Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: karakter på anmeldelsen?
en 1'er (fattig) 9 36,00%
en 2'er (takker... NOT!) 3 12,00%
en 3'er (halveis nå!) 3 12,00%
en 4'er (ikke HELT værst) 7 28,00%
en 5'er (takker! (uten ironi) 2 8,00%
en 6'er (tjoho!) 1 4,00%
Stemmegivere: 25. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  5 1100
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
da var jeg på kino-maraton med mamma, og så følgende filmer: "fattern", "shutter island" og "the blind side".
******************************************
først og fremst: FATTERN!
fattern er en fil som handler om en litt masete far som vil ha ett barnebarn og blir lurt til å tro at svigerinnen er med barn, men egentlig bare faker og skal adoptere istede fordi sønnen er impotent.
filmen imponerte mamma med humor, som gapskrattet over hele salen (som heldigvis ikke var stor ) mens jeg synes enkelte deler var LITT morsomme men ikke helt den epic latterkikk følelsen.
filmen hadde god storyline og noe både for liten og stor (selvom jeg gir den en karakter mindere enn jeg ville gitt ellers fordi den var litt tilrettelagt for voksne).

min karakter: ####
mammas:*****

____________________________________________________________ _____

nummer to: SHUTTER ISLAND...
dette var en mindfuck film som virkelig brakte fram gode konspirasjonsteorier og slikt. filmen var intens og hadde en mørk stemning over seg.
den handlet om en mann som skal avsløre ett mentalsykehus fordi han tror det er snakk om menneskelige forskningsojekter.
han vikler seg stadig inn i mer komliserte ting og blir utsatt for harde valg.
filmen har både action og spenning, en skikkelig psykologisk thriller av den utspekulerte typen.
ANBEFALES STERKT!

min karakter:###### (fullt hus)
mammas:*****

____________________________________________________________ _____

sist men ikke minst: THE BLIND SIDE
denne filmen var sterk da historien var sann og handlet om en gategutt som blir satt inn til en fancy kristen skole og blir tatt inn av en VELDIG rik kristen familie, noe som gjør historien fin, trist, morsom og glad på samme tid.
filmen handler som sagt om en gutt i 16 års alderen som blir "adoptert" av en familie, etter å ha blitt hevet på gaten.
historien er best på storyline og humor, men også god på spenning og å få meg til å tilbringe to og en halv time forran lerrete. kunne hatt litt mer spenning tho
ANBEFALES!

min karakter:#####
mion kjære mor:*****


ps. legg igjen en comment om dere har sett noen av disse filmene og hvilken karakter dere ville gitt den
Sist endret av drittsekken; 3. april 2010 kl. 00:52.
Tja, kan si hva jeg synes om fattern da:

Det er jo egentlig en litt sånn midt i mellom film!
Men når humoren kommer fram, fy faen. Jeg holdt på og le til jeg begynte og grine, fikk litt hjelp av en sånn dame bak meg som hadde den syke nøff nøff lattern.

Den har noen scener som kicker ass, men hele filmen treffer ikke akkuratt.
Den har en utrolig bra ''humor'' kurve som går opp og ned.

Jeg ville gitt denne 4/6
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
enig, kebabsjappe-slåsstingen med kung fu fyren, fy faen som jeg lo!
Sitat av drittsekken Vis innlegg
enig, kebabsjappe-slåsstingen med kung fu fyren, fy faen som jeg lo!
Vis hele sitatet...
hahaha! denne jeg også synes var konge.

''Hø? du leker kung fu nå?''
''Bang'' hahah!
Syntes ingen av anmeldelsene dine var noe særlig bra. Du burde endret mer på språket ditt. Det er ikke bra å vingle frem og tilbake i nåtid og datid med "var" og "er".

Anmeldelsene skulle også hatt en bedre innledning hvor du kort forteller hva filmen handler om, uten å forklare for mye. Videre fortsetter du til hoveddelen hvor du kan gjøre rede for et par kriterier som støtter din anmeldelse og ditt synspunkt av filmen og til slutt avslutte med en personlig konklusjon.

Det er også greit å få med hvilke kjente skuespillere som er med og hvordan du vurderer deres enkeltprestasjon og samspill.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
skal huske til neste gang, bare øver med disse