Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  326 103123
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Noen fremgang i dokumentene ? Er hypp på litt mer av spennende lesestoff..
Hva er det papiret det står «KIFA» på?
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Hva er det papiret det står «KIFA» på?
Vis hele sitatet...
KIFA er/var en større produsent av medisinsk utstyr (kateter, etc).
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hei alle sammen!

Jeg har selv jobbet innen for psykisk helse, og i disse dager jobbes det med å planlegge et museum i tilknyttning til de av byggene som skal bevares på Lier. Jeg oppfordrer derfor de som måtte ha fjernet dokumenter og andre gjenstander fra Lier Psykiatriske til å levere disse til Drammen/Lier Kommune ved Sykehuset Buskerud. Dette er matriale som som kan bidra til dokumentasjon på overgrepene som skjedde her på Lier. Dersom man fjerner denne muligheten for å samle dataen på et museum fjerner man også muligheten til å gi rettferdighet til de som opplevde overgrepene og de etterlatte.

For å være litt "onkel" så er det faktisk tyveri og ta med seg slike ting fra Lier. En del av gjenstandene som er der er også undratt offenligheten ( journaler osv ) og er derfor strengt ulovlig å lese, og ikke minst fjerne fra sykehuset.

Mvh!
Vis hele sitatet...
Helt enig, legg dem utenfor døra ring på og stikk av
Spennende lesing i denne tråden. Hadde store forhåpninger om 11 sider med dokumenter da jeg startet å lese her, men desverre ble jeg skuffet.

Jeg HÅPER dere 2 som har hentet ut så utrolig mye, legger ut dette i en eller annen form. ganske snart.
Ølglad nordlænning
bilder av mentalsykehuset pl0x! høres så jææævli fett ut!
Så, skal det antas at disse dokumentene bare vil råtne i garasjen til du finner de igjen om et par år og kaster de?
Sist endret av Cuthof; 25. februar 2011 kl. 05:46.
Kanskje dokumentene burde legges tilbake på sykehuset, så folk med datautstyr kan hente de på nytt og scanne de ? .-)
Send dokumentene til wikileaks, null stress...
Jævla teaseluddere Jeg savner mer stoff fra denne plassen Asap
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Haha tok oss, neida. Det er så busy her på tunet konstant så jeg finner hvert fall aldri tiden til det. Men det skjer snart før hele tråden blir søplet ned med sånne moan
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Her er det litt småting å titte på. En liten samling av diverse stuff som vi fant. Skal scanne dokumenter i helga (ja jeg SKAL!).

Imgur-sida mi.
Sist endret av Totskalle; 3. mars 2011 kl. 21:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noe sykehus for mentalt skadde i dette omerådet igjen enda eller er alt borte?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Kvaale Vis innlegg
Er det noe sykehus for mentalt skadde i dette omerådet igjen enda eller er alt borte?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt drift i noen av byggene på Lier.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Enig i dette. Her på forumet er det mye snakk om at folk er så sjokkerte for at ingen har ryddet opp i det sensitive materialet som er å finne på Lier. Syns igrunn ikke det er riktig å publisere her. UE dreier seg om å se men ikke røre. Det å ta med seg ting fra steder ødelegger for andre UE'ere og er strengt tatt tyveri som nevnt over. Selvom noen vil hevde at UE generelt utfordrer lovens grenser, er det å ta med seg ting å tråkke langt over.

Det mener nå jeg...
Vis hele sitatet...

Selv om dette er postet under UE, så betyr ikke det at det er UE. Det var bare den beste kategorien. Personlig synes jeg det er bra at dette blir tatt vare på, og historiene blir bevart. Noen vintre til i kjelleren der, så ville papirene vært fullstendig ødelagt.

Sitat av maggii Vis innlegg
Tviler du egentlig på det? All fornuft sier meg at jeg egentlig skulle tvilt på at det lå hjerner på spritglass og foster der nede også, men i følge nFF`ere og nrk så gjør det det. Så det ville faktisk ikke sjokkert meg.
Vis hele sitatet...
Jeg har sikkert quota dette før, men om jeg ikke har......

