Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2631
Hei.
Fant denne i dag, http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article555249.ece

Syns ikke den nye logoen var noe imponerende, og ser ingen vits i og endre den gamle, som de fleste kjenner igjen. Syns forsåvidt de bare kunne 'pusset opp' den gamle.
Ikke så smart av telenor, er min mening. Hva er din?
Hvordan går det an å bruke flere titalls millioner på det der? Forresten synes jeg den var stygg. Ikke får jeg noen slags telerelasjoner av denne logoen heller. Den minner mer om futuristisk space-godteri.
Sist endret av Hedges; 9. februar 2006 kl. 22:24.
Den logoen har jeg sett før overalt tusen ganger tror jeg.
Sitat av IvIoyner
Den logoen har jeg sett før overalt tusen ganger tror jeg.
Vis hele sitatet...
kjøpt hos templatemonster eller boxedart for $5, solgt til telenor for en mill. grei timelønn.
Er en fin diskusjon her om hvorvidt det er en bra logo eller ikke.
Ok. Sikker på at det er i sammenheng med telenor da?
Uansett, på www.telenor.no , så er den jo hekkete og stygg merkelig nok.

Edit: Dette var forsåvidt ment til IvIoyner.
Sist endret av Glennhaldorsen; 9. februar 2006 kl. 22:26.
Jeg syns egentlig denne nye er fryktelig. De gode, gamle, klassiske var mye bedre.
Paintskillz FTW.
Jeg syns den nye logoen er pervers
Tenk koffert når dere ser på den så...
Uansett, syns de kunne beholt den gamle, intet galt med den
Sitat av Glennhaldorsen
Ok.
Uansett, på www.telenor.no , så er den jo hekkete og stygg merkelig nok.
Vis hele sitatet...
Javisst! Ser hakkete og stygg ut. Kunne vært laget med paintbrush. Ikke det at den gamle logoen var så vakker den heller, men når de først skifter, burde de finne noe som fenger bedre enn dette. I nettavisen sier de at de ikke vil bli identifisert med en propell, men det vil jeg kalle den: en propell!
It looks like a fucking fish!
Førsteinntrykket var positivt rett og slett fordi den jo tross alt er ganske fresh. Etter å ha sett litt mer på den så synes jeg i grunn den er svært upassende for et så profesjonelt firma som telenor. Skjønner at de vil satse "fresh't", men jeg synes de ødelegger for seg selv ved å forbinde hele firmaprofilen med en så ensidig logo. De mister mye av det som iallefall jeg forbinder telenor med, nemlig en god stødig aktør innen telekommunikasjon. Selv om dette kanskje ikke er det som er mest aktuelt for ungdommer så er det tross alt ganske viktig for de fleste andre.

Mens telenor er et aktuelt tema vil jeg bare si at folk kan spare seg drittkastinga, telenor er ikke så ille som de fleste skal ha det til. Selv om de kanskje ikke er de aller billigste så leverer de stort sett et rimelig greit produkt.

En annen ting er at telenor.no er slapp, ikke direkte dårlig men heller ikke bra. Selve navigeringa er flott gjennomført, men både fargevalg og selve designet er alt for kjølig. Dette er tross alt et firma som lever av å levere tjenester til vanlige folk, skjønner ikke at de satser på et slikt design når målet deres jo tross alt er å tiltrekke seg kunder.

Fikk faktisk en flott liten simkort-kopierer(backup) på skolen i dag, samtidig som jeg fikk telenor-tilbud og "nylogo!!!"-kampanje trykket langt ned i halsen, simkort-kopierern veide opp for reklamen så totalt sett synes jeg kampanjen går fint for de
Sist endret av TheGEEK; 9. februar 2006 kl. 23:08.
Så den for en stund siden. Helt unødvendig. Ekstremt kjedelig design. Likte mye bedre dne gamle!
Omg.. Denne logoen var stygg. Likte den gamle mye bedre.
Fatter ikke at Telenor som er et av Norges mest kjente merkevarer i det hele tatt vurderer å endre logo. Begrunnelsen bak er jo at blomsten skal illustrere vekst. Det er jo ikke lenge siden de pusset opp logoen sin heller...

