Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  147 11422
marijuana er det mest naturlige og effektive smertestillende stoffet på markedet (ifølge discovery). Så må mange måter vil det være bra å bruke som medisin, men da under kontroll ifra lege.
Men at det er noen former for sunt, vil jeg ikke på noen måte påstå...


Selv er jeg imot hasj og marijuana som brukes til nytelse, men for det om det skal brukes som medisin.
Hasj er uansett ikke noe man burde prøve 'bare fordi man har lyst'. Ta heller å skaff deg en ny hobby da (neeei, ikke røyk hasj som hobby....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av learnthetruth Vis innlegg
det der må være noe av det dummeste jeg har hørt. ikke for å virke frekk eller noe men hasj og marihuana er på ingen måte en sti som kan ødelegge livet ditt. tvert imot. det gir deg et bedre livssyn og tillater deg å se på livet i positive aspekter. marihuana er godt for både det fysiske og psyken. når det kommer til norsk hasj vil jeg bare anbefale alle å droppe det. hasj du får tak på i norge er bare fult av dritt uansett.
Vis hele sitatet...
Alle rusmidler kan ved misbruk ødelegge livet til folk, fordi rusverknaden gjev nedsett dømmekraft og reduserer interaksjonen med samfunnet. Så å hevde at det er utelukkande positivt er like på trynet feil som å hevde at det er utelukkande negativt.

At det er godt for det fysiske og psykiske er også bullshit. Fysisk gjer vel THC ytterst liten skilnad, mens på det psykiske så risikerer ein jo psykoser. Eg veit ikkje om eg vil kalle det ei forbetring. Spørsmålet er om risikoen er verdt rusen, og for mange er nok svaret ja. Men det vil ikkje sei at risikoen ikkje er der.
Sitat av learnthetruth Vis innlegg
sant nok. for mye varmt plantemateriale inn i lungene er nok ikke bra. det å si at cannabis kan inneholde noen virkestoffer som er bra for noen av kroppens funksjoner er en stor understatement. cannabis og dens hovedvirkestoff, delta-9 tetrahydrocannabinol(thc) stimulerer millioner av reseptorer rundt omkring i kroppen noe som er bra for uttalige ting. les og lær:-) jah bless
Vis hele sitatet...
Cyanid virker også på milliarder av celler i kroppen. Gjer det cyanid til ein bra ting? Det samme gjeld alkohol. Så kva er så positivt med at det påverkar kroppen?
Sitat av learnthetruth Vis innlegg
det der var bare retarded! det er på grunn av uvitende idioter som deg at marihuana er ulovlig i det hele tatt! luftveissykdommer du liksom
Vis hele sitatet...
Folk som deg gjer meg freista til å sei at forbodet er fornuftig, fordi det beskytter deg mot deg sjølv. Du viser jo fundamental mangel på evne til kritisk tekning, og har åpenbart forherliga stoffet totalt i ditt eige hovud.

Sitat av Thmzzz Vis innlegg
Marijuana inneholder kunn naturlige rusmidler i motsetningt til hasj hvor du kan tilsette kjemisk thc alt ettersom hvor sterkt du vill ha det. Skjønte du det nå?
Vis hele sitatet...
Kvifor er syntetisk THC eit problem? Og er det i heile teke nokon som tilset syntetisk THC til hasj?
Sist endret av vidarlo; 7. august 2009 kl. 09:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Thmzzz Vis innlegg
Er ikke det som er poenge gluping. Poenge var at marijuana er mindre skadelig enn Hasj. Derfor brukes det som legemiddel i enkelte land\stater ettersom ingen har tuklet med det. Marijuana inneholder kunn naturlige rusmidler i motsetningt til hasj hvor du kan tilsette kjemisk thc alt ettersom hvor sterkt du vill ha det. Skjønte du det nå?
Vis hele sitatet...
Nei. Poenget her var at du skulle komme med en gyldig grunn til at marijuana er mindre farlig enn hasj, da grunnen "Det er mer naturlig" ikke holder mål. Jeg er helt enig i at hasj KAN inneholde mye rart, men et eple KAN også inneholde mye rart, men det betyr ikke at et eple i seg selv er usunt!

For det første er det bare tull at noen sprøyter Syntetisk THC inn i hasj. Dessuten har slashdot et poeng i at syntetisk THC ikke er noe mer skadelig enn naturlig.

Sist vil jeg nevne at hasj i seg selv er et naturprodukt, like mye som marijuana. Om noen blander hasj og bensin, blir jo hasjen farligere, men rein hasj er rein hasj!

Slutt å argumentere i ring! Begrunn påstandene dine og slutt med kvasifakta!

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
marijuana er det mest naturlige og effektive smertestillende stoffet på markedet (ifølge discovery). Så må mange måter vil det være bra å bruke som medisin, men da under kontroll ifra lege.
Men at det er noen former for sunt, vil jeg ikke på noen måte påstå...


