Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1308
hei! har ikke mye peiling på anlegg men nå er det påtidet og spille litt musikk i stua så jeg kom over denne på komplett

https://www.komplett.no/product/1131...oeyttaler-par#

på 44% salg
er ute etter et anlegg som kan brukes i et middels størrelse stue, ikke så alt for høy lyd og som passer til pop/hiphop

noen som kan gi sin mening som har peil på dette? ^^
Sist endret av Hankarn; 20. juni 2019 kl. 03:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Grei pris hvertfall. Har Klipsch selv. Liker veldig godt lyden fra Klipsch men de spiller veldig høyt. Noen synes diskanten er lys.
De passer nok veldig bra til hiphop.
Sist endret av KnutAnkhAton; 20. juni 2019 kl. 03:07.
Hornhøyttalere er morsomme høyttalere. Musikk er dynamikk og timing. Og Klipsch er kjent for å levere på begge. Om du liker hornhøyttalere så blås i hva puristene sier og mener. Tar dynamikk og spilleglede over hifi-tørr lyd any day.

Hornhøyttalere passer på langt mer enn hiphop. Blues, rock, punk, jazz. Akustisk el elektriske instrumenter. De kler horn.
Sist endret av random67489; 20. juni 2019 kl. 03:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser de har åpent kjøp, så go for it, såfremt å eventuelt sende i retur ikke blir for tungvint. Ser ut som et ganske godt kjøp rent prismessig, uten at jeg har hørt det aktuelle anlegget. Har du en forhandler i nærheten så kan du kanskje "prøvelytte" der, da preferanser mellom merker og mekanikk varierer ganske sterkt fra en person til en annen. Så kjøper du noe annet dilldall i den fysiske butikken seinere for å unngå dårlig karma. Eller tipser selger.
Hvis du søker opp databladet til høyttalerne kan du se hvor stort rom høyttalerne er egnet for. Det skal sies at det er lettere å få god lyd med små høyttalere og at for store høyttalere for rommet byr på større problemer enn motsatt.

Klipsch i seg selv er gode høytalere, som jeg vet mange liker. God dynamikk og mye punch i lyden. Horndiakanten kan gjøre at enkelte synes de låter litt skarpt. En annen ting er at god lyd er inviduelt, men klipcsh er nok et relativt trygt valg.

Eneste jeg missliker med klipcsh er utseende, såfremt det ikke gjør deg noe vil jeg si løp og kjøp.
Jeg syns klipsch i aller høyeste grad er overpriset i forhold til hva du får tilbake. Først og fremst, lurer jeg på hva du sammenligner med. God punch? Aldri vært borte i klipsch med trøkk. Raffinert lyd, med rørforsterker og A klasse amp så får du mye ut av klipsch, titt heller på studiomonitorer! Her kan du få mye som er dødsbra, passive monitorer kan også duge men amper og kabler pluss diverse dsp’er

Hvis man skal ha full utnyttelse av klipsch så begynner det å ryke av lommeboka! Selv er jeg veldig fan av Fluid Audio fx8, aktive studiomonitorer som spiller like dypt som skurrwin vega men mye mer detaljrik lyd. Disse farger ikke lyden som hifi klassene gjør, men de reflekterer lyden sånn som den vil spille på alle typer speakere. Men skal også sies at hvis du hører på mye indie musikk så vil man høre produksjonsfeil i låta med engang