Jeg tror dette er en tabbe av telenor. Jeg sitter her med den nye, og den gamle foran meg. Å jeg skjønner ikke helt greia. Må være fjortiskidden til Konsernsjefen som har fått seg Illustrator eller noe dette, for den der kunne hvem som helst ha laget.

Det stod noe om $5 på boxed-art. Det er helt feil, den der ligger nok heller på Free Samples avdelingen.

PS: De har ikke klart å skifte favicon da...
synes den var litt tøff æ, på tide med ny logo!
å den gjør jo ivertfall hva den var ment for å gjøre, fange blikket!
det er jo lett å skjønn når man går utifra alle innleggene rundt om på nett denne har skapt og avissider.... så vil nok si dette er den mest vellykede logo lanseringen, skap blest!
uansett vil vi alle venne oss til den

typiskt norsk å være redd for forandringer i det kjente
Skjønner ikke som noen andre her på forumet hvorfor de valgte å bytte logo.

Etter å ha sett litt på den der, så gikk det opp for meg hvor bra den gamle logoen var. Den har jeg alltid assosiert med tele og telenor, også nå trår de opp med dette nye greiene her.

Satt og kikket på reklamepausen (e, som det er i tv3) i Prison Break, også kom denne saken opp på tv... tenkte på en tyggis da jeg så den, tele var det siste ihvertfall.

Syntes dette er et stort feilbegrep av telenor, dårlig!
Enig med Thedeeq og MannY, savner den gamle logo'en allerede
Det er sant at man aldri innser hvor bra noe er før den er borte...
jah nettop den skiller seg ut! Klart det, er ikke det bare ett fortrinn da? personlig er jeg lei av disse logoene som viser noenlunde det samme om og om igjen... kan innrømme att fargevalget kunne vært litt annerledes og det kunne godt være en slags fargeforandring på kantene, hadde vært kult..
De brukte vel 9 uker på å tenke å 4 dager på å lage den, men uansett hva, logoen fanger øyet å gjør deg innteresert når du ser den, den er livlig og nyskapende, helt ulikt alle andre teleoperatør logoer. syns den er genial når man tenker over det!

Den er rett å slett annerledes og det er bra!
att noen i det hele tatt gidder å bruke 350+ kroner på det domenet for en så ubetydelig ting er for meg rart
Nei. www.elendig.net er en demonstrasjon mot Telenor. Det er vist en drammenser som har kjøpt domenet og videresendt til Telenor, misfornyød med kundeservice eller noe.

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=290907
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Thedeeq
Fatter ikke at Telenor som er et av Norges mest kjente merkevarer i det hele tatt vurderer å endre logo. Begrunnelsen bak er jo at blomsten skal illustrere vekst. Det er jo ikke lenge siden de pusset opp logoen sin heller...

Jeg tror dette er en tabbe av telenor. Jeg sitter her med den nye, og den gamle foran meg. Å jeg skjønner ikke helt greia. Må være fjortiskidden til Konsernsjefen som har fått seg Illustrator eller noe dette, for den der kunne hvem som helst ha laget.

Det stod noe om $5 på boxed-art. Det er helt feil, den der ligger nok heller på Free Samples avdelingen.

PS: De har ikke klart å skifte favicon da...
Vis hele sitatet...
Tja enig i at Telenor er en meget sterk merkevare, men denne merkevaren er bygget runt TELENOR. Ikke logoen de i utgangspunktet arvet fra televerket. Denne logen flikket de med slik at det var en person som sto med televerkets lyn/støt mellom hendene. Så for ikke så mange årene sine så byttet de logo til logoen de har hatt frem til denne nye.

Jeg ser ikke noe galt i denne nye logoen. De fremstår som smidige og omgjengelige med disse myke runde formene. Joda den gamle logoen var faktisk ganske fet. Denne er bedre. Jeg stiller meg helt og holdent bak dette logoskiftet. Kommer ikke til og ta lang tid å innarbeide i det norske folk. Ved neste telefonregning så er det gjort.

Jeg vil gjerne høre hvorfor folk faktisk synes denne logoen var så ræva... Noe mer konstruktivt en at det ser ut som noe fra Free Samples (her impiserer du også at alt som er gratis er dårlig, BOMMERT)

takk for meg og god natt
Sitat av marsboer
Er det ikke logoen til www.elendig.net ?
Vis hele sitatet...
Regner med du har fått med deg at www.elendig.net er en personlig protest mot Telenor fra en privatperson som valgte å linke den url'en til Telenors hjemmesider?

