Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 6655
er selv det du ville kalt en script kiddie, men noen som vet om noen små prosjekter å gjøre, vet om slike side som hackthissite.org men er ikke slikt jeg er ute etter, noe fra backtrack kanskje? noe for å booste min vilje til å hacke liksom.
Formuler deg litt annerledes, du skriver som en fyllik på facebook!

(Med andre ord skjønner jeg ikke en dritt av hva du mener)
Sist endret av Deximus; 6. februar 2012 kl. 00:40.
ehm, liksom, hva er hydra? kan jeg bruke det til noe gøy?
(litt dårlig trår kanskje) men ting jeg kan hack da kanskje, ting jeg ikke visste man kunne gjøre fra pc'en?
Sitat av christerer Vis innlegg
ehm, liksom, hva er hydra? kan jeg bruke det til noe gøy?
(litt dårlig trår kanskje) men ting jeg kan hack da kanskje, ting jeg ikke visste man kunne gjøre fra pc'en?
Vis hele sitatet...
Har du sett filmen Hackers og nå vil du bli en selv?

A very fast network logon cracker which support many different services.
Vis hele sitatet...
Det er hydra.
Du er en "hacker" og spør OSS om hva ting er?

En ekte "hacker" ville kunnet google iallefall.
Her finner du tutorials på hvordan du kan hacke facebook, gmail, hotmail osv.

Første forsøk
nei, er ikke hacker, vil utdanne meg innenfor området though ^^

så hydra er liksom en bruteforcer? trodde det var en trojaner eller orm

er "how to become a hacker" på norsk riktig oversatt?
Sist endret av christerer; 6. februar 2012 kl. 01:07.
Du har ikke oversatt det til norsk enda? Det du skrev er på engelsk.
Sitat av christerer Vis innlegg
nei, er ikke hacker, vil utdanne meg innenfor området though ^^

så hydra er liksom en bruteforcer? trodde det var en trojaner eller orm

er "how to become a hacker" på norsk riktig oversatt?
Vis hele sitatet...

Tror du har sett litt får mye på film, og med det setningen i google får du garantert 8x10^100 sider som resultat.

Hacking er ett begrep som brukes på mye rart, men er vel mest kjent som feiltolkede "datakriminell", som det egentlig ikkje betyr. Hacker har egentlig ingenting med datakriminalitet å gjøre, og det treng heller ikkje å ha noe med data å gjøre.
For eventuelle andre som måtte komme innom tråden var denne siden ganske morsom:
http://www.hackinto.me/
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Om du begynner å spørre om engelsken er riktig, så anbefaler jeg deg å lære det ordentlig først før du begynner.. De fleste tutorials og lærebøker om ting rundt emnet er som regel på engelsk, og da et vidregående nivå.
Hvis du er scriptkiddie kan det være gøy å prøve seg på www.politi.no
Kanskje vi er så heldige at du lærer noe.

FYI man starter en setning med stor bokstav.
Sist endret av PerPerPerPer; 6. februar 2012 kl. 08:47.
>skaff deg en RAT
>spre den til et par venner
>bli politi anmeldt
>bli sosialt utstøtt og få et rulleblad

Gjør deg selv en tjeneste og ta all slik "hacking" lokalt/på deg selv.
Mange nyttige og gode svar her. Dere er flinke! Okei, så er det tidlig på morgenen og TS har kanskje ikke vært spesielt grundig hverken med forundersøkelser eller utforming av tråden sin, men før dere kommer med disse sure, demotiverende oppgulpene deres - prøv å ta en morgenkaffe eller noe slikt. Det hjelper på humøret.

TS, begrepet hacking er vidt og det finnes ingen "how to become a hacker" guide som kan brukes i alle situasjoner. Man finner ikke programmer som hacker side X eller PC'en til kamerat Y. For å bli en god hacker kreves mye kunnskaper innen mange områder og man må påregne mye studering og lesing.

