Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3609
Halla, jeg og noen kompiser skal lage brownies til helga og har noen spørsmål jeg ønsker svar på. Vi er 5-6stk og hiver opp i 1g brunt hver. Etterpå deler vi det evenly. Føler jeg har litt erfaring nå etter 10+ ganger, men mener jeg har litt lav toleranse.

1. Hvor mye av delen min som inneholder 1g bør jeg spise den kvelden?
2. Vi skal bruke Toro brownies: Funker kokosolje til den, selv om det egentlig skal brukes margarin? (kokosolje har høy fettprosent og hasjen vil blande seg bedre med denne, etter hva jeg har hørt) eller burde vi velge det trygge alternativet og bruke "clarified butter"?
3 Hvis ikke kokosolje, hvordan type smør/margarin? hørt usaltet er best.

Takk!
Sist endret av sweetgraphic; 16. desember 2014 kl. 20:02.
1. Start med 0,2 og etter en times tid kan du ta 0,2 til om du føler for det. Fortsett slik så lenge du måtte ønske.
2. Kokosolje fungerer flott, ikke stek på mer en 140 grader. Hold det så lavt dere kan.
3. Kos dere!
Jeg ga 3g god hasj til en kompis som skulle lage pot brownie. De var 4 personer og alle grønnet ut etter å ha spist opp nesten hele kaken. Så pass på hvor mye dere spiser.
Jeg spiste 2 kakestykker med ca 1g (helt grei grønnings) i hvert stykke (18g delt på 9 stk ), en gang. Var helt sinnsykt stein, og det var morro, men det ble litt mye til tider. 0,5-1g burde vel holde for en pers om du har røyka flere ganger før og er vant med rusen Kos dere!
Sist endret av losji; 16. desember 2014 kl. 22:07.
Så.. kokosolje er bedre selv om Toro spør etter smør?
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
Så.. kokosolje er bedre selv om Toro spør etter smør?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at kokosolje er best ja
Jeg syns nå 0.2-0.5 gir en bra og varig funk, men klart, noen liker jo å ta helt av, så da passer kanskje 1g bra.
Personlig syns jeg det ville vært aaaalt for mye (hvertfall på én gang, del helleropp og dosér på nytt senere for sikkerhetsskyld).
Anser meg selv som rimelig tolerant og vant med effekten, men ville anbefalt dere å være føre vár - aint no turnin' back når det er spist og effektene inntrer
Jeg og to venner blandet ut 5g i helt hel brownies. Vi fordelte brownieses på oss tre og kastet alt i oss på en gang, men ble egentlig ikke no særlig fjern. Har noen en aning til hvorfor? Fulgte oppskriften til punkt og prikke (Med tanke på varme/tid osv) og blandet klumpen ut i margarin (En god del) før vi tilsatte resten. Vi tok også et trekk hver før vi startet å bake, men tviler på at dette burde ha noen 'negativ' effekt?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Jeg og to venner blandet ut 5g i helt hel brownies. Vi fordelte brownieses på oss tre og kastet alt i oss på en gang, men ble egentlig ikke no særlig fjern. Har noen en aning til hvorfor? Fulgte oppskriften til punkt og prikke (Med tanke på varme/tid osv) og blandet klumpen ut i margarin (En god del) før vi tilsatte resten. Vi tok også et trekk hver før vi startet å bake, men tviler på at dette burde ha noen 'negativ' effekt?
Vis hele sitatet...
Noen ganger kan det ta mange timer før effekten kikker inn, til meg tok det 8-9 timer en gang
Sitat av Siilverpants Vis innlegg
Noen ganger kan det ta mange timer før effekten kikker inn, til meg tok det 8-9 timer en gang
Vis hele sitatet...
8-9 timer?! Vurderteå lage brownies til helga.. Men tror nok den planen må revurderes om det tar så lang tid :P
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
8-9 timer?! Vurderteå lage brownies til helga.. Men tror nok den planen må revurderes om det tar så lang tid :P
Vis hele sitatet...
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det skal ta 8-9 timer
For de fleste tar det en halvtime - 2 timer
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Jeg og to venner blandet ut 5g i helt hel brownies. Vi fordelte brownieses på oss tre og kastet alt i oss på en gang, men ble egentlig ikke no særlig fjern. Har noen en aning til hvorfor? Fulgte oppskriften til punkt og prikke (Med tanke på varme/tid osv) og blandet klumpen ut i margarin (En god del) før vi tilsatte resten. Vi tok også et trekk hver før vi startet å bake, men tviler på at dette burde ha noen 'negativ' effekt?
Vis hele sitatet...
Kan hende dere klarete å ødelege hasjen i margarinen. Lot du det koke?
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Kan hende dere klarete å ødelege hasjen i margarinen. Lot du det koke?
Vis hele sitatet...
Nei det kokte langt-ifra, vi varmet det på stekeovnens grad 4/9 ca. Altså, varmestyrke 4, der maks er 9, så det tok litt tid før alt var smeltet og fullstendig blandet. Mulig det lå for varmt i ovnen eller for kort, slik at prosessen enten ble overvarmet eller rett og slett ikke rakk å fullføres
Det er kanskje pga dere brukte margarin. Margarin er er ikke det store å bruke til dette. Margarin er vel ikke helt det store å bruke til noe innen matlaging.

