Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6979
De fleste av dere har nok sett og hørt mye om Even Kvien som ble brannskadet for livet i teltbrannet for et par år siden. Nå i helgen har VG+ hatt en veldig rørende reportasje om Even og hans familie!

Kjendiser over hele Norge sender hilsener til denne sterke gutten.

Jeg synes vi freaks skal støtte Even med at de av oss som har facebook, regner med at det er over gjennomsnittet som har det, melder oss inn i gruppen til Even som moren hans har opprettet:

http://www.facebook.com/groups/122442234463848/

Artikkel om Even og hilsen fra Marit Bjørgen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10063452
Jeg har aldri skjønt meg på sånne ting. Hvordan hjelper det Even om jeg joiner en gruppe som moren hans har laget på facebook? For all del godt jobbet av legene som fikk fyren på bena igjen men trenger vi virkelig en facebook-gruppe til dette? Trenger vi virkelig en tråd på freak.no?
Handler om å støtte en som har vært igjennom MYE VONDT, ja det finnes flerne tusen av barn i samme tilfeller, men Even`s tilfelle har blitt stor mediasak, han legger kanskje ikke merke til at akkurat DU joiner den gruppa, men om 1000 stk gjør, så viser det at han har mange støttespillere, gruppen øker flerne hundre medlemmer i minuttet atm.
Må si meg enig med boo, for meg er det akkurat det samme som at x antall menn i norge lar barten gro for å "støtte" kreftsaken.

Personlig tror jeg ikke at 1 million "liker" på facebook har noe å si, hadde jeg vært utsatt for noe slik. Men for all del, folk er forskjellige, jeg kommer uansett ikke til å støtte en tilfeldig person som har hatt et seriøst uhell bare fordi media har blåst det opp siden det var en liten gutt.

Forøvrig synes jeg dette er en bedre facebookgruppe enn mange andre grupper der ute.
Hadde det vært meg som hadde så alvorlige og synlige brannskader hadde jeg ikke ønsket annet en å bli behandlet normalt. Jeg ville helst unngått en facebook-gruppe som viser at man er skadet og som gjør at man skiller seg ut.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg har aldri skjønt meg på sånne ting. Hvordan hjelper det Even om jeg joiner en gruppe som moren hans har laget på facebook? For all del godt jobbet av legene som fikk fyren på bena igjen men trenger vi virkelig en facebook-gruppe til dette? Trenger vi virkelig en tråd på freak.no?
Vis hele sitatet...
Vel støtte fra folk løfter dem som ligger nede opp, så hva er galt med at dem har en facebook gruppe? er du sjalu på at han får oppmerksomhet her i verden mens ingen legger merke til deg?

Er det ikke bedre at dem står frem med sin historie istedefor at folk stirrer og hvisker?
Folk vil stirre og hviske uansett, om du har 10 eller 1000000 likes.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Folk vil stirre og hviske uansett, om du har 10 eller 1000000 likes.
Vis hele sitatet...
selv om du vil det så er ikke alle andre sånn
Sitat av OnklD Vis innlegg
Må si meg enig med boo, for meg er det akkurat det samme som at x antall menn i norge lar barten gro for å "støtte" kreftsaken.
Vis hele sitatet...
Litt note på den;
For de gutta som bare gror barten og lar det bli med det, gjør vel heller ganske lite - om ikke bare skape bevissthet rundt det.

De som tar Movember litt seriøst, har registrert barten på websiden, og får familie og venner til å gi støtte til barten i form av penger, som igjen går uavkortet til Kreftforeningen.

Men ja, enig at symbolsk støtte hjelper nada.
Synes det er litt synd at noen enkeltsaker får så mye mediadekning og oppmerksomhet, mens andre som har opplevd noe lignende kanskje kun har fått en liten notis i avisene. Det er grunnen til at jeg holder meg unna alle slike grupper.
Sist endret av Entourage; 19. november 2012 kl. 08:44.
Det eneste jeg liker av random grupper på facebook er grupper som ''1500 likes og jeg gjør *insert idiotisk flau ting her*.
Hadde en kompis som måtte sykle store deler av strekningen krsand - mandal. Naken.
Eneste gruppa jeg noengang har levert en like til. Totaly worth it! Stakkaren havnet i avisen og.

