Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4502
BRAND ∞ STRONG
Velkommen til Freak and fuck YOU very much?
Har lest litt her en stund nå, og må si jeg syns det er
veldig mange svar av typen:
"Hey! har du hørt om Google eller?"
Det blir litt mer spiselig når folk i tillegg legger ved en lenke til
noe av info`n som etterspørres, men ikke alle gjør det.
Mange som bare tyner folke for at de ikke har Googla selv.
Veldig nyttig! Not..

Høres ut som en flott oppskrift for å bygge et nettsamfunn (Freak no) det.

Mange grunner til at folk skriver her i stedet for bare å Google.
-Det er, eller har ihvertfall muligheten til å være sosialt
-Det kan gi en følelse av å snakke med noen
-Man kan få ting forklart på en annen måte
-Man kan få erfaringer fra folk som har lignende spm.
Personlig mener jeg lettvinte spørsmål der trådstarter ikke har prøvd å skaffe seg et minimum av informasjon gjør forumet dårligere.

Ja, det er en uting at folk sier «google det», da kan man heller rapportere tråden som spam.

Sitat av Spam
Hvor finnes det musikkforretninger i Oslo?
Vis hele sitatet...
Sitat av Grei tråd
Jeg er interessert i å finne en musikkforretning i Oslo. Ser etter gitarutstyr samt to nye monitorer. Har søkt opp GeirGitar og 8lyd på Grünerløkka, har dere erfaring med de eller noen andre?
Vis hele sitatet...
Sist endret av sudo; 17. januar 2020 kl. 05:10.
Velkommen til 99.999% av alle verdens forumer du

Litt av grunnen er vel fordi Google sitter på ekstremt mye relevant informasjon, kilder, forskning osv som mange her inne ikke gjør. Her er vi stort sett bare folk med personlige erfaringer og det som gjelder for meg er ikke sikkert at gjelder for deg.

Dumme spørsmål får dumme svar er det noe som heter, så spør man spørsmål som feks "hvordan skru inn en lyspære?" eller andre spørsmål man faktisk ikke trenger å spørre om på nettforumer så er det ikke rart man blir henvist til Google
Sist endret av Flaffersen; 17. januar 2020 kl. 05:12.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Enig med deg i det Fiyah.
Folk må seff gi gode forklaringer på hva det spørres om og hvorfor + gjøre "grunnarbeidet selv"
Men noa av poenget mitt var vel at svar av typen "google selv" gjør vel tråden like dårlig.

...shout out til GeirGitar! haha
Sist endret av vindaloo; 17. januar 2020 kl. 05:18.
Altså; det er ingen som tvinger deg til å være her, så hvis du opplever forumet som litt krass, anbefaler jeg deg og logge ut, og heller fokusere på de positive tingene i livet ditt.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Altså; det er ingen som tvinger deg til å være her, så hvis du opplever forumet som litt krass, anbefaler jeg deg og logge ut, og heller fokusere på de positive tingene i livet ditt.
Vis hele sitatet...
..Nydelig illustrert Antidote!

..admins, merch?

template by rawpixel com
Sist endret av vindaloo; 17. januar 2020 kl. 06:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt av årsaken til at det kommer slik respons, er at folk er late og ikke har gjort et fnugg av egeninnsats. Alternativt har de forsøkt å søke, men har brukt feil, eller for få, søkeord. En annen grunn, er at folk ikke leser reglene.

Hvis man åpner med å si hva man har forsøkt for å løse problemet, så blir det mye lettere for andre å vurdere alternative løsningsmetoder. Dette er også en av hovedreglene for forumet:

Hvis svaret kan finnes umiddelbart i google, eller hvis spørsmålet kun kan besvares av fagfolk etter individuell vurdering (for eksempel en lege), så er temaet uønsket her hos oss.
Vis hele sitatet...
i tillegg til

