Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 19729
Hei, jeg har vært å lest mye rundt på forumet her om MDMA og hvordan folk opplever det, og nå ønsker jeg å komme med mine erfaringer, og tips,(?) angående bruk av dette utrolige stoffet.

Forord
Først og fremst vil jeg advare mot molly (MDMA.) Personlig synes jeg at det er et fantastisk stoff, som gir en utrolig rus, men det er også et stoff som jeg har utrolig mye respekt for, nettopp fordi det er så fantastisk. God selvinnsikt og selvdisiplin er for meg viktig hvis man skal drive med rusmilder som har bieffekter. Jeg vet selv at jeg til tider har tatt alt for mye molly på kort tid, og jeg har merket at det "fucker" med både psyken og den fysiske formen. Når det er sagt, klarer man og holde seg til å droppe molly en til to ganger i månden, så bør det gå helt fint.


Hva er MDMA
MDMA eller 3,4-metylendioksymetamfetamin, er som mange vet, det rene virkestoffet i XTC. Det er et fenetylamin som øker serotonin og oksytocinnivået i hjernen. MDMA har en halveringstid på rundt 4 timer (14 timer når det er snakk om R-formlen, men dette er en type MDMA som er veldig uvanlig.)

Bivirkninger
Som allerede nevnt ovenfor så er molly et stoff man skal være forsiktig med da det har bivirkninger. Dagen etter en tur på molly kan man ofte oppleve at matlysten forsvinner, noe som henger sammen med at serotonin-nivåene er lavere enn normalt. Tidsperspektivet kan også bli noe forvrengt. Sist søndag ble jeg og en kompis sittende å høre på musikk og snakke i det jeg trodde var 2-3 timer, da jeg så på klokken innså jeg at det hadde gått nærmere 7 timer. Det tar tid for kroppen å bygge opp dopamin og endorfin-nivåene, så man kan ofte føle seg sliten og "tom," med dette mener jeg at man kan bli sittende å ikke gjøre noen verdens ting. Jeg har selv opplevd at jeg kan sitte å se ut i luften å tenke i flere timer uten at jeg kjeder meg. Jeg har også opplevd at hjertebank, kraftig og høypuls i flere dager etter inntak av MDMA, men dette har bare skjedd hvis jeg har "droppet" det 3-4 dager på rad, (noe som absolutt ikke anbefales.)


Hvordan jeg vil beskrive MDMA rusen + noen erfaringer
Det er veldig vanskelig å komme med en nøyaktig beskrivelse på hvordan en molly tur føles, men jeg skal gjøre mitt beste. Rusen starter ca 20-30 minutter etter at man har droppet. Jeg føler at det ligger en liten klump i magen, som pulserer i takt med pulsen din, og gir deg en god følelse i kroppen, denne pulseringen kan sammenlignes med "sommerfugler i magen," på et lavt nivå. Jeg har også hørt jenter sammenligne dette med følelsen de får før de får mensen, (Dette er dog, veldig individuelt.) Etter som tiden går, blir denne følelsen mer og mer forsterket. Du kommer inn i en tilstand der du føler at ingenting kan dra deg ned. Selv opplever jeg at jeg begynner å snakker raskere, håndflatene blir klamme og jeg mister evnen til å fokusere på ting som er veldig nærme. Jeg merker at tidsperspektivet mitt blir helt på trynet, så jeg har gjort det til en vane å se ned på mobilen ganske ofte, så "turen" varer lenger. Har opplevd at jeg tror det har gått 30-45 min, når realiteten er at det har gårr nærmere 4-5 timer. Jeg merker også at jeg blir mye mer åpen for å snakke om ting, jeg vanligvis ikke ville snakket om, jeg blir ofte veldig ærlig, og jeg føler mye mer empati og kjærlighet overfor andre. Skjæring og hakking av tenner er det også en del som opplever. Jeg har også opplevd at andre personer ser helt anderledes ut enn de gjør til vanlig, dette kan virke noe skremmende på noen. Personlig mister jeg alle grenser hvis jeg får i meg nok molly. Det kommer til det punktet hvor ingenting blir for dumt eller kleint, har f.eks. løpt naken inn på rommet til foreldrene til en kompis av meg sitt rom og lagt meg der mens de sov.