Du snakker om Gaustad, det var der de fant foster på glass etc. Tror det var rundt årtusen skiftet.
Årsberetning fra Lier Sykehus for året 1962
--------------------------------------------------


Jeg har selv forsøkt med oversettelse etter de latinske utrykkene.


Dødelighet:

22 Pasienter døde i løpet av året. De allerfleste var gamle, sløvede pasienter.

Dødsårsaken var følgende:

1. Gastroenteritis. Anemia perniciosa (Blodfattig og betennelse i mage tarm kanal)

1. Gastroenteritis acuta. Vitium cordis hypertonicum. (Akutt betennelse i mage tarm kanal og høyt blodtrykk)

3. Marasmus senilis ("Hjernesvinn")

1. Mors Subita under ECT-Behandling (Plutselig død under ECT behandling)

1. Ileus. Volvolus coli transversi (Tarmslyng og noe jeg ikke vet)

1. Hæmorrhagia Cerebri. Bronchopneumonia (Hjerneblødning og lungebetennelse)

2. Hæmorrhagia Cerebri. (Hjerneblødning)

1. Carsinoma coli. (Kreft i tykktarmen)

1. Carsinoma mammae c. metastasibus (Brystkreft, spredning)

1. Cancer Ovarii. (Eggstokk kreft)

2. Bronchopneuomonia (lungebetennelse)

1. Infarctus Cordis (Hjerteinnfarkt)

2. Tumor Cerebri. (Hjernesvulst)

1. Vitium Cordis metralstenose (Hjerteklaff feil (?))

1. Papill. ves. urin. mal. degen. c. metastas. ad. ventr. (Kreft, urinveiene muligens)

1. Mors Subita. Embolia cerebri. Vitium Cordis (Blodpropp i hjernen og hjertet, øyeblikkelig død)

1. Suicidium (strangulatio-suspensio) (Trolig hengt seg)



Behandlingen på psykoterapiavdelingen er utvidet med LSD-Behandling både individuelt og i grupper. Den har vist seg særlig hensiktsmessig i spesielle tilfeller.


Behandling:

Medikamenter: I løpet av året fikk:

ca. 110 pasienter truxal

- 60 - Chlorpromazin

- 65 - Haloperidol

- 25 - Melleril

Ca. 70 pasienter fikk Reserpin

- 15 - Stemetil

- 20 - Sarotex

- 10 - Tofranil

- 15 - Sordinol

- 15 - Librium

- 10 - Nozinan


Flere av pasientene fikk i årets løp forskjellige medikamenter, i alt fikk ca. 300 pasienter ataraxica.

Å fremheve noen av medikamentene lar seg ikke godt gjøre. En felles virkning for alle (både thymoleptica og nevroleptica) er at de sløver pasientene i større eller mindre grad. Av bivirkningene så en foruten de vanlige vegetative symptomer pluss tretthet også et tilfelle av icterus.

Elektrosjokk-Behandling. 91 pasienter fikk i 1962 tilsammen 295 behandlinger. I tillegg ble det gitt 61 ambulante el.sjokk. 2 Pasienter i tilslutning til ECT hyppige .epi-anfall som begge ganger ble brutt med Amycal i.v.

ECT synes fremdeles å være "god behandling" ved endogene depresjoner.

Leukotomi Ble ikke utført ved mannsavdelingen i 1962.
Er det noen dokumenter som fastslår de scetchy ryktene jeg har hørt om lobotomi uten bedøvelse?


Som de fleste andre har jeg sykt lyst på en liten ekspedisjon i de lukkede byggene, men det er vel bevoktet av securitas.. :/

Jeg kom på én ting, jeg var på jobbmesse igår, og der hadde securitas et stand. De sa at man kan bli plassert rundt i Norge på forskjellige stasjoner.
Hvis jeg tar sommerjobb som securitas/vekter, kan jeg kanskje bryte meg inn mens jeg er på vakt der?
Er dette en håpløs idé, eller et genialt makkverk for å misbruke securitas?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Er det noen dokumenter som fastslår de scetchy ryktene jeg har hørt om lobotomi uten bedøvelse?


