Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 8370
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Men om innholdet i kanalen - til tross for at det skal være variert og tilpasset også minoriteter - ikke tiltaler meg, så sitter jeg og alle andre med samme problem igjen med en avgift på flere tusen kroner for noe jeg ikke bruker. Da vil jeg heller ha valget å kunne betale for en kanalpakke hvor jeg får NRK.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange goder i samfunnet jeg aldri bruker. Og det er ting person A bruker men ikke person B, og omvendt. På den måten bidrar alle til at alle får noe de ønsker.

Og du sier det er ingenting på noen av NRK-kanalene du liker? Virkelig? Ikke bare ha de veldig mye bra egenprodusert som radioresepsjonen og lignende. Men på NRK viser de jo masse bra filmer med gjevne mellomrom. Så vil tro det er fordi du egentlig ikke sjekker programoversikten over hva som går på denne kanalen.

Med din tankegang synes jeg at alt av vei skal bli finansiert gjennom bompenger og veiavgift. Så vi setter opp disse avgiftene. For jeg synes det er for galt at noen av skattepengene mine skal gå til disse tingene når jeg ikke bruker bil og ikke har bruk for asfaltert vei. (ikke bruker jeg buss heller, jeg går alltid dit jeg skal)
Sist endret av etse; 21. september 2011 kl. 21:25.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøp tv på noen andre sitt navn eller send inn brev om at den er gitt bort til noen andre når du får krav om lisens.
Kommer det en kontrollør kan man pent be han dra til helvete, man har ingen plikt til å slippe han inn eller la han sjekke om du har tv på noen måte. ( De er ikke engang ansatt i NRK..)
Var en sånn snik på døra her for en 4-5 år siden. Selvfølgelig slipper man ikke en sånn snik over dørståkken.
Sa at jeg ikke hadde TV. Dem får jo provisjon etter hvor mange dem får tatt, så dem kan være jævlig frekke. Har hørt om flere som plutselig har hatt dem på verandaen osv..
Jeg kjøpte en TV til å spille på. Til min overraskelse kom det en NRK lisens snikende ned i postkassen min. Selv om jeg 'vil' ha tv, så har jeg ikke tilgang til tv signaler. Dessuten er det egentlig ikke et poeng med fjernsyn den dag i dag.

Jeg regner med at nrk lisensen kom fordi man i tidligere dager kunne stikke noe så enkelt som en gaffel i mottakeren og fremdeles få tak i signaler til nrk? Dette er ikke lenger tilfelle. Jeg har ikke en kabel med tv signaler strukket til mitt rom. Med NRK sitt behjelpelige personell har jeg per dags dato sendt det samme brevet 3 ganger, samt samme e-post 3 ganger. Hver gang mottar jeg en lisensregning uten å ha fysisk tilgang til nrk.


The joy.
Til dere NRK-hatere: Lisensen blir økt med 95 kr pluss moms i statsbudsjettet.
Ny lisens blir på 2580 inkl moms.

Jeg håper vi kan få noen flere supre serier i vente, slik som "Koslig med peis", "Storbynatt" og flere vitenskapsprogrammer.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Til dere NRK-hatere: Lisensen blir økt med 95 kr pluss moms i statsbudsjettet.
Ny lisens blir på 2580 inkl moms.

Jeg håper vi kan få noen flere supre serier i vente, slik som "Koslig med peis", "Storbynatt" og flere vitenskapsprogrammer.
Vis hele sitatet...
Noen ganger lurer jeg på om NRK egentlig er mye viktigere enn jeg tror, ofte når noen nevner NRK tenker jeg underholdning, ellers er TV2 min TV kilder til nyheter som regel. NRK burde gi ut et presseprodukt i tillegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
NRK produserer mye bra stoff, men når kringkastingsavgiften er dobbelt så dyr som TV'en jeg kjøpte blir det litt surt :P (32" lcd)
Jeg synes det er greit og betale lisens når jeg får muligheten til å bruke fjernsynsapparatet til å velge mellom flere tv-kanaler, kan ikke tenke meg hva det ville kostet meg å strukturere og bygge ut et kommunikasjonsnettverk og hatt ansatte til å produsere reportasjer/programmer..

Men når jeg nå har solgt tv'en så hadde det vært fint om nrk sluttet å sende meg lisensregninger
Sitat av error Vis innlegg
Men når jeg nå har solgt tv'en så hadde det vært fint om nrk sluttet å sende meg lisensregninger
Vis hele sitatet...
Har du informert dem om at du ikke lenger har noen TV?
Jeg har nå sagt opp lisensen, da jeg syntes det er alt for dyrt, og jeg ikke har verken parabol eller kabel for tiden. De godkjenner oppsigelsen når jeg har betalt det jeg skylder. Som er 6.000 for to år! Perverst!
Jeg skjønner virkelig ikke hva folk mener med at NRK produserer bare søppel. "Nytt på nytt" er jo ukens humoristiske høydepunkt for de med en smule høyere intelligens enn fjortisser!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg har nå sagt opp lisensen, da jeg syntes det er alt for dyrt, og jeg ikke har verken parabol eller kabel for tiden. De godkjenner oppsigelsen når jeg har betalt det jeg skylder. Som er 6.000 for to år! Perverst!
Vis hele sitatet...
Og det er NRKs feil at du ikke har betalt for de fire siste periodene ?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Kalender Vis innlegg
Jeg skjønner virkelig ikke hva folk mener med at NRK produserer bare søppel. "Nytt på nytt" er jo ukens humoristiske høydepunkt for de med en smule høyere intelligens enn fjortisser!
Vis hele sitatet...
Som man da, med høyere intelligens, kan se gratis på tven/pcen, tven via hdmi/annen kabel fra pcen?...
Sitat av uaexed Vis innlegg
Som man da, med høyere intelligens, kan se gratis på tven/pcen, tven via hdmi/annen kabel fra pcen?...
Vis hele sitatet...
Så folk som betaler lisensen fordi de liker NRK er dumme?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og det er NRKs feil at du ikke har betalt for de fire siste periodene ?
Vis hele sitatet...
Ja, fordi de har ikke sendt meg regning på riktig adresse etter flere etterlysninger. Så ja, NRK sin feil.
Ender nok med at en av dem blir slått halvt i hjel en dag.

