Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1218
Vil det være verd å kjøpe et 6950 nå eller vente til når de nye fra AMD kommer?
Når kommer de nye kortene?
Med mindre du må ha skjermkort nå ville jeg vel kanskje ventet. De kommer rett over nyåret, ihvertfall i Q1.
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Med mindre du må ha skjermkort nå ville jeg vel kanskje ventet. De kommer rett over nyåret, ihvertfall i Q1.
Vis hele sitatet...
Har et 5870 nå.
5870 og 6950 er ca like gode: http://www.anandtech.com/bench/Product/294?vs=293
ville definitivt ventet.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Har et 5870 nå.
Vis hele sitatet...
Og hva er det du ikke får spilt tilfredsstillende? Uansett, HD 5870 er et knallbra skjermkort - ikke snakk om at det er verdt å kjøpe for deg. HD 6950 er ikke store oppgraderingen heller.

EDIT: Tenker du å kjøpe nytt snart kan du jo leke litt med overklokking også, så får du litt mer ytelse.
Sist endret av apocalypse; 25. november 2011 kl. 12:12.
Korrupt
DikkeDikk's Avatar
Trådstarter
Jeg mener at jeg skal kjøpe et 6950 og så klokke (opplåse) det til et 6970.
Men det er vel ikke noe poeng i det da.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det er slettes ikke alle HD6950 man kan låse opp shadere på. God gammel overklokking gir deg bedre ytelse. De nye kortene ryktes å yte oppimot 40-50% bedre enn dagens tilsvarende kort så jeg anbefaler deg på det sterkeste å vente i noen måneder. Såfremt du har en CPU som holder følge så er som nevnt HD5870 fremdeles et godt kort som burde takle det aller meste du utsetter det for. (Rent spillmessig da altså)