Som de fleste andre har jeg sykt lyst på en liten ekspedisjon i de lukkede byggene, men det er vel bevoktet av securitas.. :/

Jeg kom på én ting, jeg var på jobbmesse igår, og der hadde securitas et stand. De sa at man kan bli plassert rundt i Norge på forskjellige stasjoner.
Hvis jeg tar sommerjobb som securitas/vekter, kan jeg kanskje bryte meg inn mens jeg er på vakt der?
Er dette en håpløs idé, eller et genialt makkverk for å misbruke securitas?
Vis hele sitatet...

Da må man trolig lengre tilbake i tiden enn til 1962, ihvertfall noe annet enn årsberetninger. Det er lite materiale som er eldre enn 50 tallet, mulig det står noe nevnt i noen av de papirene. Har ikke kommet så langt med det eldste materialet.

De fleste forlatte byggene på lier kan du ikke gjøre innbrudd på, så lenge du ikke går inn for det, da det som regel er noen hull her og der du kan ta deg inn. Og så lenge du ikke beskadiger en gjenstand som er satt opp som hinder så faller det ikke under innbrudd. Fortsatt selvfølgelig strengt ulovlig.

Om du skal benytte arbeid som securitas vakt slik, er nok det beste om du later som du så noen som løp inn. Og at du stakk etter. Nå er jeg usikker på om securitas i det hele tatt kan gå inn slike steder selv om de ser "innbrudd". Men det vet sikkert noen andre.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Da må man trolig lengre tilbake i tiden enn til 1962, ihvertfall noe annet enn årsberetninger. Det er lite materiale som er eldre enn 50 tallet, mulig det står noe nevnt i noen av de papirene. Har ikke kommet så langt med det eldste materialet.

De fleste forlatte byggene på lier kan du ikke gjøre innbrudd på, så lenge du ikke går inn for det, da det som regel er noen hull her og der du kan ta deg inn. Og så lenge du ikke beskadiger en gjenstand som er satt opp som hinder så faller det ikke under innbrudd. Fortsatt selvfølgelig strengt ulovlig.

Om du skal benytte arbeid som securitas vakt slik, er nok det beste om du later som du så noen som løp inn. Og at du stakk etter. Nå er jeg usikker på om securitas i det hele tatt kan gå inn slike steder selv om de ser "innbrudd". Men det vet sikkert noen andre.
Vis hele sitatet...
Greia med securitas jobben var å få tilgang til bygget alene og så stikke innom
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Greia med securitas jobben var å få tilgang til bygget alene og så stikke innom
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har opplevd går alltid vaktene der 2 og 2.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Jeg fant plutselig ut at kronisk insomni kan komme til annen nytte enn Pepsi MAX, tobakk og blåfilm. Så her er Årsrapport for Sentrallaboratoriet for 1969.
Her om dagen fant jeg en bok hjemme som heter "Min historie fra Lier sykehus 1927-1984" av Mandius Hatløy (pleier). Nå orket jeg ikke lese gjennom alle sidene for å se om dette var nevnt tidligere, men her er det jeg fant mest interessant:


- Det ble utført arbeid av pasientene på gårdsbruket, i gartneriet og i skogen. Hatløy skriver at de brukte tvang for å få alle til å arbeide (spesifiserer ikke nærmere), og at han selv har hatt problemer med dette i ettertid (samvittighet).

- Lier sykehus var det første sykehuset i Norge som skulle ta i bruk nye behandlingsmetoder som cardiasolsjokk, elektrosjokk og hjernekirurgiske inngrep på urolige pasienter (frem til 1950ca). Operasjonsstuen ble senere ombygd til kontor.

- Pasientene som fikk hjernekirurgi fikk i tilfeller ansiktsgrimaser og holdningsforandringer, men også endring i ganglaget (motorikken).

- Flere "pasienter" kom kjørende i egen bil og av egen fri vilje for å få elektrosjokkbehandling, det skal ha vært alt mulig slags folk fra alle samfunnsroller. De hvilte i en time etter behandling før de dro igjen.

- Psykofarmaca ble tatt i bruk i 1953 og det gav positive resultater, men også alvorlige overdoser.

