Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1066
Tenker å kjøpe meg iPod, men fikk nyss om at det var noe sånn sperre på å overføre låter fra spillern til pcer/andre spillere, stemmer dette? og er det sånn at man MÅ kjøpe låter fra itunes for å bruke? please si at jeg kan bruke musikken min som vanlig, og at jeg kan evt bruke spillern som ekstern/overføre låter mellom laptop og stasjonær..?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
1: Nei, men det krever annen programvare enn det som følger med.
2: Nei, man kan bruke vanlige mp3-er som du har rippet/lastet ned andre steder, men du kan også bruke iTunes.
3: Slæpp åff, det fungerer krem.

PS: «...» er intet godt emne for denne tråden
Sweet! Regna med at det lot seg årne, men ble litt bekymra over lumske rykter... Da blir det Singapore iPod
Du må kjøpe en lydbok fra iTunes om du vil at lydbøker skal fungere, så kan du brenne over alle du har. Det samme gjelder film og musikk videoer.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
ikke kjøp ipod please.. den har crap lydkvalitet. det gjelder samtlige versjoner. stay awaaayyzzz
Sitat av Proxick
ikke kjøp ipod please.. den har crap lydkvalitet. det gjelder samtlige versjoner. stay awaaayyzzz
Vis hele sitatet...
Du utdyper kanskje dine erfaringer og begrunnelser for slike påstander med det samme?
Sitat av nikita
Du må kjøpe en lydbok fra iTunes om du vil at lydbøker skal fungere, så kan du brenne over alle du har. Det samme gjelder film og musikk videoer.
Vis hele sitatet...
Man må vel strengt tatt ikke kjøpe filmer og slikt man skal legge innpå, man må bare konvertere de til riktig format.

Forøvrig så er iPod, alle versjoner, en flott avspiller. God lyd hvis man bruker andre ørepropper/hodetelefoner, flott navigeringssystem og god batteritid.
Sist endret av mongeland; 12. februar 2006 kl. 22:50. Grunn: feilaktig terminologi og la til litt
I like turtles
Skyfex's Avatar
Ahhh, Vi elsker påstander uten bevis der på nFF. Men er det sant så kan du ta det igjen på AAC. Bedre kvalitet på samme bitrate
Sitat av nikita
Du må kjøpe en lydbok fra iTunes om du vil at lydbøker skal fungere, så kan du brenne over alle du har. Det samme gjelder film og musikk videoer.
Vis hele sitatet...
Det er utrolig irriterende, har endel lydbøker jeg godt kunne tenkt meg sto under "lydbøker" på ipoden, men aner ikke hvordan jeg gjøre det. Irriterende hvis jeg setter på mix sanger og brått ett kapittel av LOTR kommer fram!
Hvem hører på lydbøker? Er ikke det bare for handicappede?
Sitat av Proxick
ikke kjøp ipod please.. den har crap lydkvalitet. det gjelder samtlige versjoner. stay awaaayyzzz
Vis hele sitatet...
Ok, lyden i standard 'proppene', som følger med er ikke allverden... Men har du egentlig noensinne prøvd en iPod, eller er du bare misunnelig fordi du har en eller annen mp3-spiller, kjøpt på rimi?
Sitat av Stormen
Hvem hører på lydbøker? Er ikke det bare for handicappede?
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men..

Hallo, mange har da glede av lydbøker. Broren min har dysleksi og leser stort sett lydbøker. Jeg er lesehest, men har også glede av lydbøker. Ofte laster jeg ned en lydbok jeg leser "for hånd" og hører på den etter at jeg har lagt meg og er for trøtt i øynene til å lese. Jeg kjenner også flere som er gode lesere, men som slapper av med en lydbok en gang i blant...
avemne:
skyfex: var det link til forklaring på hvordan man mekker lydbok "filer." Er det en helt egen type fil?

For jeg har masse lydbøker på CD hjemme som jeg kunne tenkt å slenge over som lydbøker, og ikke bare en vanlig CD med vanlige tracks.

påemne:

det er ikke vanskelig å legge musikk fra en annen PC inn på iTUNES, eller å legge musikk fra iPOD over på iTUNES.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=60474