Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 12136
Har Neurontin samme egenskap som Lyrica når det gjelder opiater?
Lyrica forsterker jo virkningen av alle opiater så vidt jeg har skjønt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg lurer på det samme, er det noen som vil hjelpe? Nå har jeg fått neurontin fra legen, står også på Paralgin forte og Tramadol.
Klem fra Betty
Neurontin er et C-preparat som ikke gir ruseffekt. Noen opplever døsighet/trøtthet. Kan ikke sammenlignes med opiater sånn sett. Neurontin behandler perifere nervesmerter direkte, som f eks uttalte ryggplager. Det er også et anti-epileptikum. Om det virker forsterkende på andre preparater vet jeg ikke.
Sist endret av Lotuspotus; 19. mai 2016 kl. 14:40.
Sammenlignet med Lyrica, så vil jeg si at Neurontin (Gabapentin) er den eldre, litt mer teite oldefaren til Lyrica (Pregabalin) - man må laaangt opp i dosering for å få noe som såvidt minner om _noen_ av de positive tingene med Lyrica....

Men bivirkningene derimot, de negative - de kommer med lavere doseringer også, og blir bare flere&flere jo høyere opp i dosering man kommer.

En kompis syns 1200mg Neurontin såvidt, nesten - lignet på 150mg Lyrica.

Og etter min, og andres erfaring, så forsterker ikke Neurontin andre substanser, slik som Lyrica gjør - der kommer man samtidig tilbake til doseringer.
I teorien så skal det jo nesten forsterke Alkohol, Benzodiazepiner, Opiater, ta brodden av Amfetamin osv - men nei.

Ikke etter min erfaring.

Men vær nå bare forsiktig _hvis_ De prøver Dem ut på Neurontin, begynn lavt.

Ha en fin dag
Tusen takk for svar fra dere begge.
Jeg har allerede prøvd meg fram med dosering og har samme erfaring som kompisen som måtte ha høy dose.
For å bli litt påvirket må jeg ta 4500mg.det er ikke verdt det på grunn av bivirkningene. Jeg har også erfaring med Lyrica, ville helst hatt det, men det er for dyrt og for vanskelig å få.
Klem fra Betty
Tar forøvrig gjerne imot tips på hvordan jeg kan potentere Tramagetic, altså depot-varianten av Tramadol Innholdet er jo det samme i begge sorter, dvs tramadolhydroklorid. Jeg knuser dem nå, og det gir en helt spesiell, jevn og deilig tilstand som man ikke får med f eks kodeinet.
Jeg dropper ca 500 mg paracetamol sammen med de knuste depottablettene, og popplever at det løfter dem litt.
Noen som har andre tops og triks? Del gjerne
Hvor mye tar du da Lotuspotus?
Jeg har ikke prøvd å åpne og knuse Tramadol kapslene, de er 50mg.og ikke depo.
I dag hadde jeg tatt ganske mye neurontin før jeg tok Paralgin forte og Tramadol, fikk en god følelse og har vært full av energi.
Klem fra Betty
Interessant det, Betty. Det kan jo absolutt være at Neutrontin har en potenterende effekt.
Jeg har 150 mg depottabletter (ikke kapsler), som jeg knuser og skyller ned. Har egentlig ikke dekning for å si at det hjelper å knuse dem, men tror de skal bli mer hurtigvirkende da. Har researchet Tramadol og funnet ut at maks offisiell døgndose, som er satt til 400 mg, er satt ganske lavt. I dypere lag av informasjonen står det at det er gjort tester med inntak av 600 mg, og da var det bare en veldig liten prosent av testgruppen som fikk forgiftningssymptomer av noe slag. Er oppe i 500 i skrivende stund, skal si fra her hvis jeg opplever noe negativt Så langt er det bare en hyggelig ro og døsighet. Perfekt til litt serietitting, men både jobbing og gaming ble for energikrevende.
Spiste 2gram for en tid tilbake og ble rimelig fucka av det. Sjanglet rundt, var drithappy og skjønte ikke en dritt.
Apropos Tramadol/Nobligan/Tramagetic (kjært barn har tydeligvis mange navn...) - for folk _uten_ toleranse, så kan en fort få kramper hvis en overdriver mye. FK sier at døgndosen ikke skal overskride 400mg pr. dag, og at folk har fått kramper på lavere, altså terapeutiske doser.
Selv tok jeg 800mg på en gang, og da fikk jeg temmelig kraftige mavekramper, og dette var etter noen dager på. Folk er forskjellige, så det med FK sine 400mg maks pr. dag er veiledende - ikke noen fasit for alle som spiser det.