http://www.an.no/nyheter/article5775996.ece

Samtidig er jeg drittlei av å ha NRKs lokale lisensjeger snikende rundt huset. Han går inn i hagen min på kveldene, kikker inn gjennom vinduene i stua og spionerer på hva vi foretar oss i heimen. Ja, jeg har sett ham flere ganger der. Dette er så utidig at jeg har bestemt meg for å boikotte og hate alt NRK står for i all framtid, skriver G.K. i debatten under artikkelen."
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg skal være den første til å anerkjenne at NRK har masse bra, men denne monopolstillingen de har som dikterer ovenfor alle TV-eiere føles noe bakstreversk i mine øyne.

Jeg finner det kritikkverdig nå som vi har gått over på digitalt bakkenett, og den analoge tuneren i TV-en ikke er operativ lengre. Dersom man vil ha inn TV-signaler må man da ha en ekstern dekoder. For meg som ikke er interessert i kringkastede TV-kanaler er det helt uaktuelt å bestille dekoder for å få sett TV, men likevel kreves man penger fordi det er en (ikke-fungerende) tuner i TV-en. Meg bekjent skulle forbrukerrådet ta opp denne saken allerede tilbake i 2009 da det var snakk om å slukke de analoge signalene, men ingen lovendring har kommet gjennom såvidt jeg vet.

Jeg klaget min sak til lisensavdelingen forrige gang regningen kom, og hørte aldri noe svar fra dem. Har derfor unnlatt å betale lisens – uten å få purring. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, ettersom de i utgangspunktet ville ha penger av meg, men jeg har ikke det spor dårlig samvittighet: Mest fordi jeg syns det er helt høl i huet å skulle betale for plombering av en allerede deaktivert tuner.
Jeg gir faen, ARK kommer aldri til å få en krone av meg. Har satt både TV og RiksTV på andre. Så fuck lisensen!
Har nok av andre avgifter Avgiftspartiet trer ned over hue på oss.
Går det ann i teorien å sende mail til NRK med lisensnummeret og lyve om at man har kastet TVen på dynga for å slippe lisensen? Selv om man fortsatt har TVen. Kan man fortsatt bruke RiksTV og CanalDigital uten at NRK får vite om det?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Det som plager meg er at jeg har en TV som jeg kun bruker til xboxen, ser aldri på TV heller ikke nrk. hvorfor skal jeg da måtte betale avgiften? er alltid like irriterende når regninga på 1300 deiser ned i postkassa betaler for noe jeg ikke bruker å det er helt latterlig.
synes det er kunn Nrk som fremdeles klarer å lage bra tv/ jeg bruker radio nesten 24/7 så å betale lisens er ikke no problem, i danmark har de lisens på pc og telephoner også http://www.digi.no/363894/danmark-kr...internett-bruk så ver glad dere slipper så billig unasluntrere
Sitat av Vitex Vis innlegg
Går det ann i teorien å sende mail til NRK med lisensnummeret og lyve om at man har kastet TVen på dynga for å slippe lisensen? Selv om man fortsatt har TVen. Kan man fortsatt bruke RiksTV og CanalDigital uten at NRK får vite om det?
Vis hele sitatet...

Ja, er bare å si du har hivd TVen. Ja, men da må du sette RiksTV på noen andre, mora/faren din f.eks.
Abbonementet mitt står på mora mi, ikke noe problem. Hadde en sånn tulling på døra for noen år siden, jeg sa bare at jeg ikke hadde TV. Har hverken sett eller hørt noe mer fra dem..
Sist endret av hypphypp; 22. oktober 2011 kl. 00:46.
Sitat av Cadex Vis innlegg
Jeg skal være den første til å anerkjenne at NRK har masse bra, men denne monopolstillingen de har som dikterer ovenfor alle TV-eiere føles noe bakstreversk i mine øyne.

Jeg finner det kritikkverdig nå som vi har gått over på digitalt bakkenett, og den analoge tuneren i TV-en ikke er operativ lengre. Dersom man vil ha inn TV-signaler må man da ha en ekstern dekoder. For meg som ikke er interessert i kringkastede TV-kanaler er det helt uaktuelt å bestille dekoder for å få sett TV, men likevel kreves man penger fordi det er en (ikke-fungerende) tuner i TV-en. Meg bekjent skulle forbrukerrådet ta opp denne saken allerede tilbake i 2009 da det var snakk om å slukke de analoge signalene, men ingen lovendring har kommet gjennom såvidt jeg vet.

Jeg klaget min sak til lisensavdelingen forrige gang regningen kom, og hørte aldri noe svar fra dem. Har derfor unnlatt å betale lisens – uten å få purring. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, ettersom de i utgangspunktet ville ha penger av meg, men jeg har ikke det spor dårlig samvittighet: Mest fordi jeg syns det er helt høl i huet å skulle betale for plombering av en allerede deaktivert tuner.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke dette lenger, det ble faktisk avgjort for noen år siden:
http://www.aftenposten.no/digital/ny...K-6611800.html