Hva jeg liker å gjøre og hvorfor
Molly er for meg et stoff som kan bli brukt i flere sammenhenger. Å dra ut på fest, byen eller en konsert er morro nok det, men personlig synes jeg det er aller best å nyte molly sammen med 3-7 andre gode venner, mens man bare tar livet med ro og chiller. Grunnen til at jeg liker å bare slappe av best, er at da føler jeg meg veldig trygg og lar mollyen ta styringen over hva jeg gjør. Det aller beste jeg vet om, er å ligge i en sofa eller i en seng, med en annen å bli strøket på armen, gjennom håret og bli kost med, mens musikk blir avspilt. Å bli massert er også noe som er helt fantastisk. Utover dette har jeg ingen faste ting jeg liker å gjøre, da alt egentlig blir veldig gøy og deilig etter at man har droppet. Skal man dra ut på byen, evt konsert vil jeg heller anbefale XTC, da det holder deg gående lenger.


Inntak og Dosering
Ofte får man mdma i krystaller som skal knuses til det er i "pulverform." Den vanligste og beste måten å droppe molly på er å legge det i rizzla papir, lage en tett ball av det, før du svelger det med vann, evt kan man blande det ut i væske, men MDMA har en ganske krass og vond smak, så jeg anbefaler ikke dette. Når det kommer til doseringer av molly så er det mange splittede meninger. Personlig så har jeg 2 forskjellige doseringmåter jeg bruker.

NB! Jeg er en gutt på 170cm og veier 58-60kg. Jenter bør dosere mindre, grunnet at mollyen påvirker jenter mer enn gutter. Jeg har også tatt en del molly, så jeg tror kroppen min tåler mer(?) For en førstegangsdosering, vil jeg anbefale: 75-100mg, vent 90-120min drop så 100.

Nummer 1: Drop 100-150mg, vent 90-120 min, så dropp 100-150, vent 60 min så drop 100-150 mg. Dette er doseringen jeg bruker når jeg ikke vil at det skal bli for intenst. Bruker jeg denne metoden, holder jeg meg chill og fungerende under hele turen.

Nummer 2: Drop 150-200mg, vent 30-40min, så drop 150-200mg, resten dropper du etter behov. Det som skjer når man gjør det på denne måten er at det første og andre droppet hitter deg nogenlunde samtidig. Jeg vil ikke anbefale denne måten for folk som ikke har gjort det før, da det er en veldig veldig intens opplevelse. Er ikke ofte jeg gjør det på denne måten, bare ved veldig veldig spesielle anledninger. Jeg vil heller ikke anbefale denne metoden dersom du skal ut på fest hvor du møter mye kjentfolk som du ikke vil skal vite at du er på molly, da det er veldig tydelig.


Småtips
- Er du usikker på om mollyen holder på å kicke inn eller for å se hvor hardt du "turer", kan du holde opp en finger, og fokusere på den. Start med god avstand og trekk fingeren nærmere og nærmere nesen din, jo tidligere du mister evnen til å fokusere, jo mer hardere "turer" du.
- Ha alltid med en vannflaske.
- Personlig liker jeg ikke å drikke alkohol, når jeg turer, grunnet at alkohol også dehydrerer deg.
- Blir hakkingen av tenner for voldsom så finn noe mykt å bite i, f.eks. et håndkle.
- Vær alltid flere som gjør det sammen, det kan ofte bli morsommere da.
- Bruk av kokain og molly sammtidig er ikke å anbefale da kokainen kan legge en demper på mollyrusen
- Personlig elsker jeg røyke weed når jeg er på molly, men jeg venter alltid til turen er på sin peak, da weeden får mollyen til å virke enda mer intens. Det er forøvrig også lurt å spare en J til dagen der på.
Sitat av Knekkmael Vis innlegg
Når det er sagt, klarer man og holde seg til å droppe molly en til to ganger i månden, så bør det gå helt fint.
Vis hele sitatet...


Sorry mann.. Du sier du har respekt for stoffet, men bruker du MDMA så ofte så ber du om trøbbel. Om du har lyst til å nyte MDMA i mange år fremover uten å oppleve kraftige bivirkninger ville jeg brukt det mindre..

Har selv i snitt ca 3 måneder mellom hver gang, nedturene er milde og hangover er nesten ikke tilstede.
Nå skal de sies at den respekten jeg har for stoffer har kommet gradvis, i starten skal jeg ærlig innrømme at jeg tok det mye uten å tenke over konsekvensene av det, men man lærer av sine feil�� nå er det nede på 1 gang i månden
Sist endret av Knekkmael; 15. august 2014 kl. 02:13.
Respekt? Jaja...