Selv er jeg imot hasj og marijuana som brukes til nytelse, men for det om det skal brukes som medisin.
Hasj er uansett ikke noe man burde prøve 'bare fordi man har lyst'. Ta heller å skaff deg en ny hobby da (neeei, ikke røyk hasj som hobby....
Vis hele sitatet...
1. Jeg vil da tro at Opium (heroin, morfin) er det mest effektive naturlige smertestillende stoffet. Om du noen gang har prøvd å røyke hasj ville du forstått at det ikke er smertestillende i seg selv, men kan hjelpe mot muskel og leddsmerter.

2. Siden du er imot å bruke hasj til nytelse, er jeg veldig interessert i å høre hvilken stilling du har til alkohol! Er det greit å ta et løsemiddel som nytelse, men ikke en urte?
Sist endret av fetter; 7. august 2009 kl. 11:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fetter Vis innlegg
2. Siden du er imot å bruke hasj til nytelse, er jeg veldig interessert i å høre hvilken stilling du har til alkohol! Er det greit å ta et løsemiddel som nytelse, men ikke en urte?
Vis hele sitatet...
Alkohol er lov å drikke i Norge, så der betyr ikke min mening så mye.
Selv så klarer jeg fint å ha det morro uten alkohol, så jeg personlig drikker ikke.
Men har ingenting imot de som drikker, og forstår godt at folk bruker helgen sin på å drikke istedet for å ende opp med å ikke gjøre noe som helst.

Alkohol er nå uansett ikke på noen måte et løsemiddel?
Det meste brygges på naturlige måter (i allefall vin og øl og sprit). Rusbrus er vell stortsett bare tilsettningsstoffer tho.

Alkoholen skaper uansett ikke den samme psykiske rusen som hasj gjør. Selv om hasj rus på mange måter kan være bedre enn alkoholrus, i allefall når det er snakk om alt rundt. Men på mange måter så kan det fort skade personen mer, selv om alkoholen også fort kan skade en del (iform av avhengighet og det å drikke for mye - og alt som skjer da)

Urten som du kaller det, er ikke lov her i Norge, og vil nok tvilsomt bli det, i allefall ikke som en lovlig ting for normale personer uten noen former for kreft og smerter.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Alkohol er lov å drikke i Norge, så der betyr ikke min mening så mye.
Selv så klarer jeg fint å ha det morro uten alkohol, så jeg personlig drikker ikke.
Men har ingenting imot de som drikker, og forstår godt at folk bruker helgen sin på å drikke istedet for å ende opp med å ikke gjøre noe som helst.

Alkohol er nå uansett ikke på noen måte et løsemiddel?
Det meste brygges på naturlige måter (i allefall vin og øl og sprit). Rusbrus er vell stortsett bare tilsettningsstoffer tho.

Alkoholen skaper uansett ikke den samme psykiske rusen som hasj gjør. Selv om hasj rus på mange måter kan være bedre enn alkoholrus, i allefall når det er snakk om alt rundt. Men på mange måter så kan det fort skade personen mer, selv om alkoholen også fort kan skade en del (iform av avhengighet og det å drikke for mye - og alt som skjer da)

Urten som du kaller det, er ikke lov her i Norge, og vil nok tvilsomt bli det, i allefall ikke som en lovlig ting for normale personer uten noen former for kreft og smerter.
Vis hele sitatet...
1. Se bort i fra loven, det er den jeg vil diskutere! Hvorfor er det greit for deg at andre drikker alkohol for nytelse, men det er ikke greit for deg at noen tar marijuana for nytelse?

2. Alkohol er per definisjon et løsemiddel. At det kan fremstilles naturlig er ikke et argument. Fluesopp er også naturlig, og veldig mange giftige ting kan bli fremstilt naturlig.

3. På hvilke måter kan det skade personen mer? Alkohol er et LANGT giftigere stoff en cannabis og et LANGT mer avhengighetsskapende stoff. Negative effekter ved hyppig bruk av alkohol er MYE større enn ved hyppig bruk av cannabis, OGSÅ psykisk!!

4. Jeg kaller det en urte fordi det er en urte. Slå opp i en urtebok, og du finner cannabis sativa. At det ikke er lov er uvesentlig. Jeg spurte om din mening, ikke statens!

edit: skriveleif
Sist endret av fetter; 7. august 2009 kl. 11:45.
KP til deg slashdot for en fin post.