- Dialysebehandling ble testet ut på 70tallet på schizofrenipasienter, gav ingen gode resultater. Behandlingsmetoden ble forkastet etter 3år.

- Etter krigen behandlet de folk etter krigshendelser. Noen var navneløse, 2 navneløse rømte og døde navneløse.

Herman
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av herman003 Vis innlegg
Det ble utført arbeid av pasientene på gårdsbruket, i gartneriet og i skogen. Hatløy skriver at de brukte tvang for å få alle til å arbeide (spesifiserer ikke nærmere), og at han selv har hatt problemer med dette i ettertid (samvittighet).
Vis hele sitatet...
Dette får du snart bekreftet, jeg driver å laster opp Årsberetning fra Lier Sykehus for året 1962 (med Sentrallaboratoriumet).

Sitat av herman003 Vis innlegg
Psykofarmaca ble tatt i bruk i 1953 og det gav positive resultater, men også alvorlige overdoser.
Vis hele sitatet...
Haloperidol og klordiazepoxid ga ofte fogiftinger/overdoseringer i kombinasjon.
Dette er veldig interessant.

Ganske drøyt at de tok pålegg som de ansatte ikke lenger ville spise og ga det til pasientene.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Så her kommer Årsberetning fra Lier Sykehus for året 1962 (med Sentrallaboratoriumet). Her står det klart at det ble forsket og utprøvd LSD-behandling og ECT-behandling. Og det er nevnt at ingen døde under leukotomi (lobotimi) så det kan hinte til at de faktisk drev på med det (hvert fall gjorde tidligere). Mulig jeg tar feil nå at at dette sto i rapporten fra 1969 under dødsårsaker, anyways.

EDIT: Hvis dere syns det er plagsomt med sladding av navn må jeg bare beklage men som jeg har skrevet før og fått medhold i så er det liten grunn til at navnene skal publiseres og det kan medføre juridiske problemer for flere parter. Også bruker jeg som dere ser røde linjer under ekstra hotte temaer og ord for dere som ikke gidder å lese alt sammen og bare er ute etter litt snadder.

eXtra EDIT: Bildene av Sentrallaboratoriumets sider kommer straks, det ble bare noe fuzz med kvalitetskomprimeringen på filene.

eXtra stark EDIT: Da var resten av bildene på plass
Sist endret av Totskalle; 18. mars 2011 kl. 00:32.
satt å kjeda meg og ville finne noe sykt å lese om på freak. Fant rett tråd, hehe takker!
keep up the good work totenskalle
▼ ... over en uke senere ... ▼
Historien om Norges gamle psykiatri er forferdelig, men alikevel spennende synes nå jeg. Jeg har lest igjennom deler av dokumentene og storkost meg, men det jeg kom til å tenke på er lobotomi, er det virkelig ikke ulovlig i Norge? Skulle da tro det var greit å ha forbud mot det i loven sånn for sikkerhetsskyld (for hva om en lege med en veldig psykisk syk pasient finner ut at det kan være en siste løsning?) :S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
hama29071, en har stortsett ikkje lovforbod mot nokon behandlinger. Men ein stiller krav til at behandlinger som blir nytta i helsevesenet skal ha dokumentert effekt, eller informert samtykke til eksprimentelle behandlinger om det er snakk om studier som har komt så langt som til menneskelege forsøk.

Å eksplisitt forby ei spesiell behandling i lovverket vil i praksis ikkje ha stor betydning. Kor mange lobotomeringer er det utført siste tjue åra...?
For det første så er det blitt ulovlig i Danmark, så noe betydning må det jo ha. Og hvertfall kjemisk lobotomi (som også går under "lobotomi") har jo en effekt, og hvordan kan du vite at dette ikke har foregått og forgår i dag? Og i Sverige er det et sykehus som faktisk driver med dette. Og jeg har lest igjennom mange kilder og der sier de fleste at det ikke er ulovlig, men så kommer jeg til "I Norge er verken kapsulotomi eller andre former for hjernekirurgi mot psykiske lidelser lovlig." hva er riktig? Blir litt forvirret her...
Sitat av slashdot Vis innlegg
hama29071, en har stortsett ikkje lovforbod mot nokon behandlinger. Men ein stiller krav til at behandlinger som blir nytta i helsevesenet skal ha dokumentert effekt, eller informert samtykke til eksprimentelle behandlinger om det er snakk om studier som har komt så langt som til menneskelege forsøk.

