Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 3572
http://youtu.be/biSSIlelcoo

Her er nesten alt laget selv, produktet og animasjon og stemmer.
Det eneste som ikke er laget selv er sangen fra Infected Mushroom og swoosh lydene tatt fra nett.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Jeg fikk i alle fall lyst på den brusen, da virka sikkert reklamen bra
Synes dette virker veldig bra! Jeg likte denne. Om jeg skulle pirke på noe så må det kanskje være litt mer entusiasme i voicen, den var litt tam. Men ellers, veldig bra.
Høres ut som jenta sier "søk urgelite.no"" og ikkje "besøk urgelite.no"...
Ellers fett nok.
Trådstarter
Tusen takk for flott tilbakemelding, og med litt mer entusiasme i stemmen så er jeg fullt og helt enig, men vi hadde en deadline til imorgen og voice-actoren vår hadde en 2 minutters forberedelse tid og 5 forsøk, så vi er relativt fornøyd med resultatet siden det originalt kjørte biler i bakgrunnen
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Åh denne skal kjøpes!
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Fikk nesten sjokk når musikken startet, veldig brått, ellers fint. En ting til jeg ville pirka på er at den ikke skiller seg særlig ut fra massen, veldig 'standard'.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Fikk nesten sjokk når musikken startet, veldig brått, ellers fint. En ting til jeg ville pirka på er at den ikke skiller seg særlig ut fra massen, veldig 'standard'.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare positivt at du blir sjokkert av reklamen, det er jo meningen.
Synes den var veldig fargerik, og har kule kontraster, dermed en interessant reklame som griper øyet.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Dritbra lagd! Kunne jo muligens sagt noe raskt om smaken, ellers proft!
Trådstarter
LesPaul - youtube klippet av 1 sekund av introen(det kan være grunnen til brå start), så vi håper på å få opp en 100% versjon på Vimeo imorgen

Jeg benytter annledningen til å be dere sjekke ut facebook siden vår:

www.facebook.com/UrgeLite
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
LesPaul - youtube klippet av 1 sekund av introen(det kan være grunnen til brå start), så vi håper på å få opp en 100% versjon på Vimeo imorgen

Jeg benytter annledningen til å be dere sjekke ut facebook siden vår:

www.facebook.com/UrgeLite
Vis hele sitatet...
Er det deres side? Kommer det ikke noe som heter urge lite?
Trådstarter
Vi vil jo at Urge Lite skal bli et reelt produkt men først må vi vise Coca Cola Company at dette er et produkt de kan ha troen på
Den virket på meg, fikk veldig lyst på en kald Urge Lite nå!
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Er dette et produkt som skal gis ut?? Står på facebook sida at lanseringsdato er rett rundt hjørne?
Ofte er labelen kulere enn smaken gitt. Håper ikke dem fucker opp urge tradisjonen helt. Som sakt mer punch i stemmen til hu jenta trengs
Veldig bra animasjon, men syntes begynnelsen var litt brå. Fine farger og flott satt opp ellers
Trådstarter
Til dere over som har tatt en titt på facebook siden, vi driver et sosialt-medieeksperiment hvor vi da ser om, dette er et ønsket produkt for å kunne henvise til kommentarer hvis vi noengang skal prøve å overbevise coca cola om at urge lite er kulere enn urge intense

Grunnen til at begynnelsen er litt brått på er fordi youtube ser ut til å ha spist opp det første sekundet av videoen

Og setter megastor pris på om dere er villig til å like og dele siden (om dere synes vi fortjener det hehe
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Til dere over som har tatt en titt på facebook siden, vi driver et sosialt-medieeksperiment hvor vi da ser om, dette er et ønsket produkt for å kunne henvise til kommentarer hvis vi noengang skal prøve å overbevise coca cola om at urge lite er kulere enn urge intense

Grunnen til at begynnelsen er litt brått på er fordi youtube ser ut til å ha spist opp det første sekundet av videoen

Og setter megastor pris på om dere er villig til å like og dele siden (om dere synes vi fortjener det hehe
Vis hele sitatet...
Om dere klarer å få til urge med masse koffein, fete smaker og ikke så himla mye sukker som i urge intens... da har dere et produkt jeg ville kjøpt.
Trådstarter
Jeg får sikker tak i rapporten imorgen og da kan jeg kanskje poste den her så dere kan lese litt bullshit og litt av hva vi har tenkt rundt produktene
Ville jobbet litt med snakkinga, fått det litt klarere. Stemmen er ikke en veldig bra reklame stemme. Er ikke helt sikker på om det bare er meg, men får litt følelsen av powerpoint presentasjon på vgs, av snakkinga. Kanskje fått inn noen med litt mere "Tv Stemme"

