Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2605
Ønsker sterkt tilbakemeldinger på hva du liker/ikke liker. Føler det er vanskelig å få ærlige tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk. Ettersom jeg for det meste er alene om å lage musikk så tenkte jeg Freak.no kunne være en bra mulighet


Sjanger: EDM (Illenium style)
https://open.spotify.com/album/0EzPK...Tj2std_8O26CdQ

"Ikke føl noe behov for å høre på alt før du kommer med tilbakemeldinger!"

Har ekstremt stor motivasjon for musikk og kommer til å stå på med dette så følg meg gjerne for å se progresjonen min videre
Jeg liker sound designen og miksingen ganske godt, det høres ganske teknisk bra ut, ihvertfall på de trådløse øreproppene jeg lytta på. Du har en sound som høres langt bedre ut enn det shitet jeg lagde selv når jeg bare hadde ett års erfaring lol. Om du fortsetter å grinde 8 timer hver dag i noen år til så vil du nok bli veldig, veldig flink!

Det jeg ikke liker er at vokalene høres ut som om de er ferdige opptak fra splice eller noe lignende. Har jeg rett eller? Jeg tror låtene dine ville fått et mye mer personlig særpreg om du skrev dine egne tekster og sang selv. Om du ikke kan synge, null stress. Autotune er din venn. Vocal chopsa i noen av droppene kunne også trengt litt ekstra spice syns jeg, noe distortion eller et lag med crystalized audio eller noe sånt.

Beklager om dette ble i overkant pirkete hehe... personlig foretrekker jeg kald, konstruktiv kritikk fremfor uærlig skryt (eller pinlig stillhet omg). Håper du har nytte av noe av dette! Stå på m8
Hei. Nå har jeg hørt alle sammen, har riktignok skippet noen ganger, men føler jeg kam komme med en tilbakemelding nå.

Først vil jeg si at du har et stort potensiale og jeg håper du vil fortsette med å gi ut musikk.
Jeg synes sangene dine egentlig er litt under midt på treet.
De fremstår som litt rotete med veldig mye forskjellige lyder blandet sammen. Blir litt krevende å høre på.
Så synes jeg at sangene mangler en god "oppbygging" mot et klimaks som drar låten videre.

Jeg er på ingen måte noen ekspert på musikk, jeg liker EDM ganske mye, så jeg skriver ikke dette for å være slem.
Den kvinnelige vokalen var forresten ganske bra.

Takk for meg. Ha en fin dag ��
Trådstarter
2 4
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg liker sound designen og miksingen ganske godt, det høres ganske teknisk bra ut, ihvertfall på de trådløse øreproppene jeg lytta på. Du har en sound som høres langt bedre ut enn det shitet jeg lagde selv når jeg bare hadde ett års erfaring lol. Om du fortsetter å grinde 8 timer hver dag i noen år til så vil du nok bli veldig, veldig flink!

Det jeg ikke liker er at vokalene høres ut som om de er ferdige opptak fra splice eller noe lignende. Har jeg rett eller? Jeg tror låtene dine ville fått et mye mer personlig særpreg om du skrev dine egne tekster og sang selv. Om du ikke kan synge, null stress. Autotune er din venn. Vocal chopsa i noen av droppene kunne også trengt litt ekstra spice syns jeg, noe distortion eller et lag med crystalized audio eller noe sånt.

Beklager om dette ble i overkant pirkete hehe... personlig foretrekker jeg kald, konstruktiv kritikk fremfor uærlig skryt (eller pinlig stillhet omg). Håper du har nytte av noe av dette! Stå på m8
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! du har helt rett i at vokalene er fra splice. Selvom du ikke er de beste føler jeg låtene ofte høres bedre ut med de enn uten. Er egentlig bare fan avkvinnlige vokaler når det kommer til EDM. Men kan alltids pitche opp 1200 for å få inn min egen stemme. Skal prøve det så lenge det ikke blir oppfattet som smurfehits.
Har lagt til noe vocoder og distortion i vocal chopsa, men kanskje ikke nok I guess. Hva er crystalized audio?

Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Hei. Nå har jeg hørt alle sammen, har riktignok skippet noen ganger, men føler jeg kam komme med en tilbakemelding nå.

Først vil jeg si at du har et stort potensiale og jeg håper du vil fortsette med å gi ut musikk.
Jeg synes sangene dine egentlig er litt under midt på treet.
De fremstår som litt rotete med veldig mye forskjellige lyder blandet sammen. Blir litt krevende å høre på.
Så synes jeg at sangene mangler en god "oppbygging" mot et klimaks som drar låten videre.

Jeg er på ingen måte noen ekspert på musikk, jeg liker EDM ganske mye, så jeg skriver ikke dette for å være slem.
Den kvinnelige vokalen var forresten ganske bra.

Takk for meg. Ha en fin dag ��
Vis hele sitatet...
Setter pris på det! Det at sangene kan bli krevende å høre på er noe jeg synes kan være vanskelig å sette perspektiv på selv etter å ha hørt på det igjen og igjen under prosessen. Utrolig bra og ærlig tilbakemelding!
Sist endret av cryses108; 10. oktober 2019 kl. 17:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av cryses108 Vis innlegg
Har lagt til noe vocoder og distortion i vocal chopsa, men kanskje ikke nok I guess. Hva er crystalized audio?
Vis hele sitatet...
Hvor mye distortion som er passelig avhenger kun av smak og behag. Jeg hører sjeldent på future bass og "radiovennlig" EDM bare så det er sagt. Jeg er mer fan av riddim, hybrid trap og hard dubstep typ Svdden Death, Oolacile, Oddprophet, Tynan, Hekler, Kompany, Excision, Space Laces etc. og i tenåra mine hørte jeg nesten kun på true norwegian black metal, så jeg har sannsynligvis unormalt høy toleranse for distortion

Sjekk dette eksempelet for å høre hva jeg mener med crystalized audio, det er litt vanskelig å beskrive effekten med ord. Granular echo kanskje? Crystallizer fra Soundtoys er en nydelig liten plugin forresten, anbefales på det varmeste! Den kan brukes på alt ifra vokaler til foley eller til og med riddim basses for å fucke med lyden og gi den et ekstra lag med "dybde" om du skjønner hva jeg mener.
Sist endret av SkurtNilsen; 11. oktober 2019 kl. 00:57.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Synes Escape sangen var bra!
Den gikk rett inn på gaming lista mi

Resten var greit, men slik musikk for meg blir mer bakgrunnsstøy eller gaming musikk.

Det var derimot bedre en forventet må jeg kunne si