Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 60591
Heihei!
Lenge siden det har kommet noen gode oppdateringer fra oss nå. Filmen vi lovte (igjen og igjen), har latt vente på seg, men her har dere resultatet fra nyttår 2011/2012:

http://youtu.be/eS2lxmhsM4Q

Kvaliteten er ikke på topp, grunnet at filmen er tatt opp med en mobiltelefon. Mesteparten ble skutt sammenhengende, men filmen er kuttet til for å fjerne pauser, og lyden er kuttet noen plasser grunnet prat fra tilskuerne. Ellers kan jeg nevne at tilskuerne (og kamera) står omtrent 200 meter unna oppskytningsstedet.

Som dere kan se i filmen er ikke lift og break helt 100%. Det er klart at vi har forbedringspotensiale på dette området, og dette er noe vi tenker å jobbe med frem mot nyttår 12/13.


Forøvrig, som Sorn nevner, er produksjonen så smått i gang. 600g+ med granulater ligger til tørk, sammen med noen hundre stjerner og noen titalls meter med blackmatch. Det var storstilt morterproduksjon sist helg, og vi regner med å stille med 30 4" mortere til nyttår. (Om alle blir fylt er en annen sak).

Mulig det kommer flere filmer (fra nyttår 10/11, 11/12 og noen tester), men vi ikke love noe.


Hvordan står det ellers til med forbredelsene hos dere andre? (vennligst ikke svar på dette her, men oppdater gjerne "Nyttårsaften 2012/2013" tråden!)
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Jaja det så jo ikke så steingale ut det. Men kan jeg bare spørre om hvilke stjerner det er, de lyse som daler så langt ned mot bakken ? En form for willow med al eller noe sånt ?
Sitat av sven Vis innlegg
Jaja det så jo ikke så steingale ut det. Men kan jeg bare spørre om hvilke stjerner det er, de lyse som daler så langt ned mot bakken ? En form for willow med al eller noe sånt ?
Vis hele sitatet...
Viss jeg forstår korrekt, tenker du på Shellsa med en blanding av Gull-/Sølv-brokade og D1 (glitter). Stjernene som henger lenge er pumpa (D1 eller Brokade), og med pasteing rundt på "sylinderveggene" og i ene enden. Dvs. de er kun åpne i ene "enden", og brenner derfor lenge.

Gullbrokade:
gull brocade (Tiger tail/willow 50/50 med +25% 40-325mesh FeTi)

Sølvbrokade:
sølv brocade (Tiger tail/willow 50/50 med +15% 30-100mesh sp Ti)

Er litt usikker på hvilken brokade som er bruk hvor, men har denne oversikter en plass..
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Aaah... spørs om ikkje jeg må teste ut den sølvbrokaden om et par dager
▼ ... noen uker senere ... ▼
Produksjonen er godt i gang, så nå er det på tide med en liten statusoppdatering.

Arbeidsplassen har blitt oppgradert med LED-lys i taket og ekstra kulemølle.
http://farm9.staticflickr.com/8216/8272447620_aabfc97722.jpg
2012-12-14 13.19.46 by Znerk, on Flickr

Produksjonen av lift, break og stjerner er godt i gang.
http://farm9.staticflickr.com/8069/8272450260_ebe39754b4.jpg
2012-10-12 21.47.23 by Znerk, on Flickr

http://farm9.staticflickr.com/8080/8271378217_63862d41fd.jpg
2012-12-14 13.20.28 by Znerk, on Flickr

http://farm9.staticflickr.com/8342/8272443906_f44fcb32b1.jpg
2012-12-14 13.21.07 by Znerk, on Flickr

Som alltid, er HMS (Helse Miljø og Sikkerhet) viktig, så vernemaskene er på plass!
http://farm9.staticflickr.com/8491/8272442246_c4987f4ba5.jpg
2012-12-14 13.23.26 by Znerk, on Flickr


Utenom det som er vist her, er produksjonen av flere mortere i gang.

Lurer du på hvordan resultatet av det vi lager blir? Her er film fra forrige nyttår.


I forhold til tidligere år, ligger vi godt an, med tanke på å bli ferdig på nyttår!


Ha en videre god pyrodag!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Forbilledlig. Hadde gitt opp mye for å ha en bror som deler hobbyen min. Ingenting er som en skikkelig labpartner

Hvis jeg skal pirke på noe, så må det være mangelen av faremerking. Det ser profesjonelt og stilig ut, anbefaler dere å gjøre det.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Forbilledlig. Hadde gitt opp mye for å ha en bror som deler hobbyen min. Ingenting er som en skikkelig labpartner

Hvis jeg skal pirke på noe, så må det være mangelen av faremerking. Det ser profesjonelt og stilig ut, anbefaler dere å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Vi har faktisk faremerking på de første kjemikalieglassa vi lagde. Se her. Dog, jeg er enig i at det hadde sett bra ut med litt mer merking. (Ikke så veldig mange, foruten oss som er der nede da.)