Kunnskap er essensen i hacking. Kunnskapen om det du ønsker å angripe og få dette til å gjøre som du vil. Var jeg deg ville jeg kanskje begynt med installere vmware og sette opp en virtuell maskin lokalt. Denne maskinen kan du installere forskjellig software .. f.eks apache/mysql/php. Installer gjerne noen eldre versjoner av softwaren, med kjente bugs i .. så ser du om klarer kjøre exploits på softwaren med f.eks backtrack eller metasploit..

Som Sir Francis Bacon sa, Knowledge is power.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
>skaff deg en RAT
>spre den til et par venner
>bli politi anmeldt
>bli sosialt utstøtt og få et rulleblad

Gjør deg selv en tjeneste og ta all slik "hacking" lokalt/på deg selv.
Vis hele sitatet...
hjelper som regel lite med en rat om ikke du har en FUD crypter
hackin er tweaking av systemer, eller "ting" jeg vet hva det er, det jeg spurte om var om den guide som T.J kom med var riktig oversatt, fordi du kan få den samme guiden på flere språk, og tenkte han kanskje leste den på norsk siden han antagelig er norsk, jeg kan godt lese den på engelsk, men er jo norsk, det er mitt morsmål og det er lettere å forstå. jeg vet at det ikke finnes mange programmer som "hacker x side og y pc" er ikke ute etter det heller, jeg er ute etter noe gøy å på en måte hacke, ett sted å starte for å få meg til å ville lære mer. perperperper, kan du ikke rette på alle mine skrivefeil i samme slengen a?
Som det står i teksten jeg linket deg til, så bør du kunne skrive og lese engelsk godt, det vil si, les mye på engelsk, og lær deg språket godt. Om du vil bli en hacker, så er kunnskap eneste veien man kan gå. Det finnes ingen "hacker2K12" pille du svelger, eller program du laster ned som gjør deg til data-ekspert.

Denne tråden, skrevet av TipeX, gir en basic innføring i hva hacking er, og noen kjente begreper som går under dette.

Kunnskap er veien å gå, som flere sier over her. Det og Google-søk.
Sitat av Java Vis innlegg
Mange nyttige og gode svar her. Dere er flinke! Okei, så er det tidlig på morgenen og TS har kanskje ikke vært spesielt grundig hverken med forundersøkelser eller utforming av tråden sin, men før dere kommer med disse sure, demotiverende oppgulpene deres - prøv å ta en morgenkaffe eller noe slikt. Det hjelper på humøret.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du IKKE irritere deg over alle disse trådene om hvordan man hacker? Bare det å spørre HVORDAN MAN HACKER, tilsier at du bør la være.

Sitat av Java Vis innlegg
jeg er ute etter noe gøy å på en måte hacke, ett sted å starte for å få meg til å ville lære mer.
Vis hele sitatet...
Han er ute etter noe som gir kjappe resultater, så han kan føle at han klarer å hacke, som igjen skal få han til å ville lære seg mer.. Last ned LOIC og DDOS en annen PC på nettverket ditt. Eller prøv deg på WEP cracking med backtrack.. finnes tutorials på youtube om hvordan du knekker en WEP nøkkel på under 10 min.

Alt i alt bør du ha interesse for hvordan ting fungerer, og ikke hvordan du ødelegger/stjeler/spionerer/infiserer.
Alt i alt bør du ha interesse for hvordan ting fungerer, og ikke hvordan du ødelegger/stjeler/spionerer/infiserer.[/quote]

det er jo det jeg er ute etter, har ikke sagt jeg vil trykke på en knapp og "hack" jeg vil jo løre, og ddosing er er ikke noe jeg er ute etter, ser ikke poenget med det...
Sitat av christerer Vis innlegg
Alt i alt bør du ha interesse for hvordan ting fungerer, og ikke hvordan du ødelegger/stjeler/spionerer/infiserer.
Vis hele sitatet...
det er jo det jeg er ute etter, har ikke sagt jeg vil trykke på en knapp og "hack" jeg vil jo løre, og ddosing er er ikke noe jeg er ute etter, ser ikke poenget med det...[/quote]

