Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7075
Hei,

Har etter en lengre tid jobbing med nettbutikken kommet frem til at den nå nærmer seg sluttfasen. Før det hele blir lansert for markedet, ønsker jeg tilbakemelding fra dere Freaks.

Hva er bra, hva er dårlig?
Ville dere kjøpt kamera?

Andre innspill?

Setter pris på alt dere kan komme med.

http://www.autokamera.no
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Mangler følgende:
- Favicon

Ville endret følgende:
- Ikke ha utfylling o.l. som siden man først kommer inn på. Det gir et merkelig dårlig inntrykk. Jeg ville heller hatt en hjem-side som inneholdt en slider med bilder av kameraet og litt smått med informasjon. På slideren kan dere ha f.eks. "Trykk for å lese mer om Autokameraet." o.l.

Annet:
Ser fint og rent ut. Kanskje ender man opp selv med å kjøpe
Kanskje dere skulle hatt en youtube-video som reklame/demo for kameraet.
Sist endret av uaexed; 11. november 2013 kl. 15:22.
Jeg ville kanskje sett litt mer informasjon om kameraet pluss bilde av det. Kanskje også videoeksempel på hvordan det blir, og litt mer tekniske spesifikasjoner enn hvor mange megapixler det er. Oppløsning - er det HD?
Forsto ikke helt hva nettsiden var når jeg trykte meg inn. Og om jeg skulle kjøpt et bilkamera, så hadde jeg savnet info og tester av kameraet.
Men ellers så er det en ryddig og fin side, kanskje en slider på forsiden hadde gjort det litt bedre?
Sist endret av Vod0; 11. november 2013 kl. 15:23.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Jeg ville kanskje sett litt mer informasjon om kameraet pluss bilde av det. Kanskje også videoeksempel på hvordan det blir, og litt mer tekniske spesifikasjoner enn hvor mange megapixler det er. Oppløsning - er det HD?
Vis hele sitatet...
Tekniske spesifikasjoner står hvis du går til "Vårt bilkamera".
Takk for innspill.
1. Der var Favicon, hvis ikke er iallefall koden oppdatert og burde funke nå (hvis ikke slett cache/cookies)
2. Automatisk utfylling skal vi vurdere nærmere hvorvidt det skal eksistere eller ikke, takker.
3. Har testa ut å ha en slider, men følte det tok for stor plass. Jobber med å se på andre muligheter.
4. Vi holder på med en reklamevideo og en kjørevideo som viser kameraets kvaliteter.

Boblesaft:
Ja, det er HD, men er enig - det burde komme tydeligere frem. Takker.

Settoz:
Vi jobber med å se på muligheter for å styrke at det er bilkamera vi selger, men for at siden skal se pen og ryddig ut må det en del forsøk til. Uansett, takk for innspillet.
Sist endret av Autokamera; 11. november 2013 kl. 15:28.
På forsiden står det "Kameraet er lite, men samtidig har det 12 megapixel som sikrer deg gode bilder." og på vårt kamera siden "Spesifikasjoner, 5 MEGAPIXEL kamera, Ja". Hadde kanskje vært greit det stod det var 12 Megapixel der også?

Som nevnt over ville jeg også fjernet bestillingskjema fra hjem siden.

Var clean og fin layout!
kv81:
På grunn av en del endringer i hvilket bilkamera vi skal selge har dette skjedd. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på det!
Sist endret av Autokamera; 11. november 2013 kl. 15:29.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Dere må i hvertfall endre hvordan det er når man kommer inn på siden.

Jeg og Settoz påpekte hvordan man ikke får følelsen av at man skal handle noe.

