Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1699
Hei, Freaks. For lenge siden lagde jeg denne "sangen" og fant den på nytt i en av mappene mine på pcn. Jeg har ikke FL Prosjektet siden den er blitt slettet, å det har seg sånn at jeg ikke er veldig god til og gjenkjenne noter og så der så, jeg lurer på om noen kan noen lage en MIDI fil eller noe sånt?

Takk.

her er den: https://soundcloud.com/nixzanhousetrax2/asfafafsfaf
En midi fil vil ikke gjenkjenne notene bare når notene ble spillt. Så Da er du like langt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hæ? Det er jo fullstendig feil. En MIDI-fil inneholder info om hvilke noter, instrumenter osv som ble spilt til hvilken tid.
Sitat av iColdman Vis innlegg
En midi fil vil ikke gjenkjenne notene bare når notene ble spillt. Så Da er du like langt.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI

Har du holdt på lenge som "musikkprodusent"?
Sitat av Judaz Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/MIDI

Har du holdt på lenge som "musikkprodusent"?
Vis hele sitatet...
Holdt på en stund nå, for en stund siden leste jeg en tråd da svarte alle det samme som jeg. Altså at det er vanskelig å få noter og melodier ut av en sang seperert som midi fil. Er godt mulig jeg tar feil. Kan du ikke linke til ett program som gjør nytten. Kunne treng det selv
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
iColdman: Det er jo nettopp det MIDI er: en digital fil som viser hvilke instrumenter, hvilke noter, når de spilles og tilogmed hvor hardt de spilles. Hva i huleste skulle man med et digitalt musikkformat der man har timing, velocity men ikke noter?

Det kan hende tråden du nevner snakker om noe software som automatisk skal lage en midifil av en lydfil, slike ting fungerer aldri som en vil: Det er vanskelig for software å skille mellom de ulike sporene av lyd i filen.

Alle Digitale Audio Workstations (FL studio, logic, protools) støtter MIDI, sequenceren i disse programmene er teknisk sett midi (pianoroll i FL studio f.eks) og man kan eksportere midi.

Men om du er i tvil hva midi er og hva det er kapabel til å gjøre er Wikipedia: MIDI en god plass å starte.
Såpekoker av rang
Lydfila eksisterer ikke på Soundcloud, it seems.
Sitat av monoid Vis innlegg
Lydfila eksisterer ikke på Soundcloud, it seems.
Vis hele sitatet...
Ups, nå funker det
Sitat av derp1337 Vis innlegg
Ups, nå funker det
Vis hele sitatet...
Ups, nå funker det ikke igjen...
Sitat av zorro Vis innlegg
Ups, nå funker det ikke igjen...
Vis hele sitatet...
haha hadde den på privat
Sitat av Dodecha Vis innlegg
iColdman: Det er jo nettopp det MIDI er: en digital fil som viser hvilke instrumenter, hvilke noter, når de spilles og tilogmed hvor hardt de spilles. Hva i huleste skulle man med et digitalt musikkformat der man har timing, velocity men ikke noter?

Det kan hende tråden du nevner snakker om noe software som automatisk skal lage en midifil av en lydfil, slike ting fungerer aldri som en vil: Det er vanskelig for software å skille mellom de ulike sporene av lyd i filen.

Alle Digitale Audio Workstations (FL studio, logic, protools) støtter MIDI, sequenceren i disse programmene er teknisk sett midi (pianoroll i FL studio f.eks) og man kan eksportere midi.

Men om du er i tvil hva midi er og hva det er kapabel til å gjøre er Wikipedia: MIDI en god plass å starte.
Vis hele sitatet...
Var egentlig det jeg mente, bare formulerte meg utrolig dårlig. (altså at de programmene for å konvertere sjeldent fungerer )
Beklager for missforståelsen
Sist endret av iColdman; 30. desember 2014 kl. 20:19.
ehm men kan/orker noen å hjelpe meg?
tusen takk m8 haha nice akkurat samme lol