Hvis du ber om hjelp må innlegget inneholde en god beskrivelse av problemet, og fortelle hva som har blitt forsøkt av løsninger så langt. I tillegg må det formuleres med tanke på at folk skal kunne gi meningsfylte svar, gjerne ved å stille konkrete spørsmål. Dette gjelder særlig for tråder om personlige problemer.
Vis hele sitatet...
Så tråder hvor dette ikke følges opp, skal egentlig slettes. Alle som bruker forumet har implisitt godtatt disse reglene, og selv om moderatorer noen ganger er litt runde i kantene, så skal man helst la være å tøye strikken for langt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Velkommen til Freak and fuck YOU very much?
Har lest litt her en stund nå, og må si jeg syns det er
veldig mange svar av typen:
"Hey! har du hørt om Google eller?"
Vis hele sitatet...
Snusfornuftig drittsekkultur har også vært på fremmarsj i det siste.
Gjerne i innlegg som minner mer om chatting enn forumposting.
Dyret er definitivt inne på det sentrale, men kan jo slenge på at også dette står i reglane:

Istedetfor å poengtere regelbrudd ber vi deg rapportere bruddet til oss.
Vis hele sitatet...
Om ein brukar det vesle utropsteiknet ved sida av innlegga, får moderatorane for det aktuelle underforumet ei melding på epost og kan ordne opp utan at den "snusfornuftige drittsekkulturen" får blomstre.. Sjølv om eg ikkje er moderator på veldig mange underforum, kan eg i det minste seie at ikkje vert rent ned med denne typen epostar.
Sist endret av snegler; 17. januar 2020 kl. 10:44.
Jeg er enig med TS på noen punkter. Mange "Too cool for school" svar her i blandt.

Enig at forumet skal være ryddig også, men hva er det man ikke finner på Google nå om dagen anyway? Ofte vil man bare ha innspill og diskusjon rundt det man spør om.

@Antidote har også vist akuratt hva som menes ved å skrive sitt innlegg. Hurtig avfeing av temaet i en trist jakt på kvalitetspoeng. Må vel vøre lov å diskutere temaet.
Source kan være greit å tenke gjennom det du sa, for du har jo rett - alt er søkbart via google. Ofte tror jeg folk kommer til et forum for grunner utover at de ønsker hjelp med en bestemt ting. Og om vi har det så travelt at vi ikke kan ta oss tid til å svare på et spørsmål fremfor å foreslå google så er jo et meget godt alternativ å bare droppe å svare i tråden, evt. rapportere.

Sitat av Knask Vis innlegg
Snusfornuftig drittsekkultur har også vært på fremmarsj i det siste.
Gjerne i innlegg som minner mer om chatting enn forumposting.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg bare er lovlig slow tidlig på formiddagen eller temmelig treg i nepa men jeg skjønner ikke hva du mener. Er "snusfornuftig drittsekkkultur" noe du kunne forsøkt å definere - slik det står blir det bare ord for meg uten at det forklarer hva du egentlig mener. Og nå har jeg også forsøkt å tolke det i forskjellige retninger - og googlet det - uten at jeg ble klokere. Det er vel spesielt drittsekkultur jeg finner vanskelig her.

Eneste forklaringen jeg kan se er at det er en "right back at you" post. Men det blir for enkelt tror jeg. Tror du hadde noe spesielt i tankene når du også nevner chatting. Hm blir svaret mitt selve beviset på snusfornuftig drittsekkultur eller bare blotter jeg egen dumskap og vanskeligheter med språklige nyanser? Er jo ikke alltid lett å tolke tekst - feks merker jeg at feks ironi lett kan glippe på forum.
Husk på at for å få rett svar i google, så må man søke etter det rette først. Hvis det man skriver i posten kan googles direkte og få rett svar, så har man ikke gjort nok selv og da fortjener man at posten slettes eller at noen gir et sarkastisk svar.

