Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 68472
Frister veldig å gå fra S3 til Xperia Z. Full HD skjerm, S4 Pro, vanntett og designet. Hva tror dere? Det dumme er at jeg ikke kan bytte ut batteriet...
Tror ikke batteriet blir noe stort problem, det er littegrann større enn det som sitter i S3 nå. Var jeg deg ville jeg heller ventet på at S4 blir annonsert før du bestemmer deg. Men Xperia Z ser bra ut, uten tvil.
Problemet er at broren min skal ha en ny mobil til bursdagen hans i slutten av måneden og da kan han få min S3 da Xperia Z kommer ut seint i feburar/tidlig mars. Er ganske lei av Samsung sin dårlige byggekvalitet og utviklerstøtte som Sony knuser de på. S4 Pro er kraftig nok til alt.

Edit: Glemte å nevne det at Xperia Z er vanntett, tar med ofte mobilen på tur og da kan det være lurt med en mobil som overlever regn og andre uhell.
Sist endret av Mkvarner; 2. februar 2013 kl. 18:52.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Problemet er at broren min skal ha en ny mobil til bursdagen hans i slutten av måneden og da kan han få min S3 da Xperia Z kommer ut seint i feburar/tidlig mars. Er ganske lei av Samsung sin dårlige byggekvalitet og utviklerstøtte som Sony knuser de på. S4 Pro er kraftig nok til alt.

Edit: Glemte å nevne det at Xperia Z er vanntett, tar med ofte mobilen på tur og da kan det være lurt med en mobil som overlever regn og andre uhell.
Vis hele sitatet...
Go for it! Har selv tenkt å bytte ut en Galaxy Note 1 med Xperia Z kun for bedre Developer support, noe samsung er svært dårlig i.
Bestilt S3 fra Lefdal for bare 1500 med 250 kr i måneden ) Gleder meg elsker det Samsung lager
Sitat av Potittgull Vis innlegg
Bestilt S3 fra Lefdal for bare 1500 med 250 kr i måneden ) Gleder meg elsker det Samsung lager
Vis hele sitatet...
hvis du betaler 250 kr i et åt blir det 4500 kr for telefonen. er det virkelig billig?
Sitat av veghov Vis innlegg
Go for it! Har selv tenkt å bytte ut en Galaxy Note 1 med Xperia Z kun for bedre Developer support, noe samsung er svært dårlig i.
Vis hele sitatet...
Og du får en MYE raskere telefon, du kommer ikke til å angre

Men hvorfor ga du meg kp?
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
hvis du betaler 250 kr i et åt blir det 4500 kr for telefonen. er det virkelig billig?
Vis hele sitatet...
Mamma og pappa betaler , så hva totalprisen blir driter egentlig jeg i

[COLOR="White"]Beklager freak forum , vet jeg er utestengt men måtte bare svare på det her..[/COLOR]
Klarer virkelig ikke å finne en app som blokkerer mobildata for valgte apper.

Sliter med at musikkappen (apollo) på CM10.1 trekker unødvendig mye data jeg ikke aner hva brukes til. Noen som kan hjelpe?
Du kan begrense bakgrunnsdata om du trykker på Apollo appen inni i databruk eller hva enn det heter på norsk.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du kan begrense bakgrunnsdata om du trykker på Apollo appen inni i databruk eller hva enn det heter på norsk.
Vis hele sitatet...
Det har jeg allerede gjort. Problemet er at den bruker data mens jeg kjører programmet.
Har du en diskusjon bruker? CM utvikler som kan svare deg i denne tråden.
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...1315838&st=260
Sitat av Marr Vis innlegg
Klarer virkelig ikke å finne en app som blokkerer mobildata for valgte apper.

Sliter med at musikkappen (apollo) på CM10.1 trekker unødvendig mye data jeg ikke aner hva brukes til. Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
https://play.google.com/store/apps/d...droidwall.free
Den burde funke, har ikke testet den personlig men ser bra ut.

https://play.google.com/store/apps/d...mobilesecurity
Avast sin antivirus har også muligheten til å gjøre det samme, men da får du resten av pakka også.
edit: blabla
Sist endret av shonny; 6. februar 2013 kl. 05:17.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Hvordan da? må jeg holde noen knapper inne samtidig? Får det ikke til ass..
Vis hele sitatet...
Du finner det i innstillingene, heter bevegelse elns. Men det med å dra hånda over skjermen for å ta skjermbilde klarer ikke jeg heller.
Hvordan tar jeg print screen med sgs2?funker ikke med hjem tasten+den på høyre siden.
Jeg bruker GalaxyS3 som "nettverkskort" for den stasjonære maskinen min. Jeg kjører wifi via USB fra mobilen til maskinen, og dette fungerer utmerket. Helt til nettsidene slutter og svare etter en stund (DNS fail) og mobilen fryser og jeg må restarte mobilen hver gang dette skjer.

