Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 17445
Jada, vi har vel alle fått det med oss! Anyways, jeg har googlet litt uten å finne helt svaret jeg er ute etter. Jeg tenke derfor å høre med dere om noen vet.

Jeg får ikke lukket profilen min(for de som ikke er i vennelisten) jeg har gjort det som facebook sier jeg skal gjøre, personvverninnstillinger osv osv. å der står det "Vises til KUN venner" så egentli skal det jo stemme.

Men det gjør det ikke.

1. Hva skal jeg gjøre for at ingen som ikke er i vennelisten min ser bildene og det jeg publiserer på veggen...?

2. Er det mulig å fjerne alt som tidligere er publistert på veggen...? Fra tidligerer år....
Om du har gjort det facebook sier du skal gjøre for å utføre ønsket handling-og det ikke funker så ville jeg ha tatt kontakt med facebook. Om det er slik at det er noe rart med profilen din, eller noe med nettleseren din som gjør at det ikke fungerer slik det skal!?
Ogggggggg Er det noen som vet hvordan man fjerner denne dritten?
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Ogggggggg Er det noen som vet hvordan man fjerner denne dritten?
Vis hele sitatet...
Går ikke, alle får tidslinjen 22. desember, men man blir vandt til den etter et par dager.
Husker ikke helt hvor jeg leste det, men var vel en av avisene eller noe, at med tidslinjen er ingenting privat, alt blir offentlig.
Hurra meg rundt!! Så heldige alle vi blir, tenkt noe så gøy å se alle de kule øl-bildene av alle andre da!

Husker ikke helt hvor jeg leste det, men var vel en av avisene eller noe, at med tidslinjen er ingenting privat, alt blir offentlig.
Vis hele sitatet...
Vi går nye, artige tider i møte.

Online Privatliv R_I_P!
hehe rett og slett aeon illuminate!!!
Har sånn der tidslinje, sjekka i sted hva som er synlig for folk som ikke er venner.
Det eneste som kom fram var at jeg hadde lagt til det store bildet på toppen og ett spørsmål jeg hadde besvart. Dvs. ingen kan se bildene mine osv.
Hatt den siden august (juli?) og den er helt grei. Vendte meg fort til den.

Det store bannerbildet åpner for mange nye måter å facerape. For hvem ville ikke likt og sett et stort goatse-bilde på profilen til noen
Sitat av wahaj Vis innlegg
Husker ikke helt hvor jeg leste det, men var vel en av avisene eller noe, at med tidslinjen er ingenting privat, alt blir offentlig.
Vis hele sitatet...
Jepp! Mener å ha hørt at alt blir åpent og synlig for alle, helt til du klarer å sjule det..... jada hurra !
Hvis jeg ikke har mulighet for å ha en privat bruker på facebook, så sletter jeg den nå med det samme. Så, hadde vært greit med en bekreftelse på at det går ann, eller ikke går ann?
Sitat av wahaj Vis innlegg
Husker ikke helt hvor jeg leste det, men var vel en av avisene eller noe, at med tidslinjen er ingenting privat, alt blir offentlig.
Vis hele sitatet...
Isåfall:
http://bildr.no/thumb/1055753.jpeg

Bye Facebook!
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Går ikke, alle får tidslinjen 22. desember, men man blir vandt til den etter et par dager.
Vis hele sitatet...
Tull. Hatt den i flere uker allerede, og den er helt jævlig. Men den er nok kommet for å bli :/
Jeg lærte en gang i tiden at det enkle ofte er det beste. Det stemmer utmerket i facebooksammenheng.

Sitat av KRS93 Vis innlegg
Isåfall:
http://bildr.no/thumb/1055753.jpeg

Bye Facebook!
Vis hele sitatet...
Liker at du har deaktivert sikker nettsurfing når du misliker at alt kan være offentlig...
hm, nei jeg ser flere som har lukket profil... så jeg kjenner jeg blir irritert at ikke min er det... Å det er jo umulig å få kontakt med facebook suppooort....

Er det mulig å fjerne hele profilen sin med å slette seg? Eller kommer alt tilbake igjen når man registerer seg på nytt? Ettersom det heter "Deaktiver"?
Sitat av Elisabeath Vis innlegg
hm, nei jeg ser flere som har lukket profil... så jeg kjenner jeg blir irritert at ikke min er det... Å det er jo umulig å få kontakt med facebook suppooort....

Er det mulig å fjerne hele profilen sin med å slette seg? Eller kommer alt tilbake igjen når man registerer seg på nytt? Ettersom det heter "Deaktiver"?
Vis hele sitatet...
Facebook har ingen "slett" knapp, bare "deaktiver"
Det beste du kan gjøre er å slette alt manuelt før du deaktiverer den.