Sitat av fetter Vis innlegg
2. Alkohol er per definisjon et løsemiddel. At det kan fremstilles naturlig er ikke et argument. Fluesopp er også naturlig, og veldig mange giftige ting kan bli fremstilt naturlig.
Vis hele sitatet...
Vann er også per definisjon et løsemiddel.
Sitat av Jehes Vis innlegg
Vann er også per definisjon et løsemiddel.
Vis hele sitatet...
Du har rett, at det er et løsemiddel betyr ikke nødvendigvis at det er giftig, jeg prøvde bare å sette det litt på spissen. Alikevel gjør det ikke påstanden om at alkohol er mindre farlig fordi det er "naturlig fremstilt" noe mer riktig..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg føler jeg bør minne dere på om at dette IKKE er en Legaliseringsdebatt, men det er disse trådene:
Legalisere?
Ok, skal vi legalisere marihuana?
(I mine øyne de to trådene som har noe saklig argumentasjon)
Sitat av fetter Vis innlegg
Du har rett, at det er et løsemiddel betyr ikke nødvendigvis at det er giftig, jeg prøvde bare å sette det litt på spissen. Alikevel gjør det ikke påstanden om at alkohol er mindre farlig fordi det er "naturlig fremstilt" noe mer riktig..
Vis hele sitatet...
Cannabis er da mye mer naturlig enn alkohol?
Sist endret av tafsern; 7. august 2009 kl. 14:40.
Da må vi begynne å definere naturlig. Gjæring er da en helt naturlig prosess og det finnes jo etanol mange steder naturlig i naturen.

Og vann er da noe av det mest praktiske løsemiddelet vi har
Sist endret av Deci; 7. august 2009 kl. 15:23.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Alkohol er lov å drikke i Norge, så der betyr ikke min mening så mye.
Vis hele sitatet...
Så dersom cannabis ble lovlig i Norge ville din mening om det frafalt, fordi den da ikke betyr så mye?
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Så dersom cannabis ble lovlig i Norge ville din mening om det frafalt, fordi den da ikke betyr så mye?
Vis hele sitatet...
Min mening vil bli den samme, men den vil jo ikke ha noen verdi i en slik debatt da...
Husker selv den tiden jeg ble oppmerksom på hasj. Leste om det på nett, var på bibloteket å lånte meg diverse bøker. Jeg gjorde masse research .

Til slutt var jeg så innstilt på å røyke hasj at det ikke var til å unngå. Jeg oppsøkte endel folk jeg viste røyka. Folk det gikk ann å stole på . Å en dag fikk jeg fulltreff. Opplevelsene det første året var fantastisk .Men etterhvert klarte ikke alle jeg hang med å holde kjeft, så ryktet gikk rundt i byen . Plutselig fikk foreldrene mine informasjon om at jeg røyka , noe som ikke var særlig morsomt. Det var en av faktorene jeg ikke hadde vurdert den dagen jeg startet.

Jeg merket spesielt at mamma ble bekymret , hun likte det ikke i det heletatt. Hun ble mistenksom til hver eneste kompis som kom på besøk. Vurderte dem fra topp til tå , gravde å spurte meg ut om hver enkelt. Men jeg ville ikke si så mye .

Når mamma først fant det ut , var jeg ærlig med engang å innrømte at jeg røyka hasj. Å at jeg elsket det mer en alkohol.

"mamma du drikker alkohol , det er din rus. Jeg røyker hasj , å det er min type rus sa jeg til henne "

Etterhvert flyttet jeg ut hjemmefra. Noe som var en befrielse i en alder av 17 år.

Desverre havnet jeg i et nabolag som drev med alt fra hasj til GHB. Men det er en annen historie

Jeg mener alle må gjøre seg opp en egen mening og vurdering, vei dine valg nøye . Bruk hodet , så går ting bra.

Les det som leses kan om det. Det vil komme godt med senere

Cutzilla
Sist endret av Cutzilla; 8. august 2009 kl. 13:09.
Jeg lurer på hva det er for tiden med denne voldsomme frykten for alt som er fremstilt syntetisk? Om man syntetiserer et stoff eller får det fra naturen er vel ett fett? Stoffet er det samme uansett.
Dere som hevder at stoffer som lages industrielt har uheldige egenskaper, mens alt som blir fremstilt naturlig er rent, miljøvennlig og godt for deg. Hvor har dere det fra? Noen av de sterkeste giftene vi kjenner, er naturlige stoffer.
Noen prøver også å skille mellom naturlige stoffer og kjemiske stoffer. Mange steder som reklamer/pressen osv kan vi lese om produkter som inneholder kjemiske stoffer. Men da alle stoffer er kjemiske stoffer, kan ikke dette være riktig.
Sist endret av exocytose; 8. august 2009 kl. 15:12.
Handler vell mer om at de syntetiske stoffene (lett) kan være tuklet med og det kan ha blitt lagt til en egenskap som orginalstoffet ikke hadde (f.eks en form for avhengighetsskapende egenskap).
Mens det er fint få naturlige stoffer som skaper avhengighet igrunn (annet enn en form for psykisk avhengighet som både hasj og sjokolade kan tilby).