Type ''støttegrupper'' som trådstarter poster rører jeg ikke med en stokk. Det finnes veldig mange andre personer der ute som har vært igjennom noe lignende. Hvorfor skal vi overse dem og rette all vår oppmerksomhet mot kun denne personen?
Snill mot en, overse hundrevis av andre.
Sist endret av Bombasa; 19. november 2012 kl. 09:40.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Type ''støttegrupper'' som trådstarter poster rører jeg ikke med en stokk. Det finnes veldig mange andre personer der ute som har vært igjennom noe lignende. Hvorfor skal vi overse dem og rette all vår oppmerksomhet mot kun denne personen?
Snill mot en, overse hundrevis av andre.
Vis hele sitatet...
Da er det enda bedre å overse alle mener du?
Er ikke noe dumt med å støtte denne saken. Men jeg må si meg enig med de fleste her. Hva er vitsen med å støtte opp denne nærmest "trenden" som aviser og media og alle verdens kjendiser har fulgt opp allerede? Det er jo naturligvis kjempesynd i gutten, men jeg synes personlig at nok er nok.

Vi freaks er vel ikke kjent for å slenge oss på bølgene til resten av verden? Som sagt, ingenting gale nødvendigvis i å støtte saken, men det er så typisk Norge å gå totalt crazy på en liten intim portrettsak som om den er den viktigste i verden. Dette er ikke en hjelpe-sak en gang, det er bare en sympatisak, og gutten er ikke gammel nok til å vite om han vil være i media attpåtil.

Ingenting i veien med dette, men jeg er imot en felles freak-innmelding i moren sin gruppe. La oss heller finne en som ikke har fått noe støtte, verken fra Marit Bjørgen eller alle forsidene som selger trynet hans for penger (Beklager satt-på-spissen-formulering)
Sitat av danielsk Vis innlegg
Da er det enda bedre å overse alle mener du?
Vis hele sitatet...
Alle folk jeg ikke kjenner, har noen relasjoner til overhodet og som jeg sansynligvis aldri kommer til å utveksle et ord med så lenge jeg lever, ja, uten problemer.

Jeg er en ganske snill person som hjelper gamle damer opp trappa hvis det er glatt og dytter igang biler som har kjørt seg fast, eller andre generelle ting som faktisk hjelper noen. Facebook støttegrupper er noe jeg glatt overser med god samvittighet.
Sist endret av Bombasa; 19. november 2012 kl. 10:17.
Dette er nå et veldig alvorlig tilfelle, da EN persone omkom under selve teltbrannen og ei lita jente døde senere ved ankomst til Boston sammen med Even, og denne Even var ALVORLIG skadet.

Se og døm selv: http://www.vgtv.no/#!/video/58146/mirakelgutten-even

Jeg får iallefall enormt vondt inni meg av å se et menneske slik, og iallefall en liten gutt fra vårt lille land.
Sist endret av CkLenox; 19. november 2012 kl. 18:45. Grunn: Feil info.
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Dette er nå et veldig alvorlig tilfelle, da to personer omkom under selve teltbrannen, og denne Even var ALVORLIG skadet.

Se og døm selv: http://www.vgtv.no/#!/video/58146/mirakelgutten-even

Jeg får iallefall enormt vondt inni meg av å se et menneske slik, og iallefall en liten gutt fra vårt lille land.
Vis hele sitatet...
Branner hvor noen dør og andre blir hardt skadet skjer oftere enn at man må lage et mediasirkus ut av de gangene det skjer.

Eneste grunnen til at dette er blitt såpass stort er fordi et skadet lite norsk barn selger som hakka møkk. Kan du se for deg lik overskrift om det var 2 utlendinger som døde og en 55 år gammel pakistansk mann som ble brannskadet? Facebook støttegrupper, forsider i avisene og kjendiser som bruker han for å promotere seg selv?

Jeg Føler synd på guttungen, missforstå meg rett, men jeg føler ikke for å melde meg inn i noe støttegrupper på facebook. Eller gjør noe som helst annet for å vise at jeg bryr meg, med mindre jeg møter familien eller Even personelig.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg har aldri skjønt meg på sånne ting. Hvordan hjelper det Even om jeg joiner en gruppe som moren hans har laget på facebook? For all del godt jobbet av legene som fikk fyren på bena igjen men trenger vi virkelig en facebook-gruppe til dette? Trenger vi virkelig en tråd på freak.no?
Vis hele sitatet...
så om du hadde hatt muligheten for og se din EGEN begravelse fra himmelen (lol)

og du hadde sett at det hadde kommet 5 stk i begravelsen da tror jeg følelsen du hadde hadde vert litt annerledes enn om det hadde kommet 100.