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Liker at du har deaktivert sikker nettsurfing når du misliker at alt kan være offentlig...
Vis hele sitatet...
ops
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
http://bildr.no/thumb/1055765.jpeg

Har jeg gjort noe feil her?
Sist endret av Elisabeath; 20. desember 2011 kl. 11:41.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Funker som snus i dåse her. Klikker du på tannhjulet i profilen din og velger «View as …», og trykker på lenken «public», så får du se hva folk utenfor vennelisten din får se. Her vises ikke timeline, bare den informasjonen som jeg har tillatt alle å se.
Hvis du setter deg inn i facebook, så forstår du sikkert hvorfor det er slik det er.

Polls, som du svarer på, er "PUBLIC", altså de er tilgjengelig for alle sammen (med mindre noen av vennene dine oppretter en kun for friends f.eks). Når du da svarer på denne, så vil den være tilgjengelig for ALLE SAMMEN, pga. den er PUBLIC.

Du kan velge å fjerne den fra timelinen din, men det er vel alt du kan gjøre. Evnt så kan du la være å svare på spørsmål ala "hvor mange sexpartnere har du hatt?" & "Hvorfor kan facebook timeline bli pinligt?"
Sitat av Whadupholmes Vis innlegg
Hva er egentlig vitsen å svare på alle disse idiotiske spørsmålene?
Vis hele sitatet...
Gamle tider.
Alle mine gamle personverninnstillinger er nøyaktig de samme etter å ha gått over til Timeline. Slapp helt av, mamman din finner nok ikke ut at du røyker og drikker via Facebook!
Sist endret av GothQueen; 20. desember 2011 kl. 12:47.
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Det med spørsmål har nok noe med at du har svart i åpne grupper, og folk kan finne det ut i de selve gruppene uansett. Timeline viser det du har mulighet til å se på andre måter, vil jeg nok tro, men ikke mer.
Vis hele sitatet...
Har nå gått gjennom og fjernet alt fra tidslinjen, så er clear nå.

Morsomt hvordan facebook alltid skal plutselig gjøre det lille offentlige du har gjort, ekstremt mye lettere å rote frem.

Sitat av GothQueen Vis innlegg
Alle mine gamle personverninnstillinger er nøyaktig de samme etter å ha gått over til Timeline. Slapp helt av, mamman din finner nok ikke ut at du røyker og drikker via Facebook!
Vis hele sitatet...

Vet ikke om du hinter til meg, men jeg er ihvertfall 19 til Fredag. Spydighetene kan ihvertfall gå en annen plass.
Sist endret av MrCryptical; 20. desember 2011 kl. 12:56.
Det er jo helt sykt at man må slett ett og ett innlegg hvis man skal slette. og ikke alt i en smell! Er det virkelig sant!?
Sitat av Elisabeath Vis innlegg
Det er jo helt sykt at man må slett ett og ett innlegg hvis man skal slette. og ikke alt i en smell! Er det virkelig sant!?
Vis hele sitatet...
Protip:
Trykk "Activity log" (Sikkert aktivitetslogg på norsk), sorter så på "Questions"

Edit: Og nei det er ikke sykt at man må fjerne en og en...
Sist endret av SteInMetz; 20. desember 2011 kl. 13:15.
Jo jeg synes det er SYKT :-p
Sitat av Elisabeath Vis innlegg
Jo jeg synes det er SYKT :-p
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke det er SYKT, men syntes det er dumt av Facebook å utelate en knapp som lar deg trykke på "markèr alle", deretter "slett" og "Er du sikker på at du vil slette alle oppføringer fra tidenes morgen, under kategorien "spørsmål"?
Sist endret av MrCryptical; 20. desember 2011 kl. 13:32.
Hva er det face(møkka)book prøver oppnå for tiden? Virker på meg som om de driver med suicide til de grader. Oppdateringene de kommer med blir jo bare verre og verre.
Jeg er vel den eneste personen her på forumet vil jeg tro som har deaktivert facebook.
*Skål*
Facebooks tidslinje er forresten helt jævlig, du kan tydeligvis se alt du har skrevet for mange år tilbake.
Og skal du f.eks slette alt på veggen din må du sitte i mange timer og trykke delete for hvert enkelt innlegg.
Jaja. Den dagen det kommer en knapp på facebook profilen som heter "Delete everything written on you'r wall" blir jeg kanskje medlem av klubben igjen.
men tidligere ( før tidslinjen ) så kunne man jo velge å SKJULE ALT som var publisert på veggen.... Å det er DET jeg vil nå, ikke nødvendigvis slette... vil bare ha det bort fra offentligheten........ Å det virker ikke
Du kan jo velge ting på timeline og trykke "Hide from timeline", da er de ikke synlige på timeline for noen.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Du kan jo velge ting på timeline og trykke "Hide from timeline", da er de ikke synlige på timeline for noen.
Vis hele sitatet...
Dog, om man har 2-300 statusoppdateringer(+andre diverse ting) totalt å gjøre dette på.. Blir det en stor jobb.
Sist endret av MrCryptical; 20. desember 2011 kl. 13:58.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dog, om man har 2-300 statusoppdateringer(+andre diverse ting) totalt å gjøre dette på.. Blir det en stor jobb.
Vis hele sitatet...
Det er mulig, for meg var det kun Questions som var public, samt en status. Men om man fra starten av har lagt ut alt som offentlig har man jo kun seg selv å takke. Alt innholdet har jo vært tilgjengelig for alle før og da, bare blitt enklere å se det.
Kan dere ikke fatte at denne informasjonen er allerede informasjon som allerede har vært fritt tilgjenglig for akkurat de samme menneskene? Om du ikke hadde slettet det, hadde det fremdeles vært tilgjenglig, bare vanskeligere å finne. Å si at dette krenker privatlivet er jo helt bak mål, det gjør det jo om noe mer synlig for deg selv hva du faktisk deler, og lettere å kontrollere dette.
Sitat av Elisabeath Vis innlegg
Jada, vi har vel alle fått det med oss! Anyways, jeg har googlet litt uten å finne helt svaret jeg er ute etter. Jeg tenke derfor å høre med dere om noen vet.

