Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2404
Jeg har prøvd å google uten å finne noe særlig.
Typen min har gått fra å inta hasj oralt kanskje annen hver dag hvis ikke hver dag til kanskje en gang i uka , hvis det.

Samtidig har jeg merket han blir lettere irritert og vanskeligere for å kontrollere sinne når han går uten. Er dette vanlig? Hvis ja hvor lenge kan jeg regne med at det vedvarer?

Jeg elsker typen min og hvis det til tider dårlig humøret hans kommer av nedtrapping så ønsker jeg å være forståelsesfull .
Det er helt standard reaksjon på å slutte med hasj. Burde gå over i løpet av en måneds tid.
Men hvis han fortsetter å ta det en gang i uka, så kan det hende han blir gretten i et par dager etter inntak hver gang, litt sånn som fyllesyke. Det er ihvertfall sånn for meg.
Vanskelig å mene så mye med så lite informasjon.

Kroppen venner seg til å ikke bruke cannabis etter 3-4 dager. Nedsatt læring går over etter 7 dager. For noen er det belastende å gå av og på. Noen selvmedisinerer og blir dårlig når de ikke får det som lindrer problemene.

Den umiddelbare virknigen når man slutter kan motvirkes hvis man bruker cannabis som har mye CBD men da blir som kjent rusvirknigen annerledes og svakere.

Man kan også dempe denne virkningen med å trappe ned hvis man bruker cannabis over flere dager.
Sist endret av KnutAnkhAton; 12. januar 2020 kl. 16:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er standard abstinens.

Hvor lenge det vedvarer, ligger mye i hvordan gubben din går fram bruke tiden på en annen tilværelse.

Kan ta fra uke til flere mnd.
Er i en liten tørkeperiode og jeg merker selv etter 4-5 dager at jeg blir meget irritert over ting som jeg ikke hadde irritert meg tidligere.
Går over etter to uker. En annen ting er at man svetter noe helt jævlig, spesielt om natta.
Så lenge han enda gjør det en gang i uken vil det vedvare. Slik var det iallefall med meg.
Trådstarter
28 2
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Så lenge han enda gjør det en gang i uken vil det vedvare. Slik var det iallefall med meg.
Vis hele sitatet...
Au da... Var litt redd for det.
Muligens vil problemene bli mye mindre hvis han lærer seg å være høy, ikke dritfjern slik som mange gjør når de spiser cannabis. Altså heller en dose mellom 0.1 til 0.2.
Trådstarter
28 2
Noen tips til hvordan få han til å kutte helt ? jeg tror ikke han selv ser at irritasjonen hans kommer av dette hvis han konfornteres med det .
Folk som har store problemer med cannabis tar som regel altfor mye og bygger opp høy toleranse.
Trådstarter
28 2
Sitat av r0llz Vis innlegg
Au da... Var litt redd for det.
Vis hele sitatet...
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Muligens vil problemene bli mye mindre hvis han lærer seg å være høy, ikke dritfjern slik som mange gjør når de spiser cannabis. Altså heller en dose mellom 0.1 til 0.2.
Vis hele sitatet...

Kan prøve å forslå lavere dosering
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Prøv å distraher han og finn på nye ting, hvis det er mulig. Å konfrontere noen direkte med at de er vanskelige\sinte har jeg dårlig erfaring med. Vanskelig å ikke bli defensiv da.
Hvis man slutter, men fortsatt gjør de samme tingene så blir det et stort hull i hverdagen.
Prøv å fyll det med noe annet. Distraher han lenge nok så har han pluttselig gått en hel dag uten.
Er viktig å fylle tiden med ting..Trening er veldig bra,for mange handler det om å få brukt energi og få hodet på andre tanker.
Når jeg trappet ned fra hverdags bruk til en gang i nå og da så var svømming noe som hjalp meg veldig mye
Tror du kommer langt med å møte han med forståelse og ekstra tålmodighet. Når jeg trappet ned hjalp det veldig mye at jeg brukte weed som en ting som jeg kunne se fram til etter alt var gjort også måtte jeg se rundt meg å se hvilken påvirkning har folkene rundt meg på meg.
Var en del som jeg måtte bryte kontakten med for en periode,ikke fordi dem ga meg tilbud på å få eller kjøpe osv men visste at når jeg var der så var jeg svak for å falle tilbake til daglig bruk og hvis man vet da at man kan gå til en god venn så kan man få mange unnskyldinger for seg selv for hvorfor det er bra..For min del gikk d 3 uker ca så var det verste over..I ettertid har jeg måtte finne ut av hva som er min grense for et forbruk som er godt for meg og ikke gir meg noe problemer hvis jeg ikke røyker. Når man har det sånn at man kan nyte det å ikke bruke det hele tiden oppnår man en mye bedre effekt og man får en high som er mer givende i mangel på et bedre ord
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Hva mener du med sur? Svarer deg igjen i en kjip tone og små-frekke kommentarer eller mer nedfor?

