Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2877
Idag ble Facebook børsnotert på NASDAQ, kursen startet på 42$, og nå er den nede på 38$ og synker kraftig i verdi. Tror dere at denne aksjen har noen fremtid i det hele tatt? IT-aksjer er jo veldig usikre, facebook kommer til å bli erstattet av google +, akkurat som altavista og google tror jeg.

Det er jo verdt sykt mye penger, men hva vil skje om aksjen flopper?
Sist endret av Heisenberg1; 18. mai 2012 kl. 17:56.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sosiale nettverk har kommet og gått, og en vakker dag kommer det til å skje med Facebook og. Myspace var jo også gigantiske i sin tid. Hva som tar over vet jeg ikke, men g+ tror jeg ikke blir det nye store.
Det kan väre 50/50, det kan hende facebook skal ta penger for å oppdatere de viktigste statusene dine, om de gjör det og folk betaler for det så kan den gå opp en del! om de gjör det og det blir katastrofe kan den godt synke enda lenger, men jeg har håp for facebook!
Sitat av eXytucez Vis innlegg
Det kan väre 50/50, det kan hende facebook skal ta penger for å oppdatere de viktigste statusene dine, om de gjör det og folk betaler for det så kan den gå opp en del! om de gjör det og det blir katastrofe kan den godt synke enda lenger, men jeg har håp for facebook!
Vis hele sitatet...
Tror det markedet for betalte statusoppdateringer blir en liten nisje sammenlignet med annonsemarkdet der inne. Men det er klart at alle monner drar
Sitat av eXytucez Vis innlegg
Det kan väre 50/50, det kan hende facebook skal ta penger for å oppdatere de viktigste statusene dine, om de gjör det og folk betaler for det så kan den gå opp en del! om de gjör det og det blir katastrofe kan den godt synke enda lenger, men jeg har håp for facebook!
Vis hele sitatet...
hvordan skal de vite at en spesifikk status er viktig?
Sitat av eXytucez Vis innlegg
Det kan väre 50/50, det kan hende facebook skal ta penger for å oppdatere de viktigste statusene dine, om de gjör det og folk betaler for det så kan den gå opp en del! om de gjör det og det blir katastrofe kan den godt synke enda lenger, men jeg har håp for facebook!
Vis hele sitatet...
Kan jo hende betalingsløsningen har motsatt effekt, folk sier jo at de ikke gidder å ha konto der lenger, hvis de innfører sånne ting.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Kan jo hende betalingsløsningen har motsatt effekt, folk sier jo at de ikke gidder å ha konto der lenger, hvis de innfører sånne ting.
Vis hele sitatet...
Poenget er vell heller å betale for de statusene du velger skal bli høyere prioritert. På denne måten vil det fortsatt være gratis å ha vanlige uviktige "fyllemage etter i går ::((((", statuser som ikke er prioritert på dine venners sider.

Selvfølgelig fins det sikkert nok pappagutter og jenter som vil ha alle statusene sine som prioritet fordi de er så viktige, men heldigvis er det valgfritt både hvem man har på vennelisten og hvem man vil blokkere.

Jeg har større tro på facebook enn google+, facebook er blitt såpass stort, og er såpass rent og enkelt, samt funksjonell, at om det kommer kopier eller forsøkte forbedringer tror jeg at kun de 'kule trendsetterne', kommer til å teste det, finne ut at de får ikke sine 1000 venner fordi 80% ikke orker å hoppe over å laste opp 5 års festbilder/profilbilder/feriebilder og all jobben det er. I tillegg til å miste alle sine flashspill rekorder.

Tror facebook er kommet for å bli, men jeg ville ikke kjøpt de aksjene.
Verden er sjuk, synes folk at facebook egentlig er et kreativt selskap? konseptet er egentlig ikke nytt, bare forbedret, og det gjør jo ingenting for å gjøre verden bedre. Smarte hjerner som kunne ha jobbet med viktige ting for menneskeheten brukes heller tiden sin på å lage algoritmer for reklame og informasjonsinnsamling om dine preferanser så selskaper kan tjene penger på deg. Sjuk verden.
Ganske sikker på at Twitter er blitt det nye store om få år. Det har vokst noe ekstremt i det siste.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Verden er sjuk, synes folk at facebook egentlig er et kreativt selskap? konseptet er egentlig ikke nytt, bare forbedret, og det gjør jo ingenting for å gjøre verden bedre. Smarte hjerner som kunne ha jobbet med viktige ting for menneskeheten brukes heller tiden sin på å lage algoritmer for reklame og informasjonsinnsamling om dine preferanser så selskaper kan tjene penger på deg. Sjuk verden.
Vis hele sitatet...
Nå syns jeg selv det er feil å si at Facebook ikke har bidratt til å gjøre verden bedre, når jeg faktisk mener at man kan gi Facebook noe av kreditten for 'den arabiske våren'. Facebook har jo gitt de lite synlige menneskene i samfunnet en talerstol.