Samt så er jo økologiske matvarer in for tiden
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Handler vell mer om at de syntetiske stoffene (lett) kan være tuklet med og det kan ha blitt lagt til en egenskap som orginalstoffet ikke hadde (f.eks en form for avhengighetsskapende egenskap).
Mens det er fint få naturlige stoffer som skaper avhengighet igrunn (annet enn en form for psykisk avhengighet som både hasj og sjokolade kan tilby).

Samt så er jo økologiske matvarer in for tiden
Vis hele sitatet...
Hvis man har originalstoffet og gjør forandringer med det, har man ikke originalstoffet lenger. Såpass er vel lett å forstå. Syntetiske stoffer kan ikke "lettere" tukles med enn andre stoffer.
Det finnes to former for syntetiske stoffer: naturidentiske stoffer og kunstige stoffer.
Forskjellen er at førstnevnte(som navnet tilsier) er en identisk kopi av et stoff fra naturen. Kunstige stoffer dannes ikke under noen omstendigheter i naturen.
Så: Hvis man har skapt et naturidentisk stoff, er det helt likt og har de samme egenskapene som det stoffet man finner i naturen. Har man gjort noe med det så det ikke er identisk det naturlige stoffet lengre, og da et kunstig stoff som er forskjellig.
Sist endret av exocytose; 8. august 2009 kl. 15:32.
Les hva jeg skrev en gang til....
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Les hva jeg skrev en gang til....
Vis hele sitatet...
Hvilken del av det?


Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Handler vell mer om at de syntetiske stoffene (lett) kan være tuklet med og det kan ha blitt lagt til en egenskap som orginalstoffet ikke hadde (f.eks en form for avhengighetsskapende egenskap).
Vis hele sitatet...
quote meg selv: Hvis man har originalstoffet og gjør forandringer med det, har man ikke originalstoffet lenger. Såpass er vel lett å forstå. Syntetiske stoffer kan ikke "lettere" tukles med enn andre stoffer.



Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Mens det er fint få naturlige stoffer som skaper avhengighet igrunn (annet enn en form for psykisk avhengighet som både hasj og sjokolade kan tilby).
Vis hele sitatet...
Har du noen gang hørt om opium? Alkohol?


Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Samt så er jo økologiske matvarer in for tiden
Vis hele sitatet...
I den første posten min spurte jeg spurte om hvorfor det er sånn.
Sist endret av exocytose; 8. august 2009 kl. 15:42.
lagt til en egenskap som orginalstoffet ikke hadde....

Det...


Vell, derfor jeg igrunn skrev "Mens det er fint få naturlige stoffer".

Som sagt, les hva jeg skriver istedet for å tro at jeg skriver noe og så svare på det med å konkludere med det samme som jeg har skrevet.



Må også bare påpeke, jeg VET at sjokolade ikke er et naturlig stoff, men, var mer den psykiske avhengigheten jeg siktet til da...
Sist endret av Blackkoz; 8. august 2009 kl. 15:44.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
lagt til en egenskap som orginalstoffet ikke hadde....

Det...
Vis hele sitatet...
Åherregud"!€吊€@%& Hører du ikke hva jeg sier da? Hvis man har tuklet med originalstoffet, er det ikke originalstoffet lenger! Da er det et annet stoff som er forskjellig og da er jo frykten for naturidentiske syntetisk fremstilte stoffer fullstendig irrasjonell!

Vet ikke hva jeg sier feil som får deg til å misforstå
Sist endret av exocytose; 8. august 2009 kl. 15:47.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Blackoz: Koffein, opium, nikotin. Samtlige er stoffer som forekommer naturlig, og er ekstremt vanedannande. Så naturlige stoffer er hverken betre eller verre enn syntetiske stoff når det kjem til avhengighet.

Er du i stand til å komme med eit argument for at syntetiske forbindelser er uheldig utover det tynnslitte "Uhm, det er uheldig..." som du har prestert hittil?
Beklager at jeg hisset meg opp slik, men jeg prøvde å forklare igjen og igjen, og jeg ble stadig parert av akkurat det samme svaret fra deg hele tiden. Var det jeg skrev virkelig så uforståelig eller er det ikke bare meg som liker å kverulere litt?
Slashdot har rett. At et stoff er organisk eller syntetisk sier ingenting om verken avhengighetspotensiale eller skadevirkningene et gitt stoff har.

Jeg ser at svært mange mennesker er under den oppfattelsen at syntetiske stoffer liksom skal være så mye verre enn organiske stoffer. Dette er totalt misledende og feil, da det er den kjemiske strukturen til substansen som avgjør egenskapene, ikke om det har blitt fremstilt i et laberatorie eller plukket fra bakken.
Sist endret av Sky; 8. august 2009 kl. 16:11.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Åherregud"!€吊€@%& Hører du ikke hva jeg sier da? Hvis man har tuklet med originalstoffet, er det ikke originalstoffet lenger! Da er det et annet stoff som er forskjellig og da er jo frykten for naturidentiske syntetisk fremstilte stoffer fullstendig irrasjonell!