Greit.
Last ned Wireshark
og
Lær deg Wireshark

Ellers kan du lære deg HTML, CSS, Javascript, PHP og SQL, så kan du begynne å utforske webhacking
hva skal jeg med det? er ikke ute etter å sniffe nettverks aktiviteten min, skjer ikke no der uansett
You don't learn, you hack to learn!
Sitat av christerer Vis innlegg
hva skal jeg med det? er ikke ute etter å sniffe nettverks aktiviteten min, skjer ikke no der uansett
Vis hele sitatet...
For å lære hvordan man sniffer nettverk, men det virker uansett som du er mer interessert i å si at du er en "hacker" enn å faktisk lære noe om datamaskiner.
Sitat av christerer Vis innlegg
hva skal jeg med det? er ikke ute etter å sniffe nettverks aktiviteten min, skjer ikke no der uansett
Vis hele sitatet...
Hva er du ute etter da???

Vær vennlig og definér "hacking" for oss.
Ler litt av svarene her. Selv om gutten formulerer seg dårlig så kan vel dere hjelpe han fordi? Eller skal dere bare klage på at han ikke har googlet det selv osv.?

Ser noen av dere også skriver litt om at han bør lære seg hvordan ting funker; er forsåvidt enig, men er han som meg så er småprogrammer som gjør tinga veldig kjekt.
Sitat av disproved Vis innlegg
Greit.
Last ned Wireshark
og
Lær deg Wireshark

Ellers kan du lære deg HTML, CSS, Javascript, PHP og SQL, så kan du begynne å utforske webhacking
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig forskjellen mellom WireShark og Nmap. Har hørt at Nmap er noe av de beste sniffe programmene når det gjelder nettverk (finner åpne porter osv. på både lokalt nettverk og andre nettverk/nettsteder). (http://nmap.org/)

Hva mener du med webhacking? SQL injection osv.?
prøv på sql injection som Azarat sa, du finner mye tutorials på youtue og hackofrums.net
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hva er egentlig forskjellen mellom WireShark og Nmap. Har hørt at Nmap er noe av de beste sniffe programmene når det gjelder nettverk (finner åpne porter osv. på både lokalt nettverk og andre nettverk/nettsteder). (http://nmap.org/)

Hva mener du med webhacking? SQL injection osv.?
Vis hele sitatet...
Hvor vanskelig kan det være å finne frem en tutorial der dem både bruker nmap og wireshark å sett at det er 2 forskjellige ting.

Nmap = Port scan
Wireshark = Traffic Monitor
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvor vanskelig kan det være å finne frem en tutorial der dem både bruker nmap og wireshark å sett at det er 2 forskjellige ting.

Nmap = Port scan
Wireshark = Traffic Monitor
Vis hele sitatet...
Søkte opp litt...

Nmap = Nettverks scanner/Sikkerhets-skanner - nmap står egentlig for 'network mapping' (altså ikke bare port skanner?)
Wireshark = Nettverks analyse/nettverks-feilsøking

Off-topic: For et år siden klarte jeg å finne alle de påloggede pc'ene og ip-adressene på skolens nettverk i CMD

Sikkert ikke noe spesielt, men trodde ikke jeg kunne finne ut noe sånt på CMD. Men nå ser det ut som skolen har skjerpet sikkerheten.

Tror jeg brukte "NET" kommandoen.
Vel... Visst du vil utdanne deg innenfor "området" som du sier er det vel bare og begynde å lese noen av de fine guidene du finner her inne på freak? Under datasikkerhet finner du bla. ting som omhandler; "Hacking, cracking og andre elektroniske lysky aktiviteter".