Forøvrig, Nurse Betty ; Kapslene på 50mg er designet til å slippe ut alt virkestoffet med en gang, og jeg tror ikke det har noe å si om man tar ut pulveret først. Derimot til deg Lotuspotus, så har det å knuse depot-tabletter stor effekt, da slippes alt ut med en gang - istedet for at de løses opp sakte, og slipper ut virkestoffet litt&litt, med en topp på 3-6 timer(ish).
NurseBetty, hvor mange Paralgin tok De ilag med ? De vet at Paralginen kan "vaskes" ja, slik at man slipper å plage levra med alt Paracetamolet ? Det er hvis man spiser flere Paralgin at dette kan vurderes. Enkelt opplegg, og lett å regne ut hvor mye kodein pr. ml væske og slikt når man gjør den vannløselig.

Jeg brukte å småtygge Tramadol-depotene med fremtennene (for guds skyld ikke tygg de med jekslene, da klistrer de seg bare fast ) - ellers er medisinknuser fra Apotek et fint alternativ til Depot-medisin som man vil ha all funk ut av med en gang. En pose og en hammer er sikkert også greit nok, syns bare å huske at jeg ble imponert over Apoteket sin medisinknuser

Ellers, hvordan potensere effekten av Tramageticen Lotuspotus ? Tjau.... Liker De benzodiazepiner ? En hvilkensomhelst ilag med noen hundre mg vil føre til mer sedasjon, man blir mer trøtt, på den koselige opiat-måten, det jeg kaller "sleeeping awake"-form. Man er våken, samtidig som man sover. Tja, ellers kunne man sagt at Alkohol også vil øke den sedative effekten av Tramagetic (og vice versa), likens med Benzodiazepiner.
Nå er det slik at både alkohol, benzodiazepiner, og opiater virker hemmende på respirasjonen (pustinga) - så jeg vil IKKE anbefale ei heil Vodka ilamme 20 Tramagetic, no no and no....
Derimot kan en øl ilag med normal dose Tramagetic, eller _en_ av en slags beroligende potensere/forsterke effekten.

Nå er det heldigvis ikke snakk om Oxycontin intravenøst ilag med 10 hyppere - der kan man faktisk snakke livsfarlig, og samtidig - jeg vil ikke leke så altfor mye med kombinasjonene. Og ikke i store doser når man prøver ut nye ting/kombinasjoner.

Som vanlig ;

Enjoy - men ikke for mye for fort <3
Takk for svar, jeg er allerede kjent med metoder for å kvitte seg med paracetamolen i Paralgin forte. Det er vanskelig å drive med den slags uten at andre i familien synes det er merkelig, så hit til har jeg ikke benyttet metoden.På torsdag hadde jeg bare tatt fire stykk sammen med to Tramadol. Dessverre øker tolleransen raskt, noe som gjør at forsyningene forsvinner alt for raskt dersom en ikke klarer å begrense seg. Jeg får 100 Tramadol og 200 Paralgin forte i måneden fra lege mot kroniske sterke smerter.
Klem fra Betty
@Atiica, Yessir, kjenner benzoer, men bruker dem ikke, ei heller alkohol Men jeg har en fin, rolig rus av knust Tramagetic, veldig fornøyd med den. Fungerer godt i jobb gjør jeg også, i motsetning til på kodein, som jeg synes kan bli litt brå.