Men du skjønner vel kanskje ikke hvor viktig det er og støtte hverandre..
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
så om du hadde hatt muligheten for og se din EGEN begravelse fra himmelen (lol)

og du hadde sett at det hadde kommet 5 stk i begravelsen da tror jeg følelsen du hadde hadde vert litt annerledes enn om det hadde kommet 100.

Men du skjønner vel kanskje ikke hvor viktig det er og støtte hverandre..
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på å ha 25 personer som har kjent deg hele livet enn 25 personer du har kjent hele livet og 100 ekstra som du aldri har møtt engang? Da hadde jeg heller valgt de 25. Blir en mer intim og personlig begravelse da. De som stod meg nærmest kan snakke med andre kjentsfolk om hvor awesome jeg var, ikke med 100 randoms som de trolig ikke har møtt noengang..

Å trykke en knapp på facebook er ikke å støtte. Å holde med familien, hjelpe dem gjennom den nærmeste tiden, vise at du er der for dem,
det er støtte!
Sist endret av Bombasa; 19. november 2012 kl. 18:56.
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg

Jeg får iallefall enormt vondt inni meg av å se et menneske slik, og iallefall en liten gutt fra vårt lille land.
Vis hele sitatet...
det spiller da vel ingen rolle hvem land gutten er fra? det blir litt for dumt og si at du får vondt inni deg bare fordi han er fra lille norge..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva er forskjellen på å ha 25 personer som har kjent deg hele livet enn 25 personer du har kjent hele livet og 100 ekstra som du aldri har møtt engang? Da hadde jeg heller valgt de 25. Blir en mer intim og personlig begravelse da. De som stod meg nærmest kan snakke med andre kjentsfolk om hvor awesome jeg var, ikke med 100 randoms som de trolig ikke har møtt noengang..

Å trykke en knapp på facebook er ikke å støtte. Å holde med familien, hjelpe dem gjennom den nærmeste tiden, vise at du er der for dem,
det er støtte!
Vis hele sitatet...
En hvis man vil vise støtte til familien men befinner seg ikke i umiddelbar nærhet for å vise personlig støtte?
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Dette er nå et veldig alvorlig tilfelle, da EN persone omkom under selve teltbrannen og ei lita jente døde senere ved ankomst til Boston sammen med Even, og denne Even var ALVORLIG skadet.

Se og døm selv: http://www.vgtv.no/#!/video/58146/mirakelgutten-even

Jeg får iallefall enormt vondt inni meg av å se et menneske slik, og iallefall en liten gutt fra vårt lille land.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva er forskjellen på å ha 25 personer som har kjent deg hele livet enn 25 personer du har kjent hele livet og 100 ekstra som du aldri har møtt engang? Da hadde jeg heller valgt de 25. Blir en mer intim og personlig begravelse da. De som stod meg nærmest kan snakke med andre kjentsfolk om hvor awesome jeg var, ikke med 100 randoms som de trolig ikke har møtt noengang..

Å trykke en knapp på facebook er ikke å støtte. Å holde med familien, hjelpe dem gjennom den nærmeste tiden, vise at du er der for dem,
det er støtte!
Vis hele sitatet...
greit nok det første du sier.
men om du trykker på denne knappen på Facebook er det jo med og støtte. ikke VELDIG mye men litt. tanken som teller?
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
det spiller da vel ingen rolle hvem land gutten er fra? det blir litt for dumt og si at du får vondt inni deg bare fordi han er fra lille norge..
Vis hele sitatet...
Jeg kunne sympatisert akkuratt like mye om hvilken som helst nasjonalitet, men det rører logisk nok mer når det gjelder en fra fedrelandet.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva er forskjellen på å ha 25 personer som har kjent deg hele livet enn 25 personer du har kjent hele livet og 100 ekstra som du aldri har møtt engang? Da hadde jeg heller valgt de 25. Blir en mer intim og personlig begravelse da. De som stod meg nærmest kan snakke med andre kjentsfolk om hvor awesome jeg var, ikke med 100 randoms som de trolig ikke har møtt noengang..

