Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5439
Jeg er ikke kredittverdig, og jeg har Onecall fra før av. Hadde Onecall før jeg ble ansett som ikke kredittverdig, men hvis jeg sier opp avtalen hos Onecall så kan jeg ikke få vanlig abonnement hos noen mobilselskap i Norge.

Jeg har lyst på abonnementet til Hello som koster 100 kr for 1GB data og fri tale, sms osv.


Finnes det måter å unngå dette jævla driten med kredittsjekk? En eller annen hack/bypass hadde vært jævla fint. Selv om jeg har gjeld som må betales ned over flere år for å bli kvitt betalingsannmerkningen, så har jeg jo penger til ei ussel mobilregning på 100 kroner. Synes hele opplegget med kredittsjekk er latterlig når det kommer til mobilabonnement.

Nå legger jo Xito ned så da blir ikke forhåndsbetalte abonnement mulig heller. Fy faen for noe dritt.

Forslag til hva jeg kan gjøre uten å måtte kjøpe abonnement fra Banzai som har latterlige priser...???
Det finnes en måte, men det er ikke alltid den funker. Det kalles kredittsperre, og du kan lese mer her: https://www.bisnode.com/norge/kontak...lp/sporsmal-3/

I praksis betyr dette at det ikke er mulig å kredittsjekke deg. Ofte fører det bare til et default avslag, men i noen tilfeller til at det gis kreditt likevel. Det skader uansett ikke hvis du vet at du ikke er kredittverdig.
Hvis du kjenner noen som stoler på deg med 100 spenn/mnd, så kan du jo alltids spørre om å få registrert abonnementet på dem.
Talkmore har forhåndsbetalte abb. Hvis du har VISA-kort vel og merke.
Du kan sikkert ta kontakt med support hos dem og høre! Utrolig hvor mye som løser seg ved at man spør.
Betalingsanmerkninger forsvinner når kravene er gjort opp. Ingen måte å få ryddet opp i egen økonomi? Refinansiere?
Hvorfor vil du bytte fra Onecall når du allerede er godkjent der? Har hatt betalingsanmerkninger selv, og endel firmaer lagrer det i sine egne registre åresvis etter at de er fjernet. Forsåvidt har jeg hatt best erfaring med Telenor når det kommer til kreditt/slettede anmerkninger, de er flinke til å ta det vekk. Bruker Telia i dag, da de har bedre dekning her. (Samme nett som OneCall) Men tilbake til spm, Nei det er ingen måte å unngå kreditt sjekk på desverre...
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Hvis du har en del penger kan du opprette et AS, og åpne abonnement på det.

Du kan kontakte leverandøren og be om abonnement med depositum. Jeg har fått til dette med GET tidligere, funka bra det. Forhåndsbetalte for ett år, og fikk ikke lov til å bruke filmleietjenesten (som om jeg trenger det når jeg har Netflix, Viaplay og Sumo).

Sitat av downlow Vis innlegg
Hvorfor vil du bytte fra Onecall når du allerede er godkjent der? Har hatt betalingsanmerkninger selv, og endel firmaer lagrer det i sine egne registre åresvis etter at de er fjernet. Forsåvidt har jeg hatt best erfaring med Telenor når det kommer til kreditt/slettede anmerkninger, de er flinke til å ta det vekk. Bruker Telia i dag, da de har bedre dekning her. (Samme nett som OneCall) Men tilbake til spm, Nei det er ingen måte å unngå kreditt sjekk på desverre...
Vis hele sitatet...
Det er det vel. Bare å opprette et AS, og alt løser seg. Koster 30 000 da, men det er dine egne penger så du kan fint bruke dem til å kjøpe produksjonsmidler (som PC, mobil osv).
Sist endret av Svartedauden; 12. mai 2016 kl. 07:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
IT-Konsulent
Har selv opprettet enkelmannsforetak, og blir kastet abbonomang etter meg. Dog usikker på om de sjekker oppe i kredittstatusen til styreleder.
Det er pga at til bedrifter så har dei ikke angrerett, en kan ha lenger bindingstid og helt syke bruddgebyr om du ikke har abonnement ut bindingstiden.
"Det er det vel. Bare å opprette et AS, og alt løser seg. Koster 30 000 da, men det er dine egne penger så du kan fint bruke dem til å kjøpe produksjonsmidler (som PC, mobil osv). " De kredittsjekker deg hvis du har et lite, nystartet AS. Alternativet er en skatteattest / økonomisk som må være minimun ett år gammel, så det er ikke så enkelt som å bare starte. Jeg har prøvd.