Har til og med funnet frem underforumet til deg og sortert guidene etter vurdering fra brukerene. Have fun!

http://freak.no/forum/forumdisplay.p...c&sort=voteavg
Problemet slik jeg ser det er at han vil lære seg å hacke. Sure oppgulp kommer naturligvis fordi en som ikke kan lære seg å google klarer i alle fall ikke å lære seg "hacking". Noe her ble kansje vel strengt.
Tja, vet ikke helt om jeg ville kalt det strengt. Hvor vanskelig er det å innse at man egentlig ikke vet hva man vil lære? Å si man vil lære seg å hacke er som å si man vil lære seg å reparere. Reparere hva da?
Sitat av Jooa Vis innlegg
Vel... Visst du vil utdanne deg innenfor "området" som du sier er det vel bare og begynde å lese noen av de fine guidene du finner her inne på freak? Under datasikkerhet finner du bla. ting som omhandler; "Hacking, cracking og andre elektroniske lysky aktiviteter".

Har til og med funnet frem underforumet til deg og sortert guidene etter vurdering fra brukerene. Have fun!

http://freak.no/forum/forumdisplay.p...c&sort=voteavg
Vis hele sitatet...
ahahah, takk, trådene der reiste min interesse
www.hackertyper.com her har du the ultimate hack tool, kos deg.
Sitat av disproved Vis innlegg
Hvordan kan du IKKE irritere deg over alle disse trådene om hvordan man hacker? Bare det å spørre HVORDAN MAN HACKER, tilsier at du bør la være.



Han er ute etter noe som gir kjappe resultater, så han kan føle at han klarer å hacke, som igjen skal få han til å ville lære seg mer.. Last ned LOIC og DDOS en annen PC på nettverket ditt. Eller prøv deg på WEP cracking med backtrack.. finnes tutorials på youtube om hvordan du knekker en WEP nøkkel på under 10 min.

Alt i alt bør du ha interesse for hvordan ting fungerer, og ikke hvordan du ødelegger/stjeler/spionerer/infiserer.
Vis hele sitatet...
Ga KP ved en feil.


Sier du at LOIC og ddosing er hacking?!

Det er ikke hakket bedre enn "hvordan hacker jeg" trådene engang..

Skal man begi seg ut på denne "hackingen"(ordet er misbrukt til tusen) så burde man først og fremst lære seg åssen systemene fungerer. Lese seg opp på nettverkssikkerhet, lære seg bruken av socks/proxy/vpn og holde seg unna de jævla scriptkiddie programmene kalt "LOIC", "HOIC", og "superhacker_2012.exe" eller hva de nå heter.

Blir like trist hver gang jeg leser om 14 åringer "som er i anonymous og hacker med LOIC".. Fy faen..
Sist endret av Bruskork1; 6. februar 2012 kl. 17:23.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ga KP ved en feil.


Sier du at LOIC og ddosing er hacking?!

Det er ikke hakket bedre enn "hvordan hacker jeg" trådene engang..

Skal man begi seg ut på denne "hackingen"(ordet er misbrukt til tusen) så burde man først og fremst lære seg åssen systemene fungerer. Lese seg opp på nettverkssikkerhet, lære seg bruken av socks/proxy/vpn og holde seg unna de jævla scriptkiddie programmene kalt "LOIC", "HOIC", og "superhacker_2012.exe" eller hva de nå heter.

Blir like trist hver gang jeg leser om 14 åringer "som er i anonymous og hacker med LOIC".. Fy faen..
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke vært mer enig. Det er vel også kanskje grunnen til at jeg foreslo det for TS, som en kar lenger opp her så godt sa.. "du vil reparere.. men reparere hva?"

Er bare så hinnsides lei av disse trådene med folk som "vil hacke".
Får heller bare logge av freak.no for godt trur eg
hahah, fikk akkurat en picture34.jpg_www.facebook.com fil, anntar at det er trygt å se på bildet eller hva?
Unnskyld meg, troller du?