Å eksplisitt forby ei spesiell behandling i lovverket vil i praksis ikkje ha stor betydning. Kor mange lobotomeringer er det utført siste tjue åra...?
Vis hele sitatet...
Sant det, man har lært og funnet ut hva som fungerer, og hva som i de fleste tilfeller ikke fungerer, eller fungerer mot sin virkning.

I Norge ble de fleste lobotomiene utført på 1950 tallet (1947-1957), hovedsakelig på Gaustad Sykehus og EG sykehus i Kristiansand. Det finnes ingen direkte lover mot lobotomi, men det sees på som barbarisk og fullstendig uaktuelt.

Tvangsbehandling for psykiatrisk sykdom skal kun skje med medikamenter i dag.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen bilder fra Lier i forrige uke:

http://www.flickr.com/photos/61509638@N08/

Ser ut som om forfallet går bare raskere og raskere for hvert år.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Her er det litt småting å titte på. En liten samling av diverse stuff som vi fant. Skal scanne dokumenter i helga (ja jeg SKAL!).

Imgur-sida mi.
Vis hele sitatet...
Linken er herpa. Gidder du å legge den ut på nytt. Utrolig spennende lesing må jeg si håper på mer dokumenter snart.
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor i helvete skal man ta med seg tagge-saker og male veggene med piss?
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor i helvete skal man ta med seg tagge-saker og male veggene med piss?
Vis hele sitatet...
Grafittien på sånne steder er jo halve sjarmen, synes jeg.
Litt off-topic, men må si denne tråden har holdt seg lenge.
Og litt on-topic:
Veldig mye morsomt lesestoff og bra jobba, Totskalle og Henrik!
Sist endret av Zenoxy; 28. april 2011 kl. 12:44.
Har brukt flere dager på å lese gjennom hele tråden og alle dokumentene som er lagt ut. Vil bare si tusen takk for spennende og interessant lesestoff.
Utvilsomt at mye av det som foregikk på Lier kan regnes som overgrep. Jeg har også vært av den oppfatning at dette er noe staten helst ikke vil at offentligheten skal få vite om siden det er blitt utført "groteske" ting på dette stedet.

Så snakket jeg med faren min (som er av en litt eldre garde) og fortalte han om denne tråden og dokumentene som er blitt publisert. Jeg spurte også om han kjente til eller hadde hørt om stedet. Blei litt satt ut da han fortalte historien om en dame han kjente som var innlagt. Skal ikke gå inn på hvorfor hun var innlagt men jeg kan skrive under på at hun var klin gæren av typen psyko klikka. Når jeg fortalte han om LSD -og ECT-eksperimentene sa han at det ikke kun må sees på som overgrep mot uskyldige innlagte. Husk at dette er lenge siden og at de som var innlagt ofte var sinnsyke gale mennesker som drepte andre uskyldige o.l. "Eksperimentene" var ofte utført for å prøve å roe ned lidelsene til innlagte og ikke gjennomført som groteske meningsløse Mengele forsøk for "å se hva som skjer". En oppfatning jeg har fått inntrykk av at mange kanskje kan ha.

Dette var det han fortalte meg og jeg får et noe mer nyansert syn nå. Syntes dette er en utrolig interessant tema og lurer på om noen har lignende historier som min far fortalte meg?
http://www.nb.no/sok/search.jsf;jses...B39C1C2CB13.s2

Om linken er fucked up, kan dere gå inn på www.bokhylla.no og søke etter lier sykehus, mange gamle og nye bøker om plassen!
Sitat av Zenoxy Vis innlegg
Litt off-topic, men må si denne tråden har holdt seg lenge.
Og litt on-topic:
Veldig mye morsomt lesestoff og bra jobba, Totskalle og Henrik!
Vis hele sitatet...
Flott at det blir satt pris på ! Får vel se om vi ikke får postet opp noe nytt snart og