Hvorfor skjer dette? Blir det for mye belastning for mobilen å kjøre trådløst internett på datamaskinen via den?

Løsningen er jo at jeg kjøper meg trådløst nettverkskort eller USB Receiver eller noe, men i og med at SIII har dette vil jeg jo at det skal funke optimalt.
Klarer ikke å hjelpe deg med problemet, men hvordan gjør du det? Har søkt en del, men finner ikke noen løsninger.
Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg bruker GalaxyS3 som "nettverkskort" for den stasjonære maskinen min. Jeg kjører wifi via USB fra mobilen til maskinen, og dette fungerer utmerket. Helt til nettsidene slutter og svare etter en stund (DNS fail) og mobilen fryser og jeg må restarte mobilen hver gang dette skjer.

Hvorfor skjer dette? Blir det for mye belastning for mobilen å kjøre trådløst internett på datamaskinen via den?

Løsningen er jo at jeg kjøper meg trådløst nettverkskort eller USB Receiver eller noe, men i og med at SIII har dette vil jeg jo at det skal funke optimalt.
Vis hele sitatet...
Har du torrentklienter kjørende? Prøv å avlutte alt av torrents i så fall.
Om dette gir resultat, kan du prøve med å begrense antall connections.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Hvordan tar jeg print screen med sgs2?funker ikke med hjem tasten+den på høyre siden.
Vis hele sitatet...
Hvilken Androidversjon kjører du?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Klarer ikke å hjelpe deg med problemet, men hvordan gjør du det? Har søkt en del, men finner ikke noen løsninger.
Vis hele sitatet...
Jeg putter USB kabel fra mobilen til den stasjonære PC og velger USB internettdeling inne på mobilen. Vips får jeg trådløse signaler på den stasjonære via mobilen. Problemet er at DNS klikker etterhvert og mobilen fryser (dette skjer på random tider). Kan skje etter 10 minutt og det kan skje etter 4 timer. Da må jeg restarte mobilen og gjøre ting på nytt for å få det til å fungere igjen.

Jeg mister ikke nettet fordi jeg kan fortsatt chatte på Skype og slike ting, men nettsider fungerer ikke pga. dns server feil.

Har prøvt å avslutte utorrent mens jeg har mobilen tilkoblet, men det ser ikke ut til å være problemet.
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Hvilken Androidversjon kjører du?
Vis hele sitatet...
4.0.4, noen tips?
Helt stock?
Da er det bare å trykke inn powerknappen og homeknappen samtidig.
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Helt stock?
Da er det bare å trykke inn powerknappen og homeknappen samtidig.
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke ass, merkelig..
Hva skjer når du prøver?
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Hva skjer når du prøver?
Vis hele sitatet...
Ingenting
Så hverken home-knappen eller power-knappen din fungerer, altså?`
Skrur skjermen seg av, kommer du til homescreen, får du opp task manager?
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Så hverken home-knappen eller power-knappen din fungerer, altså?`
Skrur skjermen seg av, kommer du til homescreen, får du opp task manager?
Vis hele sitatet...
Trykker jeg de inn fort samtidig skjer det ingenting, holder jeg de inne kommer task manager opp.
Da trykker du feil. De skal trykkes inn samtidig. Det virker som om du trykker inn homeknapen først, og så power.
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Da trykker du feil. De skal trykkes inn samtidig. Det virker som om du trykker inn homeknapen først, og så power.
Vis hele sitatet...
Oi, jeg gjorde visst det!
Hei, jeg vurderer og roote Samsung Galaxy Note 1 min igjen å lurer på om noen gode Custom Roms hvis noen har å anbefale
CyanogenMOD 10.1 slår aldri feil
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
CyanogenMOD 10.1 slår aldri feil
Vis hele sitatet...
Trenges jeg da å downgrade fra android 4.0.4 da?
Og hva er forselen på CM å stock?
Sitat av Snusfanatiker Vis innlegg
Trenges jeg da å downgrade fra android 4.0.4 da?
Og hva er forselen på CM å stock?
Vis hele sitatet...
Du trenger å roote telefonen.