Vet ikke hva jeg sier feil som får deg til å misforstå
Vis hele sitatet...

Det jeg sier er at man har skapt et nytt stoff som orginalt ikke var avhengighetsskapende til å bli det. ALDRI sagt at stoffet forsatt var orginalt, har jeg vell? Sa bare at man har tilført en egenskap til stoffet som ikke var på det orginale stoffet....
Tror du bare missforstår litt hva jeg faktisk har sagt (eller prøvd å si)...
Vi sier stortsett akkurat det samme.

Man kan jo også fint si at et stoff er orginalidentisk, selv om det ikke er det...


Slashdot: Jeg bare prøver å få fram at man ikke kan vite helt sikkert om et stoff har blitt tuklet med når det er syntetisk (grett nok, man kan ikke det heller når det er helt "naturlig"). Og de som har laget det kan ofte si at det er 100% orginalt, selv om det bare er 90% orginalt men oppfører seg likt som det orginale stoffet, bare at 'farlige' ting/egenskaper har blitt lagt til. Som f.eks avhengighet (da på et stoff som i en naturligform ikke er avhengighetsskapende)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det jeg sier er at man har skapt et nytt stoff som orginalt ikke var avhengighetsskapende til å bli det. ALDRI sagt at stoffet forsatt var orginalt, har jeg vell? Sa bare at man har tilført en egenskap til stoffet som ikke var på det orginale stoffet....
Tror du bare missforstår litt hva jeg faktisk har sagt (eller prøvd å si)...
Vi sier stortsett akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Jojojojo, ok. et eksempel. Folk her snakker om hvor bra det er at cannabis er naturlig fordi det betyr at thc er et naturlig stoff. Og så sier noen: ja, thc som er fremstilt på et laboratorium er ikke bra(eller noe sånt).
Men hva har det å si om stoffet er fremstilt på et laboratorium så lenge det er likt? Selvfølgelig ingen! Og det var det som fikk meg til å reagere.



Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Man kan jo også fint si at et stoff er orginalidentisk, selv om det ikke er det...
Vis hele sitatet...
Hæ? Mener du virkelig det? Vet du hva identisk betyr?
Det betyr helt likt eller ensbetydende alt etter sammenhengen.

Er da et stoff identisk/helt likt/det samme/osv med et forskjellig stoff?
Jeg kan ikke forså tankegangen der.


Edit: Men jeg tror vi legger denne død jeg
Sist endret av exocytose; 8. august 2009 kl. 16:30.
Sitat av Sob3er Vis innlegg
Hei. Jeg er ny på forumet her så venligst ikke skyt meg

Jeg er en gutt på 17år og jeg har et par spørsmål om hasj.
Jeg lurer på om jeg bør prøve det. (Så klart _BØR_ man jo holde seg unna alle rusmiddler, men dere kjønner)

Moren min fortalte meg en gang at hun har prøvd hasj ~3 ganger da hun var yngere, hun sa hun fikk paranoia og at hun fikk psykiske problemer av det.
Men jeg vet ikke hvor ille det er snakk om. Tror ikke det er noe hun sliter med i dag. Det hun fortalte meg om paranoiaen hun fikk var at hun ikke turte å gå inn på en buss (høres da ikke så ille ut)

Søsteren min fortalte meg også at hun har prøvd det en gang. Hun hadde det visstnok ille under rusen. Hun så alle hun noen gang har kjent stående rundt seg og at det bobla spytt ut av munnen hennes.
Jeg har aldri hørt om noe sånt før så det kan hende det var blanda ut med noe rart.(?) Det var visstnok akerselva shit.
Hun sier også at hun har fått epelepsi-anfall etter dette.

Faren min derimot har røkt hasj siden han var tenåring og til nå (han er nå ~50år) og har aldri hatt noen problemer med det.

Og som den vise mann (eller gutt om du vil) har jeg selfølgelig lest mye om emne her på forumet og andre steder, og har fått med meg at man kan være predispabel(?) for å få psykiske vansker av dette rusmiddelet. Som ofte går i familien.(?)

Så det jeg lurer på er om det er farlig for meg å prøve. Eller om jeg bare skal holde meg _LANGT_ unna?

-Mvh Sob3er
Vis hele sitatet...
Det kan virke som familien din er disponert for angst(Det er ikke alle som tåler å røyke hasj)Valget er ditt,men det vil koste PENGERhttp://static.freakforum.nu/forum/im...lies/smile.gif
Sitat av exocytose Vis innlegg
Hæ? Mener du virkelig det? Vet du hva identisk betyr?
Det betyr helt likt eller ensbetydende alt etter sammenhengen.

Er da et stoff identisk/helt likt/det samme/osv med et forskjellig stoff?
Jeg kan ikke forså tankegangen der.
Vis hele sitatet...