Tro det eller ei, det er faktisk et yrke
Trådstarter
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Ville jobbet litt med snakkinga, fått det litt klarere. Stemmen er ikke en veldig bra reklame stemme. Er ikke helt sikker på om det bare er meg, men får litt følelsen av powerpoint presentasjon på vgs, av snakkinga. Kanskje fått inn noen med litt mere "Tv Stemme"

Tro det eller ei, det er faktisk et yrke
Vis hele sitatet...
Veldig god ide! - Men dette konseptet er laget uten noen økonomi eller muliughet til å leie voice-actors, men ser absolutt hva du mener
bra reklamefilm^^
Trådstarter
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
bra reklamefilm^^
Vis hele sitatet...
Takk for det - Koseligt at den ble godt motatt! Og all den konstruktive kritikken som er gitt skjønner jeg fullt og helt Så det er veldig koselig at det er et skikkelig miljø for dette her
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Er det meg eller var lyden høyere på høyre side enn venstre?
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Skjønner ikke all den klaginga på voiceactor! Det var da nok reklamestemme det, men kunne kanskje snakket litt høyere/klarere? Det kan dere vel endre i studio?

Og videre; er dette et reelt produkt, eller noe dere jobber for å få innført?

EDIT
Så at dere snakker med Coca Cola company!
Sist endret av Kålroten; 24. mai 2012 kl. 23:56.
Trådstarter
Egentlig et fiksjonelt produkt vi lagde for å utvikle design evner og rett og slett ta på oss en oppgave vi så på som en skikkelig utfordring. Etterhvert som produktene tok form så fikk vi godt forhold til de og ser gjerne at de kunne blitt produsert - men akkuratt nå er de 100% fiktive
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Vil ikke ha hatt med en sterkere og mer entusiastisk stemme.. Stemme som er der nå fikk meg til og tenke på en varm og chill strand men gode venner fikk sinsykt lyst på en urge lite nå...
Trådstarter
Sitat av halliballi Vis innlegg
Er det meg eller var lyden høyere på høyre side enn venstre?
Vis hele sitatet...
Lyden ble tatt opp med en stereomikrofon, så det kan godt stemme.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Lyden ble tatt opp med en stereomikrofon, så det kan godt stemme.
Vis hele sitatet...
Dette bør dere gjøre om til Mono
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Jævlig bra, men hun jenta har en utrolig irriterende dialekt. Ville vært bedre på nesten hvilken som helst annen dialekt. (skarrrrrrrrrringen)
Bergensdialekt på reklame funker dårlig.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Høres ut som jenta sier "søk urgelite.no"" og ikkje "besøk urgelite.no"...
Ellers fett nok.
Vis hele sitatet...
Var bombesikker på at hun sa "søk" jeg, så skjønte ikke en dritt..

Stemmen ødela hele greia.. Så den først på mute, da tenkte jeg.. Wow, denne vil jeg ha!

Når jeg prøvde med lyd, ødela stemmen hele greia..
Om dere setter opp lyden høyt så er det mulig å høre BEsøk.
Hvorfor klager dere sånn på stemmen? Synes den fungerte ypperlig jeg! Den var tydelig og "frisk". Dialekta gjorde den bare enda bedre (:
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hvorfor klager dere sånn på stemmen? Synes den fungerte ypperlig jeg! Den var tydelig og "frisk". Dialekta gjorde den bare enda bedre (:
Vis hele sitatet...
Det finnes to helt forskjellige måter å lese denne teksten på:

Hei og velkommen til dette foredraget! I dag skal vi snakke om elefanter og kongler.

Du har en entusiastisk måte med innlevelse, og du har den slappe geeky stemmen uten spesielle tonefall og uten innlevelse.