Når det kommer til labpartner, så har jeg ikke én, men to! Tror jeg hadde blitt bra lei om jeg skulle sysla med dette alene..
Bra jobbet, skulle gjerne hatt den arbeidsplassen selv! Jeg må innrømme at mine ett og to tommers sylindere virker ganske puslete sammenlignet med showet deres...(har selvsagt planer om å avansere, men jeg har dessverre ikke foreldre som tillater så vilt mye større greier enn det jeg allerede lager)
Dette er selvsagt KP fra meg også
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Znerk Vis innlegg
Vi har faktisk faremerking på de første kjemikalieglassa vi lagde. Se her. Dog, jeg er enig i at det hadde sett bra ut med litt mer merking. (Ikke så veldig mange, foruten oss som er der nede da.)
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på et par sånne til bøttene med ferdig krutt, lift og komposisjoner:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/71/HAZMAT_Class_1-3_Explosives.png/100px-HAZMAT_Class_1-3_Explosives.png

Sitat av Znerk Vis innlegg
Når det kommer til labpartner, så har jeg ikke én, men to!
Vis hele sitatet...
Din jævel...
sorn's Avatar
Trådstarter
God ide bomberman!

Vi får kjøpe noen sånn ark med lim på og skrive ut noen etiketter. Har alltid likt de etikettene der ^^
Fin labbplass du har Håper du kommer med film av de ferdige produktene i år også!
Må si jeg er litt misunnelig på labpartnerene dine! Har en haug med venner som gjerne vil være med på fyrverkeri produksjon, men ingen gidder å lese seg opp på teorien og de har null forståelse for HMS...

Men har et spørsmål; de kjemikaliene du har, er de handlet før PST startet å bry seg? eller har du handlet inn dette i senere tid? Hvis de er handlet i det siste, hvordan har du skaffet de? (har full forståelse for at du ikke vil dele det her på et offentlig forum) Det som stopper produksjonen min er skrekken for å få PST og foreldre på nakken igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Godt nyttår, kjære pyrofreaks!

Da var feiringen av det nye året over, røyken har lagt seg, og alt fyrverkeriet er skutt opp.

Årets fyrverkeri gikk i tusen knas, akkurat som planlagt! Alt fungerte som det skulle, og forholdene var bra. Dette resulterte med at jeg og gutta var i full ekstase etter fullført oppskyting! Publikums respons var også fenomenal. Årets show ble dermed det beste i vår tid som hobby-pyroteknikkere.

Tidligere har det tatt lang tid med film av resultatet, så jeg bestemte meg for å være rask i år. Her har dere derfor film fra Nyttårsaften 2012/2013:

http://www.youtube.com/watch?v=3U9z671Xv1M


I og med at mange sikkert lurer på oppsettet vårt, skal dere få en oversikt. Oversikten skal stemme overens med filmen (riktig rekkefølge).


- Vifterack med starmines 24 skudd (velinestjerner):
Veline Purple
Veline Blue
Veline Turquoise
Veline Aqua
Veline Green
Veline Chartreuse
Veline Yellow
Veline Peach
Veline Orange
Veline Red
Veline Magenta
Veline Maroon
Deretter motsatt rekkefølge tilbake (ikke helt riktig).
- 13x 4":
Winkor 20
CH8
D1 m/ blå ring
Veline Red
D1
TigerTail
Veline Green
Winkor 20
D1
Veline Orange
Brokade - Sølv
Veline Blue
D1
- 4x 2" Salutter (30g Flash, to første med 10% titan)

- D1 (STOR)

- 2x Salutter (2,5" 60g Flash)

- Brokade - Sølv (STOR) - Denne kommer to ganger, filmet med forskjellige kameraer, i slutten av filmen.



Om noen har noen spørsmål, send meg gjerne en PM, eller spør her i tråden!

Godt nyttår! [RIGHT]LINK til film[/RIGHT]
Sist endret av Znerk; 2. januar 2013 kl. 09:46.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Ikke verst, ikke verst. Syns dere har ver flinke jeg

Men hva er formelen på den der sølvbrokaden som hang oppi luften på slutten der i nermere 30 minutter ? Den synes jeg var flott
Gawd damn, bra stuff mister.
Likte tigertail'ene dine svært godt, og brokaden var awesome!
Hva vil "stor" si i denne sammenheng?
Ett min øyemål er "stor" 6 tommer
Omtrent 3xD til det største kommersielle jeg har sett(uten klasse vel og merke)
Sist endret av Sinken; 2. januar 2013 kl. 17:00.
Jeg tror dette er mixen som ble brukt i brokaden:
50% Tiger tail
50% Willow
+15% Titan

Titanen som ble brukt var forholdsvis grov, men husker ikke eksakt mesh..

Effekten var mildt sagt fantastisk. Det så rett og slett ut som om stjernehimmelen dalte ned på bakken :P Skal sies at det ikke hadde vært helt bra om det regnet ned på publikum, men vinden stod riktig vei, så det gikk bra.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Znerk Vis innlegg
Jeg tror dette er mixen som ble brukt i brokaden:
50% Tiger tail
50% Willow
+15% Titan

Titanen som ble brukt var forholdsvis grov, men husker ikke eksakt mesh..

Effekten var mildt sagt fantastisk. Det så rett og slett ut som om stjernehimmelen dalte ned på bakken :P Skal sies at det ikke hadde vært helt bra om det regnet ned på publikum, men vinden stod riktig vei, så det gikk bra.
Vis hele sitatet...

Åja, så det dalte ned på bakken ja
Hvor høyt gikk den sånn sirka? Og var det en 6 tommer?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Kult, glad noen faktisk mekket noe selv til dette årskiftet! =)
6" var største antar jeg? Og hvor er titanen deres kjøpt fra?
Sist endret av Up; 8. januar 2013 kl. 16:21.