God damn...too slow !
Sist endret av bjarneper; 10. februar 2006 kl. 00:32.
Sitat av CoDEmASTeR
Enig med Thedeeq og MannY, savner den gamle logo'en allerede
Det er sant at man aldri innser hvor bra noe er før den er borte...
Vis hele sitatet...
Det er bare en føkking jævla bilde! Hvordan er det mulig å savne noe slikt????
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg kaster meg etter Spetz her, jeg syns logoen er bra for dem, og ikke minst har de nå noe som er SITT eget. Jeg skal ikke påberope meg at jeg vet ALT om profileringsarbeid, men jeg studerer nå en gang dette, og driver for tiden med en del research angående emnet. En av tingene man kan trekke som fellesnevner er at mange logoer ikke nødvendigvis representerer bedriften/tjenesten 100%, det går mer på hvordan man profilerer seg. Branding, branding og branding. Deretter vil logoen vokse på folk og bli det nye symbolet på Telenor. Ta Pepsi-logoen f.eks, er jo ingenting ekstraordinært med den? En runding med rød og blå halvdel. Eller Imsdal, en hvit font og et norsk flagg. Det går minst like mye på produktet og hvordan man bruker logoen enn nødvendigvis logoen som et eget virkemiddel. Imsdal sine nye flasker med isberg i flaskedesignet sier jo tusen ting mer enn selve logoen.

Jada, de organiske formene er kanskje litt oppbrukt, men dere er jo alle velkommen til å poste nye logotypforslag til Telenor her i denne tråden, så kan vi se hva dere har å komme med.

Telenor leverer jo RÆVVA tjenester, så hvis dere syns den nye logoen er helt RÆVVA så burde det jo i deres øyne være en perfect match.
Sitat av Tang0
att noen i det hele tatt gidder å bruke 350+ kroner på det domenet for en så ubetydelig ting er for meg rart
Vis hele sitatet...
Nå koster ikke et .net domene mer en 99 kr da.. men anyway...


Til saken:
Ja denne logoen har skapt blest over alt, og sikkert vert diskutert på de aller fleste forum nå. Men alikevel syntes jeg det var en tabbe, da logoen minner meg om templates fra free-template.com eller noe, eller kanskje en del av header ellerno på en halfass designers nettside.

Det å kaste bort flere ti-talls millioner på noe som dette er for meg tåpelig, og ser ikke hvordan de kan si "det er ikke lønnsomt nok å bygge ut hvor du bor" når dem svir av penger på noe sånt, og atpåtil en støgg logo som ikke på noenmåte kan forbinnes med et teleselskap, og om det skal ilustrere vekst hvorfor ikke lage en palme i paint?
Personlig synes jeg logoen så bra ut, hva gjør det at de skifter til ny logo? Det kan vel få konsekvenser for dem, og de må bygge opp et nytt kjennetegn for logoen, men teknologi og design endrer seg jo trastisk hele tiden, så at telenor er nytenkende og skifter utsende vil jeg bare se på som en positiv ting.
nFF logoen minner jo meg ingenting om freakforum, forum, internett, datamaskiner eller what so ever liksom. Er bare et kjennetegn slik som det ble tatt opp tidligere i tråden.

Telenor er ikke så ille, de har bare tatt seg 'litt' for mye vann over hodet.
Jeg må ærlig si at jeg liker logoen. Ungdommlig vil jeg si at den er. At den ikke forteller noe om at Telenor driver med telekommunikasjon har vel egentlig lite å si. Fordi et såpass stort selskap som Telenor trenger ikke ha en logo som som sier noe, fordi ALLE vet hva Telenor driver med. Man trenger bare litt tid til å bli vant med den. Som tidligere sagt: dette skjer vet første telefonregning.