Til noe annet: Jeg vet at dere som driver med UE ikke liker at vi kommer, roter rundt med bilde motivene deres og bokstavelig talt stikker av med inventaret. Men på lier er det veldig mye, og vi ser nøye igjennom før vi tar det. Det er fortsatt en masse papirer igjen der oppe. Men meste parten av det med sensitivt innhold er nok borte, men det spiller vel ingen rolle hva innhold det er i permene dere fotograferer?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var der i natt. Var litt småscary å lyse inn på tomme, raserte rom der det står en sliten rullestol midt i rommet. Men vi var i 2 hus. Jeg har hørt at det er tre stykker, og det tredje er et godt stykke opp i skogen, stemmer det? Det skulle visst være et mindre hus der de sykeste tinga skjedde.

EDIT: leifer
Sist endret av Anarkorken; 21. mai 2011 kl. 17:03.
Var der sammen med anarkorken rett over her. Det siste huset skulle være mye mindre og brunt, noen som har vært inni det?
Spillefilmprosjektet - LIER MENTALSYKEHUS
er under pre-production.

http://www.mediumfilmjr.com/

http://www.facebook.com/Liermentalsykehusfilm?sk=info
Sitat av roadkill006 Vis innlegg
Spillefilmprosjektet - LIER MENTALSYKEHUS
er under pre-production.

http://www.mediumfilmjr.com/

http://www.facebook.com/Liermentalsykehusfilm?sk=info
Vis hele sitatet...
Skulle akkurat legge det ut
Sitat av roadkill006 Vis innlegg
Spillefilmprosjektet - LIER MENTALSYKEHUS
er under pre-production.

http://www.mediumfilmjr.com/

http://www.facebook.com/Liermentalsykehusfilm?sk=info
Vis hele sitatet...
Gleder meg! Vil den dukke opp på kino? Så at det var et budsjett på 8 million.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Personen bak facebooksiden, "Medium Film JR Entertainment" og manuset er født i 1994, så vet ikke hvor sann ryktene om 8 millioner osv. er i et så tidlig stadium av filmen, men er lov å håpe

Jeg har selv en 7 siders story til en thriller som omhandler norsk psykiatrihistorie/Lier og Dikemark, som jeg håper på å få satt i livet innen noen år, men ferdig utvikling av story og manus er en stor del av arbeidet til en film.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av roadkill006 Vis innlegg
Spillefilmprosjektet - LIER MENTALSYKEHUS
er under pre-production.

http://www.mediumfilmjr.com/

http://www.facebook.com/Liermentalsykehusfilm?sk=info
Vis hele sitatet...
"9111 personer liker dette" på facebook? Det var da voldsomt... bare kødd dette eller. Er vel ingen som får lov å filme der lovlig.
Tror nok hele greia med Lier filmen er en kid som har litt for store forhåpninger. Aldri i livet om de får lov til og spille inn film inne på selve Lier. Og 8 mill. i budsjett? hvor kommer disse pengene ifra?
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
"LIK - FACEBOOK GRUPPEN VÅRES, OG DU KAN VINNE EN HEL DAG PÅ FILM SETTE! (vi trekker ut en vinner så fort det lar seg gjøre)"

Jeg jobber i bransjen og tro meg, ingen har hverken tid
eller lyst til å ha en random flyende rundt på settet.
Så dette virker som bullshit, spesielt med en 17 år gammel
produsent som visstnok har anskaffet 8 millioner.

Jeg har tidligere vært i kontakt med Lier Mentalsykehus i sammenheng
med et filmprosjekt jeg jobbet på. Og vi fikk lov til å ta en guidet befaring
på området og i byggene, men det ble noe senere bestemt at vi ikke fikk skyte
filmen der fordi de mente det var for høy risiko med tanke på asbest og løse murstein/takstein.

Og dette var på vegne av et av Norges største produksjonsselskaper.
(Velger å ikke si hvilken bedrift, for å forbli anonym) Så om noen hadde fått lov så hadde det vært oss.
Og dette er noen år siden nå.
Sist endret av Walter White; 25. mai 2011 kl. 06:08.
Var jo også en haug med skrivefeil på facebook-sida, så spørs hvor seriøst dette er ja..