Men det kan jo hende at man sitter fast og ikke vet hva man skal søke etter. Jeg har selv søkt etter ting, men ikke funnet det jeg lette etter før noen andre kom med andre ord å søke etter, og da fant jeg de på få sekunder.
Hei!
Min opplevelse er at slike svar gies ofte til gjentakende spørsmål, særlig via rusmiddelforumene. Ett veldig godt eksempel tenker jeg er hvordan man lager hasj-te, hasj-kakao eller hasj-kaker. Det finnes ett begrenset utvalg gjennomføringsmetoder for suksess, og spørsmålet er besvart utallige ganger allerede her. Når jeg ser slike spørsmål lurer jeg alltid på om den som spør i det hele tatt har undersøkt andre steder først.

Jeg tenker: hvor mange ganger orker vi å svare på det?
Sist endret av Kierkegaard; 17. januar 2020 kl. 15:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
Min opplevelse er at slike svar gies ofte til gjentakende spørsmål, særlig via rusmiddelforumene. Ett veldig godt eksempel tenker jeg er hvordan man lager hasj-te, hasj-kakao eller hasj-kaker. Det finnes ett begrenset utvalg gjennomføringsmetoder for suksess, og spørsmålet er besvart utallige ganger allerede her. Når jeg ser slike spørsmål lurer jeg alltid på om den som spør i det hele tatt har undersøkt andre steder først.
Vis hele sitatet...
Absolutt forståelig.
Og de tingene jeg opprinnelig sikktet til oppleves sikker annerledes (mer irriterende) for folk som "vanker" her eller aller mest for de som moderere sjappa.
Men det høres noen ganger ut som at den ulltimate brukeren ikke er Freak Bruker overhodet, men i stedet har flyttet all sin aktivitet til Google Søk
Sist endret av vindaloo; 17. januar 2020 kl. 15:36.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Jeg er ikke så veldig aktiv her. Men kan si meg enig i at noen er litt vel krasse i tilbakemeldingene. Det virker som alle er ute etter å ta hverandre.

Ser tendenser andre plasser også, så det er kanskje ikke et problem som kun finnes på dette forumet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men det høres noen ganger ut som at den ulltimate brukeren ikke er Freak Bruker overhodet, men i stedet har flyttet all sin aktivitet til Google Søk
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har null problemer med å diskutere dyrkeoppsettet til noen, som det finnes hundrevis av tråder her. Men jeg får null lyst til det når brukeren bare skriver "Anbefal meg et dyrkeoppsett".

Skriver brukeren derimot hvor stort areale han har, hvilke ventilasjonsmuligheter, evt en liten tegning av rommet. Metoder han har tenkt å dyrke på og hva som er fordeler og ulemper med de så har jeg ikke noe problemer å svare. Det har med innsats å gjøre, de aller værste trådene er "insert en eller annen nyhets-sak, hva synes dere om det? Diskutèr!" som om trådstarter skal være en slags diskusjonsmoderator og se på resten av oss i flokken kjefte og diskutere med hverandre, det blir litt som Idè-fyren: Han har en Idè, men ikke noe mer, og forventer at alle andre skal gjøre arbeidet.

MEN, nå har jeg vanket her i over 20 år, så jeg er jo relativt komfortabel her inne, jeg ser absolutt at det er en nybegynner-fase der man trør varsomt og prøver å gjøre sitt beste.
Det eneste tipset jeg kan gi er å se på "de store" trådene, hvordan de er skrevet og utformet. Les reglene for seksjonene du vil poste i og prøv å følg etter beste evne.

Vi prøver ofte å se på saker med noe skjønn og jeg prøver noen ganger å skrive til en bruker som er ganske fersk før jeg roter ned i verktøykassa og finner ban-hammeren.
sant nok Drift, endel forum er langt værre og noen har vært så ille at jeg ikke orket bruke de mer. Men kanskje trenger en ikke dra andre forumkulturer hit og heller forsøke å bidra til en ok kultur her? Det er jo mange faste brukere her og mange som titter innom nå og da. Og kanskje om vi alle forsøkte bare litt mer i det daglige at ennå flere brukere hadde brukt litt mer tid her. Forumet ville jo kunne blitt ennå bedre.

