Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2275
Funker det som typologi - oppgave?
Har jeg køddet for mye med originalbildene, eller funker det på et vis?
Har til i morgen kl.09.00 med å redigere de evnt. anderledes før gjennomgang med lærer.

(Studerer kunstfotografi)

Setter pris på tilbakemelding. Her er 16. Jeg har totalt 18.
Om dere vil se større versjoner, let me know. Bildene vil bli presentert et og et til helgen under Trondheim Open.

http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/fruitz.jpg
Jeg liker nå selleri bedre en sopp.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vel, ikke all frukten er knust (stjernefrukt, sitron, appelsin, den blå saken mellom jordbær og hodekål (?)), men dét er det vel for sent å gjøre noe med.

Man skulle tro de allerede er veldig fargefulle. Skyggene på appelsinene er nesten bare én farge.

Bildet av litchi ser uskarpt ut, ditto appelsiner.

Eplet var fint, tomaten er fancy, appelsin og sitron virker som om de er for nære hverandre.

Hvordan har du tenkt å arrangere dem når du har 18?
Nesten litt mye farger imo.
Kult, likte spesielt jordbærene!
Har du prøvd å gjøre bakrunnen helt hvit? hadde kanskje vært kult med litt mer farge-komtrast på noen av dem.
"edit" Tar det tilbake, testet selv i PS og de fleste passer ikke så bra med hvit bakrunn, mye kulere med gradienten du bruker.
Sist endret av Cheese; 3. oktober 2011 kl. 19:30.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vel, ikke all frukten er knust (stjernefrukt, sitron, appelsin, den blå saken mellom jordbær og hodekål (?)),
Vis hele sitatet...
Er det en ananas sett ovenfra mon tro?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Vel, ikke all frukten er knust (stjernefrukt, sitron, appelsin, den blå saken mellom jordbær og hodekål (?)), men dét er det vel for sent å gjøre noe med.

Man skulle tro de allerede er veldig fargefulle. Skyggene på appelsinene er nesten bare én farge.

Bildet av litchi ser uskarpt ut, ditto appelsiner.

Eplet var fint, tomaten er fancy, appelsin og sitron virker som om de er for nære hverandre.

Hvordan har du tenkt å arrangere dem når du har 18?
Vis hele sitatet...
Har ikke knust all frukt nei, tenker det funker at noe er kuttet i biter og noe er helt most. Det er en ananas sett ovenfra. Fikk ikke til å knuse den, da jeg ikke hadde verktøy (skulle hatt en hammer eller noe, brukte en tung krukke). Testet noen bilder med annanas-biter, men det så ikke fett ut så skippet det.
Den til høyre for den blåe, er en avocado. Litchien fikk jeg ikke noen gode bilder av:O Likte heller ikke innholdet i den, ser helt jævlig ut. Prøver å redigere det litt anderledes.

Enig i at appelsin og sitron er for nære, men når det vises, vil rekkefølgen bli en og en, og jeg skal ikke plassere de rett etter hverandre (:

Når du sier appelsin mener du egentlig Grapefrukt? For det er lime og sitron der også. Kanskje litt for mange sitrusfrukter:S

Sitat av Cheese Vis innlegg
Kult, likte spesielt jordbærene!
Har du prøvd å gjøre bakrunnen helt hvit? hadde kanskje vært kult med litt mer farge-komtrast på noen av dem.
"edit" Tar det tilbake, testet selv i PS og de fleste passer ikke så bra med hvit bakrunn, mye kulere med gradienten du bruker.
Vis hele sitatet...
Ja, har testet noen med helt hvit bakgrunn, alle bildene har egentlig helt hvit bakgrunn. Prøvde å lage litt variasjon, forskjellige "følelser", men kanskje det funker bedre om alle er "lik" ? :S
var litt tungt å se på dem, litt mye farger kanskje? kanskje du kan forsterke fargene til frukten og dempe fargene rundt litt?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alden Vis innlegg
var litt tungt å se på dem, litt mye farger kanskje? kanskje du kan forsterke fargene til frukten og dempe fargene rundt litt?
Vis hele sitatet...
Kan prøve det på noen.
Bortsett fra at alle bildene har kjipe skygger rundt kantene på frukten syntes jeg dette var sykt kult, utrolig kreativt og somewhat inspirerende.
Kp! c:
Ikke for mye farger, det funker bra.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Bortsett fra at alle bildene har kjipe skygger rundt kantene på frukten syntes jeg dette var sykt kult, utrolig kreativt og somewhat inspirerende.
Kp! c:
Ikke for mye farger, det funker bra.
Vis hele sitatet...
Fjerner skyggene!
Synes også de tok mye oppmerksomhet på enkelte bilder, noen funket det på, men de fleste klarer seg fint uten!

Takk (:
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Fjerner skyggene!
Synes også de tok mye oppmerksomhet på enkelte bilder, noen funket det på, men de fleste klarer seg fint uten!