Å trykke en knapp på facebook er ikke å støtte. Å holde med familien, hjelpe dem gjennom den nærmeste tiden, vise at du er der for dem,
det er støtte!
Vis hele sitatet...

Hva om INGEN trykket på denne knappen på facebook? Sammen viser man at de iallefall er lagt merke til, ved at mennesker trykker på en knapp på facebook, for å vise et snev av sympati. Jeg er en av 5 K personer + som har trykket på denne knappen. Det er faktisk ikke så mye å be om.
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg


Hva om INGEN trykket på denne knappen på facebook? Sammen viser man at de iallefall er lagt merke til, ved at mennesker trykker på en knapp på facebook, for å vise et snev av sympati. Jeg er en av 5 K personer + som har trykket på denne knappen. Det er faktisk ikke så mye å be om.
Vis hele sitatet...
Hva om siden aldri ble laget i første omgang? Hadde det gjort noe fra eller til overhodet?
Det hadde ikke det skjønner du, og det er grunnen til at jeg ikke kommer til å trykke på den knappen.
Sist endret av Bombasa; 19. november 2012 kl. 19:11.
Dere som er så gira på at dere skal "støtte", kan dere heller ikke ofre litt tid i kirka på julaften? Da får dere virkelig føle andres elendighet på kroppen, samtidig som dere gir av dere selv til de som ikke har familie/venner rundt seg i jula. (Nei, det er ikke bare rusmisbrukere, det er mange forskjellige skjebner)

Send en sms til 2490 (80,-), som igjen gir 2 middager til de som har lite. Bedre enn en like på Facebook, da har dere i det minste gitt noe. En "like" på Facebook er et klikk med musa, betyr nada.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Folk vil stirre og hviske uansett, om du har 10 eller 1000000 likes.
Vis hele sitatet...
Men mange kommer til å la vær å skvette...
sikkert noen som gråter når de ser han fordi de blir redde(tenker på jevngamle)...

Sitat av PunkBear Vis innlegg
Hadde det vært meg som hadde så alvorlige og synlige brannskader hadde jeg ikke ønsket annet en å bli behandlet normalt. Jeg ville helst unngått en facebook-gruppe som viser at man er skadet og som gjør at man skiller seg ut.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at jeg klarer å sette meg inn i hans situasjon, men jeg prøver jo fordi..

Så gammel som han er nå tror jeg han bryr seg lite, og det han bryr seg tror jeg ikke han forstår..

Men circa når man begynner i 3.klasse så begynner man å sammenligne seg selv veldig med andre..
Han må jo føle seg ekstremt annerledes, og det å nesten forstå at 1million mennesker tenker på deg
og er "glad" i deg ++ bla bla.. det må jo hjelpe..

rundt 12-14års alderen tror jeg det blir værre derimot..
da tror jeg han finner tråder som dette og forstår at for de 1millionene som "er glad i han",
så vil det altid være 3millioner som ikke kunne brydd seg mindre,
og en siste gruppe som er så heldige at de klarer å le av han...

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Lol, ligner Admiral Ackbar.
Vis hele sitatet...
Shame!
Sitat av Novice Vis innlegg

rundt 12-14års alderen tror jeg det blir værre derimot..
da tror jeg han finner tråder som dette og forstår at for de 1millionene som "er glad i han",
så vil det altid være 3millioner som ikke kunne brydd seg mindre,
og en siste gruppe som er så heldige at de klarer å le av han...
Vis hele sitatet...
Som om folk som trykket på knappen i år husker at de gjorde det 10 - 12 år inn i fremtiden?

Even er glemt for folk flest om et par måneder til, og trolig gått helt i glemmeboka innen et par år, med mindre du bor i nærheten eller kjenner folk som omgås med Even.
Sist endret av Bombasa; 19. november 2012 kl. 19:17.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
det spiller da vel ingen rolle hvem land gutten er fra? det blir litt for dumt og si at du får vondt inni deg bare fordi han er fra lille norge..
Vis hele sitatet...
Fantastisk at du klarer å henge deg opp i hver minste ting.
Sitat av stagg Vis innlegg
Dere som er så gira på at dere skal "støtte", kan dere heller ikke ofre litt tid i kirka på julaften? Da får dere virkelig føle andres elendighet på kroppen, samtidig som dere gir av dere selv til de som ikke har familie/venner rundt seg i jula. (Nei, det er ikke bare rusmisbrukere, det er mange forskjellige skjebner)

Send en sms til 2490 (80,-), som igjen gir 2 middager til de som har lite. Bedre enn en like på Facebook, da har dere i det minste gitt noe. En "like" på Facebook er et klikk med musa, betyr nada.
Vis hele sitatet...

