Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3453
Skal handle meg ny PC så fort jeg får råd og lurer derfor på hva som er viktig å tenke på når jeg vil ha en PC til redigering av film og bilder.

Jeg har lenge trodd at Gaming PC`er var det som måtte til for å redigere film, er det slik?

Kunne tenkt meg minne på 32 GB RAM
-Et hovudkort som støtter dette
-En heftig prosessor til max 2500,-
-OG et skjermkort med som duger til denne jobben. Fint om det har rikelig med innganger.

Jeg vil bare si at Hardware er noe jeg ikke har peiling på så det er fint om det er noen her inne som kan komme med noen råd og vink =)

Takk på forhånd =)
Sist endret av rotatilaltbra; 26. januar 2013 kl. 20:11.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av rotatilaltbra Vis innlegg
Skal handle meg ny PC så fort jeg får råd og lurer derfor på hva som er viktig å tenke på når jeg vil ha en PC til redigering av film og bilder.

Jeg har lenge trodd at Gaming PC`er var det som måtte til for å redigere film, er det slik?

Kunne tenkt meg minne på 32 GB RAM
-Et hovudkort som støtter dette
-En heftig prosessor til max 2500,-
-OG et skjermkort med som duger til denne jobben. Fint om det har rikelig med innganger.

Jeg vil bare si at Hardware er noe jeg ikke har peiling på så det er fint om det er noen her inne som kan komme med noen råd og vink =)

Takk på forhånd =)
Vis hele sitatet...
Budsjett?
Skal du game på maskinen?
Kan du spessifisere "riktige inganger"?
Sitat av rotatilaltbra Vis innlegg
Skal handle meg ny PC så fort jeg får råd og lurer derfor på hva som er viktig å tenke på når jeg vil ha en PC til redigering av film og bilder.

Jeg har lenge trodd at Gaming PC`er var det som måtte til for å redigere film, er det slik?

Kunne tenkt meg minne på 32 GB RAM
-Et hovudkort som støtter dette
-En heftig prosessor til max 2500,-
-OG et skjermkort med som duger til denne jobben. Fint om det har rikelig med innganger.

Jeg vil bare si at Hardware er noe jeg ikke har peiling på så det er fint om det er noen her inne som kan komme med noen råd og vink =)

Takk på forhånd =)
Vis hele sitatet...
Premiere pro du ønsker og bruke?
Ikke Værst På PC
Sitat av Zendium Vis innlegg
Budsjett?
Skal du game på maskinen?
Kan du spessifisere "riktige inganger"?
Vis hele sitatet...
Prøver bare å hjelpe med forståelse, ikke være vanskelig

Han skrev rikelige ikke riktige.
Crazy Son Of A Bitch
Den beste pc'en til alt av redigering er faktisk Mac
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Prøver bare å hjelpe med forståelse, ikke være vanskelig

Han skrev rikelige ikke riktige.
Vis hele sitatet...
Ser det nå
Pass på at denne tråden ikke blir en kamp mellom apple fanboys og windows fanboys.

Velg mac eller pc etter hvilket operativsystem som du liker best. Og vis du vil ha muligheten til finalcutpro må du ha mac.

Du vil bli fornøyd om du kjøper mac eller pc
Jeg er ikke en stor fanboy av Mac, men når det kommer til media så gå for Mac.
Jeg driver med fotografering og videoproduksjon selv, og her er det alltid Macen som kjørest. Har Windows også for andre fritidsinteresser som spill osv. men om du vil ha noe å redigere på, gå for mac! Prisen er høy, men kraften innen redigering osv. du får for prisen så er det verdt det! Om du vil ha noe som fungerer noe lunde likt så må du opp i samme pris uansett.
Kjører selv en Macbook Pro 15" retina display og sier kun "LØP og KJØP"
takker for svar men det blir ingen mac, nettopp fordi jeg ikke har kunskaper med mac.

Er det noen som kan svare på spørsmålet?

budsjett: jeg veit ikke hva det vil koste
Viss du vil spare deg tid, dvs unngå problemer og krasj, så går du for en mac. Det opertativsystemet er så lett at selv bestemor kan lære det iløpet av en dag mann, og om du skal bruke tid på å redigere ønsker du sikkert stabilitet. mitt tips i alle fall
Ja no snakka vi er det noe mer jeg trenger for å kunne slå på datan?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av rotatilaltbra Vis innlegg
Ja no snakka vi er det noe mer jeg trenger for å kunne slå på datan?
Vis hele sitatet...
du trenger skjerm, tastaur og mus om du ikke har det, og et anlegg/headsett om du vil ha lyd.

bare til informasjon så vil ikke oppsettet til 6k takle noen spill så og si, men de andre går det fint ann å spille på om du skulle ønske det

den til 13k har 6 kjærners cpu og 32gb ram, mens den til 14k har langt bedre skjermkort,

skal du ha 32gb ram på gaming versonen (14k) må du gå for annen ram en den i listen, da må du feks ha ram som dette
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772527 (x2)

alt er bygge selv pc'er, bare til informasjon
Bare jeg veit aræt komp8nentene passer sammen så skal j3g alltis få noen til å sette den sammen for meg :
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
alle mine lister vil garantert passe sammen, eneste er at de er uten dvd brenner/leser, men dette er noe de fleste klarer seg uten, da windows kan instlleres fra minnepenn.

hvilken av mellom listene kan du forresten trikse og mikse litt, men hk og cpu kan du ikke bytte rundt på, og kabinettet i 6k pc'en kan du ikke bruke i noen av de andre listene, og ram'en i redigerings pc'en til 13k passer ikke i noen annen liste ellers passer alt om hverandre,

skulle du ville ha dette vil jeg anbefale ekstren enhet, feks denne
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761659