Takk (:
Vis hele sitatet...
Trikset er å ballansere lyset, to lamper er bedre enn én på rent lys.
Hva slags lys har du brukt?
Tror bildet med jordbærene hadde vært tøft med en hvit bakgrunn Bildet av denne blå frukten synes jeg var stilig, selv om frukten ikke ser særlig knust ut. Bildet av stjernefruktene så også bra ut
Hvor studerer du i Tr.heim?
Hva er den 6. blå? Den så litt spennandes ut!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Hva er den 6. blå? Den så litt spennandes ut!
Vis hele sitatet...
Ananas? titegn
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hva slags lys har du brukt?
Vis hele sitatet...
En daglys lampe, og en spot.


Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Tror bildet med jordbærene hadde vært tøft med en hvit bakgrunn Bildet av denne blå frukten synes jeg var stilig, selv om frukten ikke ser særlig knust ut. Bildet av stjernefruktene så også bra ut
Vis hele sitatet...
Frukten er ikke knust, vi ser toppen av en ananas. Funket ikke å knuse den:P
Stjernefrukten er heller ikke knust, bare kuttet opp i biter.


Sitat av Beastie Vis innlegg
Hvor studerer du i Tr.heim?
Vis hele sitatet...
Kunstfotografi.

Sitat av Erlendman Vis innlegg
Hva er den 6. blå? Den så litt spennandes ut!
Vis hele sitatet...
Rambutan eller noe, om du mener den nede til venstre. Smakte på den, og den var ikke god!

OlaPola:
Edit: Jeg leste feil, trodde du ikke likte skyggene jeg hadde lagt på ekstra, men du mener altså skyggene spotten lager når den treffer frukten. Hoida. Det var planen da, sånn at jeg kunne redigere det ulikt. Men du syns ikke det fungerte : /
Vanskelig å fjerne det nå...
Noen var jo helt rå!

Likte bilde 5,6 og 9!
Noen har veldig mye farger, noen har flere farger, noen har bare en farge med flere toner. Virker som du har vekslet mellom å bruke "colorize" eller ikke under Hue&sat, noe som ikke faller helt i smak hos meg. I tillegg bærer noen av bildene preg av veldig mye oppskarping i etterkant, og noen av bildene har du valgt å ha med dybdeskarphet, mens noen er uten. Noen er til og med ute av fokus.

Alt i alt syntes jeg det er en for stor forskjell på bildene til å samle det sammen til ett og samme uttrykk. Vil gå så langt at jeg vil anbefale deg å ta noen av bildene på nytt igjen. Sett kamera og lysoppsetning på stativ, merk opp hvor du legger fatet, også får du nøyaktig samme vinkel og lys på alle bildene. I etterkant behandler du de likt, beholder utsnittet slik du har; det kvadratiske formatet passet bra her.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
I mine øyne burde dette handle om fruktens egenfarver, og at utvalget frukter og måten de ble arrangert på skulle lage et fargespill i segselv. Etterbehandlingen gjør frukten smakløs og uelegant. «Historien» drukner i effekter, framfor å bli framhevet av dem.
Husk på at alle har forskjellig smak da så ikke ta av helt over enkeltpersoners meninger!!
Du har ødelagt bildene ved og overredigere de.. Å dra saturation til max gjør ikke et bilde bra..
Sist endret av Hager; 3. oktober 2011 kl. 23:38.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cadex Vis innlegg
I mine øyne burde dette handle om fruktens egenfarver, og at utvalget frukter og måten de ble arrangert på skulle lage et fargespill i segselv. Etterbehandlingen gjør frukten smakløs og uelegant. «Historien» drukner i effekter, framfor å bli framhevet av dem.
Vis hele sitatet...
Sitat av "kjent" filosof!
Det er jo fargespillet som gjør hele greia, det gjør at det blir fremmed selv om det er kjente motiver.
Vis hele sitatet...
Forøvrig er noen av bildene fjernet og byttet ut med andre versjoner. Noen er redigert i andre farger, og jeg har fjernet den sorte rammen rundt de fleste av bildene.

(:

Sitat av Hager Vis innlegg
Du har ødelagt bildene ved og overredigere de.. Å dra saturation til max gjør ikke et bilde bra..
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis bra, men kunstnerisk kanskje?
Jeg tåler å høre kritikk altså, men for meg handler det mer om hva et bilde uttrykker.

Sitat av 6udxd Vis innlegg
Husk på at alle har forskjellig smak da så ikke ta av helt over enkeltpersoners meninger!!
Vis hele sitatet...
I'll keep that in mind.
Liker at noen liker det, og andre er mer skeptiske, kritiske og rett og slett hater det. Da har jeg oppnådd noe i det minste ^^,
Sist endret av kn^tte; 3. oktober 2011 kl. 23:43.