Syntes stemmen på filmen, var noe av det sistnevnte.
Trådstarter
Tror alle har fått med seg at lyden var sånn "meh"
Jeg vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men vi brukte knappe 10 minutter på å spille inn lyd, sikkert ikke mer på å redigere den, ettersom at det er det visuelle vi "arbeidet" med, og dette er en grafisk design tråd - så det jeg vil fram til er at lyd er viktig, men i dette tilfellet så var jeg mer spent på hva dere synes om boksdesignet, tegningene av blomstene, komposisjon, logo osv
følte at jeg satt å så på mtv faktisk
Når kommer den i butikken?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Høres ut som jenta sier "søk urgelite.no"" og ikkje "besøk urgelite.no"...
Ellers fett nok.
Vis hele sitatet...
Jeg hører ihvertfall "S'en" veldig tydelig, men kan jo være bare meg da?
Sier meg ingenting om brusen da, var jo mer en reklame for ferietur dette
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Som et sosialt eksperiment, ok, kult. Som en animasjonsfilm ville jeg jobbet en del mer med timing og dynamikk i animasjoner. Jeg har full forståelse for at dere gjerne ikke har jobbet så mye med animasjon, og dette er ting som er helt vanlig at man gjør feil de første prosjektene man jobber med, men: Det framstår litt tamt med ganske seeeene overganger på elementer, mens Urge som produkt er jo typisk litt mer BAM IN YOUR FACE.

Har dere forresten tenkt over konsekvensene det vil få å lage falsk markedsføring på et registrert varemerke?
Trådstarter
Sitat av Cadex Vis innlegg
Har dere forresten tenkt over konsekvensene det vil få å lage falsk markedsføring på et registrert varemerke?
Vis hele sitatet...
Nå er jo det ingen form for økonomisk vinning bak dette her, og på den offisielle publiseringen av videoen står det at det er et skole prosjekt. Urge facebook siden linker til den offisielle videoen, og vi har informert folk om at det ikke er et reelt produkt.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det handler ikke om økonomisk vinning, men at dere bygger opp en illusjon om et produkt med kobling Urge-varemerket, som gjør at folk forventer at dette er et produkt Coca Cola Norge står bak. Det kan påvirke folks syn på Urge-brandet når dere så tydelig later som dette er noe med relasjon til merkevaren, og det kan dermed få juridiske konsekvenser for dere.

At dere lager videoen som skoleprosjekt er ålreit i segselv, men når dere publiserer det gjør ting plutselig mer komplisert. Dere hadde vært bedre tjent ved å bruke et fiktivt produkt når dere skal lage facebookgruppe, legge ting på YouTube etc.
Trådstarter
Kan ikke akkuratt si at youtube er tomme for reklamefilmer for Urge og vi vil jo såklart fjerne siden/produktene om det er noen som klager på det
Teknisk ganske fint, men innholdsmessig litt svakt. For sikkerhets skyld burde dere høre på Cadex og fjerne den nå, men et tips er å ta kontakt med markedsavdelingen i Coca-Cola Norge (evt med reklamebyrået coca cola bruker, er ikke sikker på hvem det er nå i farta?), fortelle at dere har gjort et skoleprosjekt osv, vise dem videoen og høre om de kan gi dere litt feedback
Bra reklame!

Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Bergensdialekt på reklame funker dårlig.
Vis hele sitatet...
Bs. Bergensdialekt funker fett på reklame.

Hva ville du hatt på reklame da? Trønderdialekt?
Sitat av spelley Vis innlegg
Bra reklame!



Bs. Bergensdialekt funker fett på reklame.

Hva ville du hatt på reklame da? Trønderdialekt?
Vis hele sitatet...
Enig. Ser ikke problemet med VO i dette tilfellet, stemmen passet bra synes jeg.
God reklame, jeg ble veldig imponert! Det eneste minuset er at den lider av litt innholdsmangel - for eksempel hadde det vært greit om dere sa noe om smaken, som andre også tidligere har nevnt.

Ellers tok jeg en kjapp tur innom Facebook siden, og la umiddelbart ikke merke til at dere opplyser om at det er et fantasiprodukt.
Når dere skriver at lansering er rett rundt hjørnet, og at at det er et "product of the Coca Cola Company" på videoen deres, så gir dere litt feil inntrykk.

Videre burde dere kanskje ha avklart bruken av Urge nanvent og at det er et Coca Cola produkt med Coca Cola Norge, uten at jeg tror at det kan få så alt for store konsekvenser hvis dere ikke har gjort det.

Hvis det bare er jeg som har vært uoppmerksom, og dere faktisk har avklart ting, så beklager jeg det