Akkurat som nFF sitt nye design (altså dette) tok iværtfall for meg tid å tilpasse meg. Jeg syntes dette var utrolig stygt. Men nå, når jeg ser tilbake syntes jeg dette er penere.
[center]Jeg likte mye bedre den gode gamle logoen:

http://www.itavisen.no/km_bilde/6/372016.jpg

- drm[/center]
Skal mer enne en blå proppell til for at jeg blir kunde hos Telenor igjen
Jeg synes den nye logoen er slapp, kjedelig og litt "for" enkel. Men i forhold til den gamle virker den mye freshere og ungdommelig.
Sitat av bjerkreimruler
Nå koster ikke et .net domene mer en 99 kr da.. men anyway...
Vis hele sitatet...
Eller bare 30 kr......
Tjente penger på å kjøpe/selge domener før i tiden.. Betaler ikke mer enn ca 30 spenn for et .com/.org/.net-domene.
Den gamle logoen var fin, kansje en av de beste jeg har sett i Norge. Den viste veldig klart hva det var, hva Telenor drev med. Telenor gamle logo ble riktignok arvet av Televerket, men den har blitt flikket på flere ganger.

Denne nye greia er jo bare en kjedelig form, som skal se ut som en blomst. Når jeg ser den får jeg overhodet INGEN assosiasjoner til teletjenester eller kommunikasjon - som den gamle faktisk ga.
Sitat av Henriken
Jeg syns den nye logoen er pervers
Tenk koffert når dere ser på den så...
Uansett, syns de kunne beholt den gamle, intet galt med den
Vis hele sitatet...
HA-HA! Ikke bare jeg som er totalt koffert altså Men det ser veldig feil ut, og som alle andre sier, hva har en blomst/ehm de vi syns det ligner på... med telefoner å gjøre?
Men med hensikten har de bomma. Hvor vil de egentlig?
logoen er random og stygg som faen - såklart passer den til telenor.
Sitat av bjarneper
Regner med du har fått med deg at www.elendig.net er en personlig protest mot Telenor fra en privatperson som valgte å linke den url'en til Telenors hjemmesider?
Vis hele sitatet...
Så klart - var ironisk. Telenor er elendig så må man forvente at de forandrer til en elendig logo. De hadde jo bare to valg: enten gjøre selskapet bedre, eller lage en dårligere og mer uprofesjonel logo. Og det klarte de godt ved å velge det enkleste valg. Hva er problemet da folkens?
Jeg synes logoen er fin, i tiden, fungerer som blikkfang, og med mulighet for fornyelse.
Logoen har mange muligheter for å sammensettes med produkter o.l.
Jeg tror det sitter ett lite reklamegeni bak det hele, og at vi kan vente oss mere fra denne logoen i fremtiden.
Det minste dem kan gjøre, er ihvertfall å lage logoen sin selv..

Kanskje vi skal lete, se om vi finner den samme logoen, å kanskje vi finner ut at dem har tapt flere mill på det? Hadde vært digg å sendt mail: "Dere vet at den nye logoen er gratis? Å at dere har tapt flere mill?"
Sist endret av Phoenix||; 10. februar 2006 kl. 13:45.
Phoenix||: De har jo ikke brukt 10-talls millioner på å få laget en logo da. Det som koster penger er omstillingen, utskiftning av logoen over alt.
Sitat av Forconin
Eller bare 30 kr......
Tjente penger på å kjøpe/selge domener før i tiden.. Betaler ikke mer enn ca 30 spenn for et .com/.org/.net-domene.
Vis hele sitatet...
Yahoo selger domener til rundt 2USD tror jeg.


Back to the case, når jeg tenker meg om ser jeg heller en propell fra et helikopter en, en blom.
Ikke bra telenor.
Sitat av bjerkreimruler
Yahoo selger domener til rundt 2USD tror jeg.


Back to the case, når jeg tenker meg om ser jeg heller en propell fra et helikopter en, en blom.
Ikke bra telenor.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hva alle aviser eller Telenor selv har sagt at logoens budskap skal være, men når jeg ser på den ser jeg for meg en treenighet, en kopling mellom 3 "armer" noe som for meg minner om samarbeid. Samtidig er det en propell som spinner og det må da bety fremdrift.

Telenor gjør store fremskritt nå om dagene og utvider horisontene alle veier ved å gjøre store akjseoppkjøp i store utenlandske telekommunikasjonsbedrifter. Så jeg ser poenget ved logoen; samarbeid over landegrenser og fremdrift i selve selskapet.

Det jeg syns er synd er at den kunne vært laget bedre, rett og slett, den ser billig ut, men idéen er god!