Personlig synes jeg du har lagt deg til høye doser. Jeg er en kar på ca. 95kg. Nå tar jeg ikke MDMA ofte, kanskje 1-2 ganger i året, men jeg klarer meg som regel med 80 - 100mg til å starte med og kan godt vente bortimot 3 timer før jeg fyller på. Da fyller jeg på med 50-80. Doser over 120mg synes jeg grenser til ubehagelig. Jeg synes det er galskap å råde nybegynnere til å starte med 150mg, de fleste klarer seg med langt mindre om de ikke starter karrieren med 150mg.
Mye bra info her og kjenner meg igjen i veldig mye.
men jeg må si at med de doseringene der så bør man hvertfall ha over en mnd pause.

du nevner at "xtc"( ecstasy) får deg til å holde ut lenger? La meg informere deg at ecstasy og mdma er akkurat det samme.
hvis en ecstasy pille inneholder noe annet enn mdma er det ikke ecstasy lengre (dette skjer ofte desverre)
men man må jo alltid teste pillen med testkit på forhånd så er man sikker. ecstasy pillene jeg tar inneholder 200-220mg mdma og ingen andre aktive stoffer.

litt ironisk bruker du ordtaket "molly" som dealere i usa fikk pressa gjennom som slengord for mdma.
vet du hvor mye mdma "mollyen" som selges i usa inneholder? DEA gikk ut å sa at 13% av det som ble solgt som molly/mdma var mdma (men ofte blanda med andre stoffer) de resterende 87% var ikke mdma i det hele tatt men rc stoffer som methylone osv.
så konklusjonen er jo klar. molly = methylone. nå sitter jeg ikke her å sier at du ikke har mdma for det har du mest sansynlig etter hva du beskriver. og mdma er som regel mdma her i norge. la oss ikke håpe at fake shit kommer inn her i landet også. be safe, buy a testkit
Sist endret av mdmable; 15. august 2014 kl. 09:07.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Respekt? Jaja...

Personlig synes jeg du har lagt deg til høye doser. Jeg er en kar på ca. 95kg. Nå tar jeg ikke MDMA ofte, kanskje 1-2 ganger i året, men jeg klarer meg som regel med 80 - 100mg til å starte med og kan godt vente bortimot 3 timer før jeg fyller på. Da fyller jeg på med 50-80. Doser over 120mg synes jeg grenser til ubehagelig. Jeg synes det er galskap å råde nybegynnere til å starte med 150mg, de fleste klarer seg med langt mindre om de ikke starter karrieren med 150mg.
Vis hele sitatet...
Alle er ikke like. Jeg synes personlig at din dose er latterlig liten. 200mg og en påfyll med 200mg en gang til er en fin kveld for meg, og jeg er bare 65kg.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Alle er ikke like. Jeg synes personlig at din dose er latterlig liten. 200mg og en påfyll med 200mg en gang til er en fin kveld for meg, og jeg er bare 65kg.
Vis hele sitatet...
ooops! Da har du enten latterlig høy toleranse(på tide å ta en lang pause)
eller dårlig mdma.
Sitat av mdmable Vis innlegg
ooops! Da har du enten latterlig høy toleranse(på tide å ta en lang pause)
eller dårlig mdma.
Vis hele sitatet...
Tar MDMA veldig sjeldent og det er av god kvalitet.
Har en mistanke om permanent toleranse med mdma. Jeg var også oppe i 2-300mg drop selv etter lengere pauser. Rocka hardt da. De første gangene fikk jeg samme form på 150.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tar MDMA veldig sjeldent og det er av god kvalitet.
Vis hele sitatet...
Virker rart at du trenger så mye for å få en "fin kveld" 200mg vil sette de fleste på rumpa i noen timer. og etter en 200mg redose vil de fleste opplever halliser til en viss grad og føle seg "kokt" i hue.. har du prøvd med mindre doser? høyere doser gir nødvendigvis ikke bedre rus. less is more
Sitat av mdmable Vis innlegg
Virker rart at du trenger så mye for å få en "fin kveld" 200mg vil sette de fleste på rumpa i noen timer. og etter en 200mg redose vil de fleste opplever halliser til en viss grad og føle seg "kokt" i hue.. har du prøvd med mindre doser? høyere doser gir nødvendigvis ikke bedre rus. less is more
Vis hele sitatet...
Meh, enklete liker å ture skikkelig når de først er igang. Jeg er også blant de som liker latterlig høye doser enkelte ganger uten at det skal være noe feil med det.
Skal jeg ut og danse med venner holder jeg meg på sånn 120mg, men sitter vi inne og chiller'n med musikk og sigaretter er det ikke noe feil med doser godt over 200mg. Om man så får sitronmunn og kretskort-ansikt er det helt inanfor.
Kan også nevne at om jeg tar feks 100mg så føler jeg at jeg ikke er helt "der". Det blir ikke nok og det føles som rusen erter meg ved å ikke gi meg det jeg vil ha.
Sitat av wintip Vis innlegg
Har en mistanke om permanent toleranse med mdma. Jeg var også oppe i 2-300mg drop selv etter lengere pauser. Rocka hardt da. De første gangene fikk jeg samme form på 150.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. det kalles å miste magien. de fleste mister den ganske fort ved å nettopp dosere for høyt / ikke ta lange nok pauser. realiteten er at veldig mange misbruker mdma helt til det biter tilbake, og først da begynner folk å få respekt fot det og skaffe seg litt info. men ofte et det allerede for seint å få den samme følelsen på mdma man fikk første gang. for andre er alt de trenger en lang pause mens for noen vil det aldri bli helt det samme.
Informativt innlegg og det kommer alltid til å være forskjellige meninger rundt dette med respekt for dopet, dosering etc etc. Det vet vi alle.