Jeg ville fått inn mer specs om kameraet og endret tabellen der det står "ja" bak alle spesifikasjonene, det så litt tåpelig ut når det ikke er noe å sammenlikne med.
Litt dyrt for et kamera du får for under 200-lappen fra utlandet.
Du må nesten vise hva jeg blir bedt om å kjøpe.
De signaturene nederst på siden er lite troverdige når de er skrevet med samme font.
Skal dere først ha signaturerer så scann inn eller evt. bruk tablet.
Sist endret av junkpal; 11. november 2013 kl. 16:02.
Hvis du føler at du kan innestå for bildekvaliteten burde du absolutt legge ut klipp tatt med kameraet tatt på dag og på natt. Skulle jeg ha handlet på siden din hadde det vært et minstekrav og det tror jeg gjelder mange potensielle kunder
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Først og fremst er jeg helt enig i det de andre skriver om presentasjon av produkt. Jeg likte heller ikke skjema jeg får rett i trynet på førstesiden.

Dere børe også se litt på språket.

Teksten under om oss ville jeg på det sterkeste revurdert! Greit nok med hvorfor dere vil selge det. Men spar dere for at prisene er presset og fortjenesten er lav, men at dere vil "gi" bilkamera til folket. Høres ut som en markedsselger i syden! Når jeg på ett søk finner samme kamera til en 200-lapp vil jeg ikke si at prisene er så presset heller...

Under "Hvorfor kjøpe vårt bilkamera" ville jeg heller lagt inn informasjon om hva som er bra med kamera og hva du kan bruke det til, fremfor å skryte av bedriften, slik de første punktene gjør nå.

Og for guds skyld, dropp de "signaturene"!
Sist endret av ChS; 11. november 2013 kl. 16:06.
man får bare slengt opp i trynet at man kan bestille et eller annet. for meg føler det ut som at man går på en shady nettside som skal selge deg piller som gjør deg slank på 1 uke! savner bilde av produktet på forsiden, siden dere bare selger et bestemt produkt. Liker ikke at den står " Hvorfor kjøpe vårt bilkamera?" og derreter i liten skrift om hvorfor man nettopp må kjøpe fra dere.

"ingen skjulet kostnader". er det ingen som har på en seriøs nettbutikk.

"Bilkameraet er enkel i bruk. Det viser god bildekvalitet, samtidig som menyen er lett brukervennlig. Dette er en av de bedre kameraene på markedet i forhold til produkt og pris! Håper du blir fornøyd."
Vis hele sitatet...
ikke særlig overbevisende. Det er et bra kamera i forhold til pris, da sier man jo i grunn at kamera ikke egentlig er så bra.
Sist endret av mo3; 11. november 2013 kl. 16:19.
Må nesten bare legge til: I skjemaet står det at det er 40% rabatt. 40% av hva? Det lukter jo scam lang vei.
Også er det dyrere å sende den som "servicepakke" i stedet for postoppkrav? Postoppkrav er jo ikke en fraktmåte, men et betalingsalternativ.
Som nevnt tidligere; Bildene og informasjonen burde aboslutt være forsiden, og ikke registreringsskjema.
Jeg stusser litt på punkt 2 (Det om 100% fornøyd-garanti), da det står følgende:
Er du ikke fornøyd med produktet kan du få tilbake pengene.
Vis hele sitatet...
Det er ordet kan som får meg til å stusse. Endre det til noe som høres mer garantert ut, for det der høres ut som om du _kanskje_ får tilbake pengene.

Ellers; Ha bilder og litt informasjon om et bilkamera som forside, og ha heller en "Bestill"-knapp som fører deg til registreringsskjemaet. Ha gjerne en side med detaljert informasjon om kameraet, samt mange bilder osv.
Komplett.no's system er et ganske bra system dere kan se på for eksempel, når det kommer til bilder og informasjon om produkter.
Dette ser ut som en blåkopi av nettsiden www.drivesafer.no. Akkurat samme oppsett, like bulletpoints, kopiert måten daglig leder promoterer produktet sitt på. Ikke nok med at siden gir svindelfølelse ved første øyekast, når dette kommer i kjølevannet så får jeg en ekkel følelse av nettsiden. I tillegg har dere droppet poststed sånn som de også har gjort for å spare antallet former man taster inn.

Jeg ville prøvd å ha laget min egen nettside, og ikke kopiert andre ...