Det ser ikke helt ufarlig ut, nei.

https://www.virustotal.com/file/90ac...c5c1/analysis/
Fail! Den som starter sin karriere som hacker ved å spørre enkle spørsmål på et forum kommer mest sannsynlig aldri til å bli det samme Du avslører at du er lat, og egentlig ikke er interessert i den tekniske siden ved hacking. Du kommer aldri til å bli god hvis du ikke er personlig interessert i å studere tekniske detaljer på et nivå som ville fått en normal person til å rive av seg håret i frustrasjon
haha, ja jeg tullet bruskork1, hvis du har sett mine andre tråder så spør jeg etter en detaljert sql injection, og ikke bare en som gir deg en rekke med commands eller hva man gjør, men noen som faktisk forklarer hva commanden gjør...
noe av det morsomste innen "fun hacking" er ARP poisoning. kan brukes til så mangt men er en ting som er ganske gøyalt med ARP poisoning, og det er ikke bare det å sniffe på ett nettverk og hente informasjon men snarere stikk motsatt

med ARP poisoning kan man også sende/endre informasjon som blir sendt over W/LAN. et eksempel er at hvis du har en annen maskin på nettverket kan man f.eks redirecte klient til andre nettsider, f.eks han søker på google.com og blir videresent til rickroll eller lignende. og om klienten mottar .jpg bilder som blir lastet ned kan man redirecte alle bilder til et spesifikt bilde som ikke har noe med nettsiden klienten besøker

det er jo noe morsomt man kan gjøre med ARP P. men kan også brukes til litt mer avanserte ting en det.

ellers så må jo RAT være det morsomste man kan bruke, ikke mange begrensinger der om man har tilgang til noen
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
med ARP poisoning kan man også sende/endre informasjon som blir sendt over W/LAN. et eksempel er at hvis du har en annen maskin på nettverket kan man f.eks redirecte klient til andre nettsider, f.eks han søker på google.com og blir videresent til rickroll eller lignende. og om klienten mottar .jpg bilder som blir lastet ned kan man redirecte alle bilder til et spesifikt bilde som ikke har noe med nettsiden klienten besøker
Vis hele sitatet...
Det hørtes kult ut ! Kan du forklare litt mer om nøyaktig hva som skjer når man ARP spoofer?

~ Dual1ty
Sitat av christerer Vis innlegg
haha, ja jeg tullet bruskork1, hvis du har sett mine andre tråder så spør jeg etter en detaljert sql injection, og ikke bare en som gir deg en rekke med commands eller hva man gjør, men noen som faktisk forklarer hva commanden gjør...
Vis hele sitatet...
http://www.unixwiz.net/techtips/sql-injection.html

Om linken hjelper deg vet jeg ikke, jeg tror ikke jeg gidder å lese gjennom hele greia
Om man ønsker å lære seg hva sqli kommandoene gjør er det vel bare å sette seg ned med mysql for dummies..?
Sitat av Dual1ty Vis innlegg
Det hørtes kult ut ! Kan du forklare litt mer om nøyaktig hva som skjer når man ARP spoofer?

~ Dual1ty
Vis hele sitatet...
Yep, noe av det som skjer når man jobber med ARP spoofing/poisoning er at man gir seg ut for å være en ruter f.eks

så når en annen maskin skal snakke med ruteren så kommer min maskin og sier " HALLO! jeg er din ruter, du skal snakke med meg!" med andre ord så når den andre maskinen sier seg enig med dette så vil den sende informasjon til meg ettersom den tror jeg er ruteren, han gir meg informasjon og jeg sender det videre til ruteren. da vil jeg sniffe på nettverket som er det mest kjente innen ARP spoofing.

det jeg snakket istad ang å redirecte andre maskiner går på samme måten, maskinen kommer til meg å sier at han vil søke på google.no og jeg tar imot den informasjonen, og ettersom jeg sier noe annet og skal gi han en IP adresse som han kobler seg opp til, men da sender jeg en annen ip til maskinen som er til noe helt annet, ettersom maskinen tror jeg er en form for DNS så går den enkelt og greit til det jeg sier. og det som er skummelt da når jeg kan endre informasjon den mottar så kan man sende offeret til en side som gir link til nedlasting av en trojaner eller phishing side ( si at offeret søker på facebook.com og ender opp på en prikk lik side bare at min logger epost+passord og så sender han videre til facebook igjen)

eller starte en direkte nedlasting av en trojaner som kan se ut som adobe updater f.eks

ble forklart på en "basic" måte om hvordan det fungerer
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
ble forklart på en "basic" måte om hvordan det fungerer
Vis hele sitatet...
Ble litt glad nå! Faktisk en som faktisk greier å forklare hva han prater om og faktisk har riktig i samme slengen! Ikke ofte man ser på freak :P