Jeg får ikke lukket profilen min(for de som ikke er i vennelisten) jeg har gjort det som facebook sier jeg skal gjøre, personvverninnstillinger osv osv. å der står det "Vises til KUN venner" så egentli skal det jo stemme.

Men det gjør det ikke.

1. Hva skal jeg gjøre for at ingen som ikke er i vennelisten min ser bildene og det jeg publiserer på veggen...?

2. Er det mulig å fjerne alt som tidligere er publistert på veggen...? Fra tidligerer år....
Vis hele sitatet...
Slett deg fra facebook, og lag deg ny profil. Ikke add noen venner.

Problem?
Frankrikes Solkonge
Bare å lete litt i innstillingene så finner man jo hvem som skal kunne se innholdet på veggen din. Du er jo offentlig, men veggen din må ikke være offentlig hvis du ikke vil. Derfor har man innstillingene som gjør at bare venner kan se.

Btw, hva er det som er så galt med den nye? Jeg synes den er artig.

http://bildr.no/thumb/1055839.jpeg
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg er vel den eneste personen her på forumet vil jeg tro som har deaktivert facebook.
*Skål*
Facebooks tidslinje er forresten helt jævlig, du kan tydeligvis se alt du har skrevet for mange år tilbake.
Og skal du f.eks slette alt på veggen din må du sitte i mange timer og trykke delete for hvert enkelt innlegg.
Jaja. Den dagen det kommer en knapp på facebook profilen som heter "Delete everything written on you'r wall" blir jeg kanskje medlem av klubben igjen.
Vis hele sitatet...
Du er nok ikke alene om å deaktivere FB, de har svært mange brister i sitt personvern. Etter siste "omlegging" er det f.eks ikke mulig å skjule seg i venners offentlige vennelister, slik det var før. Også ting du skriver på enkelte sider plukker googles søkemotorer opp, slik at selv om du har private innstillinger så vil et søk hos google finne en god del. Google+ har INGEN av disse problemene
Sitat av BaDomTss Vis innlegg

Btw, hva er det som er så galt med den nye? Jeg synes den er artig.

http://bildr.no/thumb/1055839.jpeg
Vis hele sitatet...
Akkurat HVORFOR er den nye artig?
Hæ? Det der har jeg ikke forstått i det hele tatt, må jeg si.

Dere er sikkert klare folkens, over at FB nylig hadde allerede mange oppdateringer?!
Jeg klarer ikke å telle riktig hvor mange det har vært i 2011 bare..
På tide å roe ned i Facebooks kontorer eller???

_____________
btw1; er alt dette for å kontre Google Plus? -Den virker jo mer intelligent enn FB må jeg bare si..

btw2; dere store fb-hatere som sier dere skal/har allerede slettet ting/deaktivert konto(...) Har på følelesen at dere bløffer litte grann. Altså, FB er såpass prekært nu om dagen for alle unge mennesker, at jeg mistenker det er sprøyt det at vissnok mange klarer seg utmerket uten... Ikke sant?
Jeg har ikke fått noe tidslinje, noen som kan vise meg et bilde?
Jeg kan godt ta en titslinje tho
Noen av disse innleggene minner meg om my old man, "alt var mye bedre før i tiden, da hadde vi ikke internett og mobiltelefon"
Virker som folk er redd for nye ting her, men samma f**n, jeg bryr meg ikke
og viss folk er så redde for status oppdateringene skal komme ut i offentligheten, hvorfor i skrev dere dem da?
Folk kommer uansett til å finne ut hva dere skrev på facebook om de virkelig vil.
Jeg hadde alt lukket tidligere, så derfor skjønner jeg ikke hvorfor det ikke fortsetter å være lukket.
Ønsker du å slette din profil helt fra Facebook?