Sitat av tgod Vis innlegg
Ganske sikker på at Twitter er blitt det nye store om få år. Det har vokst noe ekstremt i det siste.
Vis hele sitatet...
Ja, Twitter har vokst ekstremt fort i det siste, men var det ikke akkurat det Facebook gjorde også? Jo.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Verden er sjuk, synes folk at facebook egentlig er et kreativt selskap? konseptet er egentlig ikke nytt, bare forbedret, og det gjør jo ingenting for å gjøre verden bedre. Smarte hjerner som kunne ha jobbet med viktige ting for menneskeheten brukes heller tiden sin på å lage algoritmer for reklame og informasjonsinnsamling om dine preferanser så selskaper kan tjene penger på deg. Sjuk verden.
Vis hele sitatet...
De var ihvertfall kreative nok til å lykkes. Lukter jeg sjalusi? Velkommen til verden forresten.
Å holde kontaky med familie i australia er heller ikke negativt, endel bedre enn brev og telefon lols...
Sist endret av Spirituell; 19. mai 2012 kl. 00:05.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Ja, Twitter har vokst ekstremt fort i det siste, men var det ikke akkurat det Facebook gjorde også? Jo.
Vis hele sitatet...
Hva skal du frem til?
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Hva skal du frem til?
Vis hele sitatet...
Beklager, misforsto posten din.
Anbefaler denne video'n: Facebook IPO - What it Means

tl;dr: goldman sacks og andre "mellommenn" er de som vil tjene mest på denne nye børsnoteringen.
Sitat av fEsk Vis innlegg
hvordan skal de vite at en spesifikk status er viktig?
Vis hele sitatet...
Nå for tiden vises kun posten din til folk du har regelmessig kontakt med i strømmen (som ved "liker", "kommentere" og besøke profilen osv)

Facebook vil ta betalt for at den skal postes til ALLE dine venner, og ikke bare et fåtall.
Sist endret av MrCryptical; 19. mai 2012 kl. 10:44.
Bare jeg som ønsker at hele selskapet får seg en real smekk på børsen ?
bare jeg som hater facebook?!

det er så forbanna teit at alle skal følge med hverandre, hva jeg gjør har de ikke noe med. er så lame å oppdatere siden med " trist" "mett" "film" "på fylla" i syden,yeee" osv

trur det er mange som er opphengte i å følge med på hva andre gjør der.



alle synes jeg er så sær som ikke er med der.er jeg virkelig de? flere her som ikke er med?
En ting er sikkert ; starter fb med betalingsløsninger er glansperioden over relativt fort. Markedet for sosiale nettverk mot betaling er lik 0. Som nevnt over er reklame tingen for fb. Forsvinner gratis brukerene, forsvinner også markedet for å reklamere på fb. Vært mye diskusjon om fb i disse dager, mye rundt det at mobilbruken tar over og på de forskjellige appene ikke finnes reklame.

Selv tror jeg sosiale nettverk ikke er lagd for å vare. Det skal jo også minnes om markedsverdien facebook har oppnådd, så om det sosiale nettverket skulle gå dårlige, har de nok mer av krefter/penger til å satse på noe nytt
Hvordan kan egentlig noe som Feks Facebook, som ikke produserer noe eller selger noe, være verdt så mye??
Sitat av Gabriel89 Vis innlegg
En ting er sikkert ; starter fb med betalingsløsninger er glansperioden over relativt fort. Markedet for sosiale nettverk mot betaling er lik 0. Som nevnt over er reklame tingen for fb. Forsvinner gratis brukerene, forsvinner også markedet for å reklamere på fb. Vært mye diskusjon om fb i disse dager, mye rundt det at mobilbruken tar over og på de forskjellige appene ikke finnes reklame.
Vis hele sitatet...
Facebook vil for alltid være gratis å bruke, at registrering skal koste penger er jo åpenbart selvmord. Det de vil er å åpne muligheten for å fremheve en status mot betaling, en ny type reklame. Om dette vil tre i kraft er også usikkert.