Neitakk, jeg HATER kirka, jeg HATER kristendom og jeg HATER ALT som heter religion. Dette handler om Even som er brannskadet,SKADET. BRANNSKADET, ikke de fattige og rusmisbrukerene, de er ikke mitt problem, man får det ikke bedre enn man jobber for selv. Verden er urettferdig, jeg synes mer synd på Even enn fattige en rusmisbrukere. Klart jeg synes synd på dem også. men gidder ikke å bruke livet mitt på å synes synd på alle som har det vondt. Jeg synes synd på Even fordi han ble skadet i en Brann. Det er mer synd på det enn en som ble banket opp av faren sin hele barndommen sin, og ikke gikk til politiet/barnevernet for å Prøve å fikse opp i det, å har havnet på gata på Oslo og går etter heroin hver dag, SYNES JEG
Jeg gleder meg til jeg slipper å se dette brannskadete barnet hver gang jeg åpner vg.no eller går en tur på butikken..
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Fantastisk at du klarer å henge deg opp i hver minste ting.
Vis hele sitatet...
Fantastisk at du klarer og bry deg om hver minste ting. men hva er forskjellen om gutten er norsk eller ikke?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Som om folk som trykket på knappen i år husker at de gjorde det 10 - 12 år inn i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Tror ikke man husker hva man gjorde, sa eller tenkte..
Men jeg har bare sett to mennesker som er så brannskadet..
Jeg husker at han ene er svensk foredragsholder,
og jeg tror aldri jeg glemmer at jeg kviet meg for å lese om Even (Even Kvien)

Kan jo referere til denne tråden..

Og jeg regner med at ingen med en godt utviklet Fusiform gyrus klarer å glemme fjeset hans..
så da husker man han når man ser han..

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Even er glemt for folk flest om et par måneder til, og trolig gått helt i glemmeboka innen et par år
Vis hele sitatet...
Frem til man ser han tror jeg..
Og all oppmerksomheten er jo egentlig ikek så vi skal føle oss godt, det er så Even kan se det om mange år (kanskje 60år) og han skal føle seg godt.. det oppstyret som er nå er ikke det viktigste, han er så liten at det er bare godt for oss og de pårørende (tror/gjetter jeg)
Sist endret av Novice; 19. november 2012 kl. 19:32. Grunn: hadde emr å si
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Neitakk, jeg HATER kirka, jeg HATER kristendom og jeg HATER ALT som heter religion. Dette handler om Even som er brannskadet,SKADET. BRANNSKADET, ikke de fattige og rusmisbrukerene, de er ikke mitt problem, man får det ikke bedre enn man jobber for selv. Verden er urettferdig, jeg synes mer synd på Even enn fattige en rusmisbrukere. Klart jeg synes synd på dem også. men gidder ikke å bruke livet mitt på å synes synd på alle som har det vondt. Jeg synes synd på Even fordi han ble skadet i en Brann. Det er mer synd på det enn en som ble banket opp av faren sin hele barndommen sin, og ikke gikk til politiet/barnevernet for å Prøve å fikse opp i det, å har havnet på gata på Oslo og går etter heroin hver dag, SYNES JEG
Vis hele sitatet...
Du må ikke nødvendigvis i kirka, det finnes utallige frivillige som driver privat. De setter sikkert litt pris på litt ekstra støtte i jula.

Ja, det handler om Even, men føler du virkelig at du hjelper gutten med en "like" på face? Hele saken er glemt så fort VG ikke drar inn penger på det lengre, de har hatt det som toppsak de 2 siste dagene...