Jeg mener, ja. Noen spørsmål er enkle eller har enkle svar. Og er kanskje også stilt her 10.000 ganger før. Men for en som er litt i ulage eller sliter og det koker i huet så er det ikke sikkert det å finne en ok søkestreng er det enkleste om det samtidig er full fyr i huet. Samtidig så kan jo også krasse svar ha med dagsform, irritasjonsnivå, månesyklus eller solens høyde&bane eller bare at sausen ble brent og pasta'n måtte spises uten saus.
Noe som må tenkes over ved tråder hvor trådstarter tydeligvis ikkehar gjort noe grunnarbeid selv.

Eksempelvis ved det negative eksempelet som ble gitt om "geirgitar" tidligere i tråden.

Det er jo at trådstarter som da ikke gidder/orker å legge inn minimal innsats for å finne svar/løsning selv fordi det er lettere å få noen andre til å gjøre det.
Dvs det er jo faktisk mennesker som bruker sin tid på å tenke å google å linke for nettopp deg.

Blir feil å forvente at fremmede skal bruke tiden sin på å hjelpe deg når det fremstår som at du ikke gidder å prøve selv.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Det var ikke et forsøk på å svartmale hele bruket her.
Masse positive ting også, ikke minst det at et slikt forum i det helt tatt eksisterer.
Hadde jeg kun sett negativt på Freak så ville jeg, slik andre har vært inne på, "logget av å funnet noe annet å gjør"
Det er en synsvinkel, som det ikke ser ut for meg noen her har fått med seg. Dette kan oppsumeres i et "ordtak". Gi en person en fisk, og du før personen for en dag. Gir du den samme personen fiskestang og opplæring om hvordan en bruker redskapen, så før du denne personen hele hans/hennes liv.

Når en person spør om trivielle ting, som er enkel å finne ut selv, og som mange ganger er grunnleggende skolepensum, så er "Google er din venn" et helt greit svar. Kanskje ikke så vennlig, men er du heldig, så får en tvunget denne personen til å søke selv. Altså en lærer opp personen i, å finne informasjon selv. Noen ganger blir det en (het) diskusjon også, da mange tydeligvis ikke kan kildekritikk i det hele tatt.
For meg handler det om innsatts, som Dodecha er inne på.

Du kan sitille et spørmål på samme måte som du ville gjort til google, roughly en settning - Det er for lite innsatts til at det fortjener bedre enn lmfddgtfy.

Spe på med litt informasjon som intensjon, hva du har funnet av elternativer/svar så langt, budsjett om det er relevant - Da har folk noe å jobbe med som ikke google gjør 10 ganger bedre og ikke minst raskere.

Det er surt å se forsiden forsøpplet med spørsmål som hadde vært enklere, bedre og raskere å stille google.
Jaja alt jeg kan gjøre er å forsøke å være oppmerksom på dette neste gang jeg kommer over en slik tråd. Jeg trenger jo ikke be dem google, jeg kan feks be dem forsøke å forklare mer om hva dem ønsker å oppnå og kanskje blir det da lettere å vite hva jeg skal svare. Med det mener jeg at jeg kan kun endre meg selv. Og jeg ønsker jo være en hyggelig fyr heller en det motsatte så da skal jeg forsøke å være nettopp det fremover. God helg alle freaks.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Velkommen til Freak and fuck YOU very much?
Har lest litt her en stund nå, og må si jeg syns det er
veldig mange svar av typen:
"Hey! har du hørt om Google eller?"
Det blir litt mer spiselig når folk i tillegg legger ved en lenke til
noe av info`n som etterspørres, men ikke alle gjør det.
Mange som bare tyner folke for at de ikke har Googla selv.
Veldig nyttig! Not..

Høres ut som en flott oppskrift for å bygge et nettsamfunn (Freak no) det.