PS: Ikke at siden jeg nevnte er unik og laget spesifikt, da jeg tror den stammer fra noe webverktøy. Men måten du har kopiert oppsettet er litt drøyt.
Sist endret av verified; 11. november 2013 kl. 17:38.
Ryddig og fin design, veldig lett å finne fram. I lista over spesifikasjoner syns jeg ikke du trenger å skrive "ja" når det ikke finnes noen "nei." Du kunne heller satt opp den lista på denne formen:

Oppløsning: 1920x1080 full-HD
Skjermstørrelse: 1,5 tommer
Bilder per sekund: 30/60
Minnekort: Micro-SD
Vinkel: 120 grader
Se film rett på kameraet
osv

Enig i at den ligner på drivesafer. Men autokamera ser mer gjennomført ut, det ser ut som drivesafer er en kopi av autokamera. Jeg syns ikke det gjør noe.
Sist endret av j1123; 11. november 2013 kl. 17:45.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ok. Flott med ny oppdatering. (Gratis reklame, hehe)

Dere har nå video, men jeg vil ikke akkurat si at dere gjør dere særlig troverdig med å linke til compilation of 30 russian crash videos in hd.

Jeg ville, hvis det var jeg som sto bak nettsiden, dratt ut og filmet min egen "demo" av kameraet.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ok. Flott med ny oppdatering. (Gratis reklame, hehe)

Dere har nå video, men jeg vil ikke akkurat si at dere gjør dere særlig troverdig med å linke til compilation of 30 russian crash videos in hd.

Jeg ville, hvis det var jeg som sto bak nettsiden, dratt ut og filmet min egen "demo" av kameraet.
Vis hele sitatet...
Helt enig, aa ha med en russian crash video, er noe av det dummeste jeg har sett!

Paa hovedsiden staar det 40%, men i *hvorfor trenger du bilkamera staar det 20%*
Sist endret av Iluwu; 12. november 2013 kl. 22:08.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Paa hovedsiden staar det 40%, men i *hvorfor trenger du bilkamera staar det 20%*
Vis hele sitatet...
I tillegg er det vel ytterst tvilsomt å påstå en har rabatt når en ikkje har førpris å vise til. Forbrukerombodet har vel krav til at ein kan dokumentere faktisk bruk av oppgitt førpris.
"Øko-Terrorist"
Sitat av slashdot Vis innlegg
I tillegg er det vel ytterst tvilsomt å påstå en har rabatt når en ikkje har førpris å vise til. Forbrukerombodet har vel krav til at ein kan dokumentere faktisk bruk av oppgitt førpris.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, du må kunne dokumentere et visst antall solgte enheter til førpris.
Lenken hvor man kan lese om hvorfor kameraet ikke har innebygget GPS (under "Spesifikasjoner" på denne siden) funker dessverre ikke. Skulle gjerne likt å lese begrunnelsen på hvorfor denne funksjonen ikke er tilstedeværende.
Sist endret av zorro; 12. november 2013 kl. 23:26.
Har jeg plutselig blitt analfabet eller florerer det av skrivefeil på nettsiden din?

Kameraet dere selger ser også ut til å være en kopi, de ordentlige GS1000 ser ut til å ha både GPS, oransje meny og prislapp over 500,-

Avoid any GS1000 model that does not have GPS and a G-Sensor.
Vis hele sitatet...
Denne nettsiden har masse om dashcams for de som ser på det. Det er også masse gode videoer her.
Vet ikke om dette er spurt om tidligere, men den youtubevideoen med Russian car crash compilation, kan du henvise til at de bruker akuratt det samme kameraet? Synes det virket bittelitt useriøst å linke til en crash compilation, og ikke en test under forskjellige forhold, o.l.
Takker for mye respons.
Vel, nettsiden er i bunn og grunn ikke publisert for markedet enda, og er kun en sneak-preview for dere. Vi jobber for tiden med å gjøre en liten omvending i layout, noe basert på uaxed sitt forslag (takker!).

Har også oppdatert tabellen der spesifikasjonene står. Disse vil bli oppdatert med fler, men viser hvordan det vil se ut. Takker, henrikxt.