CM er optimalisert for ytelse, mens stock er treig som sirup. Er som å få en ny telefon, er sinnsykt mye mer responsivt.
Sitat av Marr Vis innlegg
Du trenger å roote telefonen.

CM er optimalisert for ytelse, mens stock er treig som sirup. Er som å få en ny telefon, er sinnsykt mye mer responsivt.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, har du en link til hvor jeg kan laste det ned ?
Sitat av Snusfanatiker Vis innlegg
Takk for svar, har du en link til hvor jeg kan laste det ned ?
Vis hele sitatet...
http://get.cm/?device=n7000

Velg den versjonen du vil ha, kjører selv 10.1 nightly og det fungerer knirkefritt. (S3)
Sitat av Marr Vis innlegg
http://get.cm/?device=n7000

Velg den versjonen du vil ha, kjører selv 10.1 nightly og det fungerer knirkefritt. (S3)
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!
Halla!

jeg har et lite spørsmål...

Skolen har bytta timeplansystem til timeedit. Noen som vet hvordan jeg får overført denne til kalenderen på tlf min? Har en Galaxy Nexus.

Har titta litt på noen guides, men får det ikke til.

Evnt. noen apps som kan brukes?
Sist endret av ollibolli; 12. februar 2013 kl. 21:51.
Noen som har noen over snittet nyttige apps?
Forøverig til SGS3
Sitat av Marr Vis innlegg
http://get.cm/?device=n7000

Velg den versjonen du vil ha, kjører selv 10.1 nightly og det fungerer knirkefritt. (S3)
Vis hele sitatet...
Hmm, Jeg finner ikke market. Har du en løsning?
Sitat av Snusfanatiker Vis innlegg
Hmm, Jeg finner ikke market. Har du en løsning?
Vis hele sitatet...
Du må laste ned gapps

http://goo.im/gapps

Ikke tro jeg kan så mye om det her, creds til Mkvarner som har hjulpet meg med akkurat dette.
Sist endret av Marr; 12. februar 2013 kl. 22:08.
Gå for stock 4.1.2 istedetfor CM, mitt tips til deg Snusfanatiker...

Veldig smooth, bra utseende, stabilt som f, og du beholder S-funksjonene. (S Planner, S Note, S Pen)

http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1970626
Sist endret av Intet_Inside; 12. februar 2013 kl. 22:10.
Sitat av Marr Vis innlegg
Du må laste ned gapps

http://goo.im/gapps

Ikke tro jeg kan så mye om det her, creds til Mkvarner som har hjulpet meg med akkurat dette.
Vis hele sitatet...
jaokei takk, skal prøve det nå!
Fikk redda min ``igjen``. etter 2 uker med rootbox helvete la jeg inn siste cm med gapps gjennom goomanager.

Nå er tlf kanon, dukka tilogmed opp tlf nummer som forsvant sist jeg roota den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bytte av minnekort etter å ha roota tlf

Har minnekort noe å si i dette, skal bytta fra ett lite til 32 gb kort, så da lurer jeg på hvordan det blir med tanke på minnekort bytte?

D
Kjøpte i dag en Nexus 7 3G versjon (32GB).
Har en HTC Incredible S mobil.

Jeg har Djuice Nonstop M + datapakke på 3000MB ekstra + tvilling-kort (et simkort til tablet og et til mobil).

Kan jeg på noen måte ringe og sende sms fra Nexusen? Jeg vil alltid ha tilgang på 600sms og 600ringeminutter med det simkortet som står i Nexusen, samt internett, men kan jeg bruke den til å sende sms og ringe med? Så slipper jeg å ta med meg mobilen overalt jeg skal?
Linux geek!
Sauu's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kjøpte i dag en Nexus 7 3G versjon (32GB).
Har en HTC Incredible S mobil.

Jeg har Djuice Nonstop M + datapakke på 3000MB ekstra + tvilling-kort (et simkort til tablet og et til mobil).

Kan jeg på noen måte ringe og sende sms fra Nexusen? Jeg vil alltid ha tilgang på 600sms og 600ringeminutter med det simkortet som står i Nexusen, samt internett, men kan jeg bruke den til å sende sms og ringe med? Så slipper jeg å ta med meg mobilen overalt jeg skal?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig per i dag, dessverre.

Det eneste du kan gjøre er å følge med på denne xda-developers tråden (og generelt på Nexus 7 3G forumet). Det kan godt hende at noen en dag klarer å lage en stabil fix, men det vil uansett kreve Root og sannsynligvis custom rom...