Facebook på mobil vil nok forbli reklamefri da reklame på mobil bare er forstyrrende og en slags nedgradering som ikke vil være lønnsomt for selskapet. At nettstedet facebook.com forsvinner er ikke realistisk, det mobile tar ikke over.

Sitat av afen Vis innlegg
Sosiale nettverk har kommet og gått, og en vakker dag kommer det til å skje med Facebook og. Myspace var jo også gigantiske i sin tid. Hva som tar over vet jeg ikke, men g+ tror jeg ikke blir det nye store.
Vis hele sitatet...
Om Facebook vil forsvinne innen 10 år er også usikkert, men jeg stiller meg svært tvilende. Facebook samler alt på en plass, er brukervennlig og er en heftig suksess... Myspace og den andre store var aldri i nærheten av å bli så store.

Sitat av kurt kåre jonny Vis innlegg
Hvordan kan egentlig noe som Feks Facebook, som ikke produserer noe eller selger noe, være verdt så mye??
Vis hele sitatet...
De selger avanserte reklameløsninger til hele verden.
Sist endret av Spirituell; 19. mai 2012 kl. 13:45.
"Aksjen er ned 12,5 prosent. Med en verdi på 104 milliarder før handelen startet, betyr det at verdien av facebook i løpet av minutter er redusert med 13 milliarder."

Sjekk hvordan facebook daler live her: https://www.google.com/finance?q=NASDAQ:fb

Mangler bare popcorn og 3d-briller, så har jeg kveldsunderholdninga i boks!

[EDIT:] og samtidig så stiger google sine aksjer... hmm... kan det være markedet som gir facebook figer'n?

Jeg tror nok at noen i google shorter aksjer for the lulz akkurat nå for å trolle zuckerberg litt.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Facebook vil for alltid være gratis å bruke, at registrering skal koste penger er jo åpenbart selvmord. Det de vil er å åpne muligheten for å fremheve en status mot betaling, en ny type reklame. Om dette vil tre i kraft er også usikkert.

Facebook på mobil vil nok forbli reklamefri da reklame på mobil bare er forstyrrende og en slags nedgradering som ikke vil være lønnsomt for selskapet. At nettstedet facebook.com forsvinner er ikke realistisk, det mobile tar ikke over.

Vis hele sitatet...
Nettopp derfor dette er nytteløst. Fordi aksjonærene vil tømme det som tømmes kan av pengekranen, reklame på mobil samt å kreve penger for å bruke facebook. I hvilken grad de skal kreve penger, er jeg usikker på. Denne prosessen kommer garantert til å gå sakte. Nøyaktig sakte nok til å ta selvmord..
Johnny Cash mofos
Hvis facebook skal innføre betalingsmetoder tviler jeg på at det er prioriterte statusoppdateringer som er veien å gå. Antar at de heller vil gå med noe "Facebook pro" eller no hvor du slipper all reklame, mens på gratis-kontoene vil man bli spammet ned av reklame hele tiden. Hvis foretar en langsom overgang tror jeg de kan få med seg en stor del av brukerne. Kanskje det blir noe à la spotify premium.
Sitat av espen1812 Vis innlegg
Hvis facebook skal innføre betalingsmetoder tviler jeg på at det er prioriterte statusoppdateringer som er veien å gå. Antar at de heller vil gå med noe "Facebook pro" eller no hvor du slipper all reklame, mens på gratis-kontoene vil man bli spammet ned av reklame hele tiden. Hvis foretar en langsom overgang tror jeg de kan få med seg en stor del av brukerne. Kanskje det blir noe à la spotify premium.
Vis hele sitatet...
Ett ord: Adblock

u mad zuckerberg?
Jeg tror facebook har store inntjeningsmuligheter på mobilbruken, og spesielt i emerging markets. Mobilt internettbruk er spådd å få en helt syk vekst. Personlig ville jeg aldri betalt for noen tjenester på face, men nå er nå ikke jeg den mest ivrige status-skriveren heller.