Så om en dealer sier til deg: Det er kunstig THC i denne hasjen, men det er identisk med orginal THC.. stoler du da 100% på han?

Man kan jo SI en ting, selv om det er noe helt annet som er realiteten!
Og realiteten trenger ikke på noen måte å være det som blir sagt, spesielt om noe er kunstig tilsatt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Så om en dealer sier til deg: Det er kunstig THC i denne hasjen, men det er identisk med orginal THC.. stoler du da 100% på han?

Man kan jo SI en ting, selv om det er noe helt annet som er realiteten!
Og realiteten trenger ikke på noen måte å være det som blir sagt, spesielt om noe er kunstig tilsatt.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at narkoindustrien er såpass tvilsom som den er så ville eg ha vore meir bekymra for at det var vaskepulver eller liknande i den. Narkobransjen er ikkje akkurat engler som bryr seg om helsa til sluttbrukeren...
Skal det tolkes som ironi eller..?

Men er vell ingen problem å tilsette en avhengighetsskapende effekt i THC ? Selv om det ikke direkte blir THC etterpå da...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Skal det tolkes som ironi eller..?

Men er vell ingen problem å tilsette en avhengighetsskapende effekt i THC ? Selv om det ikke direkte blir THC etterpå da...
Vis hele sitatet...
Jo, det er ikkje noko du gjer på kjøkkenet heime. Først må du finne ut kva som skal til for å gjere det meir avhengigsheitsdannande, og så finne ein måte å manipulere molekylet på slik at det blir den nye forbindelsen. Samtidig skal det ikkje miste effekten... Det er ikkje bare-bare å gjennomføre det, og eg trur ikkje det er spesielt interessant å gjere heller.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Så om en dealer sier til deg: Det er kunstig THC i denne hasjen, men det er identisk med orginal THC.. stoler du da 100% på han?

Man kan jo SI en ting, selv om det er noe helt annet som er realiteten!
Og realiteten trenger ikke på noen måte å være det som blir sagt, spesielt om noe er kunstig tilsatt.
Vis hele sitatet...
Jeg gå da ikke ut ifra hva noen sier! Det er da ikke det som er viktig. Det jeg snakker om er den reelle forskjellen på syntetisk fremstilt thc og thc man finner i naturen. Hva en dealer sier er meg virkelig ett fett. Hva har dealeren i denne diskusjone å gjøre egentlig? Hvorfor trakk du frem ham?


Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Man kan jo SI en ting, selv om det er noe helt annet som er realiteten!
Vis hele sitatet...
Hvis du har denne tankegangen skjønner jeg ikke hvorfor du er på et forum i det hele tatt.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Og realiteten trenger ikke på noen måte å være det som blir sagt, spesielt om noe er kunstig tilsatt.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå at jeg overvurderte deg kraftig. Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Hvordan et stoff fremstilles er ikke viktig, så lenge sluttproduktet er det samme. Det er ikke sånn at man har en klump med hasj for å så tilsette thc hvis det er det du tror. Her snakker vi ikke om kunstig fremstilt hasj, men kunstig fremstilt thc.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Men er vell ingen problem å tilsette en avhengighetsskapende effekt i THC ? Selv om det ikke direkte blir THC etterpå da...
Vis hele sitatet...
Som slashdot allerede har sagt er dette uhyre kompliserte ting du snakker om som ikke en vanlig dealer på gata kunne gjort. De færreste faktisk.

Hvis du hadde visst hvordan thc virker i kroppen ville du ikke sagt noe av dette. Thc-molekylet har en struktur som skal passe med Cb1- og Cb2-reseptoren. Hvis du "tilsetter" et annet molekyl til thc vil molekyletformen endres totalt, og den vil ikke passe i disse reseptorene. Den vil derfor ikke utøve noen som helt virkning.
Sist endret av exocytose; 8. august 2009 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Hvis du hadde visst hvordan thc virker i kroppen ville du ikke sagt noe av dette. Thc-molekylet har en struktur som skal passe med Cb1- og Cb2-reseptoren. Hvis du "tilsetter" et annet molekyl til thc vil molekyletformen endres totalt, og den vil ikke passe i disse reseptorene. Den vil derfor ikke utøve noen som helt virkning.
Vis hele sitatet...
Vil bare nevne at f.eks JWH-073 virker godt inn på både Cb1 og Cb2 reseptorene selv om det er snakk om et helt annet molekyl. Men du har nok rett i at selve THC molekylet ikke kan tukles med.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Vil bare nevne at f.eks JWH-073 virker godt inn på både Cb1 og Cb2 reseptorene selv om det er snakk om et helt annet molekyl. Men du har nok rett i at selve THC molekylet ikke kan tukles med.
Vis hele sitatet...
Slekter ikke JWH-073 og THC strukturmessig da? Selv om det er et annet molekyl. I kroppen er det mange eksempler på at strukturelt beslektete hormoner kan benytte hverandres reseptorer.
Hasj og Pot er i mine øyne relativt ufarlige rusmidler, men alle er forskjellige og folk reagerer forskjellig. Har røyket hasj og pot i flere år og jeg har aldri opplevd noe utover det "vanlige" som søvnløshet, paranoia og depresjoner. Og i alle tilfeller så har det gått bra til slutt. Hvis du liker å prøve nye ting så fyr løs, røyk en joint, men hvis respekt ovenfor rusmiddelet.
Digital nomade
trippy's Avatar
Enig med Wodin her, spesielt den delen med at man skal vise respekt ovenfor Cannabis, og dette gjelder forsåvidt alle andre rusmidler.
Diazepam er jo feks akkurat det samme uansett om det er laget på laboratoriet til Roche eller kommer fra en potet
Sitat av Deci Vis innlegg
Diazepam er jo feks akkurat det samme uansett om det er laget på laboratoriet til Roche eller kommer fra en potet
Vis hele sitatet...
Takk, vi har funnet ut det.

