Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3499
er det ikke fare for at det er politi o.l pa forumet og leser dette? og hvis det er det, kan jeg bli tatt for noe jeg innrommer?
At politiet er her, er det ingen tvil om!

Men skal svært mye til før de gjør noe ut av en diskusjon her, spesielt ettersom de må ha IP-adressen for å kunne spore deg, og det skal man ha særdeles god grunn til å kunne få oppgitt, politiet må og innom en domstol for å få godkjennelse til dette i det hele tatt.

Innrømmer du ran, voldtekt, drap osv, så bør du nok ikke føle deg så trygg her..
Sist endret av Fuzzybossen; 14. november 2011 kl. 22:56.
Sitat av bjornali Vis innlegg
er det ikke fare for at det er politi o.l pa forumet og leser dette? og hvis det er det, kan jeg bli tatt for noe jeg innrommer?
Vis hele sitatet...
Nei ingen fare. bare del dine hemmeligheter på. freak
De er her
Nso sier også at det bare har skjedd få ganger at de har utlevert IP, og da har det vært alvorlige ting
Sitat av bjornali Vis innlegg
er det ikke fare for at det er politi o.l pa forumet og leser dette? og hvis det er det, kan jeg bli tatt for noe jeg innrommer?
Vis hele sitatet...
De leser her på forumet skal du diskutere noe som bryter loven kan du jo vurdere å ikke dra inn hendelser og slike ting som hinter til hvem du er
Det har jo hendt at crew har gitt ut IP-adresser til politiet. Tror det var noen som innrømmet et ganske grovt ran om jeg ikke husker feil.
Så lenge man holder diskusjonene og spørsmålene teoretiske er alt lov
Alt her er jo teoretisk, ikke sant?
Er nok en viss fare for at de holder et øye med miljøet her, men heller mer i forhold til rekruttering enn i et forsøk på å ta noen. Uansett, skriver du noe som du tenker du ikke vil få slengt i deg i et avhør senere, bare skriv det som om det var en historie du har hørt. "En venn av venn fortalte..." osv.
Sist endret av nikita; 14. november 2011 kl. 22:58.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Så lenge man holder diskusjonene og spørsmålene teoretiske er alt lov
Alt her er jo teoretisk, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Alt vi snakker om her er hypotetisk , det er faktisk ikke lov "teoretisk" å planlegge en forbrytelse engang..
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Dersom noen med jobb i politiet har lyst å bruke tid på forumet kan vi ikke nekte dem det på grunnlag av arbeidsgiveren deres. Spanere eller ikke, det kan være klokt å huske at forumet er åpent for alle, inklusive morra di og din lokale politimann.
Politiet vil ikke kontakte deg pga ditt ritalin misbruk. Er du usikker på om du skal fortelle noe, så forteller du det ikke.
Hvis man skal snakke om kriminalitet er det i hvertfall smart å ikke bruke det samme brukernavnet som man bruker ellers på nettet. Jeg har lurka i enkelte situasjoner og funnet navn og bilde i løpet av to minutter på folk som innrømmer smugling, hærverk og alvorligere ting.
Hvordan skal politiet kunne knytte min freak-bruker mot min IP? Hva om jeg bruker proxy? Hva om jeg bruker samme nett som 10 andre?

Med mindre du står fram med fullt navn, addr, og tlf nr, samt bilder og tilståelse tror jeg du er rimelig trygg..
Men fins jo grenser, dessuten så er det jo bare å skrive at det er i teorien og ikke si at du selv har gjort noe , men feks "Hvis man ... gjør det og det.."

Blir det avhør er det bare en ting å gjøre - Nekt.

Klart de er her!

På steder under ditt brukernavn, skriv en by du ikke bor i! Politiet kommer ikke til å skjønne det
Ja, jeg har selv snakket med en fra politiet og når jeg spurte om de kikka rundt her inne, så sa han bare "Ja."

Så lenge du holder alle dine største hemmeligheter for deg selv og husker at alt er teoretisk så har du nok ikke mye å bekymre deg for
Jeg ble kalt inn på teppet i Forsvaret på grunnlag av noe som var skrevet her inne fra min personlige datamaskin, mens jeg var på permisjon.

Så ja, man kan trygt si at Etteretningstjenesten følger med her inne.
en venn av meg som var avhørt i forbindelse med kjemikaliekjøp sa PST mannen visste godt om freakforum
Tror ikke du trenger å bekymre deg. Bare ikke kom med tilståelser, eller lignende dumheter, så går det nok så fint så.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tror ikke du trenger å bekymre deg. Bare ikke kom med tilståelser, eller lignende dumheter, så går det nok så fint så.
Vis hele sitatet...
velkommen til nff
Sitat av MannY Vis innlegg
Jeg ble kalt inn på teppet i Forsvaret på grunnlag av noe som var skrevet her inne fra min personlige datamaskin, mens jeg var på permisjon.

Så ja, man kan trygt si at Etteretningstjenesten følger med her inne.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at Forsvaret vet godt om freak ja, vi ble blandt annet vist screenshot av en tråd om militære røykbomber under en sikkerhetsbrief.
Når det er sagt så er det mer Politi/PST som følger med her inne da det er de som har indresikkerhet og E-tjenesten den ytre, men samarbeid/unntak forekommer jo såklart.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tror ikke du trenger å bekymre deg. Bare ikke kom med tilståelser, eller lignende dumheter, så går det nok så fint så.
Vis hele sitatet...
velkommen til nff
Vis hele sitatet...
Han er garantert spaner!!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis man skal snakke om kriminalitet er det i hvertfall smart å ikke bruke det samme brukernavnet som man bruker ellers på nettet. Jeg har lurka i enkelte situasjoner og funnet navn og bilde i løpet av to minutter på folk som innrømmer smugling, hærverk og alvorligere ting.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det var riktig profil? Jeg bruker bevisst et profilnavn jeg har funnet et annet sted, så det kan sikkert flere også gjøre.
jeg bruker et navn som vis man kun ser på det har du rundt 10-15 tusen mennesker det kan være
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Alt vi snakker om her er hypotetisk , det er faktisk ikke lov "teoretisk" å planlegge en forbrytelse engang..
Vis hele sitatet...
Mao så lenge diskusjonen holdes på et nivå som ikke overgår til en teoretisk planleggelse er alt ok
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Tviler på at politiet sitter på freak for løse forbrytelser.
De er nok her mer for å hente informasjon, gjerne om rusmidler og nå også pyro.

Regner nok med at de kommer til å holde et godt øye med pyroforumet fremover. Ville nok vært en smule forsiktig med å poste planene dine for å bygge en bombe eller spørre etter kjemikalier som kan brukes til bomber etc.

Edit: Eller forresten, hvis du har noen planer om å lage en bombe, post dem for all del her. Da fortjener du nok et besøk.
Sist endret av r0bin; 15. november 2011 kl. 00:25.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Som nevnt før.

(nFF eies og drives av Kripos.)