Det er jo ikke noe å legge skjul på at om man bruker MDMA med hyppige mellomrom som for eksempel fredag og lørdag to helger på rad, så vil effekten naturligvis være ufattelig forskjellig fra den første fredagen og den siste lørdagen grunnet mangel på stoffene MDMA øker nivået av i kroppen. Det er jo derfor man bør vente minimum 2 uker mellom hver gang, slik at kroppen bygger opp serotonin-nivået i kroppen igjen. Anbefalt fra min side er å vente ca 1 mnd mellom hver gang i hvertfall. Da vil MDMA-rusen nå sin optimale peak hver gang så og si.

Man kan også ta diverse tilskudd som gjør at kroppen øker serotonin og dopaminnvået - blir samme prinsipp som vitamintilskudd. Det kan være lurt å ta disse tilskuddene om man skulle begynne å oppleve den såkalte "nedturen" dagen derpå hvor man kanskje føler seg noe unormalt nedfor, deprimert o.l. Fordelen ved å vite om disse bivirkningene man kan få som f.eks depresjon er at man kan bevisstgjøre seg selv på hvorfor man føler seg slik og at det går over om en dag eller to.
Vi mennesker blir jo gjerne frustrerte og får panikk når vi er uvitende, så om man vet hvem, hva og hvorfor så gjør det det hele mye enklere.

Om man tar MDMA 1 gang i måneden så vil sjelden disse bivirkningene oppstå etter min erfaring. Man kan jo være uhyre sliten dersom man har vært på en all-nighter å danset i 9 timer i strekk, men dette er jo da ikke kun en MDMA bivirkning, det er kombinasjonen med MDMA og et høyt aktivitetsnivå. Man ville blirr veldig sliten av det samme selv uten MDMA.

Når det gjelder dosering så foretrekker jeg personlig noe forskjellig, avhengig av hva jeg skal og hvilke omgivelser jeg er i. Drar jeg på en all-nighter hvor de aller fleste bruker det ene og det andre så liker jeg å starte med en 200mg og fylle på med 100mg etter ca 3-4 timer. Dette gjør da at det virkelig river på oppturen og man kan bare stille seg i et hjørne ved en høytaler og danse rompa av seg.

Ved en bytur på et alminnelig utested så foretrekker jeg 100mg og påfyll med ca 80mg fordi jeg da ikke får den ekstreme og kraftige oppturen som ved en 200mg dose naturligvis, men blir fremdeles i danse og peace & love humør.

Om jeg kun er på fest og vi holder det gående utover natta og morningen så foretrekker jeg samme dosering som på en bytur fordi jeg da kan være sosial og "loveable" :P

Ved en 200mg dose vil jeg helst bare danse for meg selv på oppturen, så heller sosialisere meg når det er stabilisert seg.

Håper det var noe informativt

- XO til we OD
Hei, jeg var på min første tur forrige helg, den var utrolig kraftig og ble også så "bra" at jeg glemte ca en time av hva jeg hadde drevet med. Husker ingenting, trodde jeg hadde sittet i sofaen hele tia, men det hadde jeg tydeligvis ikke gjort.

OK, mitt poenget er nå, det er 5 dager siden ca. Og jeg har vondt/feber lignende smerte i hodet. Jeg kjenner meg også svimmel og rar når jeg ser til sidene. Har fått tips om å spise vitaminer og hvile, men hvis noen der ute har noen tips så setter jeg virkelig pris på det.
Og som jeg merket akkurat, skriver jeg mye feil :P Hva kommer dette av??

Klem