Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2578
Jeg jobber i et firma som skal utvikle en haug nettsider og app'er for virksomhetene sine. Vi har foretrukket å bruke utviklere i India og jeg har (uheldigvis) fått oppgaven med å briefe og følge opp dem. Siden jeg ikke er så teknisk har jeg lett etter en eller annen som kan hjelpe oss. Gjerne på kveldstid osv. med å styre prosjektene. Men finner ingen steder å annonsere/lete etter noen som passer i en slik kategori. Forslag?
Freelancere finner du mange av på sider som Odesk og Elance. Jobber selv gjennom Odesk, og det er å anbefale!
Odesk, Freelancer.com, Elance +++ Bare søk på Google så finner du et lass.
Trådstarter
3 0
Det er til å styre de freelancerne jeg trenger hjelp. En nordmann som kan styre de utviklerne prosjekt for prosjekt. Det er jo en deltids/kveldsjobb, derfor så vanskelig å søke etter noen som vil ha e slags ekstrajobb.
Dette er oppskrift på katastrofe. Dere har funnet noen billige freelancere i Inda som skal lage en haug websider og apper for dere, og nå leter dere på diskusjonsforum på nett etter en prosjektleder som skal administrere disse for dere som en deltidsjobb? :-D

Hvor mange utviklere er det snakk om? Hvis det er snakk om 1, og han er eksepsjonelt dyktig og har lang erfaring med å jobbe mot norske kunder har dere kanskje en sjanse
Sist endret av petterpan2; 29. januar 2015 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan skrive under på at det å outsource programmeringsjobber er et eget fag! Å sette bort hele jobber er ekstremt krevende og vi har landet på å kunne hente inn arbeidskraft på denne måten til å utvikle veldig spesifikke moduler til større prosjekter. Regn med mye overhead og prøving og feiling i begynnelsen, og vær klar over at utviklingsprosessen ofte kan bli svært lang.

Dersom dere har null erfaring på området, start med en europeisk utvikler i stedet. Prosjektleder må også være en person med god kjenskap til bedriften og prosjektet, helst med erfaring fra både personalansvar og utvikling.
Trådstarter
3 0
Vi har en del erfaring, men langt fra nok - og definitivt ikke nok tid. Teknisk sett funker de bra, men med dårlig forarbeid fra vår side og utrolig ustrukturert prosjektledelse fra deres side blir det veldig mye ekstraarbeid ja...

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Dette er oppskrift på katastrofe. Dere har funnet noen billige freelancere i Inda som skal lage en haug websider og apper for dere, og nå leter dere på diskusjonsforum på nett etter en prosjektleder som skal administrere disse for dere som en deltidsjobb? :-D

Hvor mange utviklere er det snakk om? Hvis det er snakk om 1, og han er eksepsjonelt dyktig og har lang erfaring med å jobbe mot norske kunder har dere kanskje en sjanse
Vis hele sitatet...
Leter vel egentlig ikke etter en prosjektleder her, mer etter steder hvor de finnes. Jobben er nok overkommelig hvis man, i motsetning til meg, gjør ordentlig forarbeid og følger opp tidsfristene... Men selv med betaling til prosjektlederen her blir besparelsen vanvittig stor i forhold til å gjøre det i Norge.
Sist endret av Maiden2000; 29. januar 2015 kl. 14:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.