Edit: margarin inneholder fett, så jeg er ikke sikker på hvorfor det skal bli dårligere med margarin i stedet for smør f.eks. Mener bare å ha lest et sted at det kan bli dårlig resultat med margarin.
Sist endret av sRe; 18. desember 2014 kl. 19:25.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Nei det kokte langt-ifra, vi varmet det på stekeovnens grad 4/9 ca. Altså, varmestyrke 4, der maks er 9, så det tok litt tid før alt var smeltet og fullstendig blandet. Mulig det lå for varmt i ovnen eller for kort, slik at prosessen enten ble overvarmet eller rett og slett ikke rakk å fullføres
Vis hele sitatet...
Smeltet dere smøret i stekeovnen eller på stekeplata?

Synes .2 høres veldig lite ut btw. Skulle jeg blitt skækk av ved oralt inntak måtte det vært MEGET bra greier...
Sist endret av DuFinnerMegIkke; 18. desember 2014 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DuFinnerMegIkke Vis innlegg
Smeltet dere smøret i stekeovnen eller på stekeplata?

Synes .2 høres veldig lite ut btw. Skulle jeg blitt skækk av ved oralt inntak måtte det vært MEGET bra greier...
Vis hele sitatet...
Vi smeltet smøret og bruningen i en kjele
Har laget hasjbrownies noen ganger oppigjenom åra. Har bestandig brukt margarin, 3,5-4,5 g. mørk god hasj, og holdt tempen på smøret og bønnapå rundt 50-60 grader. Stekt på 120 grader til hasjkaka mi er færi
(Vanlig form størelse)
Blir like fucked hver gang. Kan jo også nevnes at rusen er ganske forskjellig fra når du spiser det, til du røyker det.

Om hasjen er god eller ei spiller jo også en rolle.
Vi hadde veldig god pollen-flis, myk var den og. Ett trekk holde iallefall 1 1/2t
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye kokosolje skal jeg bruke på en toro 12 miks? Skal jeg bruke 100g kokosolje på 5-6g? Holder det?
Jeg fikk noen mellomstore kapsler med grønt kokt sammen med kokkosolje i trykk-koker over ti timer vistnok(!!?) som funka som bare faen altså, beste rusen ever. Og jeg har rusa meg mye på mye rart og alle måter. Jeg har aldri fått til noe lignende med brownies eller hasj smør. Prøvde så igjen å lage med smør og hasj i vannbad over et par timer, fordelte så dette i to vafler. Ble ikke samme som kapslene, og jeg ble bare trøtt egentlig. Litt skuff. Hører det må varmes i evigheter før det funker ordentlig, er dette riktig? Ti timer i trykk-koker er jo noe helt annet en litt varming av smør da.... litt stress å lage. MEN beste resultatet, mange jeg delte med sovnet på en sånn kapsel med kanskje 0,2+ gram i en. Ønsker meg nye.

s
Trykkoker er muligens det beste utstyret for å dekarboksylere. Det forutsetter at den du bruker har temperaturinstillinger som passser.

En får en veldig god trykkoker for rundt 2000 kr. og tjener det sikkert fort inn hvis man tenker på hvor mye THC man får fra THCA i en sånn greie.
Sist endret av KnutAnkhAton; 18. november 2019 kl. 10:57.