"Har selv opprettet enkelmannsforetak, og blir kastet abbonomang etter meg. Dog usikker på om de sjekker oppe i kredittstatusen til styreleder."
Har vondt for å tro at noen har kastet noe som helst etter deg bare fordi du har et ENK. Med ENK er du å betrakte som privatperson, både for abonnementer og alt annet.
kjedelig streiting
Du må vel nesten ha noe forhåndsbetalt. Finnes det noen smutthull som gjør at en kan skaffe seg ting på kreditt uten å være kredittverdig kan det potensielt sette selskaper i en veldig kjip knipe. Når det kommer til mobiltelefonabonnenter så er det jo mulig å kjøpe ganske mye rart med dem, så regninga kan komme opp i mange tusen på kort tid.

Kontantkort, eller om du har noen som stoler litt på deg, så kan du jo høre med dem om de gidder å hjelpe deg med et vanlig abb(om enn med beløpsgrense). Ingen problem at det står på dem, mens du får regninga.
Kjøp et vanlig simkort på narvesen/7eleven fra telia og gå til kassa, si du skal ha telia smart, da får du 1gb og gratis ringeminutter, sms og mms. Koster 199,- i mnd og du kan betale cash =)

edit; du kan velge mellom 1g, 3gb og 5.
Sist endret av ezyy; 14. mai 2016 kl. 17:21.
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du må vel nesten ha noe forhåndsbetalt. Finnes det noen smutthull som gjør at en kan skaffe seg ting på kreditt uten å være kredittverdig kan det potensielt sette selskaper i en veldig kjip knipe. Når det kommer til mobiltelefonabonnenter så er det jo mulig å kjøpe ganske mye rart med dem, så regninga kan komme opp i mange tusen på kort tid.

Kontantkort, eller om du har noen som stoler litt på deg, så kan du jo høre med dem om de gidder å hjelpe deg med et vanlig abb(om enn med beløpsgrense). Ingen problem at det står på dem, mens du får regninga.
Vis hele sitatet...
Alle jeg kjenner har allerede mobilabbonement registrert på dem. Kan de registrere to mobilabbonement da?

Sitat av ezyy Vis innlegg
Kjøp et vanlig simkort på narvesen/7eleven fra telia og gå til kassa, si du skal ha telia smart, da får du 1gb og gratis ringeminutter, sms og mms. Koster 199,- i mnd og du kan betale cash =)

edit; du kan velge mellom 1g, 3gb og 5.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg kjøpe noe sånt når jeg allerede betaler 200 kr for akkurat det samme? Poenget her var jo at jeg ville spare 100 kr ved å få Hello-abbonement.
Du får ringe og høre om forhåndsbetaling.
Man kan ha mange mobilabonnement registrert på seg selv ja. Når det er sagt, misbruk av slike abonnement kan fort koste den juridiske eieren mange hundre tusen (se gjerne alle sakene på brukerklagenemda.no hvor nordmenn i utlandet ikke får sperret stjålne mobiler kjapt nok i henhold til avtalen og dermed blir juridisk ansvarlig for de mange hundre tusen norske kronene som tyvene klarte å ringe for iløpet av få timer).
kjedelig streiting
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Alle jeg kjenner har allerede mobilabbonement registrert på dem. Kan de registrere to mobilabbonement da?
Vis hele sitatet...
Ja det er ikke noe problem. Dog vll de være ansvarlige dersom du misligholder abb., men så lenge de stoler på deg vil det ikke være noe problem. Bare å få de til å bli med deg til et sted der de selger abonnement.