Mange grunner til at folk skriver her i stedet for bare å Google.
-Det er, eller har ihvertfall muligheten til å være sosialt
-Det kan gi en følelse av å snakke med noen
-Man kan få ting forklart på en annen måte
-Man kan få erfaringer fra folk som har lignende spm.
Vis hele sitatet...
Du må huske at de fleste som har noe de skulle ha sagt her sannsynligvis har helt andre forventninger til innholdet i hva en "interessant tråd" impliserer enn hva f.eks du har. Det er ingenting galt i det, jeg er egentlig enig med deg. Gjør som meg og ta det som et hint, det du tenker andre synes er interessant ved det du har å si er gjerne ikke helt objektivte refleksjoner. Det gjelder også å forstå hvem det er som velger hva dette forumet skal være, og de skaper det naturligvis i sitt bilde. De er neppe her for å sosialisere med 12 år gamle gutter og undercover politi.

Har du interessante problemstillinger så vil du bli møtt med respons, men det er litt som Tinder. Sveiper du gjennom 100 stk uten å få en match så er det nok gjerne ikke Tinder som er problemet. Likefult oppstod myten om "no matches bug" som enda lever i beste velgående
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
...Ja sånn går no dagan.
Det fleste, ihvertfall av de som har kommentert på dette later til å enten mene att dette enten;
-ikke skjer,
-er fullt ut forståelig
-skulle bare mangle
-muligens burde håndteres annerledes (rapportere som spam)

Kun et par stykker som har opplevd det som ett problem.
Jeg selv har ikke noe problem med dette, jeg trakk det frem fordi jeg syns det var en merkelig måte å kommunisere på.
Siden folk tross alt er her frivillig er det rimelig å anta at flertallet har rett.

Ett større problem, ihvertfall for meg, er muligens en "slette policy" jeg ikke helt klarer å skjønne logikken i.
Jeg har ikke skrevet så mye her, men her er to eksempler:

-Jeg startet med å etterspørre hjelp til å finne en film tittel fra tidlig 2000 tall.
Postet under film, og med den informasjonen jeg selv hadde tilgjengelig. Kanskje noen kunne kjenne igjen hva jeg mente?
Fikk en del respons (takk), men så, plutselig borte.

-I en annen tråd rådet jeg en 14 åring som i følge han/hun selv drev med amf til ikke å gjøre det.
Fordi, vell fordi 14! for det første, og deretter fordi jeg selv har erfaring med hvor lett det er å kjøre det opplegget der rett i grøfta. Plutselig borte Hvorfor?

..vil også legge til:
I det opprinnelige innlegget mitt lister jeg noen grunner jeg selv så på som gode eller forstålige grunner til hvorfor å velge
Freak fremfor Google Søk.
Det later til at veldig mye av de som slettes er av den typen. Korte sosiale interaksjoner.
Isåfall har enten admins lagt seg på en "slette linje" det blir nærmest umulig opprettholde og som må bli jævlig slitsomt for de.
Og også feilbedømt publikumet sitt litt.
Sist endret av vindaloo; 18. januar 2020 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lurer du på hvorfor innlegg blir slettet, kan du starte med å lese reglene her: https://freak.no/forum/vis_regler.html
Les gjerne denne tråden også: https://freak.no/forum/showthread.php?t=189664
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Lurer du på hvorfor innlegg blir slettet, kan du starte med å lese reglene her: https://freak.no/forum/vis_regler.html
Les gjerne denne tråden også: https://freak.no/forum/showthread.php?t=189664
Vis hele sitatet...
..har skummet gjennom. Skal lese de bedre.
Så at du selv var forbauset over at et av innleggene dine ble slettet i går. Et hvor du mener en fyr som kjørte i 165 i (90?) sone burde miste lappen. Et synspunkt jeg forøvrig støtter
Sist endret av vindaloo; 18. januar 2020 kl. 11:21.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
-Jeg startet med å etterspørre hjelp til å finne en film tittel fra tidlig 2000 tall.
Postet under film, og med den informasjonen jeg selv hadde tilgjengelig. Kanskje noen kunne kjenne igjen hva jeg mente?
Fikk en del respons (takk), men så, plutselig borte.
Vis hele sitatet...
Ikke slettet, men flyttet inn i megatråden vi har for det temaet:
https://freak.no/forum/showthread.ph...58#post3557358


Sitat av vindaloo Vis innlegg
-I en annen tråd rådet jeg en 14 åring som i følge han/hun selv drev med amf til ikke å gjøre det.
Fordi, vell fordi 14! for det første, og deretter fordi jeg selv har erfaring med hvor lett det er å kjøre det opplegget der rett i grøfta. Plutselig borte Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Det var faktisk ikke i en annen tråd, det var inne i DENNE tråden fordi vedkommende ikke klarte å finne ut hvordan man laget en egen tråd. Og amf er en TOTAL avsporing for denne trådens tema, og blir da slettet.