Signaturer er fjernet, takk for innspillet. Etter litt drøfting kom vi frem til at vi heller ikke så nytten i det. Diverse tekster på nettsiden er omskrevet, men er ikke fullverdig enda.

mo3: Vi har som allerede skrevet ikke lansert butikken for markedet, kun for dere Freaks. Derfor er ikke prisene korrekt, men takk for påpekningen.

Utrolig nok mange som stusser på Dashcam-Compilation videoen som er lagt ut. Igjen, nettbutikken er ikke lansert for markedet enda, og viser kun en illustrasjon på hvordan det vil bli seende ut.
Vi henviser til 40% på fremsiden, men dette skal komme tydeligere frem. Takk Iluwu.

Også er det noe som ikke fungerer, dette vil med tiden bli fikset.

Takk for all innspill hittil!!
når kamera trenger minnekort er det dumt å ikke tilby dette.. står ingen steder at siden ikke er åpen for salg
Hei igjen,

Har nå gjort en helomvending av nettbutikken basert på tips fra dere. Hva synes dere?
Setter pris på alt dere måtte komme med... :-)

Link

Til informasjon skal "Spesifikasjoner"-tabellen gjøres om, der mangler også footer. Se over dette..
Sist endret av Autokamera; 16. november 2013 kl. 16:19.
Synes dere med fordel kan bruke enda større plass til å vise produktet på forsiden, og få tatt noen skikkelige bilder fremfor å bruke stockbilder av en vei og interiøret på en bil. Se eksempel på et 55-dollars template fra themeforest: LINK
Sist endret av burns; 16. november 2013 kl. 16:40. Grunn: skrivefeil
Igjen, hvor får dere førprisen fra?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Igjen, hvor får dere førprisen fra?
Vis hele sitatet...
Vi har ikke noe førpris, men vi gjør kunden oppmerksom på at prisen de skal betale er 449,- og ikke 749,-. Dette innebærer dermed 40% rabatt eller avslag om du vil...
Syntes at forsidebildene byttes for for fikk (nesten) litt sånn vinn gratis iphone følelse, ikke ha førpris bruk heller noe som "kun 499"
Sist endret av tor0405; 16. november 2013 kl. 18:11.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Autokamera Vis innlegg
Vi har ikke noe førpris, men vi gjør kunden oppmerksom på at prisen de skal betale er 449,- og ikke 749,-. Dette innebærer dermed 40% rabatt eller avslag om du vil...
Vis hele sitatet...
Når du ikkje har ein førpris som er reell har du ikkje lov til å markedsføre 40% rabatt heller.

http://www.forbrukerombudet.no/2009/06/11039856.0
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg ville anbefalt å et par andre filformater kameraet kan filme i. Selv foretrekker jeg .mov. Og på "Tilbehør som medfølger"-siden står det "øverføring". Morsomt hvor lite som skal til før man begynner å tvile på en side.
Savnet informasjon om hvorfor du burde ha kamera.
du kan kansje være litt copycat og finne informasjon fra USA der de fra forskning har kommet frem til at kameraene reduserer faren for ulykke med 70%
sjekk ut: http://www.accident-angel.no/
Hva er egentlig en sigarettantenne?
Du må jobbe med SEO. Jeg får deg ikke opp på førstesiden når jeg søker "Autokamera". Det er jo litt trasig.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Når du ikkje har ein førpris som er reell har du ikkje lov til å markedsføre 40% rabatt heller.

http://www.forbrukerombudet.no/2009/06/11039856.0
Vis hele sitatet...
Hva med Åpningstilbud? for de første 1000
Er ikke ulovlig det vel?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dobbel-V Vis innlegg
Hva med Åpningstilbud? for de første 1000
Er ikke ulovlig det vel?
Vis hele sitatet...
Nei, så lenge du faktisk set opp prisen etterpå. I dette tilfellet tviler eg på at prisen vil gå opp, og at det er snakk om falsk førpris, og ingen intensjoner om å nokonsinne skru opp prisen.
Tar jeg veldig feil om jeg gjetter at disse kameraene er noe du bestiller til en brøkpris fra ebay eller en hvilken som helst kinabutikk?

