Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1678
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har en del temgesic liggendes. har toleranse. hvordan funker de best? under tunga eller snorte?
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snortet Temgesic i går, det funket fett. Sniff forsiktig så det legger seg i neseveggen.
Ikke dra hardt inn så det havner i halsen.

Halvannen, altså 0,6mg i nesa og jeg var skikkelig ruset i 4-5 timer. Spydde én gang. Merket at jeg hadde tatt noe resten av dagen.
Fikk skikkelig munchies og spiste masse digg

Har aldri testet under tungen.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Engstelig elg:


Hvor lite tar du vanligvis når du får rus av en slik dose? er på ned trapping på subutex skjønner du, så jeg merker nada etter å ha sniffet 4 stk 0,4 mg i dag. JEg får ta det sjeldnere. Du tar kanskje ikke hver dag? Hvor ofte tar du for å unngå toleranse? takk for alle svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Engstelig elg:


Hvor lite tar du vanligvis når du får rus av en slik dose? er på ned trapping på subutex skjønner du, så jeg merker nada etter å ha sniffet 4 stk 0,4 mg i dag. JEg får ta det sjeldnere. Du tar kanskje ikke hver dag? Hvor ofte tar du for å unngå toleranse? takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Du kjenner det vel mest sannsynlig ikke fordi du kanskje snorter for ofte og ikke lar den nåværende rusen gå over. Etter min erfaringen er det en mye diggere følelse å ta bup om en begynner å føle på abstinensene først.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
vet ikke hva jeg skal kjenne etter... hvor lang tid tar det før abst kommer ac temgesic og subutex?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hva er beste inntak å ta på, altså hvor stor dose hvor ofte/sjeldent? for å opprettholde eufori og ikke få for høy toleranse

Takker for svar :-)
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Engstelig elg her.

Hadde ingen toleranse i går, men har tatt Subutex mange ganger før, så vet hva jeg kan forvente meg osv

Tar Subutex omtrent 1-2 ganger i måneden. Da tar jeg en 8mg over et par dager eller ender med å kaste litt i dass hvis jeg ikke er keen på mer.

Opparbeider meg derfor ikke noen spesiell toleranse.

Har prøvd mange opiater, men Sub gir meg en god, tung og varm rus. Man får mye for pengene også.
Synes også Sub virker tryggere enn mange andre opiater, så jeg slipper å engste meg for OD ogsånn.
Eneste minuset er at jeg blir shaky, kvalm og kaldsvetter hvis jeg tar for mye over en lengre periode.

TLDR
Prøv å hold deg til noen ganger i måneden så skal du se at du får en bra rus.
Hadde også kjøpt Sub heller enn Temgesic ettersom én hel Tem er en stripe, mens en Subutex 8mg er MANGE striper. Slipper å stresse med å ha for lite.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ts her

takk for svar engstelig elg!

jeg har samla opp en del sub og temmere etter nedtrapping. er fortsatt ike ferdig med nedtrappingen, men får utlevert medisiner hver 14. da, så jge kan selv ha "kontroll" på hva jeg sparer og hva jeg hiver i meg. tar stort sett LITT hver dag. temmere. en gang i uka kan jeg ta 10-14 mg sub, men merker ikke det helt store. men litt.

etter ferdig nedtrapping blir det vel mer urinprøver osv, så da må jeg nok uansett passe meg litt og være unna en stund. alt jeg har spart opp har et familemedlem jeg vet jeg kan stole på gjemt for meg i hans bolig. ser frem til å ha mindre toleranse, savner rusen...
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som om du har ganske høy toleranse, hvordan føler du deg om du går 3-4-5 dager uten?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det meste jeg har prøvd er 4 dager uten. Det er ikke abstinenser som har fått meg til å ta igjen etter 4 døgn, men håpet om å få en eufori. Gikk på 16 mg subutex, nå er jeg nede på 3 mg, 2 mg sub og resten temgesic daglig. Tar sjeldent mer enn 1 mg daglig, og når jeg får dosen min hver 14. dag så samler jeg på subutexa til jeg skal noe spesielt eller noe som krever at jeg er litt ovenpå. MEn om jeg hadde tatt 5 mg temmere og 10 mg sub nå, det hadde ikke gjort det helt store. Så det er vel det at jeg tar hver dag som opprettholder toleransen. Får prøve meg frem med å hoppe over en dag, deretter to dager, og se hvordan det går fremover.
Du vil ikke få rus av temmere når du allerede er på nedtrapping fra subutex. Du har antagelig vis toleranse som er så høy at du mest sannsynlig må snorte i deg en skikkelig brøytekant hvis du skal få noe rus av temgesic. Husk at en temmer er 0,2 sub eller hva-det-nå-enn-var.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ser den Sondre men jobber med å få ned toleransen nå. Tenkte å ta 0-0,4 mg temgesic og i begynnelsen ta 8 mg sub en fast dag i uka. så annenhver uke osv. Har samlet opp masse av begge deler og driver fortsatt og samler opp. I snitt de siste månedene har jeg lagt på under 4 mg buprenorfin om dagen. men jeg tar aldri samme dose hver dag. merker jeg trenger mer disiplin for å gå lenger ned i toleranse. men har begynt å trene kanskje det hjelper
Lag heller en nedtrapping plan sammen med legen din eller alene. Det er kun slik du kan få ned toleransen på en måte som ikke er kjempeubehagelig - cold turkey.

Før toleransen din er nede vil du ikke få særlig til rus ut av verken temgesic eller "normale" doser subutex