Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 703
Heisann!!

Er et spøkelse inni pcen min for tiden.

Har slitet med at ikoner blir utilgjengelige, altså at ikoner for f.eks Firefox viser som "icon lost" Det ikonet som viser at ikonet er forsvunnet. Noen ikoner blir også utilgjengelige. Programmer sletter seg selv og i dag forsvant også Steam.

Formaterte C: harddisken nå nettop og problemet vedvarer.

Mistenker virus på D: hdd som er lagringsdisken min på 2TB. Her har jeg også et problem med at bilder ikke vil vise da photoviewer.dll mangler. Vet overhodet ikke hvor DLL filer på D: hdd skal.

Noen som har en løsning? Må jeg formatere D: disken også?

skal ta en full virus scan på D igjen selv om jeg gjorde det for et par dager siden.

http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Amaaland/brenn.png

Problemet...

Å HVIS jeg må formatere D: også, har jo mors bilder, mine bilder, spill, filmer osv.

Må vell da scanne det jeg absolutt må ta vare på, å lagre på en ekstern hdd..?
Hvis du har lagret alt på D: utenom systemet, så kan det være at disken er gåen, men jeg er ikke sikker
Sist endret av øyvind95; 4. desember 2012 kl. 23:17.
jeg hadde ett klin likt problem, jeg koblet ifra D: hdd'en og satte den i en ekstern "boks" plugget den i laptoppen, kjørte full virusscan, flytta over det jeg skulle ha, formaterte, problem solved
Løsning 1. La noen med kompetanse ta en kikk.

2. Reinstaller windows. Denne gangen ordentlig.
Custom (advanced).
Slett alle partisjoner tilhørende riktig disk.
Installer windows på riktig disk.


Ta gjerne ett søk med malwarebyte antimalware for sikkerthetsskyld, men trolig er det bare du som ikke har snøring på hva du driver med.
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
jeg hadde ett klin likt problem, jeg koblet ifra D: hdd'en og satte den i en ekstern "boks" plugget den i laptoppen, kjørte full virusscan, flytta over det jeg skulle ha, formaterte, problem solved
Vis hele sitatet...
Da prøver jeg dette i morgen, har en slik "boks" du snakker om, en slik ekstern usb harddrive connecter hvis man kan kallle det for det D: disken har oppført seg rart i det siste den også, som sagt hadde jeg problemer med at photoviewer.dll var gone, dette var så lett som bare å kjøre ccleaner register fix på den disken.




1. Er altså ikke helt noob, er viderekommen it bruker, å klarer som regel å fikse problemer selv ved å google etc.

2. Har formatert pcer uttalige mange ganger før å så klart slettet jeg innhold på c: disken som system ligger på ved advanced settings.

Mest sannsynlig et virus på D disken eller at C disken er defekt som tidligere svart lenger oppe her i tråden.

Men takk for all hjelp! :-)