"... vil søke på google.no og jeg tar imot den informasjonen, og ettersom jeg sier noe annet og skal gi han en IP adresse som han kobler seg opp til, men da sender jeg en annen ip til maskinen som er til noe helt annet, ettersom maskinen tror jeg er en form for DNS så går den enkelt og greit til det jeg sier"
Vis hele sitatet...
Det er liiiiit feil. Når du DNS Spoofer så "ser" du at dataen sender ut en DNS forespørsel til DNS serveren. Det "angriper-dataen" gjør så er å sende et DNS svar fortere enn hva DNS serveren gjør siden dataen som mottar pakka gir blanke hvor den kommer fra, bare den kommer først

~ Dual1ty

edit:
Er litt pirkete nå men;
[/quote]så når en annen maskin skal snakke med ruteren så kommer min maskin og sier " HALLO! jeg er din ruter, du skal snakke med meg!" med andre ord så når den andre maskinen sier seg enig med dette så vil den sende informasjon til meg ettersom den tror jeg er ruteren,[/quote]
Nesten riktig!
ARP er protokollen som brukes for å oversette adresser fra Lag2 (Nettverkslaget) til Lag2 (Datalink laget).

Når du sender pakker over et LAN så er adressen som blir brukt MAC adresser, ikke IP adresser. Dataen holder alltid en oversikt over hvilke MAC adresser som tilhører IP adresser. Har den ikke MAC adressa til den IPen så vil den sende ut en ARP request pakke som inneholder IPen til dataen/klienten den har lyst på MAC adressa fra. Dataen/Klienten som har den IPen sender så en ARP reply pakke med MAC adressa. Det angriper dataen gjør er å sender en ARP Reply pakke med IPen til rutern (siden dataen sender pakker til eks. 192.168.0.1) men med MAC adressa til seg selv. Derfor vil den tro at MAC adressa den skal sende pakkene til er rutern fordi den har blit sagt at 192.168.0.1 er gateway.

Hvorfor dette er mulig er fordi den tar imot alle ARP reply pakker den får, samme om den har spurt om den eller ikke.

(kanskje lit sent og rotete, men det er sent for meg nå, hehe)

~ Dual1ty, var litt sein så fikk ikke edita posten over :P
Sist endret av Dual1ty; 12. februar 2012 kl. 01:51.
"Det er liiiiit feil. Når du DNS Spoofer så "ser" du at dataen sender ut en DNS forespørsel til DNS serveren. Det "angriper-dataen" gjør så er å sende et DNS svar fortere enn hva DNS serveren gjør siden dataen som mottar pakka gir blanke hvor den kommer fra, bare den kommer først"

sorry bomma litt der, skylder på at det er seint på natt ^^

men ihvertfall så tenkte jeg at å si IP-adresse hadde blitt en enklere måte å forklare det på ettersom nesten alle forstår hva det er. så slurv fra min side der

angående pirk, bra det så blir det rettet opp i skrive/forklaringsfeil
Jeg mener det er like greit å forklare det "the hard way" med en gang så folk faktisk skjønner det med en gang :P

Men selvfølgelig, hver sin smak!

~Dual1ty
(Ser også at jeg har noen helt på tryne formuleringer og greier ikke quote ordentlig, oh well...)
Kan nevne at jeg keylogga en venn av meg for en stund siden, og han vart jævlig sur og trua med og annmelde meg, men siden vi var venner, så ga han faen