Tidligere har det vært vanskelig å slette en opprettet profil fra Facebook. I starten var det kun mulig å "deaktivere" profiler, en funksjon Facebook fortsatt promoterer. Ved deaktivering vil informasjonen du har lagt inn fortsatt være lagret, men vil ikke kunne sees av andre brukere. Dette gjør det enkelt for deg om du på et senere tidspunkt vil hente informasjonen frem igjen.

Om du vil fjerne all informasjon fullstendig må du slette hele profilen din. Dette er samtidig den eneste løsningen om du ikke vil at Facebook skal ha rett til å videreføre informasjon du har lagt inn til andre.

Hvis du tror du vil benytte Facebook senere og vil ta vare på informasjonen bør du ikke benytte denne oppskriften.

Slik går du frem

http://www.slettmeg.no/facebook-slett2-jpg?pid=Native-ContentFile-File&r_n_d=40684_&adjust=1&x=560&y=288&ox=-17&oy=28&from=0&z=115.089&b=90&format=jpg
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Går ikke, alle får tidslinjen 22. desember, men man blir vandt til den etter et par dager.
Vis hele sitatet...
Bumper denne tråden jeg... problemet er at jeg vil ha timeline, men det ser ikke ut til at noe har skjedd på min profil Og det er 23. desember idag.. såå er det noen som vet kanskje hvorfor jeg ikke har fått det enda?
Logg in på facebook og gå hit www.facebook.com/about/timeline


Helt nederst på siden!
Sist endret av kaliber12; 23. desember 2011 kl. 13:11.
▼ ... over en måned senere ... ▼
vet at det er blabla-artikkel, men jeg vil gjerne vite om dette er sant:

http://www.dagbladet.no/2012/01/25/n...inje/19935011/

altså, er det virkelig slik at man ikke kan slette noe etter neste tirsdag, og vil alle faktisk få denne tidslinja, eller er det bare noe de sier?
Alle får "titslinjen" på tirsdag neste uke, ser det ut som.
Vet ikke om man ikke kan slette noe etter det, hvis man ikke kan tror jeg at jeg sletter min konto.
Sitat av Eolin Vis innlegg
vet at det er blabla-artikkel, men jeg vil gjerne vite om dette er sant:

http://www.dagbladet.no/2012/01/25/n...inje/19935011/

altså, er det virkelig slik at man ikke kan slette noe etter neste tirsdag, og vil alle faktisk få denne tidslinja, eller er det bare noe de sier?
Vis hele sitatet...
Alle får tidslinja men du kan fremdeles slette alt du ønsker selv etter at tidslinja kommer. Dagbladets ekstremt villedende og tabloide poeng er at tidslinja gjør det enklere å gå tilbake i tid for å sjekke hva man har gjort og skrevet før.
Jepp, det er ingen tidsfrist for å slette noe som helst. Det eneste som skjer er at andre lettere kan sjekke informasjonen før du tar deg tid til å slette det.
Bare for å legge til litt det DonTomaso sa; ..jeg leste akkurat nå denne artikkelen fra Dagbladet, og jeg må si (selv om det er fullt mulig å overse artikkelen) nesten at det burde være opplysningskampanjer for f.eks barn og unge for å ikke la de bli fremtidige Dagbladet-lesere.

At det er mulig å mølje sammen noe så dumt(?), eller som "sibirkulda i Norge, brrrr" for et par dager siden, eller når dem klarte å flashe opp en svær artikkel om at Jorda går under i 09(tror jeg) -da det var fullskala testing i partikkelakseleratoren i CERN.

Jeg mener det. Mennesker som ønsker å forbli normale og normalt kloke bør holde seg unna, all mongomedia. Tilslutt beklager lesere for at det inneholdt lite om facebook-tidslinje som var topic.

For min del har jeg ikke fått det, og har ingen planer om det ennå. Mye mer oversiktlig med den gamle profil-looken mener nå jeg, og forresten hvor mange ganger har *de* nå forandret FB?? Kjedelig på jobb hos FB kanskje - mye latte og smultringer??
Det som er postivt er det store forsidebildet da, der kan du ha et jævla kult bilde hvis du har
ja, jeg er klar over det med at det blir lettere å snoke og titte inn i fortida til andre

og ja, også klar over hvor dårlige artikler de skriver i slike aviser, derfor "blabla-artikkel".

men tusen takk! så viser det seg at jeg ikke slipper unna tidslinja uansett.
Er det i det hele tatt noen her inne som har noen anelse om hvordan man sletter gamle posts fra 07 ->?
Orker ikke engang tanken på å sitte å slette tålige statuser som jeg skrev for fire år siden og frem til idag!