg mer tid. Ved siden av burde du også skaffe deg en jobb vedsiden av. (Kjenner en som levde sånn på kreditt kort)
Still deg på gaten og lag litt spas og leven, ha med deg mange rare ting som du tilbyr deg å spise for penger, folk elsker sånt, kun fantasien og magen din setter grenser
Sett deg midt i by'n med en kassettspiller med gammel country og spill med skjeer på knærne. (Gjerne også stilfulf hatt) Var en nisse her som dro inn 500spenn på 20min som spilte på skjeer, var litt lol for han hadde gjort det i 30 år.

Vel vel, verdt og prøve ? : P
hvis du hadde fortalt litt mer om han fyren du skylder penga til, hadde det blitt litt enklere å finne på noe!
Du må huske at han, uansett hvor gal han er , aller mest vil ha penga fra deg , ikke knekke beina dine!
Kanskje skremmer han deg, juler deg opp litt, men tviler på at han gjør noe mer.
Jeg tror det lureste du kan gjøre er å skaffe litt av penga, gi han de, skaff deg en jobb eller no og betal resten!

Gjøre ett brekk drar deg bare mer inn i dritten!
Du kan jo ta også fortelle venner om det og be dem å gå til politet og annmelde han, han kan da vel ikke finne ut av det...
Kanskje vi her på nFF kan låne deg pengene!
Sitat av cryo
Kanskje vi her på nFF kan låne deg pengene!
Vis hele sitatet...
for så å aldri få dem tilbake?
Gå til foreldrene dine gutt, de vill nokk hjelpe deg uansett!!