Hvis det er mer enn litt nedfor de 3-4 dagene det står på så kan du fortelle at du synes det er leit at han er sånn og ønsker at dere finner en løsning sammen og bare finner ut av det! Veldig greit å ta opp ting sånn så blir det aldri et større problem
Lykke til!
Trådstarter
28 2
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Hva mener du med sur? Svarer deg igjen i en kjip tone og små-frekke kommentarer eller mer nedfor?

Hvis det er mer enn litt nedfor de 3-4 dagene det står på så kan du fortelle at du synes det er leit at han er sånn og ønsker at dere finner en løsning sammen og bare finner ut av det! Veldig greit å ta opp ting sånn så blir det aldri et større problem
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg mente mer det første, han har vært litt nedfor også men faren hans døde i høst som er en del av det også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nedtrapping vil føre til dårligere humør pga det, og han gjør jo noe positivt, så hvis han faktisk trapper ned eller søker å redusere bruken i en periode, så bør samboer støtte opp om det 100%, og helt klart føre noe av atferden hans på en tabbekonto. Du skal selvfølgelig ikke godta at han er kjip mot deg, men det er ikke dumt i seg selv å være forståelsfull hvis han sier unnskyld etterpå, og helt tydelig lot følelsene løpe av med seg. Han her er jo ikke voldelig eller problematisk på andre måter, annet enn han blir sur av å måttte slutte med nattings.
Det har jeg sympati med.
Var sammen med ei som absolutt ville at jeg skulle røyke mindre, men jeg hadde ikke lust til å forandre meg mot min egen vilje så ba henne gå eller finne deg I Det. Etter en stund fant jeg ut at jeg skulle ta pause da, for å bevise meg selv at jeg kan, som gikk temmelig fint først, men jeg følte ingen forståelse eller sympati /medfølelse fra henne. Jeg sov dårlig og hadde dårligere samt mer ustabilt humør når jeg ikke røyket, og så bruker man mere energi på å håndtere symptomene og da er Det fort å bli stresset etc og holde på å klikke. Dette er ikke noen Andres ansvar enn den som selv velger å ikke røyje, men mennesker har svakheter og slike tilstander Kan gjøre en mindre rasjonell osv men de fleste innser Jo om noe er for drøyt temmelig fort. Selv da vil man kanskje ikke komme med unnskyldningen før man har sett tilbake og innrømmet Det for seg selv.
Det er når dette skjer at en partner enten må reise vekk til man har blitt stabil igjen, eller så må de prøve og forstå, og kanskje være litt tålmodig og ikke lage en stor sak ut av ubetydelige ting. For når man slutter, og er sånn I noen dager/uker. Så er sjeldent negativiteten ment å rette mot deg og Det er ingen grunn til å forsvare seg ved å returnere negativiteten.

Om Kona di skape et nytt Liv, altså føder, hyler skriker og hun da slår deg I ansiktet slår du ikke tilbake, så om partner skal skape et nytt Liv for seg selv som er langt I fra så øyeblikkelig intenst smertefullt men mere dratt ut til en "smerte" over lengre tid som en ubevisst negativitet og som hvis man kunne velge aldri ville vært nødvendig.

Viser man bare litt ekstra aksept de dagene ukene så vil vedkomne bli mye mer motivert og ikke kunne skylde på at "du er sur uansett fuck you går og ruser meg heller"