Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 901
Fikk høre fra faren min at det tydeligvis hadde vært noen som hadde romstert i bilen hans natt til i dag i Oslo. Heldigvis var det ingen verdisaker i bilen. Noe som var rart var at bilen var låst etter innbruddet, og det var ingen tegn på ytre skader

Det er en mercedes, 2001 eller 2002-modell. Den har elektrisk lås, men også vanlig lås. Det var heller ingen synlige skader på den vanlige låsen på døren(e).

Hvordan kan de ha klart å låse opp bilen, for å så låse bilen igjen? Bruker de noe spesielle elektriske saker?
Sist endret av Azarat; 18. mai 2012 kl. 17:17.
Nå er jeg ikke kjent med denne type lås, men i mange tilfeller gjør dirkeutstyr av denne typen nytten på litt eldre biler:

http://www.dealextreme.com/p/11-piec...tomobile-16427
Sist endret av Knask; 18. mai 2012 kl. 17:20.
jeg vet ikke hvordan de kan ha låst opp bilen men vertfall på bilen til mamma kan du låse bildøra mens den er åpen, så forblir den låst når døren lukkes igjenn. så døren går e smekklås eller noe. bruttern låste inn nøklene i bilen på denne måten en gang.
Trådstarter
Han snakket med noen om det i en butikk tidligere i dag, og de sa at de ofte stjeler universalnøkler. Hvor får de disse fra da? Bilselgere?

Finnes det måter å beskytte seg mot slik dirking av låsen?
good old smekklås på bilene Fantastisk når du glemmer nøkkelen i tenninga
Trådstarter
Fikk faktisk et gratis flagg av innbruddstyven. Hurra!
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Han snakket med noen om det i en butikk tidligere i dag, og de sa at de ofte stjeler universalnøkler. Hvor får de disse fra da? Bilselgere?

Finnes det måter å beskytte seg mot slik dirking av låsen?
Vis hele sitatet...
Det er en smal sak å få i software og nøkler for så "gamle" biler, og det er også stort omløp av universalnøkler i diverse østblokkland.

Nei, det gjør det ikke.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Hvordan er det med forsikring hvis tyven har nøkkel?