Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1561
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ønsker å opprette en tråd der folk som har eller kjenner noen som har kommet seg ut av misbruk forteller om sin livsendring, veien dit, tiltak og gevinstene fra det, og evn skrekkhistorier fra dere som fortsatte misbruk og mistet alt.

Hilsen en midt i veiskillet, for forhåpentligvis siste gang, nå. Har blitt tilbudt plass på privat rehabilitering for alkohol og blandingsmisbruk og det er fint med en tråd som dette for å lese når fristelsen slår inn eller motivasjonen hangler. For mitt vedkommende er det snakk om å kutte helt, ikke trappe ned. Noe av det som gjør å slutte vanskelig for meg er at alle andre rundt meg også har alkoholproblemer, dama som eneste normale har dratt fra meg, jeg har ikke jobb og kjeder meg lett så drar til kompis for å drikke og henge. Vokst opp i alkoholisert hjem og fosterhjem så det er normalen for meg, og sikkert div psykiske traumer jeg flykter fra også som jeg vil ta tak i på rehab nå. Vanskeligst er det med så dårlig innflytelse fra omgangskrets og ingen normale venner, og det at alkohol er det eneste jeg gleder meg til i et ellers kjedelig liv. Gjør dumme ting som brekk og biltyveri i fylla men det gir meg en thrill jeg er avhengig av, men føler meg ferdig og for gammal til mer fengsel nå. Håper noen har noen motiverende historier og erfaringer å dele!
Jeg mussbrukte amfetamin hver dag i litt over ett år. Samt litt annet småtteri i helgene.
Jeg fikk faktisk god hjelp på nff chatten. Også flyttet jeg langt velk fra området og hjem til mamma.

Jeg hadde 6 mnd hvor jeg knapt gikk ut av huset før ting sakte men sikkert gikk seg til. Hadde ingen profesjonell hjelp. Sprakk en gang. Det gikk egentlig overraskende greit. Dette er nå litt over 10 år siden. Jeg har en bra jobb, samboer og hus. Det er bare noen få venner som vet om den tiden.
Noen tung misbruker var dog ikke da. Jeg hadde leilighet og jobb hele perioden.