Sitat av vindaloo Vis innlegg
Isåfall har enten admins lagt seg på en "slette linje" det blir nærmest umulig opprettholde og som må bli jævlig slitsomt for de.
Og også feilbedømt publikumet sitt litt.
Vis hele sitatet...
Verken umulig eller jævlig slitsomt. Vi er like mye publikumet som dere er, ingen av oss ble født inn i moderator-rollen. Vi ønsker et ryddig og seriøst forum, og da gjør vi jobben som skal til for at det blir det.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ikke slettet, men flyttet inn i megatråden vi har for det temaet:
[url]https://freak.no/forum/showthread.php?p=3557358#post3557358[/url
Vis hele sitatet...
..njaa. Muligens gjennopprettet og flyttet.
I hele går var den ikke listet som innlegg eller tråder skrevet av meg.

Hvorfor jeg nevnte slitsom var fordi jeg har sett admins å andre nevne det i andre slette diskusjoner. Det att det er så innmari mye som kommer inn dere må slette, og at det derfor kan skje glipper etc
Sist endret av vindaloo; 18. januar 2020 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Et hvor du mener en fyr som kjørte i 165 i (90?) sone burde miste lappen. Et synspunkt jeg forøvrig støtter
Vis hele sitatet...
Det samme mente mange andre, men det er en helt unyttig avsporing av trådens emne og blir slettet.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det samme mente mange andre, men det er en helt unyttig avsporing av trådens emne og blir slettet.
Vis hele sitatet...
men er det det? helt unyttig? burde ikke idioten tåle å høre at han er det når han stikker ut huet, selv om spør om noe annet?

..Syns også det er en uting at folk f.eks. starter spm. sitt med
å definere hva slags respons man syns er aksebtabel.
"Man spør om this men sier i fra på forhånd at man ikke godtar/trenger/vil ha that til svar"
Sist endret av vindaloo; 18. januar 2020 kl. 12:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vindaloo Vis innlegg
men er det det? helt unyttig? burde ikke idioten tåle å høre at han er det når han stikker ut huet, selv om spør om noe annet?
Vis hele sitatet...
No modererer eg ikkje lenger her på bruket, men generelt så var min standard at å fortelje folk at dei er idioter ikkje er nok til eit innlegg. Det må ha litt meir substans. Eit elles godt innlegg som avrunder med konklusjon om at vedkommande er idiot ville antakeleg fått stå for min del.

Kort sagt: tilfører det noko som helst matnyttig?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..Syns også det er en uting at folk f.eks. starter spm. sitt med
å definere hva slags respons man syns er aksebtabel.
"Man spør om this men sier i fra på forhånd at man ikke godtar/trenger/vil ha that til svar"
Vis hele sitatet...
Jepp - og ser det og på tekniske spørsmål. Folk er opphengt i at dei har rett framgangsmåte, og vil ikkje høyre på andre synspunkt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..Syns også det er en uting at folk f.eks. starter spm. sitt med
å definere hva slags respons man syns er aksebtabel.
"Man spør om this men sier i fra på forhånd at man ikke godtar/trenger/vil ha that til svar"
Vis hele sitatet...
Det handler vel også stort sett om avsporing. Særlig hvis det er et moralsk kontroversielt tema, så ødelegger det totalt for diskusjonen hvis det alltid skal diskuteres for/mot når det ikke var spørsmålet. Da er det bedre at det innlegget slettes før den diskusjonen tar helt over. Av og til flyttes den til ny tråd også.