Men for all del, føler du at du gir noe, så gjør det.
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Neitakk, jeg HATER kirka, jeg HATER kristendom og jeg HATER ALT som heter religion. Dette handler om Even som er brannskadet,SKADET. BRANNSKADET, ikke de fattige og rusmisbrukerene, de er ikke mitt problem, man får det ikke bedre enn man jobber for selv. Verden er urettferdig, jeg synes mer synd på Even enn fattige en rusmisbrukere. Klart jeg synes synd på dem også. men gidder ikke å bruke livet mitt på å synes synd på alle som har det vondt. Jeg synes synd på Even fordi han ble skadet i en Brann. Det er mer synd på det enn en som ble banket opp av faren sin hele barndommen sin, og ikke gikk til politiet/barnevernet for å Prøve å fikse opp i det, å har havnet på gata på Oslo og går etter heroin hver dag, SYNES JEG
Vis hele sitatet...
Hvis vi skal se det på den måten, så bør jo Even og co. ta kritikk for å ha tent på teltet de satt i. Tror verken du eller noen andre er tjent med å rangere hvor synd det er på noen, spesielt når du generaliserer så kraftig som du gjør her.

Det jeg opprinnelig skulle skrive var at det er viktig å anerkjenne at folk gjør det her mer for sin egen del, enn for Even (i dette tilfellet). Og det er det som plager meg med såkalt symbolsk støtte i forbindelse med Facebook-grupper o.l. Et eksempel er hvordan du tydeligvis har gjort det her til en hjertesak ut av genuin empati, men for meg virker det mer som et samvittighetsprosjekt. Det er hvertfall suspekt at du velger kun å fokusere på akkurat denne saken, som tilfeldigvis er månedens fokus på VGNett (gudene vet hvorfor). Som @stagg nevnte over her så finnes det mer konkrete og produktive tiltak man kan gjøre for å hjelpe noen, hvis du absolutt renner over av empati, noe det virker som da du misjonerer kraftig med akkurat denne saken.

Men for all del, respekt til Even (rart å være på fornavnet, ikkesant?) og alle andre brannskadde. Det er en situasjon jeg ikke greier å sette meg inn i, men som virker som helvete på jord.
Sist endret av Trymba; 19. november 2012 kl. 19:35.
Nok en sak man kan "støtte" offentlig for å få andre til å tro at du er sympatisk og omtenksom. Slike facebookgrupper er mat for egoet intet annet.
Sitat av stagg Vis innlegg
Du må ikke nødvendigvis i kirka, det finnes utallige frivillige som driver privat. De setter sikkert litt pris på litt ekstra støtte i jula.

Ja, det handler om Even, men føler du virkelig at du hjelper gutten med en "like" på face? Hele saken er glemt så fort VG ikke drar inn penger på det lengre, de har hatt det som toppsak de 2 siste dagene...

Men for all del, føler du at du gir noe, så gjør det.
Vis hele sitatet...

Husker fortsatt artikkelen som var i vg den dagen/morningen det hendte. Teltbrannen. Tror ikke jeg glemmer Ansiktet og den forbrente kroppen til Even med det første nei.
Jeg mener, er det ikke selvfølge at det er synd det som har skjedd med Even og at man støtter han. Trenger vell ikke Facebookgrupper, T-skjorter og pins for å vise det..
Triste tapre historier er jo klassisk tabloidmat, men det jeg synes er sketchy her er at VG dyttet det inn i sitt nye plussabonnement på nettsidehistorier. Relativt spekulativt å bruke brannskadede barn for å selge abonnement når de vet at nyheter ikke gjør det.

Forøvrig så er dette mer eller mindre definisjonen på slacktivism. Å bli med i facebookgrupper gjør ingen forskjell utover å styrke sitt eget ego. Tror dere gutten kommer til å tenke fornøyd "men jeg fikk jo mange likes på facebook en gang" når han vokser opp og blir vant til at folk stirrer på ham og ekskluderer ham med et blikk?
Sist endret av ivioynar; 19. november 2012 kl. 20:21.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Dette viser bare hvor avhengig folk et blitt av dopamin som man får via facebook.
Dette her minner meg litt om Sigrid-saken. "Hele Norges nabojente". Hva gjør hun så spesiell? Beklager, men hun er ikke den første som er blitt kidnappet, og saken var allerede på VG et par timer etter hun egentlig skulle være hjemme. Folk forsvinner hver dag. Samme som denne saken her, folk blir skadet for livet hver dag. Vi kan ikke lage facebook grupper for alle som har en kamp i livet.
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Dette her minner meg litt om Sigrid-saken. "Hele Norges nabojente". Hva gjør hun så spesiell?
Vis hele sitatet...

Missing white woman syndrome gjør visst henne spesiell.