Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3825
Som alle andre, gikk jeg tom for mekk og måtte selvfølgelig prøve å røyke skrapet som var igjen i flaska.

tørket ikke skrapet, ettersom jeg ikke så det som nødvendig fordi det fyrte som bare det.
Gjorde vondt i halsen å trekke det inn, og smakte ikke no godt i det hele tatt - men hva gjør man ikke får å bli fjern right?
Så jeg bare fortsatte og fortsatte til jeg merket en ørliten svak hasjrus.

Ganske rett etterpå, begynte jeg å merke en stølhetfølelse i ryggen, nakken, og skulderen, men tenkte ikke mer på det.
Og gikk og la meg.






Neste dag, fortsetter jeg samme trenden, og mekker opp mer skrap.
Og røyker skrap hele denne dagen.


Da jeg skulle legge meg denne dagen, hadde smerten gått over fra en stølhetfølelse, til intens smerte.
Men denne gangen kjente jeg utrolig godt hvor smerten egenklig kom fra... lungene!

Og slet veldig med å puste, fordi det gjorde så vondt!
Kunne bare trekke inn bitte små åndedrag.
Sovnet ikke før jeg hadde lett etter en stilling som ikke var så vondt at jeg måtte stønne av smerte, i mange timer.




Stoppet selvfølgelig å røyke skrap etter denne natten.
Og selvom den intense smerten fort gikk over, varte stølhetsfølelsen i mange dager etterpå.





Noen som har no forklaring på dette?
Vet at det er veldig mye tjære i det...
Tror du har bommet litt på forumseksjonen. Denne er kun ment for rusrapporter. Mail en mod eller no og spør om å få den flyttet. Forøvrig, skrap er dritt. :P Ta gjerne hintet når lungene hyler, kan være greit å lytte til hva kroppen har å si.. Akkurat hvorfor du blir herpa av det kan jeg ikke svare på, men jeg røyker aldri skrap heller.
skrap er stortsett tjære/aske, sier seg jo selv at dette ikke er noe bra for kroppen/lungene,

husker fra da jeg var yngre at jeg fikk smerte fra lungene/ondt å puste og en mildt sakt jævlig smak i munnen som det tok 2-3 dager og bli kvitt, av og røyke skrap.


vet ikke noe om stølhetfølelsen, men mye av det du nevner er vel kroppen sin måte og si ifra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Yupp skrap kan gi ubehag og smerter i kroppen . ganske enkelt fordi den får en overload av allerede forbrent materialle.

MEN bare for å understreke noe om du absolutt må røyke skrap

Når du vanligvis røyker hasj :

bruk et røykeredskap som en rørbong med pipehodet framst noe alla indianerpiper / fredspiper. bruk en rist som er litt grov. putt et flak dopapir inn i enden du røyker fra, men ikke pakk den tett. bare slik at papirbiten ligger inni jevnt

Det skrapet som legger seg rett under pipehodet inni røret bruker gjerne å inneholde nok thc for å bli småfjern. har du røyka mye good shit den siste uka for eksempel, er kvaliteten enda bedre på skrapet

Er det litt fuktig, legg det på et blad noen timer eller over natten.

Tilbredning:

Ta alt skrapet ( må være tørt) dryss litt tørr tobakk over hele klisset. så tar du en logisk mengde fersk tobakk ( skrap
trenger mer tobakk for at det ikke skal rive av deg halsen å lungene ) tilslutt kan du drysse kanelpulver over det hele

Bruk saks å klipp sammen alt til skrapet ikke består av store klumper lenger. Prøv å få det så jevnt som mulig. da brenner det nemelig mye bedre i koppen.

kanel er med på og dempe den forferdelige smaken, et slags smakspiffer

Håper dette vil hjelpe i framtidige nødsituasjoner

Selv røyker jeg det aldri uten at jeg med sikkerhet vet at jeg har røyka noe skikkelig good shit på pipa siste tiden

Vel det var det ..
hehe. ja du dauer vel fortere av å røyke skrap en vanlig hasj. Men sitter du å røyker skrap dag ut å dag inn så er det på tide å finne seg en inntektskilde
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg må få lov og anbefale Falcon piper . den har en aluminiumsbrønn under pipehodet . der kan det det samle seg litt snadder . bland det i tobakk . tørk det på folie eller en asjett i ovnen på max 70 grader ca 1/2 time .. det er det nærmeste røkbart skrap jeg kommet frem til :P

betingelsen er att du røyker kvalitetsvarer
Det er jo ikke slik at piper har en slags filterfunksjon som gjør at alt som gjør deg sjuk legger seg i bunnen av pipa. Det er jo rett å slett bare olje som aldri nådde lungene dine.

Lag en fin blanding som ikke irriterer halsen din, så skal det ikke være et problem.
Oppskriften til KOLS det der.
ALT av varm røyk du inhalerer i lungene dine er skadelig, til og med thc. Men sammenligner du thc-røyk med sigarettrøyk som er tilsatt både det ene og det andre av stoffer og tjære, så vil sigarettene ha mest fysiske skadevirkninger på lungene. Det som kalles "skrap" er jo tjærerester fra alt du har røykt på pipa di, ikke bare thc-røyken. Så det du da røyker er jo olje, med høyt tjære og bullshit innhold. Selvfølgelig vil dette være verre for lungene dine enn vanlig sigarett-røyk, som er ille nok bare det. Ikke nok med det, så skal jo den typiske "stoner" røyke disse skrap-trekkene sine på store bonger...