Jeg har selv fått slettet ting der jeg ikke har vært enig, og heller ikke fått noen forklaring ved forespørsel. Jeg synes selvsagt også det er leit, men alt i alt er jeg glad det er en såpass streng linje som det er her. Noen diskusjoner er lange, kompliserte og riktig gode, det hadde de ikke blitt om det skulle vært off topic innlegg mellom hvert tredje innlegg i diskusjonen. Så får det være at jeg ikke er enig i avgjørelsen hver gang.
Sist endret av *pi; 18. januar 2020 kl. 12:15.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
No modererer eg ikkje lenger her på bruket, men generelt så var min standard at å fortelje folk at dei er idioter ikkje er nok til eit innlegg. Det må ha litt meir substans. Eit elles godt innlegg som avrunder med konklusjon om at vedkommande er idiot ville antakeleg fått stå for min del.
Vis hele sitatet...
for all del. det var også det jeg mente.
Folk som bare skriker at noen er duste/støgge/av feil rase ol. uten å kunne eller ville unner bygge det bør heller holde kjeft.
Sist nevnte er vell også nedfelt i Norges Lover
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Det handler vel også stort sett om avsporing. Særlig hvis det er et moralsk kontroversielt tema, så ødelegger det totalt for diskusjonen hvis det alltid skal diskuteres for/mot når det ikke var spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Enig i dette, det er mange som virkelig sliter med å la debattemnet være, og, i debattekniske ordelag, holde den i buksa. Noen emner ser ut til å virkelig trigge denne refleksen. Og folk.

På den annen side finnes det også mange som "hei, jeg vil ha hjelp til å gjøre [totalt retardert ting], INGEN MORAL PREKEN[sic, som oftest]", disse kan ta seg en bolle og fortjener hvert eneste uønskede svar.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Folk må gjerne diskutere videre, men jeg har ikke tent til å gnåle mer om temaet.
Vil bare legge til en siste ting for å forklare noe av motivasjonen bak innlegget.

Freak viser annonser. De tilbyr også betalte abonnementer uten reklame.
Hvis du driver en kiosk og det kommer en fyr innom hver dag, han er litt irriterende, men du vet han alltid kjøper
40 prince og en pølse + en cola. Ber du fyren stikke til Narvesen lengre ned i gata eller tar du salget og putter 275,kr
i kassa?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis du driver en kiosk og det kommer en fyr innom hver dag, han er litt irriterende, men du vet han alltid kjøper
40 prince og en pølse + en cola. Ber du fyren stikke til Narvesen lengre ned i gata eller tar du salget og putter 275,kr
i kassa?
Vis hele sitatet...
Du ber ham slutte med oppførselen som ødelegger for andre, og hvis han ikke retter seg etter det så kaster du ham ut.
Sist endret av *pi; 18. januar 2020 kl. 19:24.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
..håper ikke du driver kiosk *pi

driver man med mennesker på daglig basis vil man alltid oppleve ting som er irriterende også.
Så får man heller ta med seg og fokusere på de tingene som er bra med det å ha et fellesskap, et forum eller kunder i sjappa si.
Sist endret av vindaloo; 18. januar 2020 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
Du ber ham slutte med oppførselen som ødelegger for andre, og hvis han ikke retter seg etter det så kaster du ham ut.
Vis hele sitatet...
Enig, det står respekt av å ikke akseptere _alt_, til tross for muligheten til en liten økonomisk profitt. Går fint å drive butikk likevel!
Sitat av *pi Vis innlegg
Du ber ham slutte med oppførselen som ødelegger for andre, og hvis han ikke retter seg etter det så kaster du ham ut.
Vis hele sitatet...
Selv om det sikkert kan være underholdende, er due-sjakk bortkastede kalorier i lengden.



(Foto © Mark Carey via Flickr.)
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Selv om det sikkert kan være underholdende, er due-sjakk bortkastede kalorier i lengden.
Vis hele sitatet...
Sant det. Får holde meg til måkefugler.