Tar jeg feil om jeg gjetter at videoen er noe du har snappet fra en annen nettside som selger kameraet?

Jeg synes du burde ta deg tid til å lage en liten video selv. I forskjellige værforhold. Om natten osv.

Synes ikke nettsiden din byr på produktet du prøver å selge. Også var det veldig dyrt..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Takk for tilbakemeldinger. Har basert på dette gjort store endringer, blant annet ved å gå over til et komplett nettbutikk-system.
Hva synes dere?
Feil i priser.
fra siden:
Det er kun 449,- for bilkameraet
Vis hele sitatet...
Nyttårstilbudet i banneret sier 549,-, denne prisen kommer også opp når man legger i handlekurven.

I tillegg ønsker jeg en Om oss hvor man blant annet kan finne organisasjonsnr.

Ok, fant org.nr. Men ikke akkurat på et helt logisk sted.

Også litt usikker på angreretten i kjøpsbetingelser. Jeg mener du skal betale porto/utlegg hvis noen benytter angreretten innenfor fristen.

På beskrivelsen av kameraet,
Kameraet er enkel å montere i bilen. Se vår anbefalte guide på hvordan kmeraet burde bli installert her.
Vis hele sitatet...
Ingen link til noe guide her.

Testvideo...burde kanskje fikses asap.
Sist endret av Sjanten; 1. januar 2014 kl. 04:10.
* Siden tok flere sekunder å laste, og på denne tiden av døgnet burde den kommet opp lynkjapt.

* Når jeg kom inn på siden tenkte jeg: "Hva er et bilkamera?". Kanskje du kunne vært enda tydeligere på hva dette er, og hva det skal brukes til?

* Synes designet ser greit ut. Veldig minimalistisk men funksjonelt.

* Klikket meg inn på denne siden http://autokamera.no/hvorfor-trenger-du-bilkamera/. Etter min mening er det alt for mye tekst her. Husk at folk er late og de vil ha enkle løsninger, og enkel tilgang til informasjonen. Ingen som gidder å lese alt det der. Bare ta med det viktigste om det produktet du selger.

* Er diverse eksempler på skrivefeil og dårlig språk, men orker ikke påpeke alt.
Det tok lang tid å laste siden, anbefaler å bruke norsk host eller CloudFlare for å gjøre ting raskere.

Alt i alt ser nettsiden veldig ryddig og bra ut, ville garantert bestilt noe fra dere hadde jeg hatt bil. Du får lett salg om du annonserer dette produktet på Facebook, lykke til.

http://www.t2social.com/5-ways-to-bo...-social-media/
- Telefon: Vi ringer deg! Kan fjernes.
- Overskriften Lite, men bra bildekvalitet kan mistolkes.
- Bannerreklame på prodduktsiden....og der mista du meg og en del andre som kunde.
- Innloggingssiden ser ikke ut på mobil (Samsung S2).
- Du burde skrive om avsnittet i produktbeskrivelse om G-sensoren. Hva mener du egentlig her?
- Skrivefeil her og der. F.eks. Kameraet er enkelt å montere i bilen. Se vår anbefalte guide på hvordan kameraet burde bli installert her.
- Gigabyte forkortes GB, ikke gb.
- Strømtilførsel: 380mah. Riktig forkortelse er mAh.
- Stillbildekvalitet 2 Megapixel. Hmm... på forsiden står det 5 megapixel.
- Angrefristskjemaet du linker til, henter du fra Ludostore. Legg det på egen webserver.

Mulig jeg pirker, men alt i tillegg til hastigheten på siden gjør så jeg sitter igjen med et inntrykk at dette er useriøst.
Sist endret av Sjanten; 1. januar 2014 kl. 11:00.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Klarte ikke å ta siden seriøst etter at jeg så denne:

Kontakt oss
E-post:
Telefon: Vi ringer deg!