Take care of your lounges.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis du blander skrapet ut med tobakk, og lar det stå i noen dager, så funker det som bare pokker. Og ikke er det ekkelt å trekke ned heller. For ettersom du lar skrapet stå å tørke i noen dager, forsvinner mye av tjæren.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Phucker Vis innlegg
Hvis du blander skrapet ut med tobakk, og lar det stå i noen dager, så funker det som bare pokker. Og ikke er det ekkelt å trekke ned heller. For ettersom du lar skrapet stå å tørke i noen dager, forsvinner mye av tjæren.
Vis hele sitatet...
Er tjære så volatilt at det fordamper ved romtemperatur? Det var nytt for meg...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da jeg gikk på collage i USA på 90-tallet skrapte vi bongen og blandet det med litt oregano. Viktig å nevne at det kun ble røyket weed på bongen. Tobakk er tross alt skadelig. Kan tydelig huske at vi tømte bongen og satte den ut i sola noen timer for tørk. Dette ble som regel good shiit!

best puffs, the Reefer
Bak på det. Så sparer du lungene.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Bak på det. Så sparer du lungene.
Vis hele sitatet...
hva mener du med det?
Bruk det til å bake noe, mener han..

Mitt råd er å kaste det, og heller vente med å bli stein til man faktisk har et ordentlig cannabispreparat å bli stein på. Bedre å bevare selvrespekten sin enn å gjøre seg stein på slimete avfall IMHO. Men, det er vel et spørsmål om perspektiv..
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Bruk det til å bake noe, mener han..

Mitt råd er å kaste det, og heller vente med å bli stein til man faktisk har et ordentlig cannabispreparat å bli stein på. Bedre å bevare selvrespekten sin enn å gjøre seg stein på slimete avfall IMHO. Men, det er vel et spørsmål om perspektiv..
Vis hele sitatet...
Hvis du er så rev-sugen at du i det hele tatt vurderer å røyke skrap(eller kækk som vi kaller det her.) så har du et problem. Er nok mest placebo effekt man får ut av skrapet, så sant man aldri tømmer brønnen når man trekker
Sist endret av Pablo_P; 4. november 2009 kl. 00:57.
Skrap og kækk er ikke det samme. nesten litt flaut å kunne alle disse stonersjargongene.. Kækket er bare askerestene fra et mekk. Skrapet derimot, er all oljen som sitter fast i en pipe etter mange gangers bruk. Skrapet er stort sett potent nok, men det smaker forjævlig og er i det hele tatt noe slimete og ekkelt svineri.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skrap og kækk er ikke det samme. nesten litt flaut å kunne alle disse stonersjargongene.. Kækket er bare askerestene fra et mekk. Skrapet derimot, er all oljen som sitter fast i en pipe etter mange gangers bruk. Skrapet er stort sett potent nok, men det smaker forjævlig og er i det hele tatt noe slimete og ekkelt svineri.
Vis hele sitatet...
MIn feil, skulle seff lest gjennom hele tråden først. (Men til mitt forsvar så kalles faktisk skrap for "kækk" her hvor jeg bor, men så kalles jo han som kakker pipa ; kækker-man. Sikkert det breie østfold språket sin skyld!)
Sist endret av Pablo_P; 4. november 2009 kl. 01:21. Grunn: Slæng
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skrap og kækk er ikke det samme. nesten litt flaut å kunne alle disse stonersjargongene.. Kækket er bare askerestene fra et mekk. Skrapet derimot, er all oljen som sitter fast i en pipe etter mange gangers bruk. Skrapet er stort sett potent nok, men det smaker forjævlig og er i det hele tatt noe slimete og ekkelt svineri.
Vis hele sitatet...
Joa, men kækket (eller kakket som jeg alltid har kalt det) inneholder iblant en liten mengde rent mekk, avhengig av hvor hardt man tyner pipa, og dette "næringsrike" kakket er langt mer tiltalende (eller mindre frastøtende) å røyke enn surt skrap fra en innrøyka maiser, og gir mer funk og mindre halspes IMO.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Joa, men kækket (eller kakket som jeg alltid har kalt det) inneholder iblant en liten mengde rent mekk, avhengig av hvor hardt man tyner pipa, og dette "næringsrike" kakket er langt mer tiltalende (eller mindre frastøtende) å røyke enn surt skrap fra en innrøyka maiser, og gir mer funk og mindre halspes IMO.
Vis hele sitatet...
Enig! Jeg skammer meg ikke over å røyke "kakk"(Ikke 100% opprøyket mekk.),men hvis jeg sitter å skraper olje/skjære ut av bongen/flaska, da føler jeg meg som en junkie.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Joa, men kækket (eller kakket som jeg alltid har kalt det) inneholder iblant en liten mengde rent mekk, avhengig av hvor hardt man tyner pipa, og dette "næringsrike" kakket er langt mer tiltalende (eller mindre frastøtende) å røyke enn surt skrap fra en innrøyka maiser, og gir mer funk og mindre halspes IMO.
Vis hele sitatet...
Det var litt på siden av poenget mitt, men joda.. Kakket består også av og til av delvis ubrente planterester.
Kjip ting å diskutere egentlig. Et gufs fra fortiden.. Får en sur smak i munnen bare av å tenke på det
Skrap kan gjøre deg stein som ei bøtta dersom du samler det riktig. Jeg har pleid å bruke en binders med gummifilter utenpå for å samle oljen fra pipa. I tillegg har jeg samlet sammen de minst nedsotede bitene fra filteret i pipa. Det høres yttest ghetto ut, men sist jeg prøvde det var det såvidt jeg klarte å holde meg oppreist, kanskje takket være alle de forskjellige pot- og hasjvariantene som hadde vært nedi pipa. Det var en god rus, nonetheless.

Nå viser det seg at jeg er halvveis offtopic fordi du egentlig snakket om kækk e.l.
Dersom det fører til hoste og smerte tror jeg at jeg hadde foretrukket en kveld/morgen/dag uten dop i stedet.

Lykke til.