Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 605
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560
CPU: Intel i5-6500
Hovedkort: MSI Z170A Pc mate
Ram: HyperX Fury 8gb
Strøm: Cooler Master G550M, 550W PSU
Kabinett: NZXT S340 Midi Tower
Lagring: 1TB HDD

Tenker i hovedsak på å oppgradere skjermkortet, men usikker på om jeg må/bør oppgradere noe annet også, noen som kan hjelpe til litt?


+ noen som har en datamus å anbefale?
Har en Razer Abyssys jeg har hatt i noen år jeg tenker å bytte ut.
Som alle kommer til å si så kommer det jo veldig an på budsjettet ditt. Ville oppgradert skjermkortet som du sier. Kanskje også lagt inn 8 gb ram ekstra. En SSD å ha windows samt spillene du spiller mest på er heller ikke dumt. Personlig elsker jeg trådløs mus og kommer aldri å gå tilbake til en kablet. Så jeg ville gått for en trådløs iallefall.
Har ikke all verdens budsjett akkurat nå, men rundt 2-4k kanskje å bruke på skjermkort + litt til andre deler, eventuelt at jeg venter med noen deler og tar de senere.
Trenger ikke være noe som kjører dagens spill i veldig bra grafikk heller, men gjerne noe som er bedre enn hva jeg allerede har.
Vurderer samtidig å bytte ut hovedkort og kabinett også.
Bruker pcen mest til photoshop/fl studio så kan vel være en fordel å oppgradere ram også?
Skal en bytte ut hovedkortet så blir det cpu og mest sannsynlig ram også. Hva med å se etter ett brukt skjermkort? Ett eksempel https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=165712924. 1300 kr for ett 1070 kort er jo ikke så gale, hvis en bor i nærheten..
Sist endret av Jens1; 20. desember 2019 kl. 16:40.