Vil også legge til at det er veldig risikabelt å prøve ting fra halvhjertede utviklere. Alltid les (mange) kommentarer før du prøver noe, og alt skjer på eget ansvar. Det kan i verste fall føre til at du ender opp med en brick (Engelsk for murstein, som betyr at enheten dør permanent).
Det blir nok framgang på det snart nå som alle binaries er ute for N7 3G (tenker spesielt på GSM binaries).

Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Bytte av minnekort etter å ha roota tlf

Har minnekort noe å si i dette, skal bytta fra ett lite til 32 gb kort, så da lurer jeg på hvordan det blir med tanke på minnekort bytte?
Vis hele sitatet...
Problemfritt, har byttet minnekort flere ganger
Sist endret av Mkvarner; 2. mars 2013 kl. 12:44.
Sitat av Sauu Vis innlegg
Det er ikke mulig per i dag, dessverre.

Det eneste du kan gjøre er å følge med på denne xda-developers tråden (og generelt på Nexus 7 3G forumet). Det kan godt hende at noen en dag klarer å lage en stabil fix, men det vil uansett kreve Root og sannsynligvis custom rom...

Vil også legge til at det er veldig risikabelt å prøve ting fra halvhjertede utviklere. Alltid les (mange) kommentarer før du prøver noe, og alt skjer på eget ansvar. Det kan i verste fall føre til at du ender opp med en brick (Engelsk for murstein, som betyr at enheten dør permanent).
Vis hele sitatet...
Finnes det ingen apps som gjør at jeg kan bruke wifi/3g til å sende sms eller ringe noen? Har sett på apps som Groove IP, hvor jeg kobler tableten til mobilene via wifi eller bluetooth. Så om jeg lar mobilen ligge hjemme, koblet i lader og på wifi, så skal jeg kunne bruke Nexusen til å ringe og sende sms ved, via mobilen - så lenge begge enhetene har internett tilgang.
Tableten kobler seg altså på mobilen via internett, og "fjernstyrer" mobilen til å ringe. Signalene sendes via internet fra mobilen til tableten?

En ting til:
Mister jeg all garanti og support om jeg rooter telefonen/tableten? Hva er konsekvensene?
Linux geek!
Sauu's Avatar
Mkvarner:
Det har egentlig ingenting å si at binærfilene er publisert i AOSP. Fordi binærfiler != kildekode, binærfiler == ferdigbygde filer. De samme filene har vært tilgjengelige i offisielle roms fra før av. Den store nyheten om at alle de binære filene til Nexus 4+7 er tilgjengelige i AOSP betyr egentlig bare at utviklerne nå kan bygge direkte fra AOSP, uten at de trenger å hente enkelte av binærfiler fra enhetene. Grunnen til at ikke alle binærfilene ligger i kildekoden til Google har bare en simpel grunn, rettigheter...

Sitat av Claryn Vis innlegg
Finnes det ingen apps som gjør at jeg kan bruke wifi/3g til å sende sms eller ringe noen? Har sett på apps som Groove IP, hvor jeg kobler tableten til mobilene via wifi eller bluetooth. Så om jeg lar mobilen ligge hjemme, koblet i lader og på wifi, så skal jeg kunne bruke Nexusen til å ringe og sende sms ved, via mobilen - så lenge begge enhetene har Internett tilgang.
Tableten kobler seg altså på mobilen via Internett, og "fjernstyrer" mobilen til å ringe. Signalene sendes via Internett fra mobilen til tableten?

En ting til:
Mister jeg all garanti og support om jeg rooter telefonen/tableten? Hva er konsekvensene?
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å bruke IP-telefoni fra Nexus'en din over 3G. Skype er også et godt alternativ, men ingen av disse kan måles med vanlig telefoni mht. stabilitet.

Jeg vet ikke om noen apper som lar deg ringe med tableten din via telefonen, men apper som DeskSMS av koush (og mange fler) lar deg sende meldinger med tableten via telefonen over Internett.

Det ganske uklart om man mister garantien ved rooting, men så lenge du unrooter (fjerner superbruker tilgangen) og installerer stock-rom før du sender den inn på service, vil du neppe oppleve noe trøbbel. Men som sagt, les deg godt opp før du prøver noe som helst. Alle Nexus enheter er det rimelig enkele å roote, samt å unroote. Det kan være litt verre på HTC telefonen din, men regner med at det vil gå greit. Vil til slutt anbefale deg å lese "Android rooting" før du begynner, det vil gi deg innsikt i hva du begir deg ut på!

Lykke til!