Neida, bare tuller. Selvfølgelig er det sånn.
Sitat av Thmzzz Vis innlegg
Er ikke det som er poenge gluping. Poenge var at marijuana er mindre skadelig enn Hasj. Derfor brukes det som legemiddel i enkelte land\stater ettersom ingen har tuklet med det. Marijuana inneholder kunn naturlige rusmidler i motsetningt til hasj hvor du kan tilsette kjemisk thc alt ettersom hvor sterkt du vill ha det. Skjønte du det nå?
Vis hele sitatet...
Tror du skal ta deg en pause fra pipa så du slutter å innbille deg ting. Hasj lages på mange merkelige måter, men det blabberet ditt om "kjemisk THC"? Klart, det finnes JWH-018 og andre syntetiske cannabinoider (som btw er mye fetere enn å røyke naturlig cannabis) der ute, men om THC er laget syntetisk eller grodd frem i planten, har det _ingenting_ å si, det er det samme stoffet, med de samme egenskapene uansett, og på ingen måte hverken mer eller mindre skadelig. Den "tuklingen" med hasj foregår for det meste i og rundt UK og involverer heller å blande den ned til et svakere nivå, fremfor å lage den sterkere med "kjemisk" THC, som helt sikkert ville vært LANGT dyrere.
Jeg ville driti i det.
Jeg har røykt i flere år på rad, og har fått masse angst og dritt av det.
Bli heller høy på livet!
Sitat av PinkySwear Vis innlegg
Jeg ville driti i det.
Jeg har røykt i flere år på rad, og har fått masse angst og dritt av det.
Vis hele sitatet...
Dette er ganske individuelt, og med et kontrollert bruk vil man nok kunne begrense de negative virkningene betraktelig.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Dette er ganske individuelt, og med et kontrollert bruk vil man nok kunne begrense de negative virkningene betraktelig.
Vis hele sitatet...
Jaja, det pleide jeg å si også...

Men for all del... folk er forskjellige...

For å være ærlig. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få en bad trip på weed. Jeg trodde det funka drit bra for min del, inntil det smalt, og det smalt det skikkelig også.
Den dagen forsto jeg en venn som for flere år siden fikk dødsangst av å røyke dårlig hasj. Jeg tror den angsten jeg den dagen fikk av den SUPER BRA weeden ikke kan forklares en gang.
men men... Allikevel skjønner jeg ikke hvorfor man skal få noen til å ruse seg på noe som KAN gjøre at man får en dårlig tur, KAN føre til angst, kan føre til cannabispsykose/schizo, osv...
Man kan fint ruse seg på livet fant jeg ut, etter at jeg slutta...
Sist endret av PinkySwear; 10. august 2009 kl. 00:25. Grunn: la til no
Sitat av PinkySwear Vis innlegg
Jaja, det pleide jeg å si også...

Men for all del... folk er forskjellige...

For å være ærlig. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få en bad trip på weed. Jeg trodde det funka drit bra for min del, inntil det smalt, og det smalt det skikkelig også.
Den dagen forsto jeg en venn som for flere år siden fikk dødsangst av å røyke dårlig hasj. Jeg tror den angsten jeg den dagen fikk av den SUPER BRA weeden ikke kan forklares en gang.
men men... Allikevel skjønner jeg ikke hvorfor man skal få noen til å ruse seg på noe som KAN gjøre at man får en dårlig tur, KAN føre til angst, kan føre til cannabispsykose/schizo, osv...
Man kan fint ruse seg på livet fant jeg ut, etter at jeg slutta...
Vis hele sitatet...
Hvert individ burde ha muligheten til å velge dette selv, som det er med det meste i livet.

