Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1173
Har lest at det er ikke bra å blande antidepressiva midler og psykedelika, siden det kan føre til bivirkninger som er farlig. Jeg lurer på Remeron og psilocybin og har lest at det kan være farlig effekter når man blandes som serotonin syndrom. Andre psykedeliskestoff, som MDMA og Remeron kan ha veldig farlig virkninger. Har også lest at psilocybin vil ha mindre effekt om det blandes med Remeron. Vet dere noe mer om det?
remeron (som med alle ssri) vil dempe effekten av tradisjonelle rusmidler/psykadelika som fungerer på serotonin, evt fjerne effekten helt.
men selvfølgelig blir ikke alle bivirkninger fjernet..
Remeron er ikke en SSRI, men ellers saa er jeg enig med innlegget ovenfor.
Sitat av Picard Vis innlegg
Remeron er ikke en SSRI, men ellers saa er jeg enig med innlegget ovenfor.
Vis hele sitatet...
måtte søke nå da jeg går på remeron og legen sa det var ssri, men ja er visst annerledes.

har prøvd sopp på remeron, og det ga 0 effekt, kanskje litt trøtt bare.

men siden det ikke er ssri så se bort ifra det jeg sa i første kommentar, da jeg ikke vet sikkert om det er farlig el ikke da.
Det ser ut som Remeron er en TCA men kan ikke si hva det egentlig betyr Jeg har også lest i noen tråd at folk som tar antidepressiva bør styr unna fordi det kan få frem sterke emosjonelle følelser. Er dette pga medisinen eller depresjon?
det kan få frem de følelsene i alle og enhver, men mtp at du må være noen dager uten antidep for at det skal funke så går du jo inn i trippen med en "nedtur" på antidep, noe jeg ikke vil anbefale..
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mindre effekt, etter egen erfaring lik null så man tar trippel dose og plutselig overdoser. Ikke fett. Også livsfarlig for hjernen når du går på antidepressiva
Hvor lenge bør man vente før man tar psykedeliske stoffer etter å ha avslutter antidep? Det vil si den medisinsk effekter og nedturen av og gå antidepressiva midler? Varierer det fra antidepressiva til antidepressiva?
Sitat av Donworryaboutit Vis innlegg
Hvor lenge bør man vente før man tar psykedeliske stoffer etter å ha avslutter antidep? Det vil si den medisinsk effekter og nedturen av og gå antidepressiva midler? Varierer det fra antidepressiva til antidepressiva?
Vis hele sitatet...
Det anbefales f.eks. å ikke påbegynne medisinering med MAO-hemmere før 2 uker har gått siden siste inntak av Remeron, så da er den ute av kroppen. Så svaret er 2 uker, som med mange SSRI/SNRI. Remeron er hverken det ene eller det andre, bare så det er sagt, men regelen er den samme.