Det er mye som ikke er bra for en. Noen drikker i overkant mye kaffe, noen røker for mye, noen spiser for ofte på mc donalds, noen beveger seg i det hele tatt for lite mens andre rett og slett drikker seg for fulle. Men det er da ingen som står og forteller disse menneskene at dette ikke er bra for dem. Det får man lov til å bestemme selv, av egen fri vilje.

At cannabis KAN påvirke kroppen på forskjellige måter, det er da jeg også som røker iblant, fullstendig klar over. Men det er et valg jeg tar. Og av de tingene jeg har ruset meg på gjennom de senere år, så er cannabis den minst problematiske synes jeg. Men ALT har sin grense, det er jeg fullstendig inneforstått med.

Og, slik jeg har sett det, er det ingen her som forsøker å få noen til å ruse seg, men (de fleste) holder seg til fakta, og da er det opp til trådstarter selv å velge om han ønsker å prøve eller ikke. At han i det hele tatt har laget en slik tråd tar jeg som en positiv ting på at han ønsker info om dette, noe myndighetene overhodet ikke overveier å gi folk, annet enn i altfor mange ganger, ren propaganda. At han rett og slett ikke hopper i bassenget uten å sjekke om det er vann først.

Som oftest i livet er det valgene man tar som former veien framfor seg.
Bare og røyke som faen det..!
Sitat av tafsern Vis innlegg
av de tingene jeg har ruset meg på gjennom de senere år, så er cannabis den minst problematiske synes jeg.
Vis hele sitatet...
jeg må si meg enig i det utsagnet.

MEN!...:
det ville være dumt å si at alle tåler alt like godt. Selvfølgelig er det noe man må kjenne etter selv på.

Føler du deg bedre uten det, for all del, vær uten det !
Sist endret av Aceface; 10. august 2009 kl. 01:15. Grunn: glemte et veldig viktig: men
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kvifor er syntetisk THC eit problem? Og er det i heile teke nokon som tilset syntetisk THC til hasj?
Vis hele sitatet...
Jeg må bare si at hvis jeg får hasj som er tilsatt ekstra syntetisk THC så hopper jeg i taket av glede
Sitat av tafsern Vis innlegg
...
Det er mye som ikke er bra for en. Noen drikker i overkant mye kaffe, noen røker for mye, noen spiser for ofte på mc donalds, noen beveger seg i det hele tatt for lite mens andre rett og slett drikker seg for fulle. Men det er da ingen som står og forteller disse menneskene at dette ikke er bra for dem. Det får man lov til å bestemme selv, av egen fri vilje.
...
Vis hele sitatet...
Jeg synes dette avsnittet var veldig bra, tafsern. Men du glemmer et lite aspekt. En hamburger for mye, timer med sofasliting, og 100 kaffekopper setter deg ikke på kant med loven, med risiko for å få et kriminelt rulleblad med tilhørende konsekvenser senere.

Så lenge samfunnet har bestemt at narkotika er forbudt, og til de grader forbudt, så kan det være klokt å holde seg unna. Uavhengig av hva slags virkning det har på kropp og sinn.

Spesielt i ung alder er det kanskje ikke mange som tenker på akkurat dette. Men den dagen du trenger visum for å reise, søke en spesiell jobb, få sikkerhetsklarering eller lignende, så er det for sent å angre.
Sitat av capidog Vis innlegg
Jeg synes dette avsnittet var veldig bra, tafsern. Men du glemmer et lite aspekt. En hamburger for mye, timer med sofasliting, og 100 kaffekopper setter deg ikke på kant med loven, med risiko for å få et kriminelt rulleblad med tilhørende konsekvenser senere.
Vis hele sitatet...
Hva prøver du å argumentere mot? Det du sier er jo i seg selv et veldig godt argument for å legalisere cannabis! Koffein er da narkotika det og, bare at det er lovlig! Hvis det eneste problemet med cannabis er at du kommer i kant med loven, må vi jo fjerne loven!
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva prøver du å argumentere mot? Det du sier er jo i seg selv et veldig godt argument for å legalisere cannabis! Koffein er da narkotika det og, bare at det er lovlig! Hvis det eneste problemet med cannabis er at du kommer i kant med loven, må vi jo fjerne loven!
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert at man må argumentere mot noe hele tiden, vel?

Jeg synes bare at det i debatten om hvor skadelig (eller ikke) diverse ulovlige rusmidler er for kropp og sjel, så glemmer eller fortrenger man at det også kan ha noen alvorlige sosiale og samfunnsmessige konsekvenser - nettopp fordi det er ulovlig.

Hvorvidt man skal legalisere cannabis eller ikke er en helt annen diskusjon. Den er jeg ikke kvalifisert til å delta i. Jeg har hørt argumentene fra begge sider i saken, og synes tidvis at begge har noen gode argumenter. Men inntil loven eventuelt blir endret, er det narkotika - punktum.